Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Enig med deg. Og så ser jeg klart og tydelig sarkasme og at ts viser lite forståelse i flere av sine innlegg, når noen har skrevet et seriøst innlegg om at de har ammeangst og så svarer hun med spydigheter og smilefjes som fniser? Ts kan ikke forvente å få skikkelige svar når hun svarer tilbake med spydigheter.

Når ble det å lure på noe, og være forundret over noe, synonymt med å sette seg på en høy hest og se ned på folk?? Tydeligvis ett eller annet jeg har gått glipp av. Ikke bare i denne tråden jeg har lagt merke til denne merkelige synonymbruken...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet
Når ble det å lure på noe, og være forundret over noe, synonymt med å sette seg på en høy hest og se ned på folk?? Tydeligvis ett eller annet jeg har gått glipp av. Ikke bare i denne tråden jeg har lagt merke til denne merkelige synonymbruken...

Eh svarte du på mitt innlegg nå..?

Gjest Bianca26
Skrevet
Tja, i prinsippet er det helt greit å ønske at mannen også kan mate, men da kan han kanskje ta mesteparten av den faste føden når den tid kommer? Når man vet at morsmelk er det beste for barnet, og dette er den eneste grunnen til at man ikke vil amme, synes jeg kanskje man skal la viktigheten av rettferdighet og likestilling komme litt på sidelinjen her.

`Jeg syns rett og slett at andre skal slutte å blande seg borti hvilke grunner ander har for ikke å føde vanlig eller amme. Det er da virkelig en privatsak. Du kan synes så mye om det som du bare vil, men folk må likevel få gjøre det de selv synes er best uten innblanding fra andres meninger. Gidd da å bry deg hvorfor folk ikke vil amme. Ok greit at du eller ts ikke skjønner det, men synd for dere. Bare fortsett å ikke skjønn det. Ingen bryr seg.

Skrevet
jeg er enig i de fleste grunnene at de ikke er helt legitime, men hva er galt med den siste grunnen du nevner?

Det at man på forhånd har bestemt seg for ikke å amme, for man mener mannen skal ta halvparten av matingen?

Vel, for det første så er naturen slik at mange menn ikke våkner like lett som kvinner av barnagråt. Så hva er vitsen i at mannen skal ta nattmaten om du må være våken like mye alikevel?

I tillegg sovner mange ammende kvinner lett igjen, fordi ammingen utløser søvndyssende hormoner. (Som mannen ikke har.)

I tillegg så er det jo litt vanskelig å dele matingen helt likt, om den ene skal på jobb hver dag?

Ikke at man ikke kan dele på det, om man ender opp med å gi flaske. (Også hvis mor pumper til flasker.) Men det er ikke alltid så lett å vite hvordan det blir på forhånd.

Skrevet

Det er dessuten ikke sikkert at man klarer å opprettholde melkeproduksjonen ved pumping, så det er ikke sikkert at det er så lett å dele på matingen i praksis. At amming er en privatsak er vel og greit, men at noen som i utgangspunktet har muligheten til å amme velger det bort av bekvemmelighetsgrunner, sier kanskje sitt.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det at man på forhånd har bestemt seg for ikke å amme, for man mener mannen skal ta halvparten av matingen?

Vel, for det første så er naturen slik at mange menn ikke våkner like lett som kvinner av barnagråt. Så hva er vitsen i at mannen skal ta nattmaten om du må være våken like mye alikevel?

I tillegg sovner mange ammende kvinner lett igjen, fordi ammingen utløser søvndyssende hormoner. (Som mannen ikke har.)

I tillegg så er det jo litt vanskelig å dele matingen helt likt, om den ene skal på jobb hver dag?

Ikke at man ikke kan dele på det, om man ender opp med å gi flaske. (Også hvis mor pumper til flasker.) Men det er ikke alltid så lett å vite hvordan det blir på forhånd.

Ja det kan godt hende du har rett i det, men folk må likevel få lov å ha den grunnen for ikke å amme hvis de selv ønsker det. Je gidder ikke blande meg borti andres motiver.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er dessuten ikke sikkert at man klarer å opprettholde melkeproduksjonen ved pumping, så det er ikke sikkert at det er så lett å dele på matingen i praksis. At amming er en privatsak er vel og greit, men at noen som i utgangspunktet har muligheten til å amme velger det bort av bekvemmelighetsgrunner, sier kanskje sitt.

Ja og hva så? Påvirker det deg personlig på noen måte kanskje?

Skrevet (endret)

Har jeg sagt det? I denne tråden diskuterer vi på prinsipielt grunnlag, hvis det sier deg noe.

Endret av Honesty
Gjest Bianca26
Skrevet
Har jeg sagt det? I denne tråden diskuterer vi på prinsipielt grunnlag, hvis det sier deg noe.

Jo jeg skjønner jo det, men jeg bare skjønner ikke hvorfor gidde å diskutere private ting som ikke angår andre. Jeg syns denne diskusjonen er like meningsløs som diskusjoner om abort.

Skrevet

Hvis den er så meningsløs, så hvorfor engasjerer du deg?

Skrevet
`Jeg syns rett og slett at andre skal slutte å blande seg borti hvilke grunner ander har for ikke å føde vanlig eller amme. Det er da virkelig en privatsak. Du kan synes så mye om det som du bare vil, men folk må likevel få gjøre det de selv synes er best uten innblanding fra andres meninger. Gidd da å bry deg hvorfor folk ikke vil amme. Ok greit at du eller ts ikke skjønner det, men synd for dere. Bare fortsett å ikke skjønn det. Ingen bryr seg.

Eh, er ikke dette en diskusjon da? Jeg blander meg ikke i hva folk gjør i virkeligheten, men må da kunne diskutere det på nett. Selvfølgelig får folk gjøre som de vil, det er ikke ulovlig å ikke amme. Men jeg kan jo synes de har dårlige grunner for det! Det betyr ikke at jeg forteller dem hva jeg synes.

Ellers synes jeg du kan legge av deg den litt aggressive holdningen din. Jeg har ikke angrepet deg, så slutt å angripe meg.

Skrevet

Bianca26: denne diskusjonen hadde gått over 12 sider før du begynte å kommentere, så temaet er rimelig utdebattert. Så med mindre du har noe nytt å komme med som ikke allerede er sagt så ser jeg ikke helt vitsen ;) Men det er bare meg :gjeiper:

Skrevet

Jeg har en søster som fikk rectocele etter sin første fødsel. Dvs at tarmen trenger inn i skjeden og man må dytte med fingrene for å få ut avføringen. Ikke en så rent skjeldent komplikasjon etter vaginal fødsel, skjønt skaden gir seg helst ikke til å kjenne før man er litt opp i årene.

Dog. Jeg kommer aldri aldri til å føde vaginalt.

Det at du ikke FORSTÅR hvorfor folk ikke vil føde vaginalt, vitner bare om at ikke har særlig forståelse for at folk gjerne har sine grunner. Angst er faktisk en veldig god grunn.

Skrevet
Men, jeg tror ikke det finnes mange som velger keisersnitt fordi de er redd for utseende nedentil etterpå,

Hvorfor er egnetlig dette så forferdelig? Folk er veldig forståelige ovenfor folk med brannsår, arr i huden, kviseproblemer, å miste en fing...

Men sorgen en kvinne faktisk kan føle når hun opplever at en kjær del av hennes kropp, underlivet, blir veldig annerledes, den sorgen og redelsen er liksom ubetydelig..

Det kan faktisk oppleves veldig traumatisk at musa ser ut som en sprengt kjøttklump, og det er veldig mange kvinner som sliter med plager i underlivet etter en fødsel...

Jeg syns ikke denne redselen for underlivet er noe å skimse av.

Litt på siden , men måtte bare kommentere det.

Skrevet
Ps. KS er ikke alltid en dans på roser det heller. Venninnen min var plaget med smerter "i arret" i et år etterpå. Og søsteren min fikk ikke se babyene før de kom med melkepumpe til henne, og et bilde av babyene... Pluss at man kan få urinlekkasje og andre plager etter ks også. Jeg fikk ingen sånne plager etter naturlig fødsel!

Hva er vitsen med å ta opp enkelttilfeler? Det er ikke relevant. Greit, din venninne hadde vondt i arret i 1 år etterpå. Jeg slet med nedpress, og kunne ikke gå langt eller løfte noe uten ubehag i 8 mnd etter min vaginale fødsel. Hadde også store ryggproblemer direkte forårsaket av fødselen.

Det er fordeler og ulemper med begge deler.

Gjest Bianca26
Skrevet
Bianca26: denne diskusjonen hadde gått over 12 sider før du begynte å kommentere, så temaet er rimelig utdebattert. Så med mindre du har noe nytt å komme med som ikke allerede er sagt så ser jeg ikke helt vitsen ;) Men det er bare meg :gjeiper:

Ja du har rett, men jeg klarer ikke å la være å bli provosert. jeg klarer ikke la vær :P

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis den er så meningsløs, så hvorfor engasjerer du deg?

Fordi jeg blir provosert av folk som tror de kan se ned på andre mødre fordi de ikke vil amme eller føde normalt.

Skrevet
Ja du har rett, men jeg klarer ikke å la være å bli provosert. jeg klarer ikke la vær :P

Hehe skjønner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...