Gjest my Skrevet 21. mars 2010 #161 Skrevet 21. mars 2010 Ja, vi kommer til å merke mer til dette ettersom vi slipper inn flere og flere muslimer i landet. Ble helt kvalm av reportasjen. De indoktrinerer til og med barna med jødehatet sitt, og lovpriser Hitler. Skremmende at så mange nordmenn sitter og ser på dette uten å ta et oppgjør med disse folkene. Jødene skal altså måtte flytte på grunn av denne mobben? Jeg forsvarer det ikke og synes ikke det er ok. Men synes du dette er merkelig?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2010 #162 Skrevet 21. mars 2010 Når denne tråden vitterlig omhandler et voksende problem med jødehat i vårt nærområde, så blir ditt innlegg å forstå som en forsvarstale for diskriminering og hetsing av privat personer på grunnlag av den politikken som føres av en stat i en annen verdensdel. Lær deg å skille mellom individ og stat. Nå. At jeg blander meg inn i diskusjonen er basert på at jeg er enig med de som mener mange identifiserer jødene generelt med jødenes politikk i Israel. Det er kansje ikke riktig å gjøre det på den måten, men så lenge folk ikke motarbeider den politikken som blir ført (i dette tilfellet i Israel) så er det forstålig med skepsisen og sammenlikningen. Å omtale jøder som en gruppe som rasistiske er en håpløs og paradoksalt nok en heller rasistisk generalisering i seg selv. Studier viser at det blant vestlige-jøder under 35 år er en stor og økende opposisjon til den politikken som føres i Israel. Mange jøder har et ambivalent og likegyldig forhold til Israel og stadig flere har et negativt syn på landet. Bare rundt halvparten var overhodet komfortabel med tanken om en jødisk stat. Dette er en trend som burde skremme israelske politikere for med en svekket jødisk lobby i Washington vil USA stå friere til å legge press på landet. Kan de jødene som ikke er enig med Israels politikk ovenfor Palestinerene gi seg til kjenne her inne. Jeg må da ha noe annet en en gjestepostering da dette er en form for postering som ikke behøver å gi et riktig bilde av situasjonen. Dernest vil jeg si at du og mange andre her åpenbart ikke har på langt nær tilstrekkelig kunnskaper om situasjonen i regionen til å kunne uttale dere så bombastisk og samtidig fremstå med integritet eller troverdighet. Jeg tviler sterkt på om noen av dere noensinne har snakket med en jøde eller vært i regionen og opplevd hvordan det er å leve der på kroppen. Aparheid er en helt nødvendig virkelighet. Uten fysiske barrierer og kontroll, ville blodet flytt i gatene veldig raskt. Israel har selv lenge tilbudt seg å tilbakeføre grensene fra før krigen i 1967 med modifikasjoner for sikkerhetsmessige grunner i henhold til FN resolusjonen (såkalt fred mot land), men palistinske myndigheter har bastant motsatt seg en fredlig løsning. Hvorfor ikke tilbakeføre grensene til det det var før 1948 ? Om vi som diskuterer dette her inne ikke er kvalifisert fordi vi ikke er jøder eller sympatiserer med jødene regner jeg det samme gjelder noen av våre motparter (dvs at de er jøder eller sympatiserer med jødene). I så tilfelle bør vi forholde oss til en upartisk 3.part. Hva om vi velger samme linje som FN ?? Faktum er at muslimer vil hate jøder uavhengig av politikken som føres i Israel. Bare uinvidde lever i villfarelse om at motsetningsforholdet primært skyldes Palestina-konflikten. Dette har pågått siden Muhammed sin tid etter at jødene motsatte seg konvertering til islam som Muhammed mente var en forbedring av jødedommen. Hatet er nedfelt i hellige islamske skrifter som koranen og hadithene og det står blant annet at (fritt oversatt) "trær vil rope ut at det er jøder i skjul bak dem, slik at muslimer bør komme for å drepe dem". For de av oss som har kjennskap til regionen, så er det klart at det der nede fostres nag og hat på en måte som overgår alle andre kulturer. Så det du sierer at det vil bli mindre konflikt om kødene isteden får et landomtåde i Afrika ettersom dette var et alternativ som ble drøftet etter 2.verdenskrig. Kansje det kan være en god løsning at jødene isteden får dette landområdet i Afrika og Palestinerene får tilbake sitt landområde i Palestina. Kjenner jeg Jødene rett vil de ikke akseptere å gi fra seg noe som helst. Isteden vil de som oftest ha mer. Ikke at jeg forsvarer den nybyggingspolitikken som føres; langt der ifra - Israel er i ferd med å støte fra seg gamle venner over sin harde linje ovenfor muslimene. Men den kommer formodentligvis av at Israel innser at de ikke vil bli noe politisk løsning i uoverskuelig fremtid. Hamas leder uttalte i fjor at at helligkrig og motstand, ikke forhandlinger, kommer til å avgjøre konflikten rundt Jerusalem. Hvor er venstresidens kritikk av palestinernes krigshissende linje? Det kan virke som om det er blitt en gjørmete forening av ytre høyre, deler av venstre og muslimer i hatforholdet til jødene. Skammelig. Israel har som en del av fredsamtalene flere ganger sagt at det ikke skal bygges nye bosetninger på Palestinske områder. Israel har tilegnet seg så store omtåder andre steder i Palestina at det ikke skal være nødvendig å provosere på den måten de gjør nå. Isteden kan det byges på områder som Israel har tatt tidligere der det IKKE bor Palestinere. Dessverre er Israel opptatt av å provosere mest mulig. De ønsker mest mulig konflikt slik at flest mulig Palestinere kan drepes eller lemlestes. Og ved å gå bort fra det Israel tidligere har sagt klarer de å provosere på en slik måte at konfliktene igjen blusser opp.
Cuckold Skrevet 21. mars 2010 #163 Skrevet 21. mars 2010 (endret) Når denne tråden vitterlig omhandler et voksende problem med jødehat i vårt nærområde, så blir ditt innlegg å forstå som en forsvarstale for diskriminering og hetsing av privat personer på grunnlag av den politikken som føres av en stat i en annen verdensdel. Lær deg å skille mellom individ og stat. Nå. At jeg blander meg inn i diskusjonen er basert på at jeg er enig med de som mener mange identifiserer jødene generelt med jødenes politikk i Israel. Det er kansje ikke riktig å gjøre det på den måten, men så lenge folk ikke motarbeider den politikken som blir ført (i dette tilfellet i Israel) så er det forstålig med skepsisen og sammenlikningen. Å omtale jøder som en gruppe som rasistiske er en håpløs og paradoksalt nok en heller rasistisk generalisering i seg selv. Studier viser at det blant vestlige-jøder under 35 år er en stor og økende opposisjon til den politikken som føres i Israel. Mange jøder har et ambivalent og likegyldig forhold til Israel og stadig flere har et negativt syn på landet. Bare rundt halvparten var overhodet komfortabel med tanken om en jødisk stat. Dette er en trend som burde skremme israelske politikere for med en svekket jødisk lobby i Washington vil USA stå friere til å legge press på landet. ' Kan de jødene som ikke er enig med Israels politikk ovenfor Palestinerene gi seg til kjenne her inne. Jeg må da ha noe annet en en gjestepostering da dette er en form for postering som ikke behøver å gi et riktig bilde av situasjonen. Jødene skal altså verden over stilles til veggs og svare for hva staten Israel gjør for ikke å bli tatt til inntekt for Israels politikk, men det som er ti ganger verre, systematisk undertrykking og mishandling i islams navn i land som Saudi-Arabia, Iran, Afghanistan, mangel på demokrati og ytringsfrihet i land der islam dominerer og bestialske halshugginger av tilfeldige vestlige offere i islams navn skal ikke hefte ved islam. Jeg mener faktisk at det er naturlig og ønskelig at jøder verden over markerer seg mot deler av Israels politikk, men dette er helt parallelt med at vi må kunne ønske et mye sterkere engasjement fra muslimer mot politisk islam, undertrykkelse og terror i islams navn. Og uansett er det altså fullstendig uakseptabelt å mobbe jødiske barn fordi man holder dem ansvarlig for Israels politikk. Slik det vil være helt uakseptabelt å mobbe muslimske barn fordi det skjer uhyrligheter og systematisk undertrykkelse i islams navn. Det er forskjell på å ønske at de som er mot det negative som hefter ved religionen/gruppen de tilhører ser behovet for å markere seg, og å holde hver enkelt personlig ansvarlig. Innlegget er endret som ledd i rydding. To sitater + svar er fjernet. Phaedra,mod Endret 25. mars 2010 av Phaedra
Loewe Skrevet 21. mars 2010 #164 Skrevet 21. mars 2010 Norske jøder sender massevis av penger til bosettningsbygging på okkuperte områder. For eksempel den kjente organisasjonen jerusalems ambassade eller hva den gruppa kaller seg. Du syntes ergo at det er til pass for alle jøder her i Norge å bli utsatt for overgrep fordi noen kan ha støttet overgrepspolitikk i Israel. Burde vi holde alle muslimer ansvarlig fordi veldig mange av de er islamister og støtter terror og andre overgrep? En konsekvent moral (eller rettere sagt amoral) hadde vært mere ærlig. Det du omtaler som "organisasjonen jerusalems ambassade" er en kristen sionistisk internasjonal organisasjon. Siden du syntes å være en standhaftig tilhenger av en slags kollektiv avstraffning; burde ikke alle kristne også settes til veggen for deres støtte til Israel? Støtte fra kristen fundamentalister er forøvrig et svært omstridt tema blant jøder flest fordi de kristne gjør dette på grunn av bibelske profesier om Jesus tilbakekomst, de har en evangelistisk holdning til jøder (der jødedommen er ikke-evangelistisk i motsetning til islam og kristendom) og de støtter jødisk ekstremisme. Jeg spør igjen, hvorfor kan ikke alle bo i jerusalem, hvorfor driver jøder tvangsdeponering av muslimer som har bodd i hjemmene sine i generasjoner for å skape bydeler ekslusivt for jøder? Nå er mye av politikken i regionen basert i religion og gammel historie og rasjonalitet er således sekundært. Jerusalem er det helligste stedet i både jødedom og kristendom. Jerusalem er i stark kontrast ikke nevnt en eneste gang i koranen, og muslimske påstander om at Jerusalem er en hellig er av relativt ny dato og bør ses i sammenheng med ønsket om å styrke muslimers krav på byen. Likevel kjøper massene uten videre at Jerusalem har en helt essensiell (og gjerne likestilt) betydning både i islam og jødedommen. Jerusalem er også Israels historiske hovedstad. Jødene ble forvist fra byen av romerne som straff for opprør mot imperiet. Muslimene erobret regionen i tidlig middelalder og bygde sine moskeer over ruinene av jødiske synagoger og kristne kirker. Likevel ble jøder og kristne tolerert (men undertrykket) frem til de muslimske forfølgelsene av jøder og kristne på 11-tallet utløste korstogene. Jøder bosatte seg igjen i Jerusalem på større skala på 18-tallet, men mange evakuerte rett før utbruddet av andre verdenskrig da araberne i området gjorde opprør. Det er disse områdene, som historisk har skiftet hånd så mange ganger, det nå atter strides om. Jerusalem er en multikulturell, om enn, delt by. Den ble delt mellom Israel og Jordan i 1948, men da Jordan sluttet seg til det arabiske angrepet på Israel året etter, vant Israel også kontrollen over Øst-Jerusalem til den nåværende grensen ved Jordan-elven. Øst-Jerusalem er fortsatt dominert av muslimske arabere, men det er omlag dobbelt så mange jøder i Vest-Jersusalem. PLO-forsøkte å gjøre krav på Jerusalem som palestinernes hovedstad blant annet gjennom aktiv bruk av Orient House som fungerte som en slags ambassade og "regjeringskontor". Israel reagerte på dette og stengte virksomheten på 90-tallet om jeg husker rett. Nybyggingene i området er derimot et brudd på internasjonal rett og også et av de aller største hindere for en mulig politisk løsning. Flere utbygginger er derfor forkastelig mener jeg. At jeg blander meg inn i diskusjonen er basert på at jeg er enig med de som mener mange identifiserer jødene generelt med jødenes politikk i Israel. Det er kansje ikke riktig å gjøre det på den måten, men så lenge folk ikke motarbeider den politikken som blir ført (i dette tilfellet i Israel) så er det forstålig med skepsisen og sammenlikningen. Du melder deg inn i diskusjonen for å konstatere at du har forkvaklede holdninger og at du ikke tenker å endre på disse. Hjernen er som en fallskjerm, den fungerer best når den er åpen. Jeg har allerede påvist at mange vestlige jøder er uenig i mye av politikken som føres i Israel. For eksempel så viser undersøkelser at en overveldende majoritet av amerikanske jøder støtter opprettelsen av en uavhengig palistinsk stat og at denne gis tilbake noen eller alle bosetningene på vestbanken. Amerikanske jøder støttet krigen mot Irak i mindre grad enn gjennomsnitts amerikaneren (faktisk så støttet jødene krigen mindre enn amerikanske arabere). Mer en halvparten av amerikanske jøder tror det er sannsynlig at Israel kan bli ødelagt av et atomvåpen-angrep av Iran når de får utviklet disse, men likevel støtter bare 15% et prevantivt angrep mot iranske atomvåpen av Israel. Virker det som om jøder her i vesten har så forferdelige holdninger at de gjør seg fortjent til hat? Jeg foreslår at du og (andre) venstrevridde hyklere går i dere selv og slutter å dyrke ignoranse og fremmedfrykt. http://www.prospectsforpeace.com/2007/06/new_poll_of_arab_and_jewish_am.html Dernest er det viktig å påpeke at Israel vitterlig er et av veldig få demokratier i regionen og politikken landet fører er objektivt sett mer forsvarlig enn den politikken som føres i mange arabiske land. Forskjellen er at Israel av enkelte oppfattes som rasistisk og rasisme er en moderne vederstyggelighet som trumfer alt - til og med rasjonalitet; en kan undertrykke basert på kjønn og religion...dette er jo kulturelt forsvarbart, men straks det kommer et rase-aspekt inn i bildet så blir det noe fryktelig. Til slutt vil jeg presisere (det burde ikke ha vært nødvendig) at et demokratisk samfunn ikke kan fungere på den måten du forfekter. Enkelt mennesker stilles til ansvar for egne handlinger og holdninger, de kan ikke bli stilt til ansvar for handlinger og holdninger for hele grupper og fremmede stater. Men selvsagt, jeg har selv kritisert muslimer for unnfallenhet ovenfor terrorisme - men samtidig er som sagt Israel faktisk et demokrati og ikke en terroristorganisasjon selv om svart-hvite skillelinjer til en viss grad blir visket ut i en grå virkelighet.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2010 #165 Skrevet 21. mars 2010 ' Er du den samme gjest som like etter besvarer følgende innlegg med I så fall møter du deg selv i døren. ... Jeg skrev vel ett av innleggene, så det må utvilsomt være flere som benytter gjest som kallenavn.
Cuckold Skrevet 21. mars 2010 #166 Skrevet 21. mars 2010 ' Er du den samme gjest som like etter besvarer følgende innlegg med I så fall møter du deg selv i døren. Jeg skrev vel ett av innleggene, så det må utvilsomt være flere som benytter gjest som kallenavn. Greit nok. Jeg synes likevel det er uheldig at vi i det hele tatt snakker om Israels politikk i en tråd om mobbing av norske jødiske barn. Selv om det er ønskelig at jøder verden over markerer seg mot sterkt kritikkverdige sider ved Israels politikk, er det ikke dermed sagt at jøder i Norge har et personlig ansvar for Israels politikk. På samme måte som det er ønskelig at muslimer i en helt annen grad markerer avsky for politisk islam og undertrykking og overgrep i islams navn, men uten at det betyr at hver enkelt muslim har noe personlig ansvar utover egne gjerninger. Hvis motstanden mot politisk islam er sterk nok i den muslimske befolkning vil dette bli synlig på samme måte som raseriet over muhammedkarikaturene. Om vi ikke ser tilsvarende reaksjoner mot islamsk undertrykkelse og terror, taler det sitt eget tause språk. Og det er beklagelig. Det sier noe om hva gruppen oppfatter verdt å kjempe for. Men vi kan likevel ikke holde noen personlig ansvarlig for annet enn deres egne handlinger. Det gir et negativt inntrykk av gruppen som helhet, men sier ingenting om den muslim du står overfor her og nå. Om det hadde vært lite selvkritikk i Vesten ville Vesten som sivilisasjon fremstått som ganske utålelig, men det ville likevel vært helt galt å holde hvert enkelt menneske i Vesten ansvarlig for Vestens mange feilgrep rundt om i verden. Vestlig selvkritikk er helt avgjørende for vår sivilisasjons integritet, men mangel på sådan kunne aldri rettferdiggjøre mobbing av vestlige barn.
Gjest gutten Skrevet 22. mars 2010 #167 Skrevet 22. mars 2010 Skjønner ikke hva jødene gjør galt? Nå skal vi holde oss unna konflikten i Jerusalem, Israel og Gaza og holde oss her i Norge; Hva eksakt er det jødene gjør galt mot folk her? Jeg kjenner 4 etniske nordmenn som jeg etter noen år fant ut var jøder. De er som deg og meg. Driter å gå i kirka, men ber kanskje aftenbønnen sin som jeg gjør? Hva er galt med dem? Hvorfor hetse dem? Gjør dem hærverk? Er de med i kriminelle gjenger? Hvorfor plages jøder?? Jo nå kommer svaret folkens; Nemmelig pga. konflikten i Jerusalem og Gaza. Nå er det på tide å få litt baller og stramme greper rundt muslimene i Oslo. Som kristen mener jeg selvfølgelig at Israel tilhører jødene. Det er jo dokumentert det at det gjennom alle år har tilhørt dem, og at muslimene (som av en eller annen merkelig grunn har sympati fordi dem klarer å skjule seg under navnet 'palestiner') er innvandrerne som ønsker å ta over landet. At denne konflikten skal plante seg til små uoppdragne og forsømmede muslimske skolebarn i Oslo er forkastelig. Nå må vi stå opp for rettferden og likebehandlingen. Milliarder av muslimer oppfører seg som idioter overalt i verden, men vi mobber ikke muslimske barn på skolen for det. At noen Israelske soldater gjør jobben sin i verneplikten, gjør som de blir fortalt de må gjøre å forsvare fedrelandet sitt, skal IKKE gå ut over barn født av en kvinne med jødisk tro. Vi hadde gjort AKKURAT det samme om vi hadde blitt invadert av muslimer. Håper jeg.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2010 #168 Skrevet 22. mars 2010 Greit nok. Jeg synes likevel det er uheldig at vi i det hele tatt snakker om Israels politikk i en tråd om mobbing av norske jødiske barn. Selv om det er ønskelig at jøder verden over markerer seg mot sterkt kritikkverdige sider ved Israels politikk, er det ikke dermed sagt at jøder i Norge har et personlig ansvar for Israels politikk. På samme måte som det er ønskelig at muslimer i en helt annen grad markerer avsky for politisk islam og undertrykking og overgrep i islams navn, men uten at det betyr at hver enkelt muslim har noe personlig ansvar utover egne gjerninger. Hvis motstanden mot politisk islam er sterk nok i den muslimske befolkning vil dette bli synlig på samme måte som raseriet over muhammedkarikaturene. Om vi ikke ser tilsvarende reaksjoner mot islamsk undertrykkelse og terror, taler det sitt eget tause språk. Og det er beklagelig. Det sier noe om hva gruppen oppfatter verdt å kjempe for. Men vi kan likevel ikke holde noen personlig ansvarlig for annet enn deres egne handlinger. Det gir et negativt inntrykk av gruppen som helhet, men sier ingenting om den muslim du står overfor her og nå. ... Vi ser faktisk at det er jødiske/kristne organisasjoner i ISRAEL som tar avstand fra den undertrykkende politikken som politikerene der nede fører. Motstanden mot Israels overgrep mot Palestinerene er mao størst blandt Israels egen befolkning. Jeg kan imidlertid IKKE se at det finnes jødiske/kristne organisasjoner i Norge som tar like kraftig avstand fra den politikken som føres i Israel som det det Israelske folket selv gjør. Men senest i helgen så jeg på TV at Muslimske organisasjoner stilte opp i det Mosaiske Trossamfunnet og tok avstand fra mobbing av Jøder. I dette forumet er det stikk motsatt. Det oppfordres mer eller mindre til mobbing og det kommer lange forsvarstaler mht de drap og undertrykkelser som Palestinerene utsettes for, samtidig div bortforklaringer ved å påpeke drap som skjer andre steder i verden. Dette ser vi bl.a. i tråden som omhandler de Palestinske barna mellom 15 og 17 år som ble drept av Israelske militære pga steinkasting. Det vil ikke bli fred med en slik holdning. Å påstå at det er å forsvare seg å skyte en 17 åring i bakhodet med gevær er så vanvittig at det isteden virker mot sin hensikt, dvs at jøder/kristne opplever enda sterkere motstand i befolkningen forøvrig. Det vil aldri bli akseptert å mobbe noen. Heller ikke Jøder. Men det er enda mindre akseptert å drepe noen eller på andre måter å undertrykke noen. Selv om det er Palestinere. Dette må en del Jøder/Kristne lære seg og faktisk også forstå og praktisere. Frem til Jøder/Kristne viser avsky og motstand mot Israels politikk mot Palestinerene, så vil noen dessverre svare med bl.a. mobbing selv om heller ikke dette er akseptabelt.
Cuckold Skrevet 22. mars 2010 #169 Skrevet 22. mars 2010 (endret) Greit nok. Jeg synes likevel det er uheldig at vi i det hele tatt snakker om Israels politikk i en tråd om mobbing av norske jødiske barn. Selv om det er ønskelig at jøder verden over markerer seg mot sterkt kritikkverdige sider ved Israels politikk, er det ikke dermed sagt at jøder i Norge har et personlig ansvar for Israels politikk. På samme måte som det er ønskelig at muslimer i en helt annen grad markerer avsky for politisk islam og undertrykking og overgrep i islams navn, men uten at det betyr at hver enkelt muslim har noe personlig ansvar utover egne gjerninger. Hvis motstanden mot politisk islam er sterk nok i den muslimske befolkning vil dette bli synlig på samme måte som raseriet over muhammedkarikaturene. Om vi ikke ser tilsvarende reaksjoner mot islamsk undertrykkelse og terror, taler det sitt eget tause språk. Og det er beklagelig. Det sier noe om hva gruppen oppfatter verdt å kjempe for. Men vi kan likevel ikke holde noen personlig ansvarlig for annet enn deres egne handlinger. Det gir et negativt inntrykk av gruppen som helhet, men sier ingenting om den muslim du står overfor her og nå. Om det hadde vært lite selvkritikk i Vesten ville Vesten som sivilisasjon fremstått som ganske utålelig, men det ville likevel vært helt galt å holde hvert enkelt menneske i Vesten ansvarlig for Vestens mange feilgrep rundt om i verden. Vestlig selvkritikk er helt avgjørende for vår sivilisasjons integritet, men mangel på sådan kunne aldri rettferdiggjøre mobbing av vestlige barn. Vi ser faktisk at det er jødiske/kristne organisasjoner i ISRAEL som tar avstand fra den undertrykkende politikken som politikerene der nede fører. Motstanden mot Israels overgrep mot Palestinerene er mao størst blandt Israels egen befolkning. Jeg kan imidlertid IKKE se at det finnes jødiske/kristne organisasjoner i Norge som tar like kraftig avstand fra den politikken som føres i Israel som det det Israelske folket selv gjør. Men senest i helgen så jeg på TV at Muslimske organisasjoner stilte opp i det Mosaiske Trossamfunnet og tok avstand fra mobbing av Jøder. I dette forumet er det stikk motsatt. Det oppfordres mer eller mindre til mobbing og det kommer lange forsvarstaler mht de drap og undertrykkelser som Palestinerene utsettes for, samtidig div bortforklaringer ved å påpeke drap som skjer andre steder i verden. Dette ser vi bl.a. i tråden som omhandler de Palestinske barna mellom 15 og 17 år som ble drept av Israelske militære pga steinkasting. Det vil ikke bli fred med en slik holdning. Å påstå at det er å forsvare seg å skyte en 17 åring i bakhodet med gevær er så vanvittig at det isteden virker mot sin hensikt, dvs at jøder/kristne opplever enda sterkere motstand i befolkningen forøvrig. Det vil aldri bli akseptert å mobbe noen. Heller ikke Jøder. Men det er enda mindre akseptert å drepe noen eller på andre måter å undertrykke noen. Selv om det er Palestinere. Dette må en del Jøder/Kristne lære seg og faktisk også forstå og praktisere. Frem til Jøder/Kristne viser avsky og motstand mot Israels politikk mot Palestinerene, så vil noen dessverre svare med bl.a. mobbing selv om heller ikke dette er akseptabelt. Det er beklagelig at noen fortsetter å blande mobbing av norske jøder med situasjonen i staten Israel. Her får vi kalle en spade en spade og kalle det med sitt rette navn, nemlig antisemittisme. Selv om jødene skulle ha vært en like stor gruppe som muslimene her til lands og i like stor grad forsømt seg når det gjelder å fordømme grusomhet begått av noen som tilhører samme religion eller etniske gruppe, ville dette overhodet ikke rettferdiggjort mobbing av jødiske barn. Som jeg påpekte tidligere i tråden utgjør jødene (ifølge Wikipedia) bare drøye 1500 mennesker på landsbasis, mens muslimene allerede for 5 år siden (2005) ble anslått å være mellom 120 000 og 150 000. http://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8der_i_Norge http://no.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Norge Det er altså mer enn hundre ganger så mange muslimer i dette landet. Dette må man ta med i betraktning når vi sammenlikner jødiske markeringer mot deler av Israels politikk med muslimske markeringer mot politisk islam, systematisk undertrykkelse og overgrep i islams navn. Så vidt jeg har kunnet registrere har norske muslimer vært lite aktive når det gjelder demonstrasjoner mot de store uhyrlighetene som finner sted i islams navn. Det kommer ikke av at de ikke kan demonstrere, for det har de jo evnet når det først er noe som engasjerer dem, slik som i demonstrasjonene mot muhammedsatiren. Norske jøder har kanskje ikke vært så flinke til å vise avsky overfor Israels politikk, men de som mobber dem tilhører selv en gruppering med et langt mer omfattende synderegister, en stor gruppering som ikke akkurat har gått mann av huse for å demonstrere mot systematisk undertrykkelse og bestialske drap i religionens navn. Endret 22. mars 2010 av Cuckold
krokkeknull Skrevet 22. mars 2010 #170 Skrevet 22. mars 2010 Det kommer ikke av at de ikke kan demonstrere, for det har de jo evnet når det først er noe som engasjerer dem, slik som i demonstrasjonene mot muhammedsatiren. ...eller mot utgivelsen av boka Sataniske Vers i 1989. Var det 2-3000 som demonstrerte? (Klarer ikke finne noen opprinnelige nyhetssaker om demonstrasjonstoget) Derimot fant jeg dette, innslag fra Dagsnytt på nrk radio. Handler om reaksjoner på den snart forestående utgivelsen av boka, over 20 år siden nå..
Gjest Bremsespor Skrevet 25. mars 2010 #171 Skrevet 25. mars 2010 Dette gjelder ikke bare England, det gjelder formodentlig hele Europa. En av fire danske muslimer sympatiserer f.eks med islamistene. Over en av tjue er aktiv islamist. Jeg vil derimot ikke slenge en merkelapp som "konservative" om disse. De er derimot radikale og fundamentalistiske (ikke nødvendigvis begge deler). Her har du utvilsomt rett. Når våre politiske ledere likevel har bestemt å "skifte ut" egen opprinnelig befolkning, så burde vi forsikre oss om at slike uheldige holdninger ikke kan vinne frem med det første. Vi bør derfor sikre oss en sekulær grunnlov som sikter på religionsfrihet i den private sfære alene. Tusener av år har Norge og vesten brukt på å få et så fantastisk samfunn at folk som selv hevder de kommer fra de grusomste områdene i verden har et sted å flykte til. Pussig at ingen til nå har tatt doktorgraden i antropologi m.m. på de selvsamme nordmenns kraftige bestrebelser på å få dette samfunnet til å bli like ille som det asylsøkerne flyktet fra.Det er derfor grunn til å spørre seg om vi egentlig snakker om flyktninger og at det snarere er en trojansk invasjon ettersom det ikke går lang tid før de nyankomne har etablert lokale samfunnsformer som er identiske med det de kaller undertrykkelsesregimer i andre deler av verden.Jøder og muslimer fortsetter bare sin krig her. Det er dette dere stemmer på ved valgene folkens!
Phaedra Skrevet 25. mars 2010 #172 Skrevet 25. mars 2010 Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #173 Skrevet 26. mars 2010 Jeg er ganske sikker på at det totale antallet forfulgte jøder også i dag ligger på det historisk stabile tallet på 6.000 000. http://sv.metapedia.org/wiki/6_000_000_judar Det er et interessant bilde som dukker opp når man korellerer historiske kilder på denne måten. Hva som er riktig eller galt skal jeg ikke spekulere i, men tallet 6.000 000 er fascinerende.
Mann 42 Skrevet 26. mars 2010 #174 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Tusener av år har Norge og vesten brukt på å få et så fantastisk samfunn at folk som selv hevder de kommer fra de grusomste områdene i verden har et sted å flykte til. Pussig at ingen til nå har tatt doktorgraden i antropologi m.m. på de selvsamme nordmenns kraftige bestrebelser på å få dette samfunnet til å bli like ille som det asylsøkerne flyktet fra.Det er derfor grunn til å spørre seg om vi egentlig snakker om flyktninger og at det snarere er en trojansk invasjon ettersom det ikke går lang tid før de nyankomne har etablert lokale samfunnsformer som er identiske med det de kaller undertrykkelsesregimer i andre deler av verden.Jøder og muslimer fortsetter bare sin krig her. Det er dette dere stemmer på ved valgene folkens! Vi har hatt en jødisk befolkning i Norge siden salig Wergelands tid. Eller teknisk sett noen år etter hans død. 1851. Før dette hadde jøder og jesuitter ikke adgang til kongeriket Norge. Dvs, det var jøder her før det også, men da med særskilt tillatelse. I 1930 var det iflg Wiki 1359 jøder registrert i de jødiske trossamfunnene. Ved utbruddet av andre verdenskrig var det i overkan av 2000, og de fleste nyankomne var flyktninger. I 1946 var det 559 registrerte medlemmer i mosaiske trossamfunn. Og per i dag er det, fortsatt iflg Wiki, omtrent 1500 registrerte jøder, de aller fleste av dem i Oslo. Så hva dette åndssvake pratet om "jøder og muslimer" egentlig er, går litt over hodet på meg. Det er forsvinnende få jøder i landet, og de gjør ikke så mye av seg. Jeg bør kanskje presisere at når jeg mener det er litt åndssvakt å snakke om konflikt mellom jøder og muslimer i Norge, så er det fordi jødene ikke bidrar med noe annet enn å forsyne muslimene med mobbeofre. Og da er ikke det rette ordet "konflikt". Da heter det "mobbing" Endret 26. mars 2010 av Mann 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå