Loewe Skrevet 16. mars 2010 #141 Skrevet 16. mars 2010 Mulig du ikke forstod helt hva jeg mente. Jeg presiserer i neste innlegg (se under) at det jeg kritiserer deg og andre for ikke er å stå for muslimhets selv, det jeg peker på er at du og andre glimrer med deres fravær når mer rabiate folk spammer forumet med anti-islam-linker. Parallelt med de som glimrer med sitt fravær i tråder med jødehat, folk som ellers er flinke til å forsvare islam og lese "islamofobi" inn i tråder med saklig kritikk av islam. Joda, forstod det. Jeg har da flere ganger tatt avstand til postere jeg oppfatter som rasistiske. Men nå skal det sies at jeg sjeldent ser dette rabiate anti-islam du omtaler her. I allefall ikke uten at det straks blir besvart med tilsvarende fordømmelser av kristendom, jødedom og andre religioner. Og ALDRI har jeg sett noen som legitimerer vold mot muslimer her på KG basert på handlinger andre muslimer har foretatt seg andre i deler av verdenen. Forstår du meg?
Cuckold Skrevet 16. mars 2010 #142 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Mulig du ikke forstod helt hva jeg mente. Jeg presiserer i neste innlegg (se under) at det jeg kritiserer deg og andre for ikke er å stå for muslimhets selv, det jeg peker på er at du og andre glimrer med deres fravær når mer rabiate folk spammer forumet med anti-islam-linker. Parallelt med de som glimrer med sitt fravær i tråder med jødehat, folk som ellers er flinke til å forsvare islam og lese "islamofobi" inn i tråder med saklig kritikk av islam. Joda, forstod det. Jeg har da flere ganger tatt avstand til postere jeg oppfatter som rasistiske. Men nå skal det sies at jeg sjeldent ser dette rabiate anti-islam du omtaler her. I allefall ikke uten at det straks blir besvart med tilsvarende fordømmelser av kristendom, jødedom og andre religioner. Og ALDRI har jeg sett noen som legitimerer vold mot muslimer her på KG basert på handlinger andre muslimer har foretatt seg andre i deler av verdenen. Forstår du meg? Nå blir jo en del poster slettet, så det har ikke noe for seg å lete etter poster som forsvarer vold. (Det er for øvrig et godt argument for ikke å drive sensur. Lar man dritten stå glemmer vi ikke så lett hva slags holdninger som faktisk finnes.) Uten at jeg vil ta meg tid til å lete ser jeg ikke bort fra at det fremdeles er innlegg å finne på KG der folk tar til orde for at muslimer bør sendes ut av landet en masse som svar på enkeltmuslimers eller grupperingers terrorvirksomhet. Mitt poeng var imidlertid ikke først og fremst å kritisere deg eller andre, men å forsvare de som glimrer med sitt fravær i denne tråden ved å vise til at de færreste av oss er helt konsekvente eller 100% balanserte i våre prioriteringer på sider som dette. Endret 16. mars 2010 av Cuckold
Gjest Zadok Skrevet 16. mars 2010 #143 Skrevet 16. mars 2010 Religion er den dummeste motivasjonen for å gjøre noe som helst. Du er klar over bibelhistoriens Zardok var en jøde og en israeler antar jeg? Ironisk at du tar det kallenavnet når du virker å ha et heller anstrengt forhold til jøder. Du går i den samme fellen som alle bås-bokholdere faller i. Jeg har ikke et anstrengt forhold til noen som helst. Men som Harald Eia viser oss så fint, så er jeg opptatt av å finne de egentlige årsakene. For øvrig er det ikke vanskelig å se at begge parter i Palestina-konfliktene er like rå og umenneskelig opptatt av sine ståsteder uten blikk for andres syn. Den ene bomber skolebusser og den andre bomber flyktningeleire. "Svarer du dåren etter hans dårskap blir du ham lik",heter ordtaket.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #144 Skrevet 16. mars 2010 Du går i den samme fellen som alle bås-bokholdere faller i. Jeg har ikke et anstrengt forhold til noen som helst. Men som Harald Eia viser oss så fint, så er jeg opptatt av å finne de egentlige årsakene. For øvrig er det ikke vanskelig å se at begge parter i Palestina-konfliktene er like rå og umenneskelig opptatt av sine ståsteder uten blikk for andres syn. Den ene bomber skolebusser og den andre bomber flyktningeleire. "Svarer du dåren etter hans dårskap blir du ham lik",heter ordtaket. Du kan nok forsøke å lure noen, men jeg tror de fleste klarer å lese seg til ståstedet ditt gjennom innleggene dine. I en tråd som handler om mobbing av jøder i Norge (og naboland) er det eneste du bidrar med eldgamle historier fra svunne tider, som liksom skal "forklare" hva som er grunnen til at jødene i dag skal forfølges. Hvorfor du mener dette har noe med nålevende jøder i Norge å gjøre, det får stå for din regning, du har vel ingen andre "argumenter" å komme med. Når du er så opptatt av bibelhistorie: Hoppet du over den delen der det står at du skal elske din neste? Det står kanskje ikke noe om det i din utgave?
Gjest Zadok Skrevet 16. mars 2010 #145 Skrevet 16. mars 2010 Du kan nok forsøke å lure noen, men jeg tror de fleste klarer å lese seg til ståstedet ditt gjennom innleggene dine. I en tråd som handler om mobbing av jøder i Norge (og naboland) er det eneste du bidrar med eldgamle historier fra svunne tider, som liksom skal "forklare" hva som er grunnen til at jødene i dag skal forfølges. Hvorfor du mener dette har noe med nålevende jøder i Norge å gjøre, det får stå for din regning, du har vel ingen andre "argumenter" å komme med. Når du er så opptatt av bibelhistorie: Hoppet du over den delen der det står at du skal elske din neste? Det står kanskje ikke noe om det i din utgave? En skute med stor seilføring anbefales å ha stor ballast.Av åpenbare grunner. Slik bør også den som er stoor i kjeften også ha lest leksen sin før utslippet... Muslimene er ikke de folkene som har størst oppmerksomhet knyttet til den nyere bibelhistorien. Men de anser Jesus for å være en av sine aller største profeter etter Muhammed. Og svært mange av de jeg har snakket med har grundig merket seg at jødene lot ham henrette uten en rettferdig rettergang. Dette gjør ikke slike middelaldersamfunn basert på blodhevnprinsipper mildere stemt overfor sine fiender. Skal du forstå nutiden,må du også kunne din historie. Som norsk nordmann fra Norge ønsker jeg tidvis å forstå årsakene til eksempelvis Midtøsten-problematikken.Det er heller ikke så veldig mange år siden heller ikke Norge så med blide øyne på jødenes historie og nektet dem adgang til vårt rike. Og når verdensfreden er truet som idag, så blir også en bonde som jeg fra en sprekk i fjellet next to Nordpolen opptatt av slikt.Lykke til med forståelsen du også.
mysan Skrevet 16. mars 2010 #146 Skrevet 16. mars 2010 En skute med stor seilføring anbefales å ha stor ballast.Av åpenbare grunner. Slik bør også den som er stoor i kjeften også ha lest leksen sin før utslippet... Muslimene er ikke de folkene som har størst oppmerksomhet knyttet til den nyere bibelhistorien. Men de anser Jesus for å være en av sine aller største profeter etter Muhammed. Og svært mange av de jeg har snakket med har grundig merket seg at jødene lot ham henrette uten en rettferdig rettergang. Dette gjør ikke slike middelaldersamfunn basert på blodhevnprinsipper mildere stemt overfor sine fiender. Skal du forstå nutiden,må du også kunne din historie. Som norsk nordmann fra Norge ønsker jeg tidvis å forstå årsakene til eksempelvis Midtøsten-problematikken.Det er heller ikke så veldig mange år siden heller ikke Norge så med blide øyne på jødenes historie og nektet dem adgang til vårt rike. Og når verdensfreden er truet som idag, så blir også en bonde som jeg fra en sprekk i fjellet next to Nordpolen opptatt av slikt.Lykke til med forståelsen du også. Skal man legge opp verdensløpet etter en gjeng middelalderske religionutøveres misoppfatninger? Hvis man tar utgangspunkt i at bibelen er sann og at Jesus har levd, så var det altså forutbestemt at han skulle dø på korset, og at det var jødene som skulle få ham korsfestet. Hvorfor skal de så straffes for dette i tusenvis av år etterpå? Du snakker om forståelse av historien. Hva med forståelsen av denne forutsetningen med Jesu liv da? Bortfaller?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #147 Skrevet 16. mars 2010 En skute med stor seilføring anbefales å ha stor ballast.Av åpenbare grunner. Slik bør også den som er stoor i kjeften også ha lest leksen sin før utslippet... Muslimene er ikke de folkene som har størst oppmerksomhet knyttet til den nyere bibelhistorien. Men de anser Jesus for å være en av sine aller største profeter etter Muhammed. Og svært mange av de jeg har snakket med har grundig merket seg at jødene lot ham henrette uten en rettferdig rettergang. Dette gjør ikke slike middelaldersamfunn basert på blodhevnprinsipper mildere stemt overfor sine fiender. Skal du forstå nutiden,må du også kunne din historie. Som norsk nordmann fra Norge ønsker jeg tidvis å forstå årsakene til eksempelvis Midtøsten-problematikken.Det er heller ikke så veldig mange år siden heller ikke Norge så med blide øyne på jødenes historie og nektet dem adgang til vårt rike. Og når verdensfreden er truet som idag, så blir også en bonde som jeg fra en sprekk i fjellet next to Nordpolen opptatt av slikt.Lykke til med forståelsen du også. En ting skal du ha: Du har høye tanker om deg selv. "Skute med stor seilføring", jeg må flire... Jeg har iallfall såpass "seilføring" at jeg skjønner at hat ikke er veien. Ingenting godt kommer ut av det, uansett hva slags unnskyldninger en prøver å grave frem. Selv om du mener du har fasit på historien, så har du åpenbart ikke tilegnet deg noe livslærdom av den. Lykke til med forståelsen, du også! Kanskje du en gang finner ut at det kan være greit å møte mennesker med åpenhet og forståelse, i stedet for å støtte deg til gamle skrifter i et forsøk på å rettferdiggjøre problemet du har med å tolerere andre folkeslag.
Gjest mann31 Skrevet 16. mars 2010 #148 Skrevet 16. mars 2010 Si meg, hvordan ble en sak som handler om at muslimske elever trakasserer, mobber og truer jødiske medelever, til en sak om Israel og så videre? Og hvordan i all verden kan israelske myndigheters fremferd i Gaza rettferdiggjøre trakasserier overfor norske jødiske barn? DE er da ikke israelere? Her er det ikke israelerne som er problemet, men muslimske foreldre i Norge, som lærer ungene sine opp til å bli jødehatere. Det har et omfang som ser ut til å skremme skolenes lærere, så vel som mobbeofrene. Iallfall nok til at de ikke tør å stå frem. På samme måte som det alltid gjør. Mandag kom sendingen om at jøder i Norge mobbes. Tirsdag på nyhetene kommer det frem at rødekors vil granske alle norkse jøder som er med i den israelske hær...de 3-30 styk. det er snakk om....Dette var vel en balanseringsmetode?? En sak som handler om å beskytte jødene den ene dagen, dagen etter MÅ jødene beskyldes for noe, slik at ikke muslimene bløir fornærmet... Vi nordmenn har en tragisk femtid...først jødene, så resten...bare vent. I norge er vi livredde muslimer, og smisker med dem så langt det går....
waco Skrevet 17. mars 2010 #149 Skrevet 17. mars 2010 Hadde ikke jødene vært så rasistiske av seg, for eksempel latt alle folkeslag bo i jerusalem og ikke jage muslimer fra bydeler i gamlebyen for å bygge ettusensekshundre nye boliger, ekslusivt for jøder! Denslags apartheid trodde vi at vi var ferdigs med i sør afrika i 1994. Nå skal det jo nevnes at sørafrika var det mest utviklede landet i afrika i 1994, men så lenge nitiendedeler av befolkningen får det værre enn bedre så er det ikke vært det. Hvorfor skal hundretusener av palestinere måtte deportneres og satt på gaten, når de har bodd der i tusenvis av år, bare fordi at Ortodoksjøder fra polen og kazashtan og etiopia, disse jødene som følger toraen til punkt å prikke, har adskillelse på bussen og nekter å sitte på samme stol som en jente bare fordi at hun kan ha mensen, nekter å spise kjøtt på fredager og lever og ånder for en tro som eksisterte for tretusen år siden! Snakk om å leve i fortiden. Og til mysan, hvis det viser seg bibelen er bløff, hva er da begrunnelsen for å opprette staten israel på muslimsk land ekslusivt for jøder? Hvorfor kunne ikke denne staten heller iverata alle landens innbyggere og ikke bare jødene?
Gjest Guest Skrevet 18. mars 2010 #150 Skrevet 18. mars 2010 Og til mysan, hvis det viser seg bibelen er bløff, hva er da begrunnelsen for å opprette staten israel på muslimsk land ekslusivt for jøder? Hvorfor kunne ikke denne staten heller iverata alle landens innbyggere og ikke bare jødene? Er det en ting Israel gjør er det og ta vare på ALLE landets innbyggere. Palestinere bosatt i Israel har den høyeste levestandarden i den arabiske verden. Tilsvarende tall var gjeldende i Gaza og på Vestbredden når Israel styrte over disse områdene. Nå går imidlertid levestandard ned og barnedødelighet og analfabetisme opp i disse områdene.
mysan Skrevet 18. mars 2010 #151 Skrevet 18. mars 2010 Og til mysan, hvis det viser seg bibelen er bløff, hva er da begrunnelsen for å opprette staten israel på muslimsk land ekslusivt for jøder? Hvorfor kunne ikke denne staten heller iverata alle landens innbyggere og ikke bare jødene? De har alltid bodd i området, de har bare ikke hatt sitt eget land, og om jeg ikke husker feil var de også i flertall i Jerusalem da de fikk staten israel. Hadde de ikke vært jaget til stadighet gjennom historien hadde kanskje Israel vært deres land uansett - fra begynnelsen av. Islam oppstod etter judisme, og islam har bredt seg utover ved hjelp av vold, drap og krig, samt tvangskonvertering, så kanskje det var på høy til at jødene fikk sitt eget område? Dette likte jo ikke de muslimske landene rundt, og rustet til krig, som israelerne kom dem i forkjøpet på - seksdagerskrigen. Det var ikke uten grunn at Israel startet den. Hadde de ventet hadde de antakelig vært visket av kartet omtrent i samme øyeblikk som de satte sine føtter der. Og resten vet vi jo...
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #152 Skrevet 19. mars 2010 En av årsakene til jødehatet som nå vokser opp rundt om i verden er naturligvis at mange ikke kan skille mellom jødene som personer og den jødiske staten Israel. Jødiske/Israelske politijkere har i minst 70 år vist at de ikke bryr seg om andre enn seg selv og at ingen mennesker er verd like mye som en jøde/Israeler. dete viser Jødiske politikere/Israel bl.a. ved: a) Praktisere et regime som er basert på apartheid på samme måte som i Sør Afrika for en del år tilbake. b) Ved å nekte Palestinere som rømte fra krigene å komme tilbake til landet de har bodd i generasjoner. c) Ved å ha forskjellige rettigheter for Jøder og Palestinere og f.eks. begrense rettighetene til å reise på samme måte som Jødene kan. d) Ved å akseptere henrettelse av tusenvis av Palestinere i flyktningeleire. e) Ved å angripe og drepe tusenvis av sivile i Libanon og Gaza vha våpen som de fleste land i verden ikke vil benytte pga lemlestelser og terror mot sivile. f) Ved å frata Palestinerene sine landområder ved okkupasjon slik de har gjort med bl.a Vestbredden og Jerusalem og jaget Palestinerene for å bygge boliger for Jøder. Folk flest ser som sagt ikke forskjell på jødene som bestemmer dette (politikerene i Israel) og jødene som støtter dette (jøder som uttaler seg meg støtte til den Israelske regjeringens politikk). Og om det finnes jøder som ikke støtter disse drapene, lemlestelsene, frihetsberøvelsene og de økonomiske straffetiltakene, så er det vanskelig å skille dem ut om en ikke har snakket med dem tidligere. Jeg mener at det er den Israelske regjeringen + de som støtter den harde linjen ovenfor Palestinerene som er årsak til det jødehatet som nå sprer seg over hele verden. Jeg synes faktisk det er rart at ikke jødene ser dette selv også. Selv om USA fortsatt er en stormakt militært og økonomisk må landet i større grad enn tidligere innse at de ikke lenger kan krige på vegne av Israel slik som før. Dette betyr at den amerikanske befolkningen ikke lenger vil akseptere at amerikanere sendes i døden på slagmarker rundt om i verden for å dø for Israel og Israels ønsker/politikk. Heller ikke økonomisk kan amerikanske politikere støtte Israels utrensking av Palestinere spesielt og muslimer generelt. Jødehatet vil mao spre seg også til USA om ikke politikken endres i både Israel og USA. Vi vet at skepsisen til Jøder er voksende i Europa. Vi vet også at det er større skepsis i USA nå enn tidligere. Vi et også at Jødehatat er tilstede i Afrika og en del asiatiske og sør amerikanske land. Vi kan vel si at desto nærmere en er Israel desto større er skepsisen til dette landets politikk. Likevel bare øker Israel utrenskningen av personer som ikke er enig i deres politikk. Det er dette som vil kunne medføre et jødehat i tiden som kommer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #153 Skrevet 19. mars 2010 Er det en ting Israel gjør er det og ta vare på ALLE landets innbyggere. Palestinere bosatt i Israel har den høyeste levestandarden i den arabiske verden. Tilsvarende tall var gjeldende i Gaza og på Vestbredden når Israel styrte over disse områdene. Nå går imidlertid levestandard ned og barnedødelighet og analfabetisme opp i disse områdene. Hvor har du dette fra? At arabere i israel har den høyeste levestandarden av alle arabere? Hva med Kuwait, Qatar og Emiratene. Har araberne i tre av verdens rikeste land lavere levestandard enn Israel hvor til og med OECD nærmest nekter Israel adgang pga den massive reformen arabere møter i Israel?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #154 Skrevet 19. mars 2010 Hvor har du dette fra? At arabere i israel har den høyeste levestandarden av alle arabere? Hva med Kuwait, Qatar og Emiratene. Har araberne i tre av verdens rikeste land lavere levestandard enn Israel hvor til og med OECD nærmest nekter Israel adgang pga den massive reformen arabere møter i Israel? Mente rasisme og reform.
Gjest W. Skrevet 19. mars 2010 #155 Skrevet 19. mars 2010 Mente rasisme og reform. Så nå har du altså laget en smørbrødliste som skal unnskylde at jøder i Norge mobbes og trakasseres? Det er også greit at muslimene hetser og truer norske lærere når de blant annet snakker om Holocaust? Det er det tråden handler om, skjønner du. INGENTING unnskylder mobbing og trusler. Å plage norske jøder for handlinger de ikke har hatt noen som helst befatning med, er ikke rettferdig i min verden.
Loewe Skrevet 19. mars 2010 #156 Skrevet 19. mars 2010 Hadde ikke jødene vært så rasistiske av seg, for eksempel latt alle folkeslag bo i jerusalem og ikke jage muslimer fra bydeler i gamlebyen for å bygge ettusensekshundre nye boliger, ekslusivt for jøder! Denslags apartheid trodde vi at vi var ferdigs med i sør afrika i 1994. Nå skal det jo nevnes at sørafrika var det mest utviklede landet i afrika i 1994, men så lenge nitiendedeler av befolkningen får det værre enn bedre så er det ikke vært det. Hvorfor skal hundretusener av palestinere måtte deportneres og satt på gaten, når de har bodd der i tusenvis av år, bare fordi at Ortodoksjøder fra polen og kazashtan og etiopia, disse jødene som følger toraen til punkt å prikke, har adskillelse på bussen og nekter å sitte på samme stol som en jente bare fordi at hun kan ha mensen, nekter å spise kjøtt på fredager og lever og ånder for en tro som eksisterte for tretusen år siden! Snakk om å leve i fortiden. Når denne tråden vitterlig omhandler et voksende problem med jødehat i vårt nærområde, så blir ditt innlegg å forstå som en forsvarstale for diskriminering og hetsing av privat personer på grunnlag av den politikken som føres av en stat i en annen verdensdel. Lær deg å skille mellom individ og stat. Nå. Å omtale jøder som en gruppe som rasistiske er en håpløs og paradoksalt nok en heller rasistisk generalisering i seg selv. Studier viser at det blant vestlige-jøder under 35 år er en stor og økende opposisjon til den politikken som føres i Israel. Mange jøder har et ambivalent og likegyldig forhold til Israel og stadig flere har et negativt syn på landet. Bare rundt halvparten var overhodet komfortabel med tanken om en jødisk stat. Dette er en trend som burde skremme israelske politikere for med en svekket jødisk lobby i Washington vil USA stå friere til å legge press på landet. Dernest vil jeg si at du og mange andre her åpenbart ikke har på langt nær tilstrekkelig kunnskaper om situasjonen i regionen til å kunne uttale dere så bombastisk og samtidig fremstå med integritet eller troverdighet. Jeg tviler sterkt på om noen av dere noensinne har snakket med en jøde eller vært i regionen og opplevd hvordan det er å leve der på kroppen. Aparheid er en helt nødvendig virkelighet. Uten fysiske barrierer og kontroll, ville blodet flytt i gatene veldig raskt. Israel har selv lenge tilbudt seg å tilbakeføre grensene fra før krigen i 1967 med modifikasjoner for sikkerhetsmessige grunner i henhold til FN resolusjonen (såkalt fred mot land), men palistinske myndigheter har bastant motsatt seg en fredlig løsning. Faktum er at muslimer vil hate jøder uavhengig av politikken som føres i Israel. Bare uinvidde lever i villfarelse om at motsetningsforholdet primært skyldes Palestina-konflikten. Dette har pågått siden Muhammed sin tid etter at jødene motsatte seg konvertering til islam som Muhammed mente var en forbedring av jødedommen. Hatet er nedfelt i hellige islamske skrifter som koranen og hadithene og det står blant annet at (fritt oversatt) "trær vil rope ut at det er jøder i skjul bak dem, slik at muslimer bør komme for å drepe dem". For de av oss som har kjennskap til regionen, så er det klart at det der nede fostres nag og hat på en måte som overgår alle andre kulturer. Ikke at jeg forsvarer den nybyggingspolitikken som føres; langt der ifra - Israel er i ferd med å støte fra seg gamle venner over sin harde linje ovenfor muslimene. Men den kommer formodentligvis av at Israel innser at de ikke vil bli noe politisk løsning i uoverskuelig fremtid. Hamas leder uttalte i fjor at at helligkrig og motstand, ikke forhandlinger, kommer til å avgjøre konflikten rundt Jerusalem. Hvor er venstresidens kritikk av palestinernes krigshissende linje? Det kan virke som om det er blitt en gjørmete forening av ytre høyre, deler av venstre og muslimer i hatforholdet til jødene. Skammelig.
waco Skrevet 19. mars 2010 #157 Skrevet 19. mars 2010 Norske jøder sender massevis av penger til bosettningsbygging på okkuperte områder. For eksempel den kjente organisasjonen jerusalems ambassade eller hva den gruppa kaller seg. Jeg spør igjen, hvorfor kan ikke alle bo i jerusalem, hvorfor driver jøder tvangsdeponering av muslimer som har bodd i hjemmene sine i generasjoner for å skape bydeler ekslusivt for jøder?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #158 Skrevet 20. mars 2010 Norske jøder sender massevis av penger til bosettningsbygging på okkuperte områder. For eksempel den kjente organisasjonen jerusalems ambassade eller hva den gruppa kaller seg. Jeg spør igjen, hvorfor kan ikke alle bo i jerusalem, hvorfor driver jøder tvangsdeponering av muslimer som har bodd i hjemmene sine i generasjoner for å skape bydeler ekslusivt for jøder? Av samme grunn som at du ikke kunne tenke deg å ha en muslim til nabo, eller Jens Stoltenberg la sine barn gå på en skole i Groruddalen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #159 Skrevet 20. mars 2010 <!--quoteo(post=7906300:date=14.03.2010 (17:35) :name=Berentsens)--><div class='quotetop'>SITER(Berentsens @ 14.03.2010 (17:35) ) ←</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hamas ja, og andre som liker å skape uro. Men det skal og bør ikke gå ut over barna i f.eks. Gaza. Det bør ikke gå ut over dem som forsøker å leve livet sitt, enten de er palestinere, jøder eller annet.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Ja, det er jo logisk at somaliere eller pakistanere skal hate nordmenn som tilfeldigvis er jøder, fordi noe som israelske soldater måtte gjøre mot palestina-arabere. Kristne blir slaktet i muslimske land (men det er ikke muslimer som trenger beskyttelse fra kristne pinsevenner i Norge av den grunn), i langt større antall enn i Israel-Palestina striden som er blant de minst voldelige konfliktene i verden. I Afghanistan ble 2000 år gamle Buddha-statuer blåst i fillebiter. Muslimer burde gå stille i dørene, bjelken i deres eget øye er enorm. Disse lærerne som uttaler seg må føle at de lever som på 30-tallet som ensomme motstandere av Nazi-Tyskland, av frykt for alvorlige konsekvenser, må de være anonyme. I Norge i 2010. Helt vanvittig. Dette er Jonas Gahr Støres "Nye vi". Bra innlegg!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #160 Skrevet 20. mars 2010 Mange muslimer blir illsinte og roper opp om rasisme så snart islam blir kritisert det minste, men 5 minutter etterpå, hetser de jøder uten anstrengelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå