Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #41 Skrevet 14. mars 2010 Når vi ser på de jødene som bor i Norge, hvor ofte er det de steller i stand bråk? De er fredelige folk, opptatt med å jobbe og fører et stille og rolig liv. Muslimene derimot, det er en helt annen historie. Stadig hører man om bråk, senest nå. De hater alt og alle som ikke er som dem selv, og barna som vokser opp her i blant oss, de får samme opplæringen. Ja, det er mye man skulle ha gjort med enkelte muslimer. Ikke minst lære dem til å respektere norske lover og kultur. Men noen vil jo aldri lære.
mysan Skrevet 14. mars 2010 #42 Skrevet 14. mars 2010 Nå må du huske på at ikke alle palestinere støtter Hamas. Det hjelper jo ingen ting, all den tid de faktisk vant valget og er de som faktisk skaper hverdagshelvetet til disse menneskene. Det hjelper liksom ikke hva mødre med barn synes og mener hjemme i husene sine. Jeg er sikker på at mødre med barn mener det samme på begge sider av grensene her.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #43 Skrevet 14. mars 2010 Det hjelper jo ingen ting, all den tid de faktisk vant valget og er de som faktisk skaper hverdagshelvetet til disse menneskene. Det hjelper liksom ikke hva mødre med barn synes og mener hjemme i husene sine. Jeg er sikker på at mødre med barn mener det samme på begge sider av grensene her. Du mener altså ikke at Israel er med på å skape et helvete? Det er kun palestinerne som er skyld i den uro som er der?
Gjest W. Skrevet 14. mars 2010 #44 Skrevet 14. mars 2010 Du mener altså ikke at Israel er med på å skape et helvete? Det er kun palestinerne som er skyld i den uro som er der? Ser du stiller spørsmålet til mysan, men har lyst til å svare deg, jeg også. Her i Norge er saken den at svært mange sitter med skylappene på og mener at muslimene er noen uskyldige godfjotter, mens Israel er den store, stygge ulven. Slik er det bare i eventyr. Israel er selvsagt ikke fri for skyld, men det er jammen ikke palestinerne heller. Jeg har et helt annet inntrykk av jøder enn av muslimer.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #45 Skrevet 14. mars 2010 Ser du stiller spørsmålet til mysan, men har lyst til å svare deg, jeg også. Her i Norge er saken den at svært mange sitter med skylappene på og mener at muslimene er noen uskyldige godfjotter, mens Israel er den store, stygge ulven. Slik er det bare i eventyr. Israel er selvsagt ikke fri for skyld, men det er jammen ikke palestinerne heller. Jeg har et helt annet inntrykk av jøder enn av muslimer. Nei, ingen av de er uten skyld. Det er jeg enig i. Men Israel er den parten som styrer ballet. De driver fremdeles med okkupasjon, og det er selvsagt ikke noe som palestinerne setter pris på. Det er i alle fall ikke et steg på veien for å få fred, det er steg mot enda mer uroligheter.
mysan Skrevet 14. mars 2010 #46 Skrevet 14. mars 2010 Nei, ingen av de er uten skyld. Det er jeg enig i. Men Israel er den parten som styrer ballet. De driver fremdeles med okkupasjon, og det er selvsagt ikke noe som palestinerne setter pris på. Det er i alle fall ikke et steg på veien for å få fred, det er steg mot enda mer uroligheter. Hvordan kom denne okupasjonen i gang da? Pga krigen. Og hvordan og hvem startet den? Ikke Israel.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #47 Skrevet 14. mars 2010 Hvordan kom denne okupasjonen i gang da? Pga krigen. Og hvordan og hvem startet den? Ikke Israel. Og dermed er Israel uten skyld, og kan gjøre som de vil?
Mann 42 Skrevet 14. mars 2010 #48 Skrevet 14. mars 2010 Og dermed er Israel uten skyld, og kan gjøre som de vil? Si meg, hvordan ble en sak som handler om at muslimske elever trakasserer, mobber og truer jødiske medelever, til en sak om Israel og så videre? Og hvordan i all verden kan israelske myndigheters fremferd i Gaza rettferdiggjøre trakasserier overfor norske jødiske barn? DE er da ikke israelere? Her er det ikke israelerne som er problemet, men muslimske foreldre i Norge, som lærer ungene sine opp til å bli jødehatere. Det har et omfang som ser ut til å skremme skolenes lærere, så vel som mobbeofrene. Iallfall nok til at de ikke tør å stå frem.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #49 Skrevet 14. mars 2010 Det er rart at vi i det hele tatt diskuterer dette. Det er da ikke noe problem at jødene må svare for grusomhetene sine.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #50 Skrevet 14. mars 2010 Si meg, hvordan ble en sak som handler om at muslimske elever trakasserer, mobber og truer jødiske medelever, til en sak om Israel og så videre? Og hvordan i all verden kan israelske myndigheters fremferd i Gaza rettferdiggjøre trakasserier overfor norske jødiske barn? DE er da ikke israelere? Her er det ikke israelerne som er problemet, men muslimske foreldre i Norge, som lærer ungene sine opp til å bli jødehatere. Det har et omfang som ser ut til å skremme skolenes lærere, så vel som mobbeofrene. Iallfall nok til at de ikke tør å stå frem. Godt sagt. Ja, det er forholdsvis trangsynte og mindre begavede mennesker som mener slik oppførsel kan rettferdiggjøres. Å være så forstokket at man mener at småbarn skal mobbes, og at det er helt grei oppførsel, den tar kaka. Vi kommer til å oppleve mere bråk med muslimene. Nå lar de det gå ut over uskyldige jøder, i neste omgang er det vi som må tåle represalier fra dem fordi vi er vant til å snakke fritt. Håper det blir en skikkelig oppvask i kjølvannet av dette. At skoleverket ikke tør å ta til motmæle mot muslimske elever og deres foreldre fordi de er redde for livet, ja, det er helt uhyrlig.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #51 Skrevet 14. mars 2010 Haha, jødene vet jammen meg hvordan man skal blåse ting opp. Nei, nå er vi lei av 60 år med propaganda om holocoust.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #52 Skrevet 14. mars 2010 Hvordan kom denne okupasjonen i gang da? Pga krigen. Og hvordan og hvem startet den? Ikke Israel. Skjønner at du hater muslimer mysan, men slutt å spre historieforfalskningerr... Jødene startet den første krigen i 1948 ved å tigge til seg en nasjon de ikke hadde rett på i en ressursfattig region, hvor de blant annet okkuperte Negev Ørkenen hvor arabiske beduiner hadde bodd i MINST 4000 år før jødene kom. Det skulle bare mangle at noen forsvarer seg mot en ulovlig masseinvandring påtvunget av kolinalistene i Europa og USA.. Det var forøvrig Israel som startet 6-dagers krigen i 1967, med Oepration Focus, dette lærer de selv i Israel. Forut for krigen hadde Israel også startet rundt 80% av konfliktene (ifølge israels forsvarsminiser og legende Moshe Dayan) ved å grabbe til seg små landområder fordi deres hatefulle, rasistiske kult har lært dem at Gud gav dem områdene (det siste er mine egne ord). Videre kan jeg nevne at det er helt vanlig blant mennesker å krige, men svært så uvanlig i moderne tid å okkupere områder i flere tiår. Det er også heller uvanlig å hente inn andre fra denne "Guds folk" kulten i Europa og USA og bosette dem i de innfødtes hjem. Hvorfor sutrer ikke de norske jødene om alle disse overgrepene som denne staten de elsker så meget, denne staten de mener Gud gav dem, hvor palestinere blir behandlet som dritt? Det er da faen ikke tilfeldig at jødehatet stiger noe voldsomt i etterkant av Gaza-massakren... Hvor var alle disse jødene som griner over dette jødehatet da palestinere ble slaktet èn masse i 2008/09. Hvor er alle de norske jødene når palestinere blir kastet ut av sine hjem, eller må nøye seg med 1/7 av hva jødene stjeler fra PALESTINERNES vann. Er det bare muslimer som skal ta avstand fra det ene og det andre, mens jødene har et fripass?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #53 Skrevet 14. mars 2010 Si meg, hvordan ble en sak som handler om at muslimske elever trakasserer, mobber og truer jødiske medelever, til en sak om Israel og så videre? Og hvordan i all verden kan israelske myndigheters fremferd i Gaza rettferdiggjøre trakasserier overfor norske jødiske barn? DE er da ikke israelere? Her er det ikke israelerne som er problemet, men muslimske foreldre i Norge, som lærer ungene sine opp til å bli jødehatere. Det har et omfang som ser ut til å skremme skolenes lærere, så vel som mobbeofrene. Iallfall nok til at de ikke tør å stå frem. Kanskje de muslimske elevene følte seg truet av dette Guds folk? Du ser jo ikke jøder ta avstand fra israels avskyelig politikk, så man kan nesten spørre seg hva slags holdninger disse menneskene står for.
Gjest Caylee Skrevet 14. mars 2010 #54 Skrevet 14. mars 2010 Mange nuslimer på skolen min går rundt å bruker "jævla jøde" og "jødefaen" som skjellsord. Jeg blir kvalm
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #55 Skrevet 14. mars 2010 Mange nuslimer på skolen min går rundt å bruker "jævla jøde" og "jødefaen" som skjellsord. Jeg blir kvalm Og slik kommer til å fortsette når lærere og skoleledelsen ikke klarer å få en slutt på det. Det blir det samme som "homo", det gikk mange år før lærere i det hele tatt reagerte på det, og fremdeles er det skoler som ikke bryr seg så mye om det. Lærerene må være flinkere til å fange opp når slikt skjer, og ikke overse det, fordi de er redd for elevene eller foreldre. Da har man tapt.
Gjest Caylee Skrevet 14. mars 2010 #56 Skrevet 14. mars 2010 Og slik kommer til å fortsette når lærere og skoleledelsen ikke klarer å få en slutt på det. Det blir det samme som "homo", det gikk mange år før lærere i det hele tatt reagerte på det, og fremdeles er det skoler som ikke bryr seg så mye om det. Lærerene må være flinkere til å fange opp når slikt skjer, og ikke overse det, fordi de er redd for elevene eller foreldre. Da har man tapt. Lærerne på skolen jeg går på bryr seg ikke om noen sier "jævla homo" eller "homo" heller. De bryr seg ikke om mobbing i det hele tatt. Jeg syns det er trist at en del muslimer er rasistiske mot jøder. De jødene i norge har INGEN TING med den krigen som skjedde å gjøre. Det blir jo nesten det samme som at jeg hadde kalt muslimer for "jævla muslim" fordi at noen muslimer i midtøsten dreper kristne. Men muslimer i Norge har jo ikke noe med det å gjøre.
Gjest Ola Pottitt Skrevet 14. mars 2010 #57 Skrevet 14. mars 2010 Kanskje de muslimske elevene følte seg truet av dette Guds folk? Du ser jo ikke jøder ta avstand fra israels avskyelig politikk, så man kan nesten spørre seg hva slags holdninger disse menneskene står for. Akkurat! Helt likt muslimer som heller ikke tar avstand fra sin terrorisme. Israelitter og muslimer er igrunnen ganske like i det meste. Eneste store forskjellen er at muslimer er tapare og jøder er vinnere!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #58 Skrevet 14. mars 2010 Godt sagt. Ja, det er forholdsvis trangsynte og mindre begavede mennesker som mener slik oppførsel kan rettferdiggjøres. Å være så forstokket at man mener at småbarn skal mobbes, og at det er helt grei oppførsel, den tar kaka. Vi kommer til å oppleve mere bråk med muslimene. Nå lar de det gå ut over uskyldige jøder, i neste omgang er det vi som må tåle represalier fra dem fordi vi er vant til å snakke fritt. Håper det blir en skikkelig oppvask i kjølvannet av dette. At skoleverket ikke tør å ta til motmæle mot muslimske elever og deres foreldre fordi de er redde for livet, ja, det er helt uhyrlig. Hvilket skoleverk? Mener du den kennellaktige oppbevaringsanstalten av barn som har resultater på høyde med Albania?
Gjest Lærern Skrevet 14. mars 2010 #59 Skrevet 14. mars 2010 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7037063 Malmø tømmes for jøder, forfølgelsene gjør det farlig for familier å bli. I Oslo er det ca like manger jøder, også her trues og mobbes de. Demonstrasjonen mot Gazakrigen i Oslo for et års tid siden endte opp i at mobben jaktet rundt i gatene etter jøder, sukkerklumpen Arfan Bhatti skjøt mot synagogen, og barn plages og trues i Oslo-skolene hvis de er jøder. Lærere tør ikke stå opp mot jødehatet, de vet at de pådrar seg mektige fiender hvis de viser ansikt. Vi har en diskrimineringsaksept fra en likegyldig og berøringsuvillig diskrimineringsminister. Hvis jødene tvinges til å flytte fra Oslo også, så er det mange som vil glede seg. Og det er stor skam. Mobbingen av jøder i Norge har lite eller ingenting å gjøre med muslimer. Jeg er selv lærer og har ikke hatt en eneste muslim i mine klasser. Likevel er myter om jøder godt satt fast i elevene. Blant annet myter de har fra South Park på tv (ja, de klarer ikke skille mellom det som tulles med der og det virkelige liv alltid) og de har fått det for seg at å gå til angrep på jøder, og alt jødisk er ok pga ordbruken og måten enkelte går etter Israel. Israel kritikken i Norge skiller ikke mellom staten Israel og folket, og den etniske gruppen Jøder som blant annet bor i den staten, men også i mange andre stater. Det er blitt politisk korrekt å kritisere jøder, i samme åndedrag som en kritiserer statens Israel. Det er ikke lett for skoleelever å gjøre skillet mellom jøder, som er helt vanlige folk som oss andre, og de statlige institusjonene og delene av Israel som utøver kritikkverdige handlinger. Spesielt er det ikke enkelt når ikke selv høyt utdannede mennesker i politikk, media og til og med på universitet ikke er i stand til å gjøre det. Jødehat er i Norge mer eller mindre politisk korrekt, siden det er skjult i en del kritikk av en stat som er vel fortjent. Hvordan skal lærere klare å få elever til å slutte med noe som er politisk korrekt og som er utbredt blant mange i det norske samfunnet? Jødehatet står sterkt i Norge, og har gjort det siden vi prioriterte å nekte dem inngang til riket som punkt 2 i vår grunnlov. Lærerne er maktesløse om vi skal kjempe mot hele samfunnet ålene. Jeg gjør mitt for å imøtegå all rasisme blant mine elever, men jeg snakker for døve ører når samfunnet oppfordrer til det motsatte på alle måter.
waco Skrevet 14. mars 2010 #60 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge jødene mener at det kun bør bo jøder i israel så kan jødene ha det så godt. Den dagen jøder ivrer for at alle kan bo i israel så får de min støtte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå