Gå til innhold

Single kvinner over 35

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette er de interessante tallene her i Singelforumet, og vi ser da at det er en god del flere ugifte/single menn i alle relevante aldersgrupper ifølge SSB.

Folkemengde, etter kjønn, alder, sivilstand, tid og statistikkvariabel

2009

Kvinner

20-29 år

Ugift 240 905

30-39 år

Ugift 139 300

40-49 år

Ugift 77 198

50-59 år

Ugift 30 762

Folkemengde, etter kjønn, alder, sivilstand, tid og statistikkvariabel

2009

Menn

20-29 år

Ugift 276 332

30-39 år

Ugift 186 075

40-49 år

Ugift 109 129

50-59 år

Ugift 48 474

Dette er heldigvis ikke riktig tolkning av tall. SSB opererer nemlig med flere kategorier for mennesker som ikke er i forhold, både separerte, skilte og enker/enkemenn kommer i tillegg. I denne tråden på KG presenteres tallene for aldersgruppen 30-39 år:

Litt flere single menn enn kvinner i aldersgruppen 30-39, men ingen dramatisk forskjell

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry7722386

SUM alle kategorier single menn i aldersgruppen 30-39 år: 207.418

SUM alle kategorier single kvinner i aldersgruppen 30-39 år: 173.975

Det skulle bety at 54,38 % av alle single i denne aldersgruppen er menn. 54,38 % er ikke så dramatisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Står det noe sted hvor alle disse er, geografisk sett?

Jeg mener...om de single kvinnene er i byene og de single mennene er langt oppe i fjellene ute på bygdene...?

Hmm...det vet jeg ikke, kunne kanskje ha hjulpet de som ønsker seg partner om man klarte å få de samlet på ett sted. Men man har vel internet de fleste steder, så de som er intresserte nok klarer nok å spore opp en kandidat. Mener jeg har hørt at det er mer ungkarer i bygdene og mer single damer i byer. Damene fra bygdene flytter gjerne oftere til byene enn hva menn gjør. Så tror nok det er karene på bygdene som sliter mest.

Skrevet
Nå finnes det vel faktisk ganske så mange flere single menn enn kvinner, så hvorfor lurer du ikke på hva som er "galt" med de? Trenger det være noe galt med noen som er single da? Noen er kanskje ikke ute etter menn i det hele tatt, men vil heller ha en kvinne å dele livet med. Kanskje det er så innmari dårlig stilt med de mennene som er tilgjengelige i den alderen at det tar litt tid å finne et brukbart eksemplar? Kanskje er de drittlei av å høre sutringa til mannfolk som skal "diagnostisere" de hele tiden, og nyter stillheten en stund?

Jeg har ikke inntrykk av at damer over 35 har noe problem med å finne seg mann dersom det er det de er ute etter. Jeg har mange venninner i den alderen du oppgir. Noen er single av fritt valg. Ingen falsk lykkelig fasade der. De nyter livet og friheten de har. Enkelte sier at de skulle gjerne hatt noen å dele utgifter og slikt med, men de har ikke lyst å leve sammen med noen, så de har det heller litt trangt økonomisk. Mange (de aller fleste) har også funnet seg mann, noen er i gang med mann nr. 2 også. Det er ikke noe hinder om de har 2-3 unger fra tidligere forhold heller. Mann får man om man vil ha. Jeg ble skilt for ikke så innmari lenge siden, og jeg hadde planlagt å være singel leeeeeeenge. Ville bare nyte livet og finne og prioritere meg selv en stund. Men så traff jeg "drømmemannen" med en gang, og da gikk den planen i vasken. Men det var jo greit nok. Han er foresten 28 år ( 26 da vi møttes)og hører ikke til "bitre menn over 35" kategorien. Kanske det var derfor jeg falt?

Som sagt er det mange flere single menn enn kvinner i Norge. Så dette er et mannsproblem, ikke kvinneproblem. Du skulle kanskje heller prøve å finne ut hva som er "galt" med single menn over 35, siden du nok hører til denne gruppen selv. Da kanskje det blir dame på deg og. Lykke til.

Som du ser av tråden

Litt flere single menn enn kvinner i aldersgruppen 30-39, men ingen dramatisk forskjell

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=465260

er det en myte at det er så veldig mange flere single menn enn kvinner. Heldigvis. ;)

Skrevet
Som du ser av tråden

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=465260

er det en myte at det er så veldig mange flere single menn enn kvinner. Heldigvis. ;)

Det er godt å høre. Da er det håp for flere. Tror denne myten lever fordi det er så mange bitre karer som skriker så høyt og gir de "vanskelige" damene skylda for at de er single..hehe.

Skrevet
Det er godt å høre. Da er det håp for flere. Tror denne myten lever fordi det er så mange bitre karer som skriker så høyt og gir de "vanskelige" damene skylda for at de er single..hehe.

Det er sant. Men selv om det ikke er slik at kvinnene har overtaket på partnermarkedet livet sett under ett, er det nok en del kvinner som tror det. Dels fordi kvinner tidlig i livet faktisk har et kraftig overtak på jevnaldrende gutter, og dels fordi kvinner ubestridelig har overtaket på sexrelasjonsmarkedet, altså ute på byen. Derav begrepet prinsessesyndromet. ;)

Skrevet

Fordi kvinner går såpass mye opp i alder hos partnere så blir det et tøffere marked for menn i yngre aldersgrupper (og det inkluderer opp mot forti ca. hvor det begynner å snu). Det ER betydelig vanskeligere for dem. Når de i tillegg er nødt til å vøre den som tar initiativet, for eksempel ved å gå bort til vilt fremmede på byen med stor risiko for ydmykelse, så synes jeg faktisk ikke det er spesielt rart at en del menn er bitre på tingenes tilstand. Spesielt ikke når kvinner ikke skjønner at de, i hvert fall frem til de er blitt middelaldrende, har det veldig mye lettere.

Skrevet
Funderer på hva som feiler disse kvinnene. Er det ingen menn som vil ha de? Er det de som står igjen etter at de beste jentene er tatt? Hvorfor greier de ikke holde på en mann? Hvorfor går de inn og ut av forhold a type (eks.1-3 år) igjen og igjen. Er det fordi de ikke eier selvinsikt og går etter feil menn hver eneste gang? eller er det fordi de har umenneskelige krav til en partner som aldri vil bli bra nok uansett? Er det fordi de maser og krever så mye at enhver mann går lei og fordufter? Er det fordi de tror de er mer attraktive enn de egentlig er? (Mange av jentene på match.com som er medlem i månedsvis uten å finne noen er et godt eksempel på det).

I såfall hvis det er det som er tilfelle, forstår jeg godt at de er evig single

Oi, oi, oi - her var det mange rare tanker og - ikke minst - generaliseringer!

Må det feile kvinner over 35 noe for å være single?

Det er ikke sikkert at det er sånn at "ingen menn vil ha de" - det kan jo hende at de selv ønsker å være single?

Hvorfor tror du at det er de som "står igjen etter at de beste er tatt"?

Om man er singel kan det jo hende man har valgt det selv. Det kan hende man ennå ikke har funnet mannen i sitt liv. Det kan hende man trodde man hadde funnet han, men at det viste seg å ikke stemme (etter x antall år).

Hvorfor tror du at de ikke klarer å holde på en mann?

Det kan jo like gjerne være at de menn de har møtt ikke har klart å holde på en kvinne ;).

Tror du at alle single kvinner over 35 går inn og ut av forhold av 1-3 års varighet hele tiden?

Det tviler jeg på. Ikke noe mer enn menn gjør i alle fall.

Hvorfor tror du at det er noe feil med single kvinner?

Ref.: "Er det fordi de ikke eier selvinsikt og går etter feil menn hver eneste gang? eller er det fordi de har umenneskelige krav til en partner som aldri vil bli bra nok uansett? Er det fordi de maser og krever så mye at enhver mann går lei og fordufter? Er det fordi de tror de er mer attraktive enn de egentlig er?"

Her sier du jo egentlig at alt er kvinnens feil. Interessant ;).

Til slutt så skriver du noe om kvinnene på Match som "er medlem i månedsvis" uten å finne noen. Hallo!!! Tror du nødvendigvis det er gjort på 1-2-3 å finne mannen i sitt liv...?

Jeg merker jeg ble litt nysgjerrig på hvem dette er som har skrevet dette innlegget.

Er du en mann som har skrevet dette kun for å provosere - for å se hvor gærne vi kvinner kan bli på deg når vi svarer?

Er du en voksen mann, kanskje med veldig negative erfaringer selv?

Er du en uerfaren mann, som egentlig ikke vet hva du snakker om?

Eller noe helt annet...?

(jeg har bare svart ut i fra 1. innlegget - har ikke lest tråden)

Skrevet
Fordi kvinner går såpass mye opp i alder hos partnere så blir det et tøffere marked for menn i yngre aldersgrupper (og det inkluderer opp mot forti ca. hvor det begynner å snu). Det ER betydelig vanskeligere for dem. Når de i tillegg er nødt til å vøre den som tar initiativet, for eksempel ved å gå bort til vilt fremmede på byen med stor risiko for ydmykelse, så synes jeg faktisk ikke det er spesielt rart at en del menn er bitre på tingenes tilstand. Spesielt ikke når kvinner ikke skjønner at de, i hvert fall frem til de er blitt middelaldrende, har det veldig mye lettere.

Så da gjør jeg en god gjerning jeg da som har funnet meg en 11 år yngre en? Det var hyggelig å vite. Jeg kan skjønne at menn som ønsker et forhold kan bli motløse og bitre, men det er ikke kvinnenes skyld. Man kan jo ikke for hvem man blir forelsket i.

Skrevet
Dette er heldigvis ikke riktig tolkning av tall. SSB opererer nemlig med flere kategorier for mennesker som ikke er i forhold, både separerte, skilte og enker/enkemenn kommer i tillegg. I denne tråden på KG presenteres tallene for aldersgruppen 30-39 år:

Det skulle bety at 54,38 % av alle single i denne aldersgruppen er menn. 54,38 % er ikke så dramatisk.

Uansett er det da 207.418 - 173.975 = 33.443 menn i aldersgruppen 30-39 år som har veldig liten sjanse til å finne seg en partner i sin aldersgruppe. Altså er det rimelig åpenbart at konkurransen om kvinnene blir stor, og sikkert at mange menn mister både motet og motivasjonen. Det beviser i hvert fall at kvinner i Norge har en stor fordel på dette området i forhold til menn.

Skrevet
Står det noe sted hvor alle disse er, geografisk sett?

Jeg mener...om de single kvinnene er i byene og de single mennene er langt oppe i fjellene ute på bygdene...?

Ser man på Oslo fylke for din aldersgruppe 30-39 år, så får man disse tallene og fortsatt et høyere antall single menn:

03 Oslo

Kvinner

30-39 år

Ugift 26 532

Enke/enkemann 171

Skilt 3 365

Separert 1 409

03 Oslo

Menn

30-39 år

Ugift 33 659

Enke/enkemann 80

Skilt 2 294

Separert 1 110

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Ser man på Oslo fylke for din aldersgruppe 30-39 år, så får man disse tallene og fortsatt et høyere antall single menn:

03 Oslo

Kvinner

30-39 år

Ugift 26 532

Enke/enkemann 171

Skilt 3 365

Separert 1 409

03 Oslo

Menn

30-39 år

Ugift 33 659

Enke/enkemann 80

Skilt 2 294

Separert 1 110

Hm, det var en del ugifte menn i min aldersgruppe der i Oslo, jo.

Interessant. Kjekt å vite at det er flere menn enn kvinner i den gruppen.

Skrevet

Uansett er det da 207.418 - 173.975 = 33.443 menn i aldersgruppen 30-39 år som har veldig liten sjanse til å finne seg en partner i sin aldersgruppe. Altså er det rimelig åpenbart at konkurransen om kvinnene blir stor, og sikkert at mange menn mister både motet og motivasjonen. Det beviser i hvert fall at kvinner i Norge har en stor fordel på dette området i forhold til menn.

Neida, ingen grunn til å ta på vei for disse tallene. Antall single spiller ikke så stor rolle, det som er av betydning er den prosentvise forskjellen. Og 54,38% menn er ikke noe å snakke om. Vi har jo alle vært tenåringer, og i den alderen har jentene kanskje 3-400% flere å velge mellom. Fordi de er attraktive også blant gutter i flere årstrinn over seg, mens guttene har nok med å kjempe med eldre gutter om jentene i eget kull. Så en femtenårig jente har mange ganger så mange potensielle partnere som en femten år gammel tilsvarende attraktiv gutt. Sammenliknet med dette er noen få prosent flere single menn helt uten merkbar betydning.

Tenk deg bare at du er på et utested der det er et par hundre mennesker. 108 av disse er menn, 92 kvinner. Hvis du ikke er blant de minst attraktive mennene betyr den lille overvekten av menn fint lite. Vi menn har ingen grunn til å klage når vi har har kommet over på andre halvdel av tjuetallet. Jentene har kanskje fortsatt et lite overtak, men det er mye mindre enn før siden man nå virkelig begynner å nyte fordelen av fenomenet man tidligere først og fremst opplevde vrangsiden av, jenters forkjærlighet for gutter som er litt eldre enn dem. I siste halvdel av tjueårene nærmer de to kjønns popularitetskurver seg hverandre, og en gang etter fyllte tretti er det best å være mann. Ingen grunn til å henge med nebbet. ;)

Skrevet
Neida, ingen grunn til å ta på vei for disse tallene. Antall single spiller ikke så stor rolle, det som er av betydning er den prosentvise forskjellen. Og 54,38% menn er ikke noe å snakke om. Vi har jo alle vært tenåringer, og i den alderen har jentene kanskje 3-400% flere å velge mellom. Fordi de er attraktive også blant gutter i flere årstrinn over seg, mens guttene har nok med å kjempe med eldre gutter om jentene i eget kull. Så en femtenårig jente har mange ganger så mange potensielle partnere som en femten år gammel tilsvarende attraktiv gutt. Sammenliknet med dette er noen få prosent flere single menn helt uten merkbar betydning.

Tenk deg bare at du er på et utested der det er et par hundre mennesker. 108 av disse er menn, 92 kvinner. Hvis du ikke er blant de minst attraktive mennene betyr den lille overvekten av menn fint lite. Vi menn har ingen grunn til å klage når vi har har kommet over på andre halvdel av tjuetallet. Jentene har kanskje fortsatt et lite overtak, men det er mye mindre enn før siden man nå virkelig begynner å nyte fordelen av fenomenet man tidligere først og fremst opplevde vrangsiden av, jenters forkjærlighet for gutter som er litt eldre enn dem. I siste halvdel av tjueårene nærmer de to kjønns popularitetskurver seg hverandre, og en gang etter fyllte tretti er det best å være mann. Ingen grunn til å henge med nebbet. ;)

Kanskje det du. Men det forutsetter jo at du som mann i slutten av tyveårene og oppover har noen interesse av yngre kvinner da. Jeg har ikke det, da dette eldre mann/yngre kvinne-syndromet faktisk byr meg litt i mot, og foretrekker kvinner på min egen alder (tredveårene). Så jeg konkurrerer da med førtiåringer gitt at det samme mønsteret fremdeles gjelder. Men da er det jo en personlig preferanse så jeg har vel lite å klage over.

Skrevet
Funderer på hva som feiler disse kvinnene. Er det ingen menn som vil ha de? Er det de som står igjen etter at de beste jentene er tatt? Hvorfor greier de ikke holde på en mann? Hvorfor går de inn og ut av forhold a type (eks.1-3 år) igjen og igjen. Er det fordi de ikke eier selvinsikt og går etter feil menn hver eneste gang? eller er det fordi de har umenneskelige krav til en partner som aldri vil bli bra nok uansett? Er det fordi de maser og krever så mye at enhver mann går lei og fordufter? Er det fordi de tror de er mer attraktive enn de egentlig er? (Mange av jentene på match.com som er medlem i månedsvis uten å finne noen er et godt eksempel på det).

I såfall hvis det er det som er tilfelle, forstår jeg godt at de er evig single

Nå er ikke jeg single, men svarer likevel. Herlighet for en bitter og trollete ts. Jeg er så overrasket over at det finnes så mange menn som går inn på et "kvinne"-forum som dette bare for å ytre ekle ting...

Helt utrolig. Håper virkelig at de det siktes til ikke tar seg nær av det. Skulle tro at slike typer som dette ser på det som sin store livsoppgave å trykke andre ned.

Heldigvis finnes det mer normale mannfolk i denne verden, altså de man treffer ute i det virkelige liv, og som ikke blander seg inn i kvinneforum for å stigmatisere single damer etc.

Tror jeg skal slutte å gå inn på disse sidene, blir jo bare deprimert.

Hadde håpet på diskusjoner "oss jenter imellom", men så dukker det altså alltid opp slike ufyselige skapninger.

Skrevet

Jeg elsker at det er menn her - med kun kvinner ville det ha blitt ennå mer bitching og klikking + usaklighet.

Han som skrev innlegget må jo få lov til å tenke det han vil om temaet!

Så er det opp til oss andre å svare og mene noe annet :)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Hva driver du med når du påpeker dette gang på gang? Trøster deg selv?

Ta deg en tur ut og se på kvaliteten til menn over tredve. Det er mange som allerede i den alderen har forfalt voldsomt. Utrente, manglende hårmanke, døll klesstil osv. Joda. Mulig at 20% av menn over tredve har sjans på mengder av damer. De andre 80% har ikke det store utvalget å velge mellom.

Så tar du en titt på damene. Som gjør noe for å holde seg vakre. Mange flotte damer på over tredve, i forhold til menn.

Hilsen Jarle, 36 år.

Skrevet

Ta deg en tur ut og se på kvaliteten til menn over tredve. Det er mange som allerede i den alderen har forfalt voldsomt. Utrente, manglende hårmanke, døll klesstil osv. Joda. Mulig at 20% av menn over tredve har sjans på mengder av damer. De andre 80% har ikke det store utvalget å velge mellom.

Så tar du en titt på damene. Som gjør noe for å holde seg vakre. Mange flotte damer på over tredve, i forhold til menn.

Hilsen Jarle, 36 år.

Så det finnes ingen mellomting mellom å ha mistet håret, være helt utrent, døll klestil og å være don juan? :popcorn:

Realistisk du, not...

Det finnes faktisk mange menn som holder seg i form og som kler seg bra og som har behold håret etter fylte 30, så det er ikke bare dere kvinner som har fordelen der. "Jarle", du liksom...nice try.

Skrevet

Mange kvinner og menn i 30+ årene har forfalt kraftig: de mister håret og blir tykkfalne, samt mister håpet.

30+'erne går mot pensjonsalderen og ingen vil ha de. Synd men sant. De går rundt med viker, hentesveis og kan ikke kle seg.

Skrevet

Det at menn får viker og/eller måne er altså helt normalt.

Minst halvparten av alle menn får hormon-styrte fenomenet dette før eller senere, gjerne i en alder av ca 30 år. Dessuten får alle menn tynnere hår med årene uansett.

Derfor hadde det vært smart av single kvinner som ønsker seg en partner å se bort ifra mengde hår som et krav.

Skrevet

Hilsen Jarle, 36 år.

Nei, jeg kjenner meg ikke igjen av din beskrivelse av situasjonen. Derfor synes jeg heller ikke noe om sytete innlegg som prøver å fremstille det som om menn på mystisk vis skulle stille med handikap på partnermarkedet livet gjennom. Slik er det ikke. Det fødes riktignok litt flere gutter enn jenter, men det dreier seg om et par-tre prosent, og sammenliknet med det som virkelig forrykker balansen mellom kjønnene, nemlig kvinners tendens til å velge kjæreste oppover i alder, betyr denne lille forskjellen minimalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...