Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Valgkampen er offisielt i gang - jeg har hatt årets første parti på døra. 

-Hei, jeg lurte på om du hadde bestemt deg for hva du skal stemme ved årets kommunevalg?
-Nå har jeg igrunnen vært medlem i SV i mange år...
-Da skjønner jeg jo at jeg ikke kommer noen vei her. Godt valg, da.

...sa den smilende og åpenbart intelligente unge mannen i Unge Høyre t-skjorte og gjorde ikke engang noe forsøk på å finne fram en løpeseddel før han gikk videre til naboen. :fnise: 

Endret av Daria
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg vil vite er hva som skjedde før dette - han er jo så andpusten i begynnelsen at han knapt klare å prate :fnise: 

Skrevet

Det begynner å bli kjøligere om kveldene - det er ikke lenger en selvfølge at verandadøren stå på vid gap til jeg legger meg,

Skrevet

Det er også litt mer utfordrende å kollapse i hengekøye på veranda når man kommer fra jobb. *har tatt i bruk sovepose som "pledd" *

Skrevet

Opplyser at jeg har ullsokker - om enn tynne - på beina. 

Skrevet (endret)

Jeg har både solhatt og sjal liggende rett innenfor døren - de er stadig oftere i bruk samtidig :ler: Det gjør meg egentlig ingenting at det blir litt kaldere, jeg har nok klær å ta av  Leselyset forsvinner også tidligere, det er vanskeligere å gjøre noe med...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har lampe på verandaen, men det blir mørk allikevel. Ikke helt lese/arbeidslys i den lampen. 

Skrevet

En lampe som gir skikkelig leselys blir fort litt for kraftig til å være utelampe.

Skrevet

I fjor sommer da det var varmere lengre så tok jeg med meg en ekstralampe ut. Jeg har jo stikkontakt der også. 

Skrevet
18 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har både solhatt og sjal liggende rett innenfor døren - de er stadig oftere i bruk samtidig :ler: Det gjør meg egentlig ingenting at det blir litt kaldere, jeg har nok klær å ta av  Leselyset forsvinner også tidligere, det er vanskeligere å gjøre noe med...

Svaret er "Kindle Paperwhite" - med baklys :fnise: 

Skrevet

Lurer på om sangboksamlingen hans er større enn min...? :fnise: (Nok en TenSing-klassiker, forøvrig)

Skrevet (endret)

Det er så kjekt når man kommer på jobb og lyset ikke virker. Det blir litt mørkt. 

Men all strøm fra stikkontakter funker og lyset i enkelte rom virker...... bare ikke på kontorene. Sikkert et hint om at vi bør komme oss ut i solen. :Nikke:

Endret av Skravla
Skrevet
På 10.8.2019 den 21.15, Daria skrev:

10.08: Seks lest, ingen kjøpt.

Malurtveien 10 av Maria Sand, om katastrofetenkning, angst og arvesynd i fem generasjoner katolsk teaterfamilie. 

15.08: Syv lest, ingen kjøpt.

Midt inne i mine dagligdagse søk i google og goole maps ligger det stedsnavn fra et sumpomåde på grensen mellom India og Bangladesh. Det er Amitav Ghoshs skyld/fortjeneste  - The hungry tide foregår i Sundarbans, som jeg må innrømme å aldri ha hørt om... I motsetning til det jeg har lest av ham tidligere, er denne romanen lagt til nåtiden - modernitet møter tradisjon og myter, men naturen har uansett siste ordet... Jeg lærer alltid masse av å lese Ghosh, denne gangen blant annet om elvedelfiner og massaken i Marichjhapi, uten at det går på bekostning av de litterære kvalitetene. 

Skrevet
7 timer siden, Skravla skrev:

Det er så kjekt når man kommer på jobb og lyset ikke virker. Det blir litt mørkt. 

Men all strøm fra stikkontakter funker og lyset i enkelte rom virker...... bare ikke på kontorene. Sikkert et hint om at vi bør komme oss ut i solen. :Nikke:

Så dere lyset til slutt? Hvis ikke var det jo ganske fint ute i solen - så fint at alle benkene jeg hadde sett for meg var opptatt. Godt lesetreet mitt i det minste var ledig...

Skrevet

Ja, vi så lyset rundt lunsjtider. Da hadde et par elektrikere jobbet effektivt et par timer. :ler: 

Skrevet

Verdens eldste yrke. Herren sa "Bli lys!", og elektrikerne hadde allerede opplegget klart... :fnise: 

Skrevet

Dagens "må kjøpe det bare fordi det finnes"-oppdagelse på matbutikken: After Eight med mango og ananas. Den smaker på ingen måte vondt, den føles bare litt unødvendig - After Eight trenger jo ingen forbedringer... :sjokolade:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...