Daria Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #33341 Del Skrevet 23. oktober 2022 Finnes det andre australske alternativer? 🦘(Vi har faktisk en kenguru-smiley...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. oktober 2022 #33342 Del Skrevet 23. oktober 2022 Daria skrev (19 minutter siden): Finnes det andre australske alternativer? 🦘(Vi har faktisk en kenguru-smiley...) Jeg vet ikke om andre australske alternativ, men kan jo aldri vite om du har funnet noe jeg ikke vet om… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #33343 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det har blitt danset i operaen i kveld 🩰 Ikke av meg, dog, men noen skal jo fylle opp salen og se på også... Ikke minst ble det danset ganske fantastisk til Bolero, et utrolig suggererende stykke i seg selv og her supplert med imponerende kroppskontroll, det skal jo ikke gå an å stå på hodet med beina ut i spagat. Denne tøyingen jeg driver med hos psykofysio blir liksom ikke helt det samme - men jeg tror heldigvis heller ikke det er dette hun ser for seg når hun snakker om at jeg har masse potensiale... Neste uke blir en med sene og rolige morgener - den tidligste avtalen jeg har er klokken 10. Jeg får jo mer ut av dagen når jeg har fysio 8 heller enn 13, men det har sine lyse sider også, særlig nå når det er så mørke morgener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33344 Del Skrevet 25. oktober 2022 Morgenstund er jo enklere å forholde seg til når den ikke inkluderer en vekkerklokke... Energinivået var såpass lavt i går at jeg tok med meg nettbrettet og fant senga allerede i 21-tiden, slukket lyset et par timer senere og kom ikke skikkelig til overflaten før 9.30. Fysio venter først klokka 13, så her er det ingenting som haster... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33345 Del Skrevet 25. oktober 2022 Daria skrev (På 22.10.2022 den 12.09): Platekompaniet har levert tre av de fem jeg bestilte forleden (av de to utestående er det allerede varslet at den ene ikke kan leveres, og jeg blir ikke overrasket om det skjer med den andre også. Jeg har prøvd før...). Den gjenstående sisteboka meldes underveis - jeg er er imponert. Bokklubben klarte ikke å skaffe den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33346 Del Skrevet 25. oktober 2022 Fysio stikker hodet ut i gangen etter at jeg har fullført økta på egen hånd og gått inn for landing i nærmeste stol. -Hvordan gikk siste runde? -Jeg kom meg gjennom alt. -Flott! Sliten? -Jah...! -Perfekt! God stemning med et hint av sadisme, som alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 25. oktober 2022 #33347 Del Skrevet 25. oktober 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Fysio stikker hodet ut i gangen etter at jeg har fullført økta på egen hånd og gått inn for landing i nærmeste stol. -Hvordan gikk siste runde? -Jeg kom meg gjennom alt. -Flott! Sliten? -Jah...! -Perfekt! God stemning med et hint av sadisme, som alltid Akkurat sånn det skal være jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33348 Del Skrevet 25. oktober 2022 Du er for litt sadisme i treningssalen? Det verste (eller beste, det kommer jo helt an på hvilket utgangspunkt man har...) er at det har begynt å ha litt effekt på humøret også. Hodet hadde en tung morgen, men det lettet litt da jeg kom i gang - om ikke annet fordi det flytter fokus og konsentrasjon. Vi snakket litt hos psykofysio i går om hvor mye sammenheng og samhandling det er mellom kropp og psyke, og det merkes på stadig nye måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33349 Del Skrevet 25. oktober 2022 Og da hadde britene fått seg en ny statsminister igjen - så gjenstår det å se om denne varer lenger enn en isbergsalat... 🥗1936 var The year of three kings (en døde, en abdiserte), 2022 ligger an til å bli året for tre statsministere (men de kan jo fortsatt rekke fire...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #33350 Del Skrevet 25. oktober 2022 Det varsles forumoppgradering - skal vi forvente minst en ting som ikke virker som planlagt og en annen som ingen liker og som admin påstår de ikke var klar over at kom - og ikke minst opptil flere lange klagetråder det aldri kommer noen skikkelige svar i? *klok av skade og erfaring* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33351 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg har mistet KG-tittelen min! Min selvvalgte tittel jeg har hatt med siden supermedlemskap-perioden er spist av oppgraderingen! Det var jo mye mer stil over hippienerd enn rubinmedlem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33352 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg hadde en absurd opplevelse som involverte en naken mann i natt. (hvordan fange sitt publikum ) Jeg kom ut på kjøkkenet i 2-tiden, på jakt etter melk, og kikket ut av vinduet. Der nede sto det en mann, utvilsomt splitter naken (det var mørkt og jeg hadde ikke briller på meg. så jeg kan ikke gå i ytterligere detaljer), og med en haug klær på bordet foran seg. Han vurderte plagg for plagg, prøvde og forkastet og var til slutt fullt påkledd, og samlet det han hverken skulle ha på seg eller ta med på sin fullastede sykkel i en haug før han tente en røyk og forsvant. Min beste teori er at han hadde raidet klescontaineren like ved og utvidet sin sannsynligvis ganske mangelfulle garderobe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33353 Del Skrevet 26. oktober 2022 Torbjørn Røe Isaksen får straffeskatt i pendlersaken og forsetter å være en av de (eks)politikerne jeg har både sans og respekt for. Hvordan håndtere kritikk og ubehag. Sitat – Jeg kan ha gode forklaringer her, men dette er mitt ansvar, sier Isaksen til Aftenposten. – Jeg synes dette er veldig ubehagelig. Men jeg har vært statsråd og håndtert saker i kjølvannet av Nav-skandalen. Det setter ting litt i perspektiv. Det er ikke synd på meg, sier han. [...] – Har du opptrådt klanderverdig? – Ja. Jeg må i hvert fall forholde meg til hva Skatteetaten mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33354 Del Skrevet 26. oktober 2022 Daria skrev (På 22.10.2022 den 12.09): 22.10: 10 lest, åtte kjøpt. Som sagt... Platekompaniet har levert tre av de fem jeg bestilte forleden (av de to utestående er det allerede varslet at den ene ikke kan leveres, og jeg blir ikke overrasket om det skjer med den andre også. Jeg har prøvd før...). Late City av Robert Olen Butler, men en døende mann som diskuterer livet sitt med Gud; The Wolf Den av Elodie Harper, om en kvinne i et bordell i Pompeii, og The Mountains Sing av Nguen Phan Que Mai, en vietnamesisk generasjonsroman. Alle er forfattere jeg ikke har noe erfaring med eller kjennskap til - to er bestilt fordi jeg har lest om den og den tredje er valgt fullstendig på måfå, mest fordi jeg vel knapt har lest en vietnamesisk bok før... 26.10: 10 lest, ni kjøpt. Det var denne siste utestående fra Platekompaniet som lå på dørstokken i dag tidlig - Diana Mitfords selvbiografi. Mitfordsøster, gift med fasisten Oswald Mosley og omgangsvenn med både Hitler og hertugen av Windsor, det er bare å glede seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 26. oktober 2022 #33355 Del Skrevet 26. oktober 2022 Daria skrev (8 timer siden): Jeg har mistet KG-tittelen min! Min selvvalgte tittel jeg har hatt med siden supermedlemskap-perioden er spist av oppgraderingen! Det var jo mye mer stil over hippienerd enn rubinmedlem What? Håper du har sendt utfyllende klage! I sympati stiller jeg gjerne i fakkeltog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33356 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg føler meg dypt krenket og marginalisert - og har tross alt mange års erfaring med å klage på forumendringer. *hytter fra hornet på veggen* (Men nei - selv om jeg skal tilstå at jeg vurderte det ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. oktober 2022 #33357 Del Skrevet 26. oktober 2022 Daria skrev (8 timer siden): Jeg hadde en absurd opplevelse som involverte en naken mann i natt. (hvordan fange sitt publikum ) Jeg kom ut på kjøkkenet i 2-tiden, på jakt etter melk, og kikket ut av vinduet. Der nede sto det en mann, utvilsomt splitter naken (det var mørkt og jeg hadde ikke briller på meg. så jeg kan ikke gå i ytterligere detaljer), og med en haug klær på bordet foran seg. Han vurderte plagg for plagg, prøvde og forkastet og var til slutt fullt påkledd, og samlet det han hverken skulle ha på seg eller ta med på sin fullastede sykkel i en haug før han tente en røyk og forsvant. Min beste teori er at han hadde raidet klescontaineren like ved og utvidet sin sannsynligvis ganske mangelfulle garderobe... Jammen….. Veldig praktisk egentlig tenker jeg? Ikke i form av at synet var noe du trengte på vei for å hente melk - men dersom han raidet klescontaineren så vil jeg si han nok bidro til å redusere tekstilavfall i praksis. En ekte miljøhelt 🤷♀️ Dumpster diving avdeling antrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter #33358 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg er ikke uenig - han kuttet flere ledd i prosessen, vil sannsynligvis ha god nytte av det han fant og ryddet attpåtil noenlunde opp etter seg - det er ham vel unt. (Og jeg har relativt usjenerte naboer i blokka over veien, så jeg har sett nakne mennesker ut av vinduet før og blir ikke så traumatisert...).Vi har gjerne container i sameiet en gang i året, da er det også som regel noen som kommer og forsyner seg i løpet av natten den står ute. Om de kan ha nytte av noe av det heller enn at det går på fyllingen tenker jeg egentlig bare er en god ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #33359 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sola yr hadde lovet meg glimrer med sitt fravær, da utgår nok planen om å ta med tekopp og bok når jeg skal i butikken etterpå... 10-dagesvarselet har regn hver dag, det blir nok mer kafélesing enn utelesing framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #33360 Del Skrevet 27. oktober 2022 Daria skrev (18 timer siden): 26.10: 10 lest, ni kjøpt. Det var denne siste utestående fra Platekompaniet som lå på dørstokken i dag tidlig - Diana Mitfords selvbiografi. Mitfordsøster, gift med fasisten Oswald Mosley og omgangsvenn med både Hitler og hertugen av Windsor, det er bare å glede seg... 27.10: 12 lest, ni kjøpt. Emily Brontës Stormfulle høgder er visstnok en av litteraturhistoriens store kjærlighetsfortellinger, og har vært en hull i min litterære dannelse (jeg har sett en filmatisering en gang...). Nå kan jeg stryke den av listen, og konkludere med at det er noe av det mest destruktive og dystre jeg har lest (og jeg har lest min dose Amalie Skram). Alle vil hverandre vondt, ømhet og omtanke er fremmedord og død, vold og galskap dominerer. Hvis dette er kjærlighet, holder jeg meg til singellivet... Jeg liker fortsatt de nynorske klassikeroversettelsene til Skald forlag, da, og løsningen med å omgjøre Yorkshire-dialekt til bredt Sognemål fungerer. Kjærlighet i Minnesota er en novellesamling og Mathias Havens debutbok - nominert til Tarjei Vesaas debutantpris, intet mindre. Jeg synes den er litt variabel - noen av novellene berører, andre er mer et skyldertrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå