Gå til innhold

2010 ...Vi lager baby:)


Gjest luremegpå

Anbefalte innlegg

Eg lige deg!!!

Du er fantastisk god til å gi råd og trøste !!

Sender over tusen :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:!!!

Ja, men blir så feit av vanlig cola, men hmhm..vann blir jg så bad av, men kanskje eplejuice kan gå...hehe:) Var innom et legekontor i dag, De sa at jeg skulle ringe hvis jeg ble mer kval, for det er ikke meninge at folk skal bli så kvalme at de bare må ligge på sofaen liksom. Men de sa prostafen skulle hjelpe( reiseyketabletter), så tester det når kjæresten kommer, ellers såver jeg vekk hele dagen sikkert! Hehehe:)

En ting jeg aldri har likt er fiskegrateng, men nå har jeg ganske dilla! Fiskegrateng, melk og gulerøtter , det går ann:)

Men ja, får kjøpe meg varmeflaske, dyrt å være gravid..OMG!!

Vett du hva det rareste er? Jeg blir faktisk kvalmen av å dusje...Oh MY LORD!!! :ler:

Stakkars bestemoren din da! off, og hu valgte å få fem stk? Tøff dame det!

Har hørt kvlame skal være bra da, at spiren holder seg mer fast da:)

Sorry skrivefeil, men et par taster som har ramlet av:)

Digger deg og vettu ;)

hehe ja jeg er jo vann menneske, eeeeeeelsker vann med isbiter.....men 7up og sprite er godt også.....bare pass at du ikke drikker for mye cola(zero) hver dag...tror det er en liter koffein om dagen eller noe sånt om jeg husker riktig :klø: og da må du også tenke om du har hatt kaffe eller te med koffein i da ;)

Ja bullshit sier jeg....leger sier så mye rart....jeg var sååååå kvalm at jeg ikke orket ta en dusj, tok en gang i uken lissom grøss :(

legene ga meg noe som heter asipran eller noe sånt.....både vanlig pille og stikkpiller.....de vanlige pillene kastet jeg bare mer opp en om jeg ikke tok de, og de stikk pillene....ja du kan forestille deg nyttårsaften med venner og god mat, og lille meg sovner ved middagsbordet :skratte:

Etter jeg ble gravid er jeg dilla på melkeprodukter...melk, yogurt, ost, og det beste....MILKSHAKE :rødme:

så regn med at det blir noen rare kravings etterhvert....mannen min bare så på meg sånn når jeg drakk et glass melk :hakeslepp: for jeg haaater egentlig melk til vanlig!

hmmm ja det var tanta mi som har rekorden med spyinga...hun har 3 stk......men ja bestemor fikk 5 stk og hun ble innlagt flere ganger under alle svangerskap pga for lavt blodtrykk..hun besvimte over hele byen hun de gangene :ler:

MEN som du sier, kvalmen er bra, er et tegn at kroppen produserer nok hcg i kroppen for den lille spire å vokse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luremegpå

Hei !!

Inne en kjapp tur!! Tenkte å være lur ¨å sove eleeeenge i dag, så lå i sengen te to faktisk, klarer ikke gå på jobb, er så uvel at i dag ko det et par tårer.!!

Men ja, skriver ikke så mye om dagen, føler jeg skremmer folk.

Allerede vært vekke fra jobb, det er ikke bra :sjenert:

Men ja, er kjempelykkelig samtidig so jeg er kvalmen døgnet rundt og ingenting hjelper. Så det blir sofa og salte kjeks her i påsken.

Enjoy folkens!

Påskekosen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh... Første trimester er så deilig! :fnise: Jeg ble også kvalm av å dusje! Og av å gå i matbutikken, for der stinket det av all maten syntes jeg. Ble forundret over hvor dårlig jeg ble, trodde liksom man skulle være kvalm en liten halvtime om morgenen og så føle seg ok resten av dagen, der tok jeg feil gitt! :ler:

God påske, håper du får noen øyeblikk iblant uten kvalme da! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjipt å være så kvalm da :snurt:

Å være kvalm er noe av det værste jeg vet og med min flaks får jeg det sikkert helt ekstremt når jeg blir gravid :filer:

MEN; da kan jeg jo bare komme hit til deg for gode råd :gjeiper:

Du får ta det med ro, teste forskjellige ting for å se om de hjelper og heller gjøre maksimalt ut av den tiden du ikke er kvalm. (ikke så lett hvis man er kvalm hele tiden...).

Håper du blir bedre snart og i mellomtiden får du trøste deg med at de fleste sier at kvalmen er et bra tegn på at her klamrer spiren seg fast alt den kan og har ikke tenkt seg noe annet sted på ni måneder :babysmokk:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver her før jeg må løpe på jobb........ja tenk at jeg begynnte å kaste opp fra befruktning!! :spy:

Alt er mulig......det eneste som funket noenlunde var 1 postafen på morningen, for så å sove 2 timer till...gjerne ta den med en bit eller to av banan. så tok jeg også en på kvelden før jeg la meg i senga når det var ille.

prøv å kaste opp....det hjelper, det lover jeg......men du blir sliten av det. jeg var sykemeldt hele første trimester...sånn er det bare noen ganger...

jeg var syk over jul og nyttår.....fikk lite god mat siden jeg syntes alt stank og var ikke noe særlig godt......jeg sovna ved middagsbordet nyttårsaften....så ja jeg føler med deg å være syk nå i påsken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at du sliter mye med kvalme. Ikke noe kjekt.

Tror det er forskjellig fra person til person og fra graviditet til graviditet, men her er noen av mine tips:

- spis lite, men ofte.

- ikke vent for lenge fra du våkner til du spiser. Kvalmen for mi del kommer når jeg blir lav på blodsukker og det er lenge siden jeg har spist.

- knekkebrød med blåbærsyltetøy først om morgenen og siden innimellom når en kjenner seg sliten og begynner å bli kvalm. (Knekkebrød binder magen og blåbær virker kvalmedempende.)

- Farris utblandet i eplejuice. Frisk og godt, uten for mye Farrissmak.

- Ta deg en energiblund midt på dagen, om du har mulighet. (Powernap, sov i 15 minutter) Det er forsket på at det kan være god hjelp i å få med seg en ekstra innsoving i løpet av dagen. Og 15 minutter er nok til å få mye mer energi, det er derfor de har reklamekampanjer for "Stopp og sov i 15 minutter" om du blir trøtt i trafikken. Det fungerer. Og selv om en ikke sovner helt, så får en slappet av. Sett deg/legg deg et rolig sted, ha vekkerklokken på 15 minutt og slapp av.

Har vært en god del kvalm, men har enda ikke :spy: , heldigvis.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Skriver her før jeg må løpe på jobb........ja tenk at jeg begynnte å kaste opp fra befruktning!! :spy:

Alt er mulig......det eneste som funket noenlunde var 1 postafen på morningen, for så å sove 2 timer till...gjerne ta den med en bit eller to av banan. så tok jeg også en på kvelden før jeg la meg i senga når det var ille.

prøv å kaste opp....det hjelper, det lover jeg......men du blir sliten av det. jeg var sykemeldt hele første trimester...sånn er det bare noen ganger...

jeg var syk over jul og nyttår.....fikk lite god mat siden jeg syntes alt stank og var ikke noe særlig godt......jeg sovna ved middagsbordet nyttårsaften....så ja jeg føler med deg å være syk nå i påsken :klem:

Heisan!

Ja, går på sånne kvalme tabletter, men ja, har ikke tatt i dag. Jeg har ikke matlyst i det hele tatt, tvang i meg sånn pitabrød, stolt!!! Hehehe:)

Men jeg blir nok ekstra kvalmen av de pencilin tablettene også.

Ferdig med kuren i morgen!!!!!! 'Jippi jahoooooooo!!!

Ja, jeg skal til legen på mand, så hører hva han anbefaler osv:)

Men greien er altså jeg har en kropp som ikke spyr, jeg er født med det omtrent. Så nytter ikke stikke fingen i halsen eller noe!! Det er helt håpløst, prøvd i mange år hvis jeg har vært kvalm osv.

Men akk ja, skal klare å komme meg på jobb, eller få til en avtale. Jeg vil ha kontrakt til Jul, og det er i disse dager sjefen tar den runden, og da må jeg bare ver på jobb uansett!

Håper du har en fin helg da! Ikke så lenge til dere er 3 i huset igjen. Tiden går fort gitt!

Jeg skal nyte alene hjemme kveld, kjæresten kommer ikke fær i morgen.

Snakkes :)!! :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Leser at du sliter mye med kvalme. Ikke noe kjekt.

Tror det er forskjellig fra person til person og fra graviditet til graviditet, men her er noen av mine tips:

- spis lite, men ofte.

- ikke vent for lenge fra du våkner til du spiser. Kvalmen for mi del kommer når jeg blir lav på blodsukker og det er lenge siden jeg har spist.

- knekkebrød med blåbærsyltetøy først om morgenen og siden innimellom når en kjenner seg sliten og begynner å bli kvalm. (Knekkebrød binder magen og blåbær virker kvalmedempende.)

- Farris utblandet i eplejuice. Frisk og godt, uten for mye Farrissmak.

- Ta deg en energiblund midt på dagen, om du har mulighet. (Powernap, sov i 15 minutter) Det er forsket på at det kan være god hjelp i å få med seg en ekstra innsoving i løpet av dagen. Og 15 minutter er nok til å få mye mer energi, det er derfor de har reklamekampanjer for "Stopp og sov i 15 minutter" om du blir trøtt i trafikken. Det fungerer. Og selv om en ikke sovner helt, så får en slappet av. Sett deg/legg deg et rolig sted, ha vekkerklokken på 15 minutt og slapp av.

Har vært en god del kvalm, men har enda ikke :spy: , heldigvis.

Lykke til!

Heisan!

Ja, jeg har funnet noen metoder, men nå har jeg kommet til det stadiet, dessverre!, at jeg ikke har lysst på mat, men det kommer nok etterhvert!!! Sa lengre opp her at i morgen skutter jeg jo på pencilin tablettene, så håper det blir lettere da, merker de gjør utslag på kroppsformen. :)

Jeg har funnet ut at appelsinsaft er ganske så digg, tomat og marie kjeks, så joda skal gå bra dette!!

Jeg vil eller spy enn denne konstante kvalmen faktisk. EHM... som nevnt tidligere så er jeg omtrent med en kropp som ikke spyr, så er uulig.

Håper formen din og blir bedre!! Har du andre kjekke symptomer da?

Vært hos legen TIL 1. KONTROLL? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Uff kjipt å være så kvalm da :snurt:

Å være kvalm er noe av det værste jeg vet og med min flaks får jeg det sikkert helt ekstremt når jeg blir gravid :filer:

MEN; da kan jeg jo bare komme hit til deg for gode råd :gjeiper:

Du får ta det med ro, teste forskjellige ting for å se om de hjelper og heller gjøre maksimalt ut av den tiden du ikke er kvalm. (ikke så lett hvis man er kvalm hele tiden...).

Håper du blir bedre snart og i mellomtiden får du trøste deg med at de fleste sier at kvalmen er et bra tegn på at her klamrer spiren seg fast alt den kan og har ikke tenkt seg noe annet sted på ni måneder :babysmokk:

:klemmer:

Hei pinkpus! Gratulere med TR, og kose deg med vin då!! Lucky uuuuuuuuuuuuuuuuuu!!

Men ja, tester ut masse, men ja, ordner seg etterhvert! Tar en liten oppsummering her senere, akk nå kjenner jeg dopen av pencilinen, så må legge fra meg daten litt!

Ja, kvalme, håper alle slipper det!! Neytro og jeg har sikkert vørt kvalmne for 10 svangerskap,!hihiiiii

:yvonne::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg er tydeligvis ikke one of a kind når det gjelder tidlig kvalme symptomet!

Pass bare på at du får nok væske og noen næring fra mat....ellers kan man risikere å bli lagt in pga dehydrering :(

Det er som Redlady sier, alle er forskjellige, og alle svangerskap varierer så man må finne noe som passer for seg selv, så jeg prøvde alle tipsene til alle her inne......ja desverre ikke funket noe særlig.....men etter uke17 har det vært hærlig, såvidt kvalm på morningen :)

ja tenk at etter påske er det kun 3 uker til vi blir 3 igjen :rødme:

Håper du får god påske uansett kvalme Luremegpå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei

En liten påskeoppdatering:

ja, kjæresten og jeg er på sørlandet og koser oss masse:) Vi kan det å kose oss med goe mat, tv og godis:) Kjørte til en lege i dag her i nærheten, for jeg hadde så ubehag, og trodde urinveiene skulle begynne igjen! Men heldigvis ikke!

Alt var bra av blodprøver osv. Det beste er at jeg ikke har vært kvalmen siden den kuren jeg sluttet på. Så var nok kuren jeg rett og slett ikke tålte.

Så...

Nå er det jo skummelt å ikke nesten feile noe! Hehehe;) Hu hos legen sa at ja, det er ikke mulig å vøre gravid og ikke være engstelig. Hehehehe:)

Men jeg skal ikke klare så lenge baby har det bra da! Nå sitter jeg å lengter etter de varmere strøk!!

Trenger litt råd her:

1. Hvilken babybok anbefaler dere?

2. Noen av dere son har vært i Kroatia?

Jeg vet det er mye gravidlinker på nett, men vil ha en bok og:)

Vi ble nelig invitert på lammelår her i dag, og hadde det ikke vært for nettet, kunne jeg ikke sjekket om jeg kan spise det. Noe som viste seg at gravide ikke skal spise!! Snakk om flaks å ha med dataen :) :)

Så da fikk vi ikke dratt på besøk, for jeg kan ikke si npe til de enda.

Men hiv inn med forlag her da, og fortsatt god påske :yvonne::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En liten påskeoppdatering:

ja, kjæresten og jeg er på sørlandet og koser oss masse:) Vi kan det å kose oss med goe mat, tv og godis:) Kjørte til en lege i dag her i nærheten, for jeg hadde så ubehag, og trodde urinveiene skulle begynne igjen! Men heldigvis ikke!

Alt var bra av blodprøver osv. Det beste er at jeg ikke har vært kvalmen siden den kuren jeg sluttet på. Så var nok kuren jeg rett og slett ikke tålte.

Så...

Nå er det jo skummelt å ikke nesten feile noe! Hehehe;) Hu hos legen sa at ja, det er ikke mulig å vøre gravid og ikke være engstelig. Hehehehe:)

Men jeg skal ikke klare så lenge baby har det bra da! Nå sitter jeg å lengter etter de varmere strøk!!

Trenger litt råd her:

1. Hvilken babybok anbefaler dere?

2. Noen av dere son har vært i Kroatia?

Jeg vet det er mye gravidlinker på nett, men vil ha en bok og:)

Vi ble nelig invitert på lammelår her i dag, og hadde det ikke vært for nettet, kunne jeg ikke sjekket om jeg kan spise det. Noe som viste seg at gravide ikke skal spise!! Snakk om flaks å ha med dataen :) :)

Så da fikk vi ikke dratt på besøk, for jeg kan ikke si npe til de enda.

Men hiv inn med forlag her da, og fortsatt god påske :yvonne::klemmer:

Så bra at kvalmen har gitt seg....men ikke legg den bort at den kan komme igjen ...

Jeg er veldig fornøyd med mine bøker "På vei" med Gro nylander, "mamma for første gang", og en jeg ikke husker helt navnet på, men fikk den på bokhandelen og var en bok om kosthold til svangerskapet!

Du kan forresten fint spise fårekjøtt.....men alt kjøtt må være gjennomstekt, som ofte et lår er ikke......kan jo ikke bli helt hysterisk heller med hva man kan og ikke kan spise.......men jeg gjennomsteker kjøtt...fryser røkt pålegg om jeg har lyst på salami f.eks., og spiser fet fisk om jeg har lyst på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Juhuuuu:)

Ja, nå er det sommerfugler i magen, for i morgen er det første legetime, og jeg lurer på hva han komme til å gjøre, om han kan regne ut termin osv:)

Lalalalalaaaaaaaaaaa:) Hatt en fin kveld jenter??

:yvonne::klemmer::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hei hei!

Jadda, legetimen var visst nste Tirsdag..Jeg er så viiiiims!

:sjenert:

Men ja det nye er her: Jeg er i kvalmeland igjen, og her er det moro!! Lalalalala! NOT!

Jeg er ganske sikker på at det er søvn som gir utslag i tillegg.

Hmmmmm, jeg gleder eg til mai og en uke ferie! weeee!

:yvonne:

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

Kjipt med kvalmen da. Det går heldigvis over en dag.. ;) Min ser ut til å ha gitt seg! :hoppe: Min livredder på vanskelige dager var/er salte kjeks i veska! Tuc er best i test! Når det omtrent stod i halsen på meg fikk kjeksen det ned igjen..

Jeg har forresten vært i Kroatia flere ganger. Både på seiltur og "fast". Det er utrolig fint der! Nydelig klart vann og fine klipper. Dubrovnic er fint men en uke er litt for mye der for min smak.. Hvar er veldig flott, men ekstra flott om man er i litt partyform innimellom.. ;) Fint uansett altså! Brac har jeg ikke vært med hørt mye fint om! Samme med Vis. Dette er øyer, men det er kjempefint på fastlandet også!

Hvis legen din har innvendig ultralyd kan du kanskje få sett noe. :) Hvis ikke tror jeg ikke de gjør så mye annet enn å registrere deg, søke fødeplass, sette opp blodprøve om noen uker osv.. :klø: Sånn var det for meg i alle fall.

I morra skal jeg tul gyn og få innvendig UL.... Kryss fingrene for meg om du kan.. :sjenert: Litt nervøs.

Hørtes forresten ut som en kjempefin påske! Kooos med babyforelska kjæreste! :rødme: Har en sånn jeg og. :rødme:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hellu!

Ja, innvendig ultralyd, hmhm, kan de ikke se hjerteslag på utvendig altså? Hmhm..?

Å, da blir jeg skuffa altså:(

Men ja, herlig med forelska kjæreste, han kommer på fred, så blir stas :) Men nå som jeg er alene så er det deilig og, så han slipper å få så vondt av meg.

Ja, den kvalmen , det var ikke lenge den hadde pause gitt.

en ja, er så svimmel i tillegg, så off, i dag kom et noen tårer altså. Synes det er så bedritent at jeg ikke får spydd. Før var det fordel å ikke kunne spy, men nå kunne jeg gjort alt for å fått lutt av kvalmen, men det er tydligvis å be om litt for mye.

huff! :sjenert:

Kroatia. For å si det sånn. Jeg blit fort båtsyk, så det vi leter etter er noe på Split tenker heg, som det er et par restauranter, kanskje litt shoppinguligheter, og en strand. 8 vet det er rullestein på dem):

Så vet du noe i den duren, så hyl ut snille deg!

Ja, du fikser dn innvendige UL. Er du bekymret siden du skal dit eller??

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hellu!

Ja, innvendig ultralyd, hmhm, kan de ikke se hjerteslag på utvendig altså? Hmhm..?

Å, da blir jeg skuffa altså:(

Men ja, herlig med forelska kjæreste, han kommer på fred, så blir stas :) Men nå som jeg er alene så er det deilig og, så han slipper å få så vondt av meg.

Ja, den kvalmen , det var ikke lenge den hadde pause gitt.

en ja, er så svimmel i tillegg, så off, i dag kom et noen tårer altså. Synes det er så bedritent at jeg ikke får spydd. Før var det fordel å ikke kunne spy, men nå kunne jeg gjort alt for å fått lutt av kvalmen, men det er tydligvis å be om litt for mye.

huff! :sjenert:

Kroatia. For å si det sånn. Jeg blit fort båtsyk, så det vi leter etter er noe på Split tenker heg, som det er et par restauranter, kanskje litt shoppinguligheter, og en strand. 8 vet det er rullestein på dem):

Så vet du noe i den duren, så hyl ut snille deg!

Ja, du fikser dn innvendige UL. Er du bekymret siden du skal dit eller??

:klemmer: :klemmer:

Så tidlig i svangerskapet er det vanskelig å se noe på utvendig UL, jeg tok UL i uke 8 fordi jeg var usikker på om jeg hadde blitt gravid tidligere siden jeg spau allerede ved befruktning......og da var det ikke snakk om noe annet en innvendig. Så en klump med et bankende hjerte :rødme:

Ja hva sa jeg, er ikke alltid man kvitter seg med kvalmen så lett desverre.....prøv alle kjerringråd, tips......og se hva som fungerer for deg :klem:

Håper du har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hehe, jaja, men må ver positive neytri! Håpløst!!

Så vil jeg jobbe, så får høre me legen i omrgen så får vi se.

Er ikke min vanlige lege, så aner ikke om han har sånn utstyr.

Men jaja, får se hva han sier I bunn og grunn vil jeg finne ut hvor langt jeg er på vei, men det viktigste er at alt ser ok ut:)

Så kan jeg ta utvendig etter uke 12:)

Hadde du vondt mye fremme ved magen helt nede i begynnelsen?

Har du en fin kveld? :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jaja, men må ver positive neytri! Håpløst!!

Så vil jeg jobbe, så får høre me legen i omrgen så får vi se.

Er ikke min vanlige lege, så aner ikke om han har sånn utstyr.

Men jaja, får se hva han sier I bunn og grunn vil jeg finne ut hvor langt jeg er på vei, men det viktigste er at alt ser ok ut:)

Så kan jeg ta utvendig etter uke 12:)

Hadde du vondt mye fremme ved magen helt nede i begynnelsen?

Har du en fin kveld? :klemmer: :klemmer:

Ja sorry....har ikke vært så positiv når jeg sleit så lenge med kvalme, men håper virkelig at du ikke tar kaka fra meg ;)

Stort sett fastleger pleier ikke å ha sånt utstyr...noen har UL apparat, men fleste ikke. Du kan jo alltid bestille deg en privat UL...men jeg ville ventet til rundt uke12....for da kan du se mer av en baby og ikke bare en klump!

Jeg hadde voldsomme stikkinger(menslignende smerter), stikking i livmorshalsen.....og hver gang jeg reiste meg kjente jeg kraftige strekninger nederst i magen..så ja kjente endel magevondt eller ubehag skal man vel si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vet du noe i den duren, så hyl ut snille deg!

Ja, du fikser dn innvendige UL. Er du bekymret siden du skal dit eller??

:klemmer: :klemmer:

Jeg er ikke så kjent i området der, har bare reist ut fra Split. Men vi besøkte en by rett ved Split som heter Trogir! Det var veldig koselig der! Gammle steinbygninger og trange gater. Veldig sjarmerende :) Vet ikke hvordan bademulighetene er der men det er verd å sjekke! :)

Om jeg er bekymret..? Thats my middle name om dagen! :jepp: Utrolig slitsomt.. er nervøs for det på en måte blir bekreftelsen på at det er liv der eller ikke.. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...