Gå til innhold

2010 ...Vi lager baby:)


Gjest luremegpå

Anbefalte innlegg

Hei hei! :) går det bra med den gravide i dag? :fnise: Du er på tjukka.. :hoppe:

Ville bare stikke innom og bemerke en ting: du kan fint spise sushi! Det er "friskmeldt" og tatt av fy-lista. Men hold deg unna stor eksotisk fisk som sverdfisk og tunfisk! (tunfisk på boks er safe men det er jo ikke så innvolvert i et sushimåltid ;) ) Og gå på bra sushisteder sånn for sikkerhetsskyld.. Men i norge skal all fisken være frosset før servering og ufarlig. Er det et bra sted skal de vite hva du ikke kan spise.

Se her: http://matportalen.no/Emner/Gravide

Der finner du masse informasjon. :)

Det var litt pes i utlandet å sjekke om all ost var pasturisert osv men man finner ut av det etterhvert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luremegpå

HEi hei alle sammen;)!

Jeg er vel litt i sjokk, også har det ikke gått opp for meg. merker jeg er nervøs, og føler meg ikke gravid. Snakket med hun legesekretær dama i dag, og hu sa ikke gratulerer, eller beklaget kvasshetenb sin fra i går. Var bare irritert og sure høres det ut som.

Arg!!

Men har nå begynt på pencilin, så håper UVI går over fort.

Kjenner liksom at jeg trenger den bekreftelsen fra legen slik jeg at jeg ser på papiret at jeg er gravid. Ikke han dere turnuslegen som ikke trodde meg i går. Alle de neg vibbene de sender ut, ghør at jeg klarer ikke tro jeg er gravid, og er mer nervøs, og føler jeg må teste hele tiden.mm

Har ikke legetime før om to uker.

Mener ikke syte altså jeg vet jeg er heldig!

Men er ganske sjokkert, alt gikk så mye fortere enn vi trodde!

Glad for at derer er her jeg !!!

Gleder meg til kjæresten min kommer i morgen kveld.

Kle, til alle sammen!!

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sagt at enkelte leger ikke egner seg i sitt yrke :kjefte:

Du må nok stole på deg selv i stedet :) :)

Smiler når jeg tenker på hvor herlig helg du kommer til å få!! Blir vel feiring og mere til nå kjæresten kommer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå!!! Gratulerer så kjempemasse!!!! Både du og Asteria omtrent samtidig!?! Da satser jeg på at det er noe på gang hos meg også, hihi...

Haha, ser for meg kjæresten din i bilen... Tipper han holdt godt på rattet da...

Nei, dette var virkelig strålende nyheter, altså :blomst::danse::5::biggrin::hjerte::hjerter:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! :hoppe::duskedame::strix::bolledeig:

Tenk, du skal bli mamma. :klem:

Muahaha det kan høres ut som tvillinger når du testet positivt så tidlig jah! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hei hei, nei her satser vi på at det blir en altså, men flere er hjertelig velkomne, men ja, er jo mange som tester tidlig, men ikke alle som snakker så mye om det liksom.

Hehe:)

Men hmhm, hvorfor så stor sjanse for tvillinger?

er så travelt om dagen, jeg har enå ikke fått lest noe om graviditet, så noen som har bra linker, eller en bra bok, så tar jeg i mot med åpne armer!

Snart helg!!!!!!wuhuuu:)! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, synes du kan joine meg som tvillingmamma jeg! :fnise:

Grunnen til at man kan få positiv test veldig tidlig med tvillinger er at hcg-nivået stiger mye fortere enn om det bare hadde vært en spire. :) Men det kan stige fort hos noen selv om det bare er en og da!

Inne på barnimagen har jeg sneket en del etter at jeg ble gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hallaisen !

Ja, jeg får snoke litt der inne:)

Ja, tvillinger, det må være spennende, all respekt til deg som gjennomgår det:) Må være tungt!!

Men ja, bare spiren klorer seg fast, så er det viktigst akk nå, om det blir en eller flere, skal vi alltids klare:)

Hvordan er formen din da? Skal snike litt i boken din senere:)

Asteria testet vel ennå tidligere enn meg, så mobb henne litt:) :klemmer: :klemmer: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mobb gjerne meg :fnise: for jeg har lyst på tvillinger.. ja jeg testet veldig svakt pos 3+1 tror jeg det var.. :jepp:

Synd det er så himla lenge å vente på den UL`n.. :sukk: Får bare smøre oss med tålmodighet og underholde hverandre så lenge :danse:

Og heie på dere andre så dere også rekker 2010 :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Ha en fantastisk helg dere

:veslejenta::skya::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen !

Ja, jeg får snoke litt der inne:)

Ja, tvillinger, det må være spennende, all respekt til deg som gjennomgår det:) Må være tungt!!

Men ja, bare spiren klorer seg fast, så er det viktigst akk nå, om det blir en eller flere, skal vi alltids klare:)

Hvordan er formen din da? Skal snike litt i boken din senere:)

Asteria testet vel ennå tidligere enn meg, så mobb henne litt:) :klemmer: :klemmer: :gjeiper:

Ja det er veldig gøy å kjenne to babyer som herjer inni magen. Må være trangt for de stakkar.. :fnise: Merker at det er litt hardt for kroppen ja, og tyngre blir det nok etterhvert. ;)

Spiren din klorer seg nok godt fast skal du se. :)

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hei jenter!

Ja, dagene går fort gitt.

Men en liten oppdatering

Kjæresten kom på fredag, det var en rolig helg, og han er helt forelsket i baby:)

Lørdagen dro vi til noen kjøpesentre et stykke unna, bare for å komme oss vekk hefra.

Da vi vandret på dette kjøpesenteret, jeg snur meg så er kjæresten borte...Jeg forstod ingenting. Hehe

Så finner jeg han i en babybutikk , der han står å holder å kikker på barnekler!!

å smeeeeeeeeeeelt!!!!

men han er så stolt han, og ja jeg ser en helt annen side ved han, det er så utrolig rørende:=)

Ellers så er formen ræva. Jeg er så kvalmen. Den eneste gangen jeg ikke er det er når jeg går på kjøpesntre, for da går jeg. Når jeg ligger eller sitter, er kvalmen pyton. Har handlet sjøsyketabletter, cola zero, ingefær tabletter. Ja, u name it!

Måtte kjøpe Gravid blad i dag. klarte ikke la være gitt..!

Måtte og si det til sjefen i dag., for jeg sliter allerede med å være på jobb, off, det er pinlig synes jeg :(

Ellers er det fint å vøre gravid, men sliter litt påå være kvalmen hele tiden ja., ville heller vært trøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

er et slags armbånd man kan kjøpe som man kan presse på et spesielt punkt som hjelper mot kvalme.. sikkert noe helsekostgreie.. verdt å prøve :) En kollega fortalte det og det hjalp på henne :)

god kveld.. er så trøtt jeg.. :natti::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Ja, kjøpt noen tabletter nå, tester de..det armbåndet viser for godt. Jeg går ofte i trekvart arm på toppene! Hehe

Natta ja, trøttå! hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neimen joiner du oss på kvalme fronten :fnise:

lister opp ting som kan hjelpe kvalmen......ikke at alle fungerer...jeg kastet opp til uke 17 :(

*reisesyktabletter(tas tidlig på morningen i senga, sove 1-2 timer till før du står opp)

*reisesyk armbånd(de viser jo da, men hjelper om det blir helt grusomt)

*saltet potetgull

*lakris pastiller

*tyrkisk pepper

*små spising(6-8 ganger om dagen)

*ungå fet mat og drikke som gir sur oppstøt

*7up eller sprite(hjelpte meg å rape og fikk opp blodsukkeret)

*Jeg ble personlig bedre hvis jeg bare kastet opp

*kjør mest mulig selv(å bli bilsjuk når man allerede er kvalm er ikke en bra kombinasjon)

*frukt(spesielt ha en banan eller noe ved senga og ta med reisesyktablett før du legger deg igjen 1-2 timer)

og nok søvn er viktig.....er bare enda mer kvalm om man allerede er sliten ;)

hann skjønne mannen din da :rødme: så koselig at han ble borte i en babybutikk....han er nok stolt tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hehehe, ja, joiner lett den kvalme klubben! Slem som jeg er tenkte jeg før jeg ble gravid..Hva er det de gravide klager over liksom, der gravide, og klager over kvalme.

ah, men nå tenker jeg ikke tanken! Er jo grusomt!

Jeg er dessverre født med en kropp som ikke spyr, så er veldig dumt, så kvalmen ligger i kroppen og koser seg.

Men ja, skal vi se:

- Cola zero

- Grovt brød

- sjokolade

Ja, dett var dett!

Men i morgen er det testina av noen ingefør tabletter jeg fikk!

Ja, jeg har ikke bil, men tar bussen, og det er ikke så artig.

Problemet er at det stikker sånn en viss plass down there om natten og orgenen, tror det ødelegger søvnrytmen, og derfor kjenner jeg kvalmen bedre i ukedagene.

Men er veldig lykkelig ellers!

Har ikke så lysst til å slå rekorden din;) Hehehe:)

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh rekorden holder jo tanta mi, hun kastet opp hver dag i 8 måneder......fra TB til baby var født :(

pass på at det er koffein i cola da.....og zero inneholder aspartam eller noe som skal ikke være bra.....men jeg er jo egentlig ikke så freaked out over alt, men koffein ville jeg ikke ha første 3 månedene.

Ingefær tablettene fikk jeg sååå mye halsbrann av......så likte jo ikke legen at jeg brukte "natur medikamenter" :fnise: men mange sier dem fikk god nytte av det, jeg gjorde ikke det....

Ja stikkinga kan være en stund den.....hjelper om du har en varm flaske(brusflaske med varmt vann) eller sånn rispute du får på helsekosten(varmer i micro) og legger det på magen eller ryggen....hjelper om det blir mye stikkinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Eg lige deg!!!

Du er fantastisk god til å gi råd og trøste !!

Sender over tusen :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:!!!

Ja, men blir så feit av vanlig cola, men hmhm..vann blir jg så bad av, men kanskje eplejuice kan gå...hehe:) Var innom et legekontor i dag, De sa at jeg skulle ringe hvis jeg ble mer kval, for det er ikke meninge at folk skal bli så kvalme at de bare må ligge på sofaen liksom. Men de sa prostafen skulle hjelpe( reiseyketabletter), så tester det når kjæresten kommer, ellers såver jeg vekk hele dagen sikkert! Hehehe:)

En ting jeg aldri har likt er fiskegrateng, men nå har jeg ganske dilla! Fiskegrateng, melk og gulerøtter , det går ann:)

Men ja, får kjøpe meg varmeflaske, dyrt å være gravid..OMG!!

Vett du hva det rareste er? Jeg blir faktisk kvalmen av å dusje...Oh MY LORD!!! :ler:

Stakkars bestemoren din da! off, og hu valgte å få fem stk? Tøff dame det!

Har hørt kvlame skal være bra da, at spiren holder seg mer fast da:)

Sorry skrivefeil, men et par taster som har ramlet av:)

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...