Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 14. mars 2010 #61 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge jødene mener at det kun bør bo jøder i israel så kan jødene ha det så godt. Den dagen jøder ivrer for at alle kan bo i israel så får de min støtte. Så da bør utflyttede nordmenn, og etterkommere av nordmens barn i utlandet, kunne mobbes og trakasseres i utlandet fordi mange i Norge mener at kun nordmenn skal bo i Norge? Og fordi at det bor hovedsaklig kun nordmenn her og vi nekter alle andre å bo her? Herregud for en tankegang! Det er jo ikke rart at vi i skolen taper i kampen mot mobbing, rasisme og mer når samfunnet er sånn at en diskuterer kristendom, Jesus, muslimske guder og Midtøstens historie når det er snakk om mobbing og trakassering av barn i Norge som ikke har gjort noe galt i sitt liv. Hvorfor skal et barn i Norge, med norske foreldre, som tilfeldigvis har en jødisk bakgrunn, måtte stå til ansvar for en stat i Midtøsten sine handlinger? Er det virkelig blitt så akseptert å gå etter jødene bare fordi det finnes en stat som hovedsaklig består av jøder som utfører handlinger som deler av befolkningen i det landet står bak?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #62 Skrevet 14. mars 2010 Så da bør utflyttede nordmenn, og etterkommere av nordmens barn i utlandet, kunne mobbes og trakasseres i utlandet fordi mange i Norge mener at kun nordmenn skal bo i Norge? Og fordi at det bor hovedsaklig kun nordmenn her og vi nekter alle andre å bo her? Herregud for en tankegang! ... ... Dette er faktisk den jødiske statens mening. Faktisk går jødene enda lengre og sier at om du har flyttet ut skal du ikke kunne flytte tilbake. Enda mindre skal du ha de samme rettighetene som jødene. Du skal ikke kunne eie land på samme måte som jødene og du skal ikke kunne reise fritt rundt i landet som om du var jøde. Måten Jøder i Sverige eller andre land behandles på er på lanhgt nær like ille som det Palestinere i Israel på Gaza, Vestbredden eller Libanon utsettes for av Israelerene. Den dagen Jøder/kristne behandles like dårlig i resten av verden som det Palestinere behandles i Israel er det imidlertid lik behandling. Jeg sier ikke at dette løser noen vesentlige problemer i de Palestinske områdene, men det er i det minste en begynnelse på likeverd.
mysan Skrevet 14. mars 2010 #63 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Skjønner at du hater muslimer mysan, men slutt å spre historieforfalskningerr... Jødene startet den første krigen i 1948 ved å tigge til seg en nasjon de ikke hadde rett på i en ressursfattig region, hvor de blant annet okkuperte Negev Ørkenen hvor arabiske beduiner hadde bodd i MINST 4000 år før jødene kom. Det skulle bare mangle at noen forsvarer seg mot en ulovlig masseinvandring påtvunget av kolinalistene i Europa og USA.. Det var forøvrig Israel som startet 6-dagers krigen i 1967, med Oepration Focus, dette lærer de selv i Israel. Forut for krigen hadde Israel også startet rundt 80% av konfliktene (ifølge israels forsvarsminiser og legende Moshe Dayan) ved å grabbe til seg små landområder fordi deres hatefulle, rasistiske kult har lært dem at Gud gav dem områdene (det siste er mine egne ord). Videre kan jeg nevne at det er helt vanlig blant mennesker å krige, men svært så uvanlig i moderne tid å okkupere områder i flere tiår. Det er også heller uvanlig å hente inn andre fra denne "Guds folk" kulten i Europa og USA og bosette dem i de innfødtes hjem. Hvorfor sutrer ikke de norske jødene om alle disse overgrepene som denne staten de elsker så meget, denne staten de mener Gud gav dem, hvor palestinere blir behandlet som dritt? Det er da faen ikke tilfeldig at jødehatet stiger noe voldsomt i etterkant av Gaza-massakren... Hvor var alle disse jødene som griner over dette jødehatet da palestinere ble slaktet èn masse i 2008/09. Hvor er alle de norske jødene når palestinere blir kastet ut av sine hjem, eller må nøye seg med 1/7 av hva jødene stjeler fra PALESTINERNES vann. Er det bare muslimer som skal ta avstand fra det ene og det andre, mens jødene har et fripass? Hater overhodet ikke muslimer, men er så lei det ensidige fokuset på akkurat den konflikten, hvor palestinerne er helt uskyldige, mens Israel er den store ulven. Ja, Israel startet seksdagerskrigen for å komme landene rundt i forkjøpet. Men nå er dette egentlig ikke en debatt om konflikten mellom Palestina og Israel, så jeg ruller inn her. Denne debatten har gått i årevis med de samme argumentene på begge sider. ( og hvis man skal diskutere okupasjon, så er det en grunn til at islam har spredd seg over såpass store områder som de har nedover) Endret 14. mars 2010 av mysan
Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 14. mars 2010 #64 Skrevet 14. mars 2010 Dette er faktisk den jødiske statens mening. Faktisk går jødene enda lengre og sier at om du har flyttet ut skal du ikke kunne flytte tilbake. Enda mindre skal du ha de samme rettighetene som jødene. Du skal ikke kunne eie land på samme måte som jødene og du skal ikke kunne reise fritt rundt i landet som om du var jøde. Måten Jøder i Sverige eller andre land behandles på er på lanhgt nær like ille som det Palestinere i Israel på Gaza, Vestbredden eller Libanon utsettes for av Israelerene. Den dagen Jøder/kristne behandles like dårlig i resten av verden som det Palestinere behandles i Israel er det imidlertid lik behandling. Jeg sier ikke at dette løser noen vesentlige problemer i de Palestinske områdene, men det er i det minste en begynnelse på likeverd. Å trakassere og mobbe barn, og voksne som aldri i sitt liv har satt sine ben i landet Israel er med på å skape likeverd? Å mobbe å trakassere deg og dine barn må vel da være helt greit for å skape likeverd mellom deg og de mobbede barna? Er ikke rart at ting går til helvete på første klasse!
waco Skrevet 14. mars 2010 #65 Skrevet 14. mars 2010 Som sagt, hadde ikke jødene vært så bastante på at det kun er jøder som får bo i israel så hadde de fått min støtte.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #66 Skrevet 14. mars 2010 Å trakassere og mobbe barn, og voksne som aldri i sitt liv har satt sine ben i landet Israel er med på å skape likeverd? Å mobbe å trakassere deg og dine barn må vel da være helt greit for å skape likeverd mellom deg og de mobbede barna? Er ikke rart at ting går til helvete på første klasse! Merkelig så mye hat mot Israel når alle land i Midt-Østen er 10 ganger verre hva angår menneskerettighetsbrudd. Men de er jo muslimske land, og da er det tydeligvis fritt frem. Akkurat som det for muslimer er fritt frem med både jødehat, homohat, kvinnehat og alt mulig annet hat som muslimer ikke liker. For man er jo livredde for å tråkke muslimer på tærne.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #67 Skrevet 14. mars 2010 Som sagt, hadde ikke jødene vært så bastante på at det kun er jøder som får bo i israel så hadde de fått min støtte. Hadde de jødiske barna fått din støtte da sier du? Men nå støtter du ikke de jødiske barna? 20% av Israels befolkning er forøvrig arabere, både kristne og muslimer, og mange i nasjonalforsmalingen i Israel er ikke-jøder.
Gjest W. Skrevet 14. mars 2010 #68 Skrevet 14. mars 2010 Når man ser det hatet noen retter mot jødene, er det ikke rart at de hegner om Israel. Historien har en lei tendens til å gjenta seg, og dersom det skulle skje, kommer israelerne ikke til å la seg ta på senga. De kommer til å sloss, og de har min fulle sympati og støtte.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #69 Skrevet 14. mars 2010 Å trakassere og mobbe barn, og voksne som aldri i sitt liv har satt sine ben i landet Israel er med på å skape likeverd? Å mobbe å trakassere deg og dine barn må vel da være helt greit for å skape likeverd mellom deg og de mobbede barna? Er ikke rart at ting går til helvete på første klasse! Hva definerer du som mobbing, og hva definerer du som trakasering ? Idag kommer det fram at Israel fengsler 12 år gamle barn. Ihht B`Tselem, en menneskerettighetsorganisasjon i Israel, så er det nå over 300 Palestinske barn som er fengslet i Israel. Årlig fengsles ca 700 PALESTINSKE barn. Legg merke til at det er PALESTINSKE BARN. Noen vil kansje si at Israelske barn er så snille at de ikke behøver å fengsles, men jeg synes ikke dette høres så veldig troverdig ut. 12 år gamle Muhammad Dweik ble vekket grytilig i sitt hjem i Øst Jerusalem og kjørt til politistasjonen. Under hele turen ble han sparket i bena av den Israelske politimannen. Det er ikke uvanlig at barn under avhør får bind for øynene, blir satt i håndjern, tvunget til å stå i smertefulle posisjoner over lengre tid, blir nektet søvn, isolert, eller får trusler mot seg og sin familie. Å si at jøder i Sverige blir mobbet blir rett og slett for dumt om vi sammenlikner med hva som skjer i Israel og de Palestinske områdene rundt. Det er naturligvis synd at jøder mobbes i Sverige og andre land men det er INGENTING mot det Palestinske barn utsettes for i Israel, etc. Disse barna utsettes ikke bare for mobbing, misshandling og tortur, men også direkte drap. Og det skjer uten at noen kan forsvare dem ovenfor disse overgrepene.
waco Skrevet 14. mars 2010 #70 Skrevet 14. mars 2010 Jøder som konverterer har jeg sansen for. Rasistiske jøder som mener at kun jøder bør bo i israel og jerusalem liker jeg ikke. Bare se på nyhetene nå, selv nå som israelittene får besøk av amerikaneren joe biden så benytter de anledningen til å kunngjøre at de skal bosette 1600 nye boliger kun for jøder på palestinsk land!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #71 Skrevet 14. mars 2010 Når man ser det hatet noen retter mot jødene, er det ikke rart at de hegner om Israel. Historien har en lei tendens til å gjenta seg, og dersom det skulle skje, kommer israelerne ikke til å la seg ta på senga. De kommer til å sloss, og de har min fulle sympati og støtte. Hvorfor tror du at historien hele tiden gjentar seg mot jødene? Kanskje problemet ikke ligger hos alle andre?
Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 14. mars 2010 #72 Skrevet 14. mars 2010 Hva definerer du som mobbing, og hva definerer du som trakasering ? Idag kommer det fram at Israel fengsler 12 år gamle barn. Ihht B`Tselem, en menneskerettighetsorganisasjon i Israel, så er det nå over 300 Palestinske barn som er fengslet i Israel. Årlig fengsles ca 700 PALESTINSKE barn. Legg merke til at det er PALESTINSKE BARN. Noen vil kansje si at Israelske barn er så snille at de ikke behøver å fengsles, men jeg synes ikke dette høres så veldig troverdig ut. 12 år gamle Muhammad Dweik ble vekket grytilig i sitt hjem i Øst Jerusalem og kjørt til politistasjonen. Under hele turen ble han sparket i bena av den Israelske politimannen. Det er ikke uvanlig at barn under avhør får bind for øynene, blir satt i håndjern, tvunget til å stå i smertefulle posisjoner over lengre tid, blir nektet søvn, isolert, eller får trusler mot seg og sin familie. Å si at jøder i Sverige blir mobbet blir rett og slett for dumt om vi sammenlikner med hva som skjer i Israel og de Palestinske områdene rundt. Det er naturligvis synd at jøder mobbes i Sverige og andre land men det er INGENTING mot det Palestinske barn utsettes for i Israel, etc. Disse barna utsettes ikke bare for mobbing, misshandling og tortur, men også direkte drap. Og det skjer uten at noen kan forsvare dem ovenfor disse overgrepene. Jeg skjønner alvorlig talt ikke hva dette har å gjøre i en diskusjon om norske jødiske barn som blir mobbet i norsk skole pga sin etnisitet og religion? At staten Israel gjør masse kritikkverdig i Midtøsten unnskylder på ingen måte det som foregår i norske skoler. Det forklarer det heller ikke, annet enn at det er med på å vise at mennesker i Norge syntes det er greit å mobbe jøder på bakgrunn av hva en stat i Midtøsten gjør. Det er faktisk helt utrolig at enkelte her mener at mobbing er ok og mer eller mindre ikke bryr seg på bakgrunn av hva som skjer i Midtøsten som disse menneskene i Norge ikke har noe som helst med å gjøre. Det er like ille som når muslimer blir behandlet dårlige pga terrorisme og muslimske barn ble plaget i norsk skole pga hva et lite antall ekstremister gjorde 11.september 2001.
Gjest W. Skrevet 14. mars 2010 #73 Skrevet 14. mars 2010 Hvorfor tror du at historien hele tiden gjentar seg mot jødene? Kanskje problemet ikke ligger hos alle andre? Problemet ligger i menneskers trangsynthet, hat, og behov for å ha en syndebukk de kan skylde all elendighet på. Det åket har jødene hatt i århundrer. I tråden diskuterer vi bl.a. jødene her i Norge, og våre naboland. Hvem av oss kan fortelle om negative opplevelser med jøder? De lever et stille og tilbaketrukket liv. Ingen av dem skaper overskrifter, slik muslimene gjør. I den leiren er det stadig vekk bråk og negativitet. Nå truer de igjen ytringsfriheten i Norge. Lærere tør ikke stå opp mot dem fordi de er redde for liv og helse. Har jødene her noengang oppført seg slik?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #74 Skrevet 14. mars 2010 Jeg skjønner alvorlig talt ikke hva dette har å gjøre i en diskusjon om norske jødiske barn som blir mobbet i norsk skole pga sin etnisitet og religion? At staten Israel gjør masse kritikkverdig i Midtøsten unnskylder på ingen måte det som foregår i norske skoler. Det forklarer det heller ikke, annet enn at det er med på å vise at mennesker i Norge syntes det er greit å mobbe jøder på bakgrunn av hva en stat i Midtøsten gjør. Det er faktisk helt utrolig at enkelte her mener at mobbing er ok og mer eller mindre ikke bryr seg på bakgrunn av hva som skjer i Midtøsten som disse menneskene i Norge ikke har noe som helst med å gjøre. Det er like ille som når muslimer blir behandlet dårlige pga terrorisme og muslimske barn ble plaget i norsk skole pga hva et lite antall ekstremister gjorde 11.september 2001. Du har misforstått meg. Jeg sier IKKE at det er akseptabelt å mobbe Jøder eller andre folkegrupper eller religioner. Enhver form for trakasering er forferdelig for den som opplever det. SPESIELT BARN, - slik jeg viser til i innlegget ovenfor. Men hvorfor ikke innse at Svenske (eller norske) miljøer er faktisk VESENTLIG mindre aktive mht mobbing og trakasering enn det jødiske myndigheter er. Nå vet de fleste av oss at B-gjengen i Oslo kommer fra et Pakistansk miljø. Under demonstarsjonene for noen månder siden var det en del muslimske miljøer som gikk likk for langt (selv om de IKKE gikk like langt som Israelske myndigheter gjør til daglig). Iløpet av de demonstrasjonene som skjedde var det som nevnt noen som gikk for langt og som ble oppfattet som angrep på Kristne. Det var da personer fra B-gjengen som grep inn og BESKYTTET en eldre kristen mann mot angrepene. Mange vil mene at dette er et minimum vi bør gjøre mot våre neste, dvs vise nestekjærlighet på bl.a. denne måten. Vi vet at medlemmer i B-gjengen gjorde det. Hvor mange jøder har gjort det samme i Israel ? Jeg tror faktisk det er noen Jøder som har gjort det (selv om jeg aldri har hørt om det) ettersom det er stadig større motstand mot den politiske løsningen myndighetene i Israel tvinger frem. Men det er ikke vanskelig å forstå at en del muslimske miljøer velger omtrent samme løsning som Israelske myndigheter benytter. Kansje en del kristne/jøder faktisk bør se hva enkelte i B-gjengen gjør (selv om vi er sterk motstander av de lovbruddene de gjør).
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #75 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge jødene mener at det kun bør bo jøder i israel så kan jødene ha det så godt. Den dagen jøder ivrer for at alle kan bo i israel så får de min støtte. Som sagt, hadde ikke jødene vært så bastante på at det kun er jøder som får bo i israel så hadde de fått min støtte. Hvorfor i all verden skal verdens 7 millioner jøder lide for det staten Israel finner på? Skal jeg måtte askpetere å bli mobbet fordi kristne filipinere har et anstrengt forhold til muslimer på filipinene?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #76 Skrevet 14. mars 2010 Ja, jøss - B-gjengen må jo selvsagt trekkes inn for å få fortalt hvor fortreffelige og samfunnsgavnlige en del av muslimene er. De som står for en masse kriminalitet og dritt her i landet, men nå har de "beskyttet" en kar, og da er jo alt glemt. Hjelpes.
waco Skrevet 14. mars 2010 #77 Skrevet 14. mars 2010 Hvis fillipnerne drev å jagde ut urinnbyggerne fra fillipinnene med begrunnelsen om at de har feil religion, ja, - da kan jeg være enig i at det er dårlig gjort i forhold til de som bodde der først.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #78 Skrevet 14. mars 2010 Hvorfor i all verden skal verdens 7 millioner jøder lide for det staten Israel finner på? Skal jeg måtte askpetere å bli mobbet fordi kristne filipinere har et anstrengt forhold til muslimer på filipinene? Nå kan ikke jeg svare for Waco, men det er ingen tvil om at i dette forumet er det mange kristne (og Jøder ?) som aktivt går ut og forsvarer Israels politikk ovenfor Palestinerene. Dette er med stor sansynlighet de samme personene som går ut i dette forumet og beklager seg slik vi ser i denne tråden. Det er da ikke til å unngå at vi som motargumenterer velger å se en sammenheng i disse to angrepene på ikke jøder (ikke kristne).
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #79 Skrevet 14. mars 2010 Ja, jøss - B-gjengen må jo selvsagt trekkes inn for å få fortalt hvor fortreffelige og samfunnsgavnlige en del av muslimene er. De som står for en masse kriminalitet og dritt her i landet, men nå har de "beskyttet" en kar, og da er jo alt glemt. Hjelpes. Sammenlikningen var gjort for å vise hvilken holdning denne gruppen har kontra hvilken holdning en del jøder/kristne/FrP'ere har ovenfor muslimer. Det viser litt av hvilken tolleranse muslimske miljøer har ovenfor kristne/jøder vers FrP/jøder/kristnes holdninger ovenfor muslimer.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #80 Skrevet 14. mars 2010 Sammenlikningen var gjort for å vise hvilken holdning denne gruppen har kontra hvilken holdning en del jøder/kristne/FrP'ere har ovenfor muslimer. Det viser litt av hvilken tolleranse muslimske miljøer har ovenfor kristne/jøder vers FrP/jøder/kristnes holdninger ovenfor muslimer. De har altså hjulpet en eller annen fyr, og det skal være et eksempel på hvilken toleranse muslimene har overfor kristne og jøder?! Den var drøy. Og hvilken "toleranse" har de overfor norsk lov? Jødene har den toleransen, muslimer er stadig vekk involvert i kriminalitet og annet snusk. Da hjelper det lite å komme trekkende med en person som skal ha blitt hjulpet av dem en eller annen gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå