Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hoppet i havet :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 25.7.2019 den 20.10, Daria skrev:

*synger automatisk med på Ei hand å holde i, helt uten å se på teksten*

Jeg også :opplyser: (kjekt med ukesarkiv når man ikke fikk sett i går). 

Kunne visst teksten på Take on Me også... Men originalen er absolutt den beste! 

Skrevet

Kunne du den? Så sjokkerende... :fnise: Jeg har hørt A1-versjonen live (eller,r omstendighetene tatt i betrakting skal man ikke utelukke playback), mens de dinglet i vaiere over HitAwards i Oslo spektrum, ca 2000 eller deromkring.

Jeg gikk ut på balkongen fo rå se på solnedgangslyset og skyene, og plutselig sto jeg og fulgte med på bordtenniskampen som utspilte seg under meg (og prøvde å la være å le høyt) :ler: De er ganske lavmælte til å være syv stykker, det skal de ha.

Skrevet

Her er seng rigga for natta. Tenker jeg prøver "hengekøye på veranda" trikset i natt. Myggnett til TTTM køye er trukket over Mayahengekøya. Ikke så mye mygg her, men "better safe than sorry"

Skrevet

Høres deilig ut å sove ute. Jeg har prøvd det her en gang (balkongen er akkurat stor nok til en ikea-gjesteseng), men det er litt for mye liv i området.

Skrevet

Litt spent på den delen jeg også så jeg får utstyre meg med øreplugger - det foregår noe borti her hører jeg. Er jo ikke verre enn at jeg trekker inn igjen om det ikke funker

Skrevet (endret)

*lurer på om Cata fikk sove* Jeg sov overraskende greit i varmen, selv om jeg våknet av en munter gjeng på hjemvei i 3-tiden, og noen som spilte Lady in red på omtrent samme tidspunkt. Nattens framføring av Les Mis foregikk derimot kun i drømme...

Dagens hatobjekt er igjen disse el-sparkesyklene. Jeg trengte ikke flere grunner til å mislike dem, men det baller på seg likevel... I dag oppdaget jeg at den irriterende pipingen jeg har hørt flere ganger de siste ukene og trodd at det gikk en alarm et eller annet sted, stammer fra syklene. Det sto en rett ved den ellers så fredelige og skyggefulle benken jeg hadde oppsøkt med bøker og vannflaske, og pep kontinuerlig i halvannen time :frustrert: For alt jeg vet står den fortsatt der og piper... Hvorfor?!?

Endret av Daria
Skrevet

Kanskje den er sulten og roper på hjelp? 

Skjønner godt det er irriterende! Var i Oslo en lørdag og rakk å bli ganske frustrert på disse fremkomstmidlene :sukk:

Skrevet

Hvis den er sulten, kan det da neppe hjelpe å bruke opp batteriet på å syte ut i lufta...? :vetikke: 

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

*lurer på om Cata fikk sove* 

Cata fikk ikke sove... Først var det konsert i det fjerne. Så stoppet den og da var det en endeløs strøm av mobilsnakkende mennesker som gikk forbi min ringe bolig. Endeløs strøm er i dette tilfellet 3 stk, men med akkurat så lang tid mellom hver at jeg holdt på å slumre inn. Til slutt måtte jeg opp og på do og da oppgav jeg soveuteforsøket og tasset inn i senga mi og sov til kvart over ti i morges - uten dyne. Må enten være "ikkefredag" eller "ikkekonsert" skal det der gå bra, tror jeg. 

Skrevet

Lyder bærer så godt og merkes så godt om natten, når det er stille ellers. Jeg synes så mange av de som går forbi om natten (og de er antagelig ikke så mange) snakker så høyt, men de fleste snakker jo normalt. Men jeg lurer også på hvorfor folk som er beruset er så glade i å synge mens de går...

Skrevet (endret)

Det er jo nesten litt avkjølende å se på skihopping i varmen, selv uten snø - hjernens makt er stor... :fnise: Gøy å se at Gregor Schlierenzauer endelig har begynt å finne formen igjen, det er lenge siden han har hoppet så langt  - og smilt så bredt.

Endret av Daria
Skrevet
42 minutter siden, Daria skrev:

Lyder bærer så godt og merkes så godt om natten, når det er stille ellers. Jeg synes så mange av de som går forbi om natten (og de er antagelig ikke så mange) snakker så høyt, men de fleste snakker jo normalt. Men jeg lurer også på hvorfor folk som er beruset er så glade i å synge mens de går...

Ja, men jeg tror jeg må prøve igjen... *gir seg ikke * Jeg har virkelig lyst til å sove i den hengekøya, men jeg er "sidesover" så jeg tror det må trenes litt på både ligging og plugging av ører. Litt rart for jeg sovner jo når jeg tar middagshvil der ute - og da er jeg til og med "unplugged" :fnise: . 

Skrevet

Antagelig er du mer innstilt på at det er bråk rundt deg på ettermiddagen :vetikke: 

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg drar meg ut på tur etter klokka 20, men når det er sommer og lyst og varmt, og ikke minst fest på en nabobalkong, virket det som en strålende idé. Jeg vandret litt, leste en stund ved sjøen, vandret litt til og tok trikken hjem. Og som så ofte før lurer jeg på om folk som har fest i tettbygde strøk bare ikke tenker på hvor godt de høres av alle andre, eller rett og slett ikke bryr seg...

Skrevet

Dialekten hans er filt ned og høvlet flat etter at han gikk mer enn helhjertet inn i faget «språkovergang» på Teaterhøgskolen.

– I Helvetesuken på Teaterhøgskolen fikk vi ikke snakke vår egen dialekt, bortsett fra med ett menneske. Jeg nerdet litt ekstra, gikk all in, jeg fortsatte med det ut skolegangen. Nå holder jeg på med å ta tilbake trønderdialekten min. Det er hardt.

Ikke for å være ufin, men helt flat vil jeg ikke påstå at den trønderdialekten hans er - den stritter hvertfall imot at den kan på scenen:fnise:

Skrevet

Morsomt intervju. :nikke: 

Og det er ikke vanskelig å høre trønderen i han, nei. 

I dag er det faktisk 7 år siden jeg så Spelet. Hadde vært gøy å se det igjen. 

Skrevet

Spelet, Elden, Peer Gynt på Gålå... *vil* Nå skjønte jeg endelig også alle ride-bildene og -filmene Sabado har lagt ut på insta i vår :ler: 

Skrevet

Folksomt på Tjuvholmen i dag, pussig nok - skulpturpark og badeområde var rene fuglefjellet. Jeg hadde mindre folksomme, men minst like avkjølende, planer - Astrup-Fearnley-museet. Kunstmuseer har som regel gode klimaanlegg - det var såpass kjølig at varmen et øyeblikk kjentes ganske deilig da jeg kom ut igjen :fnise:  Anselm Kiefer-utstillingen kan trenge et besøk til, den likte jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...