Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. februar 2010 #21 Skrevet 17. februar 2010 Hva skjer ved fylte 35 som jeg ikke har fått med meg? er det en magisk grense for alle "stakkars" single jenter rundt om i verden? 34 er helt ok, men OI - pass opp!! blir du 35 og singel så er du kjørt. haha. Jeg skal fortelle deg hva jeg tror jenter på 35 som er single gjør: de er dritt lei av masete og klengete menn, og har mest sannsynlig brutt ut av et dritkjedelig og lite givende forhold. De bruker tiden sin på seg selv og sine venner mens de har en eller to unggutter (toyboys på 25) i ermet som de drar frem ved anledning. Ellers trives de nok stort sett i eget selskap. Single menn over 35 gjør nok mye av det samme. Selv har jeg ni år igjen til dommedag (når jeg blir 35), men heldigvis skal jeg gifte meg i 2011. Flaks! Men om jeg blir skilt og du er ca 20 nå (tipper det utfra spm ditt)skal du ikke se bort fra at du blir min lille toyboy Hehe, ser single kvinner gå inn i sin vanlige forsvarsposisjon her med en gang det bemerkes at det _kanskje_ er noe galt med dere når dere ikke finner noen menn som passer. Det hele fremstår som ganske patetisk. Det er en ærlig sak å ønske å være singel, men å hele tiden skyve foran seg at det alltid er alle andre det er noe galt med forklarer jo egentlig ganske mye, det er i seg selv ekstremt uattraktivt og ustråler tydelig ganske liten selvinnsikt. På sett og vis kan jeg likevel forstå det, for innrømmelsen om at man kanskje har blitt en ufordragelig person med manglende gangsyn sitter nok ganske langt inne. Dette gjelder nok ganske mange single. Bitterhet er aldri attraktivt for hverken kvinner eller menn og er nok mye av grunnen til at dere ikke får dere noe.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #22 Skrevet 17. februar 2010 Bitterhet er aldri attraktivt for hverken kvinner eller menn og er nok mye av grunnen til at dere ikke får dere noe. Om du leser hele tråden ser du at kvinner her ikke har problem med å få seg noe. Glade kvinner - ikke bitre kvinner.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. februar 2010 #23 Skrevet 17. februar 2010 Om du leser hele tråden ser du at kvinner her ikke har problem med å få seg noe. Glade kvinner - ikke bitre kvinner. Vel, nå tenker jeg ikke på kortvarige flings. Ja, innlegget jeg siterte fremsto jo som veldig ubittert...not Vet du, det skinner ganske godt igjennom at mange single kvinner også ønsker å finne seg en partner for langvarige forhold, og når man ikke helt lykkes med det så blir det å fremstå som den lykkelige single en ren forsvarsmekanisme. Helt elementær psykologi. Personer som er lykkelig single har ikke noe behov for å måtte forklare eller unnskylde seg.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 17. februar 2010 #24 Skrevet 17. februar 2010 Her stod det mye PISS! Å si at det er noe galt med kvinner over 35 bare fordi de ikke har en partner er veldig frekt. Mange årsaker til at folk er single. Kanskje man ikke har møtt noen man ønsker å ha inni seg? Kanskje man har blitt slått helseløs av en mann tidligere og vil unngå at det skjer igjen? Kanskje man fikk chlamydia av en utro drittsekk som var på guttetur i Thailand og lå med masse horer? Who knows? Uansett er det ingen som har noen rett å stille en "diagnose" på de som er single over 35. Tror heller de fleste har det fint!
Gjest nobilian Skrevet 17. februar 2010 #25 Skrevet 17. februar 2010 Uansett er det ingen som har noen rett å stille en "diagnose" på de som er single over 35. Tror heller de fleste har det fint! *** Enig med du, selv om jeg aller helst ville ha sagt noe generaliserende og fornærmende.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #26 Skrevet 18. februar 2010 Kanskje de har hatt vanskelige barndommer; spiseforstyrrelser, psyikisk ustabile mødre, alkoholiserte fedre og det som verre er. Da holder man seg unna seriøse forhold?
HoneyBunny Skrevet 18. februar 2010 #27 Skrevet 18. februar 2010 Nå finnes det vel faktisk ganske så mange flere single menn enn kvinner, så hvorfor lurer du ikke på hva som er "galt" med de? Trenger det være noe galt med noen som er single da? Noen er kanskje ikke ute etter menn i det hele tatt, men vil heller ha en kvinne å dele livet med. Kanskje det er så innmari dårlig stilt med de mennene som er tilgjengelige i den alderen at det tar litt tid å finne et brukbart eksemplar? Kanskje er de drittlei av å høre sutringa til mannfolk som skal "diagnostisere" de hele tiden, og nyter stillheten en stund? Jeg har ikke inntrykk av at damer over 35 har noe problem med å finne seg mann dersom det er det de er ute etter. Jeg har mange venninner i den alderen du oppgir. Noen er single av fritt valg. Ingen falsk lykkelig fasade der. De nyter livet og friheten de har. Enkelte sier at de skulle gjerne hatt noen å dele utgifter og slikt med, men de har ikke lyst å leve sammen med noen, så de har det heller litt trangt økonomisk. Mange (de aller fleste) har også funnet seg mann, noen er i gang med mann nr. 2 også. Det er ikke noe hinder om de har 2-3 unger fra tidligere forhold heller. Mann får man om man vil ha. Jeg ble skilt for ikke så innmari lenge siden, og jeg hadde planlagt å være singel leeeeeeenge. Ville bare nyte livet og finne og prioritere meg selv en stund. Men så traff jeg "drømmemannen" med en gang, og da gikk den planen i vasken. Men det var jo greit nok. Han er foresten 28 år ( 26 da vi møttes)og hører ikke til "bitre menn over 35" kategorien. Kanske det var derfor jeg falt? Som sagt er det mange flere single menn enn kvinner i Norge. Så dette er et mannsproblem, ikke kvinneproblem. Du skulle kanskje heller prøve å finne ut hva som er "galt" med single menn over 35, siden du nok hører til denne gruppen selv. Da kanskje det blir dame på deg og. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #28 Skrevet 18. februar 2010 Funderer på hva som feiler disse kvinnene. Er det ingen menn som vil ha de? Er det de som står igjen etter at de beste jentene er tatt? Hvorfor greier de ikke holde på en mann? Hvorfor går de inn og ut av forhold a type (eks.1-3 år) igjen og igjen. Er det fordi de ikke eier selvinsikt og går etter feil menn hver eneste gang? eller er det fordi de har umenneskelige krav til en partner som aldri vil bli bra nok uansett? Er det fordi de maser og krever så mye at enhver mann går lei og fordufter? Er det fordi de tror de er mer attraktive enn de egentlig er? (Mange av jentene på match.com som er medlem i månedsvis uten å finne noen er et godt eksempel på det). I såfall hvis det er det som er tilfelle, forstår jeg godt at de er evig single Jeg kunne sagt nøyaktig det samme. Om menn! Og så kunne jeg lagt til, for en annen kategori menn på slike sider: Hvorfor har de aldri vært i et langvarig forhold, om enn noe forhold i det hele tatt? Er vi bittelittegranne bitter? Hva med deg selv?
Gjest nobilian Skrevet 18. februar 2010 #29 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Som sagt er det mange flere single menn enn kvinner i Norge. Så dette er et mannsproblem, ikke kvinneproblem. Du skulle kanskje heller prøve å finne ut hva som er "galt" med single menn over 35, siden du nok hører til denne gruppen selv. Da kanskje det blir dame på deg og. Lykke til. *** SSB: " 2 426 750 menn, og 2 431 450 kvinner. Totalt er det 4 700 fleire kvinner enn menn." Hvis vi går ut fra at én mann er sammen med én kvinne, tror jeg ikke du får regnestykket ditt til å gå opp. Det finnes flere single kvinner enn menn i Norge. Landsforeningen for lesbiske og homofile opererte for ikke lenge siden med en befolkningsprosent på 5, et tall som ikke er videre spesifisert for kjønn. Hvis hver mann har én mann, og hver kvinne én kvinne, kommer du sannelig fortsatt til at det er flere single kvinner enn menn.. Jøss. Når du på bakgrunn av den feilaktige påstanden din om antall single menn kontra kvinner avgjør at dette er et mannsproblem, er det bare for meg å bruke samme resonnement. Sett i lys av de faktiske tall, altså ikke de du fant på, er altså dette et kvinneproblem.. Endret 18. februar 2010 av nobilian
HoneyBunny Skrevet 18. februar 2010 #30 Skrevet 18. februar 2010 *** SSB: " 2 426 750 menn, og 2 431 450 kvinner. Totalt er det 4 700 fleire kvinner enn menn." Hvis vi går ut fra at én mann er sammen med én kvinne, tror jeg ikke du får regnestykket ditt til å gå opp. Det finnes flere single kvinner enn menn i Norge. Landsforeningen for lesbiske og homofile opererte for ikke lenge siden med en befolkningsprosent på 5, et tall som ikke er videre spesifisert for kjønn. Hvis hver mann har én mann, og hver kvinne én kvinne, kommer du sannelig fortsatt til at det er flere single kvinner enn menn.. Jøss. Når du på bakgrunn av den feilaktige påstanden din om antall single menn kontra kvinner avgjør at dette er et mannsproblem, er det bare for meg å bruke samme resonnement. Sett i lys av de faktiske tall, altså ikke de du fant på, er altså dette et kvinneproblem.. http://www.troogfornuft.no/2008/12/den-sin...-og-velstaende/
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #31 Skrevet 18. februar 2010 Dette er de interessante tallene her i Singelforumet, og vi ser da at det er en god del flere ugifte/single menn i alle relevante aldersgrupper ifølge SSB. Folkemengde, etter kjønn, alder, sivilstand, tid og statistikkvariabel 2009 Kvinner 20-29 år Ugift 240 905 30-39 år Ugift 139 300 40-49 år Ugift 77 198 50-59 år Ugift 30 762 Folkemengde, etter kjønn, alder, sivilstand, tid og statistikkvariabel 2009 Menn 20-29 år Ugift 276 332 30-39 år Ugift 186 075 40-49 år Ugift 109 129 50-59 år Ugift 48 474
Gjest nobilian Skrevet 18. februar 2010 #32 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Dette er de interessante tallene her i Singelforumet, og vi ser da at det er en god del flere ugifte/single menn i alle relevante aldersgrupper ifølge SSB. *** I alle relevante aldersgrupper? Var DET en opplysning oppgitt i innlegget jeg svarte? Tror ikke det. Skal du liksom avgjøre at kvinner på 90 ikke er single nok til å være med? Aldersfascist.. I Norge er det, og endelig befolkningstall er helt klart det eneste gangbare utgangspunkt: Flere single kvinner enn menn. Ingen diskusjon rundt det. Endret 18. februar 2010 av nobilian
HoneyBunny Skrevet 18. februar 2010 #33 Skrevet 18. februar 2010 *** I alle relevante aldersgrupper? Var DET en opplysning oppgitt i innlegget jeg svarte? Tror ikke det. Skal du liksom avgjøre at kvinner på 90 ikke er single nok til å være med? Aldersfascist.. I Norge er det, og endelig befolkningstall er helt klart det eneste gangbare utgangspunkt: Flere single kvinner enn menn. Ingen diskusjon rundt det. Her var det vel snakk om damer over 35 som er for "sære" til å finne seg mann. At der kanskje sitter en del single enker i alderen 70+ av den enkle grunn at kvinner lever lenger, har liksom ikke så mye med dette å gjøre. De er kanskje uansett også fornøyde med sitt singel liv.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #34 Skrevet 18. februar 2010 Legger man da sammen tallene for ugifte i aldrene 20-60 år: Kvinner: 488 165 Menn: 620 010 Hvor skal da alle disse overskudd-mennene finne sin make? Damer på 90 år?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #35 Skrevet 18. februar 2010 Åpenbart er det et ganske stort underskudd på single kvinner i Norge. Dermed kan vi vel også påstå at kvinner som ikke finner seg en mann må være litt sære
HoneyBunny Skrevet 18. februar 2010 #36 Skrevet 18. februar 2010 Åpenbart er det et ganske stort underskudd på single kvinner i Norge. Dermed kan vi vel også påstå at kvinner som ikke finner seg en mann må være litt sære Som så mange nå har sagt her er det ikke noe overordnet mål for mange kvinner å finne seg en mann. Som du ser av statistikken er det ikke mangel på menn, så da må man vel gå ut i fra at de trives slik de har det.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 18. februar 2010 #37 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er en kvinne på 40, og har vært på match og et par andre tilsvarende internett plasser i noen år ( er ingen plasser nå) Jeg har ikke interesse av å finne en, bare for å finne en. Da har jeg det bedre som singel. Jeg har konsentrert meg om min karriere etter jeg ble skilt, tatt en date i ny og ne, men så lenge det ikke har vært god klaff på kjemi, så ser jeg ingen hensikt i å bli bedre kjent. En annen ting er barn. Mange mannfolk har vært rimelig treige med å få barn, så de har i en alder av noen og førti barn under skolealder. Jeg har et snart voksent "barn". Jeg er ikke så interessert i å begynne på nytt igjen med små barn. Been there, done that, read the book. Eksen hadde 2 som bodde hos oss så... Alder er også en ting, flertallet av menn på rundt 40, vil ha ung kvinne, helst ikke eldre enn 35 ( ønsket alder på partner er spesifisert i profilen) Så da er det 45 + for meg... ikke så interessant, de fleste bildene av en 48 åring på disse plassene på nettet, så ser han gammel ut, det er ikke noe George Clooney liksom! Jeg ser ut som 35 har jeg fått høre, så en som er 48 og ser gammel ut, nei det er nok ikke interessant. So what should a girl do? Er ikke lett, så jeg tenker bare at det er en tid for alt, og kjærligheten kommer når den kommer.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. februar 2010 #38 Skrevet 18. februar 2010 Åpenbart er det et ganske stort underskudd på single kvinner i Norge. Dermed kan vi vel også påstå at kvinner som ikke finner seg en mann må være litt sære Jeg tror kanskje at enkelte av de single mennene bor alene der ute på landsbygda, og forblir single. Jentene flytter derfra, mens guttene blir igjen fordi de er mer lojale overfor stedsidentiteten.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. februar 2010 #39 Skrevet 18. februar 2010 Så da er det 45 + for meg... ikke så interessant, de fleste bildene av en 48 åring på disse plassene på nettet, så ser han gammel ut, det er ikke noe George Clooney liksom! Jeg ser ut som 35 har jeg fått høre, så en som er 48 og ser gammel ut, nei det er nok ikke interessant. So what should a girl do? Er ikke lett, så jeg tenker bare at det er en tid for alt, og kjærligheten kommer når den kommer. Interessant innlegg. Vil ikke motsi deg på det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. februar 2010 #40 Skrevet 18. februar 2010 Som så mange nå har sagt her er det ikke noe overordnet mål for mange kvinner å finne seg en mann. Som du ser av statistikken er det ikke mangel på menn, så da må man vel gå ut i fra at de trives slik de har det. Står det noe sted hvor alle disse er, geografisk sett? Jeg mener...om de single kvinnene er i byene og de single mennene er langt oppe i fjellene ute på bygdene...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå