Gå til innhold

2010 ...Vi lager baby:)


Gjest luremegpå

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå

Hei Alabama:)

Jeg har prøvd alt, har jo vært 50% sykemeldt en uke til nå, men jobbet litt mer. Blir kvalmen uansett u see.

Får ikke sove lenge, for jeg har så mye vonde drømmer. ARG!!

Hehe, litt sånn oppgitt i dag!

Lykke te me testingen i morgen da! Krysser alt jeg har for 2 blå streker, og ingen kvalme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ja, jeg så i den boken jeg fikk av legen, og inni der var det et skjema for beregning av termin, og da er termin en helt annen en den på nettet.

What??

Har dere testet den eller?

Hei :)

Jeg har testet min og den stemmer. Hvor feil er din da..? Virker som noen legger på to dager og andre ikke. Men jeg tror tickeren din viser bittelitt feil om det er den du sikter til.. :klø: hva slags termin har du satt inn der? Det virker som det er litt for få "days to go"..? I alle fall i forhold til min. Ellers har ukene blitt kortere... :fnise: kanskje det er min som er feil... :klø: Skal sjekke igjen, men tror ikke det.

Husker jeg hadde mye dårlig søvn på den tiden jeg og. Drømte masse og var urolig. Og sover man lite blir man fort kvalm. Prøv å legg deg tidligere? Og ha salt kjeks og eplejuice med farris i på jobb. Husker det var skikkelig dritt å være så sjaber og svimmel på jobb men lyspunktet er at det trolig går over om noen uker.. :klem: Og så er det tegn på at noe fantastisk er på gang! :hoppe: Man må vel bare bite tennen sammen.. Det blir bedre! Du holder ut :) Jeg må bare spise omtrent hele tiden nå så er jeg ikke kvalm :ler:

Håper du føler deg bedre :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Heia

I den boken jeg fikk står det at terin er 5 des, og da har je plusset på 3 dager siden jeg har 31 dagers syklus.

Men aja, ni big deal;;) Tivkeren min går for sent i såfall;) Hehe::)

Jeg har same som asteria.

Det med kvalmen har jeg nok fra mamma, hun var veldig kvalmen me d alle tre barna.

Har prøvd alt, tro meg!

Men jeg har kuttet ut å dusje om morgenen, det er rene piningen! Hehehe, jeg som elsker å dusje lenge!

Prøvd kjeks ++++++, men takk for gode råd, men jeg har prøvd absolutt alt altså! Jeg har fått diagnosen nsvangeskapskvalme, så får bare bite tenna sammen.

Men allikevel, så er det en nstor glede å ¨være gravid altså, men kunne ønske jeg kunnen spy til tider.

Men skal snakke me sjefen i morgen, så ja, det blir jo veldig avgjørende:)

Ja, drømmer mye om mord, folk som dør osv. sygt!

Våkner opp, så tror jeg jo jeg har vært med i 3 verdenskrig! Hehehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei :)

Jeg har testet min og den stemmer. Hvor feil er din da..? Virker som noen legger på to dager og andre ikke. Men jeg tror tickeren din viser bittelitt feil om det er den du sikter til.. :klø: hva slags termin har du satt inn der? Det virker som det er litt for få "days to go"..? I alle fall i forhold til min. Ellers har ukene blitt kortere... :fnise: kanskje det er min som er feil... :klø: Skal sjekke igjen, men tror ikke det.

Husker jeg hadde mye dårlig søvn på den tiden jeg og. Drømte masse og var urolig. Og sover man lite blir man fort kvalm. Prøv å legg deg tidligere? Og ha salt kjeks og eplejuice med farris i på jobb. Husker det var skikkelig dritt å være så sjaber og svimmel på jobb men lyspunktet er at det trolig går over om noen uker.. :klem: Og så er det tegn på at noe fantastisk er på gang! :hoppe: Man må vel bare bite tennen sammen.. Det blir bedre! Du holder ut :) Jeg må bare spise omtrent hele tiden nå så er jeg ikke kvalm :ler:

Håper du føler deg bedre :):klem:

Nå tog eg ann! Ja, det stemmer ikke med riktig antall nedtelling av dager, men jaja, får evnt lage ny .:) Er fordi de regner 40 uker, og jeg regner fra sist menstruasjon på tickeren..

Du har kanskje lagt inn forventa termindato du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei :)

Jeg har testet min og den stemmer. Hvor feil er din da..? Virker som noen legger på to dager og andre ikke. Men jeg tror tickeren din viser bittelitt feil om det er den du sikter til.. :klø: hva slags termin har du satt inn der? Det virker som det er litt for få "days to go"..? I alle fall i forhold til min. Ellers har ukene blitt kortere... :fnise: kanskje det er min som er feil... :klø: Skal sjekke igjen, men tror ikke det.

Husker jeg hadde mye dårlig søvn på den tiden jeg og. Drømte masse og var urolig. Og sover man lite blir man fort kvalm. Prøv å legg deg tidligere? Og ha salt kjeks og eplejuice med farris i på jobb. Husker det var skikkelig dritt å være så sjaber og svimmel på jobb men lyspunktet er at det trolig går over om noen uker.. :klem: Og så er det tegn på at noe fantastisk er på gang! :hoppe: Man må vel bare bite tennen sammen.. Det blir bedre! Du holder ut :) Jeg må bare spise omtrent hele tiden nå så er jeg ikke kvalm :ler:

Håper du føler deg bedre :):klem:

Nå stemmer det;) Måtte putte inn nsykluslengde og lutealfase;)

Har ikke sett at det ikke stemmer jeg! Hehehe

Goa nattå!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe litt øvelse gjør mester! :)

Jeg har lagt inn både første dag mens og termindato. Dvs den termindatoen som første dag mens gir. Også det samme som ble satt på UL.

Vi har jo nøyaktig 5 uker i mellom! Da har vi "ukesjubileumer" samtidig! Er så kos hver gang en ny uke starter... :rødme: Fest på torsdag med andre ord! :danse:

Isj... kjipt med svangerskapskvalme.. Føler meg ganske heldig som nok slapp lettere unna.. Håper du får en bedre morgen i morra og at kvalmen ikke er så ille! :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er som skal komme i gang med strikkinga da ;)

Husk en ting, det er ingen som gir deg ros for å presse kroppen for mye....trenger du sykemelding, eller delvis.....så må du bare inse det en liten stund...håper du ikke tar rekorden fra meg.......heldigvis fant jeg ut at jeg bare måtte kaste opp...ulempen er at blodåra sprakk i det ene øyet så jeg ser jo sjuk ut nå :(

Håper du får en strålende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting! I en eksamensperiode var jeg så sykt stressa at jeg hadde mareritt og sov utrolig dårlig. Da ble jeg tipset om å spise b-vitaminer! Det skal ha en beroligende effekt.. Og vet ikke om det var psykisk eller ikke... Men det funket! Kanskje det kan prøves..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Kom på en ting! I en eksamensperiode var jeg så sykt stressa at jeg hadde mareritt og sov utrolig dårlig. Da ble jeg tipset om å spise b-vitaminer! Det skal ha en beroligende effekt.. Og vet ikke om det var psykisk eller ikke... Men det funket! Kanskje det kan prøves..?

Hei.

Ja, jeg går på folsyre og omega 3, så kan ikke ta mer vitaminer nå:) hehe

Men ja, finnenr løsninger, som er brukbare, så i dag har vært en bedre dag! Du er god du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Kom på en ting! I en eksamensperiode var jeg så sykt stressa at jeg hadde mareritt og sov utrolig dårlig. Da ble jeg tipset om å spise b-vitaminer! Det skal ha en beroligende effekt.. Og vet ikke om det var psykisk eller ikke... Men det funket! Kanskje det kan prøves..?

Hei.

Ja, jeg går på folsyre og omega 3, så kan ikke ta mer vitaminer nå:) hehe

Men ja, finnenr løsninger, som er brukbare, så i dag har vært en bedre dag! Du er god du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei tjei's!

Jaja, i dag har vært en annerledes dag. Fikk faktisk sovet litt lenge, selvom jeg våknet i natt av de heftigste hjerteslagene i magen, så merkelig? Skjer me det ?

Så lå jeg i sengen lenge, tok en kvalmetablett ( sånn fra helsekost), stod opp, vasket kun håret, for jeg takler ikke dusje om morgenen.., og spiste en appelsin.

Det føltes faktisk bedre altså!

Kjenner ugger i kroppen, men denne uken så var denne dagen best:)

Så etter jobb, så dro jeg på fotballkammp me pappa, så det er stas, masse folk, alt aent og tenke på, og ja, det var kun deilig!

Hey, har forresten spist tagliatella, og stekt pølse kuttet opp, det sklei ned i mmmmmagen,, så hadde det til kvelds også!

Må jo dele mine mmatgleder her! Hehe..

Ha en superduper natt!

Jeg drømmer vel om drap eller svik i natt og, spennende disse nettene ja...

Komitragisk!

:goodbye::klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

SÅ digg med en bra dag!!! :hoppe: Satser på flere av dem nu straks! :opplyser: Og ny matgleden når du kan! Min kom tilbake rundt uke 10. Skikkelig digg. Jeg laget forresten en god og relativt sunn pizza for litt siden. Oppskrift i dagboka. Når du føler deg klar for å lage mat da.. Evt når kjæresten "føler seg klar" (les du vil at han skal) :fnise: for å lage noe godt.

Og gratulerer med 7 ukers-dagen!! Jeg sitter klar her for fest. :skya: Har fri i dag men sove..? Neeeida :ler:

Krysser fingrene for at du våkner like god i dag og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 7 uker!!!

Så bra du hadde en god dag i går, det skal man sette pris på......de hjerteslagene i magen er helt normalt....din kropp må både utvide blodårene siden du kommer til å få en hel ny mengde av blod til å hjelpe babyen vokse......og siden livmoren skal strekkes og bli større blir det mye blodtilførsel ned ditt hvis du skjønner ;)

ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

:hoppe: 7 uker!!!

Så bra du hadde en god dag i går, det skal man sette pris på......de hjerteslagene i magen er helt normalt....din kropp må både utvide blodårene siden du kommer til å få en hel ny mengde av blod til å hjelpe babyen vokse......og siden livmoren skal strekkes og bli større blir det mye blodtilførsel ned ditt hvis du skjønner ;)

ha en fin dag :)

Oki, har så urolige netter, også drømer jeg masse o gale bekjente, men i ny setting. offameg, rare greiene!

I dag har kvalmen slått meg så ut at jeg trodde jeg skulle svie av i stad..hyyl!

Håer alt står bra te me deg og baby:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest luremegpå

Hei! Sytekoppen meg her!

For en dag! Har følt jeg skulle svime av, og ja, forferdelig følelse! Fortsetter dette, er det enebarn her;) Hehe, sorry!

Tror jeg klager mer, fordi jeg er alene uten kjøresten , så da er det lett at det går i boken min! Sorry!

Ja, er glad vi ikke er sammboere enda, så han slipper å se meg! Hadde sprengt blodkar på øyet i dag, merkelig..kaster jo ikke opp jeg.

Ellers gleder jeg meg til å kunne jobbe litt hjemme fremover, skal få hjemmekontor noen dager, slik at jeg får jobbet 100% igjen snart:)

Samboerskapet er satt litt på vent, fordi samboeren venter på kontrakt for hjemmekontor osv!

Blir alene uke og helg på meg, men går fint det:)!

7 uker ja, det går jo litt i passe tempo gitt!

Har lysst til å dra på UL , men venter noen uker gitt:)

Synes det er pinlig å spørre legen om rekvisisjon allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sytekoppen meg her!

For en dag! Har følt jeg skulle svime av, og ja, forferdelig følelse! Fortsetter dette, er det enebarn her;) Hehe, sorry!

Tror jeg klager mer, fordi jeg er alene uten kjøresten , så da er det lett at det går i boken min! Sorry!

Ja, er glad vi ikke er sammboere enda, så han slipper å se meg! Hadde sprengt blodkar på øyet i dag, merkelig..kaster jo ikke opp jeg.

Ellers gleder jeg meg til å kunne jobbe litt hjemme fremover, skal få hjemmekontor noen dager, slik at jeg får jobbet 100% igjen snart:)

Samboerskapet er satt litt på vent, fordi samboeren venter på kontrakt for hjemmekontor osv!

Blir alene uke og helg på meg, men går fint det:)!

7 uker ja, det går jo litt i passe tempo gitt!

Har lysst til å dra på UL , men venter noen uker gitt:)

Synes det er pinlig å spørre legen om rekvisisjon allerede.

Om noen skal skjønne hvordan det er å være uten mannen så er det meg kjære :kose: Jeg er gressenke 5 uker om gangen!

Hvis du føler du skal svime av så har blodtrykket ditt mest sannsynlig blitt veldig lavt......husk å sette deg ned eller ligge, så du får nok blodtilførsel opp i hodet...funker også å sitte med hodet mellom beina hvis du skjønner.

Det ER lov å klage, derfor vi er her for hverandre.....vi blir alle plaget av en eller annen ting, og ofte ikke har mulighet til å snakke med alle om plagene hele tiden :klem:

Mannen min var borte i 5 uker fra jeg var 8 uker gått.....og det er jeg glad for egentlig....han var helt fra seg når han så meg brekke meg og være syk på sofaen....og igjen kaste opp....og så bli kvalm av maten han prøvde å lage for meg :sjenert: Så på en måte er det vanskelig å være borte fra hverandre, men jeg tror det var sunt at han ikke så alt for mye av syke meg!

UL trenger du ikke rekvisjon/henvisning fra legen din....bare ring til en privat klinikk og bestill en time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Helllluuuuuu girls!!

Ja, ein liten oppdatering:)

Hadde alene helg denne helgen, så da tok jeg meg sammen, og lagte meg gode kyllingretter med grønnsaker osv. så på tv, og bare koste meg. Synes det er litt slitsomt med besøk av venner og famile, for jeg må anstrenge meg så sinnsykt. Men jeg setter så pris på å være alene av og til.., da kan jeg slukne på sofaen.

Fredag kveld la jeg meg elleve...aldri skjedd før!

Jeg dro ned til et kjøpesenter fredags kveld da, og kjøpte meg sånn angel sound...festlig greie! Noen av dere som har det eller?

Har til nå kun funnet min egen hjertelyd, men vet jo ikke akkurat hvor jeg skal lete heller da...hmmmm...

Kjæresten har vært i sin hjemby i helgen, så ja, godt å vise at han og får tatt turen hjem av og til:) Han har ikke sagt noe til noen ennå at vi er gravide, men når han er klar er han klar..:)

Jeg har jo bare hilst på moren en gang, og jeg har ikke hilst på faren og hans kjæreste. Litt snålt egentlig ;)

Sånn ellers så har jeg bestilt privat UL time, fordi jeg synes at jeg kunne spandere det på meg, nå som den kvalmen tar all energien min. Også er det så stas å se det lille hjertet dunke, så ja, blir stas. Måtte byttet time, så skal nenste Tirsdag:) Weeeee:) Blit innvnendig, men aja, er så verdt det!

Håper ikke jeg kjeder dere nå..Hehe :)

Ellers så drømer jeg hele tiden at folk skal drepe meg, slår meg osv, så det er helt grusomt, søvnen er helt på trynet, og i natt fikk jeg ikke sove i det hele tatt.

Merkelig greier, men skal ikke klage, er glad at jeg har god helse, et vakker klump i magen min, og en fantastisk omtenksom kjæreste! Hååper dere har det supert!!!!

Klemmer til tusen:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angelsound, men ofte kan det være vanskelig å finne før uke12 så IKKE bekymre deg om du ikke finner lyden. Det jeg syntes var først og fremst de hodetelefonene som fulgte med var dritt....så jeg brukte mine egne jeg bruker på ipoden min. Så må du tenke nurket ligger lengre ned en man tror.....start fra helt nederst....ikke dåsa da men :fnise: og fra høyre til venstre sagte.....det jeg fant ut var at jeg måtte presse angelsound godt ned på magen og gjerne vri litt på den hvis du skjønner...

Uff ikke morsomt med vonde drømmer, det vet jeg alt om, men faktisk etter 12 uker så sluttet det...så er nok bare underliggende bekymring fleste får :sjenert:

Har dere ikke fortalt noen at dere skal få barn?

:klem:

p.s. skulle forresten si....blir gøy å dra på UL da :hoppe:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...