Cuckold Skrevet 14. mars 2010 #21 Skrevet 14. mars 2010 (endret) http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7037063 Malmø tømmes for jøder, forfølgelsene gjør det farlig for familier å bli. I Oslo er det ca like manger jøder, også her trues og mobbes de. Demonstrasjonen mot Gazakrigen i Oslo for et års tid siden endte opp i at mobben jaktet rundt i gatene etter jøder, sukkerklumpen Arfan Bhatti skjøt mot synagogen, og barn plages og trues i Oslo-skolene hvis de er jøder. Lærere tør ikke stå opp mot jødehatet, de vet at de pådrar seg mektige fiender hvis de viser ansikt. Vi har en diskrimineringsaksept fra en likegyldig og berøringsuvillig diskrimineringsminister. Hvis jødene tvinges til å flytte fra Oslo også, så er det mange som vil glede seg. Og det er stor skam. Det som kanskje var aller mest urovekkende ved reportasjen var at lærerne var så pissredde elevene at de ikke våget å ta til motmæle og måtte stå frem anonymt og med forvrengt stemme. Jeg tilhører ikke dem som ønsker seg tilbake til tidligere tiders harde skoleregime, men det blir like galt om elevene skal ha et sånt tak på lærerne at disse ikke engang våger å si hva de mener eller sette elever på plass når de prøver å skremme læreren fra å undervise om Holocaust. Disse elevene hører åpenbart ikke hjemme på en normal skole. Hvis de er så truende og voldelige som lærernes reaksjon vidner om, burde barnvernet for lengst vært koblet inn og spesialklasser opprettet der egnede spesiallærere fikk ta seg av dem. Endret 14. mars 2010 av Cuckold
mysan Skrevet 14. mars 2010 #22 Skrevet 14. mars 2010 Så derfor legitimerer vi at muslimer regelrett hetser norske jøder? De er vel like ansvarlige for Israels handlinger som den jevne tysker er ansvarlig for Hitlers handlinger på 40-taller Jeg blir kvalm av dagens samfunn. Å hetse jøder er greit, men muslimer skal man sy puter under armene på og lage spesialregler for Ja, for muslimene har jo aldri turet frem og drept i islams navn, tvangskonvertert folk på sin vei, eller noe som helst? Hva skjedde i Libanon? De var hovedsaklig kristne der før muslimene stormet inn. Enig! Selvsagt vil jødehatet vokse så lenge Israel holder på som de gjør. Så lenge jødene ikke sier noe mot Israels herjinger, vil de møte motstand. Så det er helt greit å hetse jøder som har bodd i Norge i flere generasjoner og ikke har noe med Israel å gjøre? Gjelder det samme for nordmenn i USA som har levd der like lenge, dersom det er noe Norge gjør som den gjengse amerikaner ikke er enig i? Jeg lurer forresten på i samme slengen hvorfor man forventer at jøder som har bodd her i generasjoner skal gå offentlig ut å ta avstand fra Israels palestinapolitikk, når man ikke også forventer at norske muslimer står opp i mot ekstreme islamisters herjinger rundt omkring. For i den sammenhengen har gjerne pipa enn helt annen lyd.
Cuckold Skrevet 14. mars 2010 #23 Skrevet 14. mars 2010 (endret) er det noe rart folk hater jøder sånn som de holder på i israel? etter holocaust trudde man de skulle lære noe av det. og IKKE gjøre det i reprise med palestinerne. og forresten hvorfor nevner ingen at akkurat det samme, bare værre skjer med palestinere i israel, både muslimer og kristene på skolene der. Nå er det ikke gasskammere på Vestbredden og Gaza. Å hevde at det som skjer i Palestina er verre enn Holocaust vidner bare om total mangel på dømmekraft. Selv om Israels politikk er sterkt kritikkverdig. For øvrig er det ikke mer grunn til å holde jødene i Norge ansvarlig for Israels politikk enn å holde muslimer i Norge ansvarlig for terrorregimene i Saudi-Arabia og Iran. Jeg kan være med på at det er ønskelig og naturlig at jøder verden rundt tar avstand fra Israels fremferd for ikke å bli tatt til inntekt for denne politikken, og det er det da også mange som gjør, til og med i Israel. (Selv om de da blir kalt "selvhatende jøder" av folk på høyrefløyen.) Men dette er helt parallelt med at det er ønskelig og naturlig at muslimer verden over markerer avstand til terror og undertrykkelse i land der overgrep og undertrykkelse er satt i system fordi man har implementert islam i statens lover. Endret 14. mars 2010 av Cuckold
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #24 Skrevet 14. mars 2010 Dette er noe som "oslotur" og "berentsen" og en viss mengde av gjester burde klare å forstå- eller er det for vanskelig for deres lille hjerne å forstå slikt? Kanskje de egentlig er skapnazister?
oslotur Skrevet 14. mars 2010 #25 Skrevet 14. mars 2010 Nå er det ikke gasskammere på Vestbredden og Gaza. Å hevde at det som skjer i Palestina er verre enn Holocaust vidner bare om total mangel på dømmekraft. Selv om Israels politikk er sterkt kritikkverdig. For øvrig er det ikke mer grunn til å holde jødene i Norge ansvarlig for Israels politikk enn å holde muslimer i Norge ansvarlig for terrorregimene i Saudi-Arabia og Iran. Jeg kan være med på at det er ønskelig og naturlig at jøder verden rundt tar avstand fra Israels fremferd for ikke å bli tatt til inntekt for denne politikken, og det er det da også mange som gjør, til og med i Israel. (Selv om de da blir kalt "selvhatende jøder" av folk på høyrefløyen.) Men dette er helt parallelt med at det er ønskelig og naturlig at muslimer verden over markerer avstand til terror og undertrykkelse i land der overgrep og undertrykkelse er satt i system fordi man har implementert islam i statens lover. eh jeg sa ikke at det som skjer i palestina er verre en holocaust. jeg sa at palestinere blir mobba enda verre i israel enn de på den videoen.
Gjest W. Skrevet 14. mars 2010 #26 Skrevet 14. mars 2010 eh jeg sa ikke at det som skjer i palestina er verre en holocaust. jeg sa at palestinere blir mobba enda verre i israel enn de på den videoen. En sak har alltid to sider. Vi har jo så smått begynt å se oppførselen til en del av disse muslimene her i Norge også. Kanskje noen får opp øynene for at alt ikke akkurat er rosenrødt fra den kanten. Når de prøver å kneble ytringsfriheten i Norge, da er en grense nådd.
mysan Skrevet 14. mars 2010 #27 Skrevet 14. mars 2010 Kanskje de egentlig er skapnazister? Jeg tror det er en form for rasisme som ikke synes så godt; nemlig den som går ut på å stakkarsliggjøre en folkegruppe som om de ikke kan bedre eller vet bedre og dermed må beskyttes... Man kan liksom ikke forvente det samme av muslimene i verden som man forventer av seg selv og stort sett alle andre. Det er rasisme, den bare ser litt snillere ut.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #28 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge den gjense muslim ikke sier noe mot radikale muslimer, så fordømmes de og. Selvsagt.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #29 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge Israel holder på som de gjør?! Hva med det muslimene får seg til å gjøre? Det er i orden, altså? Lærere tør ikke engang stå frem av frykt for represalier, her i Norge. Hva slags tilstander er det? Kan det unnskyldes? Nei. Muslimene lager barne-TV der de hyller Hitler, og mener naziene gjorde for dårlig jobb med å utrydde jødene. Ufattelig. Dette er altså folk du forsvarer? Det er bare greit at de lar småbarn her i Norge leve i frykt? Jødene skal fordrives for å få plass til disse "mønsterborgerne"? Det begynner å bli temmelig ille når vi ikke kan ta til motmæle mot slikt i vårt eget land, fordi du da står i fare for å bli angrepet av muslimer. Det er ikke i orden det heller. Selvsagt er det ikke det. Men man må forstå det sinnet som enkelte muslimer har mot jøder, og da spesielt mot Israel. Men det legitimerer selvsagt ikke mobbing.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #30 Skrevet 14. mars 2010 Så det er helt greit å hetse jøder som har bodd i Norge i flere generasjoner og ikke har noe med Israel å gjøre? Gjelder det samme for nordmenn i USA som har levd der like lenge, dersom det er noe Norge gjør som den gjengse amerikaner ikke er enig i? Jeg lurer forresten på i samme slengen hvorfor man forventer at jøder som har bodd her i generasjoner skal gå offentlig ut å ta avstand fra Israels palestinapolitikk, når man ikke også forventer at norske muslimer står opp i mot ekstreme islamisters herjinger rundt omkring. For i den sammenhengen har gjerne pipa enn helt annen lyd. Hvor har du det fra at det er greit? Israels herjinger er nok hovedårsaken til det voksende hatet, og da er naturligvis viktig å vise tydelig hva man mener om det. Er man enig i Israels politikk må man vente at man møter motstand - alle er ikke enig i den politikken. På lik linje som muslimer bør ta avstand fra steining av f.eks. homofile.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #31 Skrevet 14. mars 2010 Kanskje de egentlig er skapnazister? Til opplysning: Jeg er ingen nazist. Jeg er verken for muslimer eller jøder, eller svate, eller rosa folk. Men jeg støtter altså ikke Israels politikk. Men jeg støtter heller ikke muslimer som driver med selvmortdsbombing, 9/11, Taliban, osv. Det er jo litt snodig da, at det er kun de som støtte Israel som skal ha rett, mens da meg som er noe skeptisk til Israel sin politikk, skal med en gang bli stemplet som nazist eller muslimelsker.
Gjest Gjest_mysan_* Skrevet 14. mars 2010 #32 Skrevet 14. mars 2010 Hvor har du det fra at det er greit? Israels herjinger er nok hovedårsaken til det voksende hatet, og da er naturligvis viktig å vise tydelig hva man mener om det. Er man enig i Israels politikk må man vente at man møter motstand - alle er ikke enig i den politikken. På lik linje som muslimer bør ta avstand fra steining av f.eks. homofile. Det ble da virkelig skrevet av et par stykker at såpass måtte jødene forvente all den tid Israel holder på som de gjør. Det tolker jeg som at man synes det er greit. Israels herjinger ja... Hamas har jo ikke noe av skylda for helvete der nede.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #33 Skrevet 14. mars 2010 Det ble da virkelig skrevet av et par stykker at såpass måtte jødene forvente all den tid Israel holder på som de gjør. Det tolker jeg som at man synes det er greit. Israels herjinger ja... Hamas har jo ikke noe av skylda for helvete der nede. Hamas ja, og andre som liker å skape uro. Men det skal og bør ikke gå ut over barna i f.eks. Gaza. Det bør ikke gå ut over dem som forsøker å leve livet sitt, enten de er palestinere, jøder eller annet.
mysan Skrevet 14. mars 2010 #34 Skrevet 14. mars 2010 Hamas ja, og andre som liker å skape uro. Men det skal og bør ikke gå ut over barna i f.eks. Gaza. Det bør ikke gå ut over dem som forsøker å leve livet sitt, enten de er palestinere, jøder eller annet. Du får sende et brev til Hamas og be dem slutte å skyte opp raketter fra områder hvor barn oppholder seg. De bruker jo barn og kvinner som skjold. Hva synes du personlig at Israel skal gjøre i denne konflikten?
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #35 Skrevet 14. mars 2010 Du får sende et brev til Hamas og be dem slutte å skyte opp raketter fra områder hvor barn oppholder seg. De bruker jo barn og kvinner som skjold. Hva synes du personlig at Israel skal gjøre i denne konflikten? Så de bruker barn som skjold nå? Det stemmer jo ikke. Israel bør i alle fall slutte å okkupere. Da kan man jo kanskje også klare å få til en slag dialog. Dersom Israel ønsker det, kan de jo bare utslette alle palestinerne. Det de har holdt på med til nå er kun kattens lek med musa. De er en av verdens største militære makter, så det burde ikke by på noen problemer. Ikke har de noen store tap heller, ikke så rart når de skjuler seg bak dronene sine.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #36 Skrevet 14. mars 2010 Hamas ja, og andre som liker å skape uro. Men det skal og bør ikke gå ut over barna i f.eks. Gaza. Det bør ikke gå ut over dem som forsøker å leve livet sitt, enten de er palestinere, jøder eller annet. Ja, det er jo logisk at somaliere eller pakistanere skal hate nordmenn som tilfeldigvis er jøder, fordi noe som israelske soldater måtte gjøre mot palestina-arabere. Kristne blir slaktet i muslimske land (men det er ikke muslimer som trenger beskyttelse fra kristne pinsevenner i Norge av den grunn), i langt større antall enn i Israel-Palestina striden som er blant de minst voldelige konfliktene i verden. I Afghanistan ble 2000 år gamle Buddha-statuer blåst i fillebiter. Muslimer burde gå stille i dørene, bjelken i deres eget øye er enorm. Disse lærerne som uttaler seg må føle at de lever som på 30-tallet som ensomme motstandere av Nazi-Tyskland, av frykt for alvorlige konsekvenser, må de være anonyme. I Norge i 2010. Helt vanvittig. Dette er Jonas Gahr Støres "Nye vi".
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #37 Skrevet 14. mars 2010 Så de bruker barn som skjold nå? Det stemmer jo ikke. Israel bør i alle fall slutte å okkupere. Da kan man jo kanskje også klare å få til en slag dialog. Dersom Israel ønsker det, kan de jo bare utslette alle palestinerne. Det de har holdt på med til nå er kun kattens lek med musa. De er en av verdens største militære makter, så det burde ikke by på noen problemer. Ikke har de noen store tap heller, ikke så rart når de skjuler seg bak dronene sine. Dialog? Norge var jo også med på megling, og la igjen en drøss med penger der nede. Men noen forstår ikke annet enn steinkasting og terror. Palestinerne valgte Hamas. Det sier ganske mye.
Berentsens Skrevet 14. mars 2010 #38 Skrevet 14. mars 2010 Dialog? Norge var jo også med på megling, og la igjen en drøss med penger der nede. Men noen forstår ikke annet enn steinkasting og terror. Palestinerne valgte Hamas. Det sier ganske mye. Nå må du huske på at ikke alle palestinere støtter Hamas.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #39 Skrevet 14. mars 2010 Dette er noe man må forvente når Israel holder på som de gjør... Dette har jeg lenge vært redd for skulle skje. Årsaken er den behandlingen Palestinerene har fått selv om de har holdt seg på sine områder. Israels politikere er alene ansvarlig for den holdningen folk i resten av verden har fått ovenfor jødene. Det er bare så synd at det går ut over sivile i andre land enn Israel. Mange av de som berøres støtter ikke engang den Israelske politikken ovenfor Palestinerene. Det virker dessverre som at Israelske politikere ikke tar innover seg eller ikke bryr seg om resten av verden eller hvordan israelere eller jøder i resten av verden må lide for israelerenes overgrep mot Palestinere.
Gjest W. Skrevet 14. mars 2010 #40 Skrevet 14. mars 2010 Når vi ser på de jødene som bor i Norge, hvor ofte er det de steller i stand bråk? De er fredelige folk, opptatt med å jobbe og fører et stille og rolig liv. Muslimene derimot, det er en helt annen historie. Stadig hører man om bråk, senest nå. De hater alt og alle som ikke er som dem selv, og barna som vokser opp her i blant oss, de får samme opplæringen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå