Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir jo ikke helt det samme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Daria skrev:

Det blir jo ikke helt det samme...

Men sikkert mer oppnåelig enn Ascot..... eller?

Skrevet

Også så mye mer uinteressant....

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

07.02: To lest, ingen kjøpt.

Enkelte bøker må leses om vinteren, mens snøen laver ned og det er kaldt ute. Amy Sackvilles The still point er definitivt en av dem, om polfareren Edward Mackley, hans evig ventende hustru Emily og Julia, som flere generasjoner senere utforsker familiehistorien. Årets vakreste omslag, dessuten.

07.02: Tre lest, ingen kjøpt.

Ble ferdig med biografien om Oda Krogh også. Jeg har lurt litt på denne - jeg fant den i farmors bokhylle da vi ryddet leiligheten hennes, og jeg hadde aldri inntrykk av at hun var spesielt kunstinteressert, men ekteparet Krogh bodde visst sine siste år (og hun overlevde jo ham med en del år) i nabolaget hvor farmor vokste opp. Det er jo ikke usannsynlig at hun husket dem fra barndommen, de må ha vært en severdighet for ungene i området. Av ting jeg skulle ønske jeg hadde kunnet spørre om nå...

Skrevet

De var jammen det første gullet i vinterens vm-sesong i boks også :flagg: Å slå nederlenderne på skøyter er jo alltid en god ting. :Nikke:

Men hvor ble den av Kennedy-dokumentaren jeg skulle ha sett nå...?

Skrevet (endret)
22 timer siden, Daria skrev:

07.02: Tre lest, ingen kjøpt.

Ble ferdig med biografien om Oda Krogh også. Jeg har lurt litt på denne - jeg fant den i farmors bokhylle da vi ryddet leiligheten hennes, og jeg hadde aldri inntrykk av at hun var spesielt kunstinteressert, men ekteparet Krogh bodde visst sine siste år (og hun overlevde jo ham med en del år) i nabolaget hvor farmor vokste opp. Det er jo ikke usannsynlig at hun husket dem fra barndommen, de må ha vært en severdighet for ungene i området. Av ting jeg skulle ønske jeg hadde kunnet spørre om nå...

08.02: Fem lest, ingen kjøpt.

Effektiv ettermiddag... Ble ferdig med Jan Erik Vold (et bekjentskap jeg nok skal videreutvikle) og leste en hel roman, Bente Bratlunds Prestens hus. Den var nokså tynn og lettlest, hvertfall i form, incest er jo ikke akkurat et lett tema. Snedig oppbygging, mor og to døtre får alle fortelle hver sin versjon av de samme hendelsene. Men en bok som handler om en prest bør jo ikke konsekvent feilstave kapellan...

Endret av Daria
Skrevet
31 minutter siden, Daria said:

08.02: Fem lest, ingen kjøpt.

Effektiv ettermiddag... Ble ferdig med Jan Erik Vold (et bekjentskap jeg nok skal videreutvikle) og leste en hel roman, Bente Bratlunds Prestens hus. Den var nokså tynn og lettlest, hvertfall i form, incest er jo ikke akkurat et lett tema. Snedig oppbygging, mor og to døtre får alle fortelle hver sin versjon av de samme hendelsene. Men en bok som handler om en prest bør jo ikke konsekvent feilstave kapellan...

Hvorfor ikke? Tenker du at alle som har noe verdt å si er enere på staving?

Skrevet

Jeg forventer at forlag leser korrektur på alt de gir ut og sørger for at alt er korrekt stavet, ja - noe annet er direkte uprofesjonelt og gir et dårlig inntrykk. Forfatteren trenger ikke stave perfekt selv, men innen boka er ferdig språkvasket og utgivelsesklar skal den være feilfri.

Skrevet

*snoker innom - evt. sniker * :hallo:

Aldeles helt enig med deg i at bøker skal være "vasket" med tanke på skrivefeil og grammatikk. Utrolig irriterende å lese når det er feil i språket. 

Skrevet
6 minutter siden, Daria said:

Jeg forventer at forlag leser korrektur på alt de gir ut og sørger for at alt er korrekt stavet, ja - noe annet er direkte uprofesjonelt og gir et dårlig inntrykk. Forfatteren trenger ikke stave perfekt selv, men innen boka er ferdig språkvasket og utgivelsesklar skal den være feilfri.

Er det å gi dårlig inntrykk en viktig litterær egenskap?

Skrevet

Neppe noe de fleste trakter etter...

Skrevet

Det klemmes før frokost på Mesternes mester. Helt naturlig...

Skrevet

Det må jo sies å være litt urettferdig når styrketesting baseres på kjønn. Jeg tviler på at en mannlig skihopper naturlig er så mye sterkere enn en kvinnelig håndballspiller...

Skrevet (endret)

Du vet at jenter og ikke hoppgutter er det svake kjønn...... 

Endret av Skravla
Skrevet
10 timer siden, Daria skrev:

Det er klart, hadde jeg først hatt 70 mill til overs... :filer: 

Men jeg måtte lese noen ganger for å skjønne ordet krafttrader...

Vet ikke om jeg ville bodd der selv om jeg hadde 70 mill til overs. Finnes flere fine strøk. 

Og enkelte ord passer kanskje best med bindestrek. 

Skrevet

Ytterst på Tjuvholmen med 360-graders utsikt - jeg hadde vært fristet... *drømmer om havutsikt*

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Ytterst på Tjuvholmen med 360-graders utsikt - jeg hadde vært fristet... *drømmer om havutsikt*

Og tjukt med turister..... *drømmer om fred og ro*

Har fått ny nabo som liker høy musikk, men hittil stort sett bare rundt 17-18..... 

Skrevet

Turistene er jo langt de nede - mange etasjer unna min penthouse-balkong... :filer:

Har naboene i det minste brukbar musikksmak?

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Turistene er jo langt de nede - mange etasjer unna min penthouse-balkong... :filer:

Har naboene i det minste brukbar musikksmak?

Nope.....  De er slett ikke i klasse med første naboen vegg-i-vegg.... Han spilte Mozart. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...