Gå til innhold

Klarer jeg dette, tro?


Såpeboble

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg skumlest gjennom de siste innleggene dine og oppsummerer kjapt:

Vin Diesel :sikle:

Yatzy er genialt :)

Hurra for shopping og topper i mindre størrelser :hoppe:

19, 5 kg :dåne:

Hehe, bra oppsummering :)

Takk takk :)

Skal på kroppsanalyse hos sats i morgen, med PT, så da håper jeg at jeg kan få noen tips til å nå målet ;)

Nå er jeg spent på om du fikk noen gode tips hos PTen din! :) Og hvordan gikk det på kroppsanalysen? :)

:hoppe: for nye treningsklær!! :nigo: Det finnes ikke noe bedre enn størrelser man aldri tidligere har kjøpt!

Ja, herlig med mindre størrelser :)

Gjeeesp! I dag var det tungt å stå opp. Gikk en liten tur med hunden før frokost og gikk til jobb i håp om å våkne litt, men sitter enda her og gjesper... Men,men, det er vel sånn det skal være mandagsmorgen ;)

Var ute i helga, ble full og fin (:gjeiper:) og fikk svi for det dagen etter med hodepine og kvalme. Harde tider for en stakkars fyllefant :gjeiper: Memo til meg selv: Selv om du tror at shots ikke "funker" på deg, så gjør det det. Men var gøy da, fikk både danset, drukket og spist nattmat med tilhørende restepotetgull fra vorset før sengetid. Akkurat som grete roede anbefaler! ;) I dag får jeg se å komme meg på trening!Glad det ikke er veiedag før på onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:ler: Alltid godt å ha noen dager å hente seg inn igjen på! Jeg hoppet glatt over veiing på lørdag, så skal jobbe hardt denne uka for at kommende lørdag ikke skal bli noe å :grine: av! Nå sitter jeg og koser meg med en kurv med bringebær, utrolig godt!!! :sikle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, nam, bringebær og jordbær er fantastisk snacks nå på sommeren :) Jeg sitter her med en kopp kaffe med melk i håp om å våkne litt. Føler det hjelper litt :)

Som kompensasjon for utskeielsene i helga har jeg nå meldt meg på x- fit i kveld! "Trening for gutta og de tøffeste jentene" http://www.elixia.no/info/?menu=15000007&group=19894562

Jeg er litt spent, for har hørt at det er knalltungt, men, men. Man må lide for skjønnheten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er jo tøff, så det blir ikke noe problem! :nigo:

True, true... :gjeiper: ;)

Lykke til!! :trene:

Takk,takk! :trene:

Hvordan gikk det?? :popcorn:

Nå skal dere høre... :)

Det dukket opp ca 50/50 med menn og kvinner. Salen var delt opp i stasjoner med vektstenger og matter og stepkasser. En voksen (og sprek!) dame forbarmet seg over meg etter at en kjapp småprat før timen avslørte at det var min første gang der.Oppvarming: Jogging i lokalet med "ta i bakken" øvelser o.l. Hoveddel: Vi begynte på en stasjon som haddde markløft med strake ben + skulderøvelser. Skulle lesse på vekter etter ønske og kjøre på til musikken stoppet. Så var det ca 15 sek pause før det var påan igjen. Etter 3 set på hver var det over til neste stasjon. Beinpress med hopp og franskpress. Så var det step ups på dobbel stepkasse (to kasser oppå hverandre og vektstang på skuldrene og div mageøvelser. "Og sånn gikk nu dagan".... ;)

Etter at vi hadde gått gjennom alle stasjonene avsluttet vi timen med spensthopp,slitsom øvelse på golvet, planken og hoppende utfall*3. Var ganske så rød i trynet på slutten ;)

Etter timen jogget jeg hjem med innbakte spurte-intervaller mellom lyktestolpene. Da jeg dusjet etterpå måtte jeg ta pause i hårvasken og bare hvile armene/skuldrene langs siden. Det tar på å trene! ;)

Konklusjon: X fit er hard styrketrening, men man avgjør til en viss grad selv hvor slitsom det skal være siden man selv velger tyngden på vektene. På noen av øvelsene kunne jeg nok ha lagt på enda mer vekter, men jeg valgte å kjøre safe siden det var første gang. Ble likevel sliten og kjenner det godt i lårene og skuldrene i dag.

Ville jeg dratt på det igjen? Joda. Men foreløpig føler jeg at jeg blir like svett når jeg trener med PT eller alene etter hans program. Dessuten foretrekker jeg de "macho" jernvektene i frivektavdelinga istedenfor de neonfargede "pinglevektene" i salen ;)

I dag startet jeg dagen med 20+30 min rask tur før jobb :) 2o min med bikkja, pusset tenner, gikk til jobb. I ettermiddag får det bli Elixia, men er usikker på hva slags trening det blir foreløpig. Må trimme vekk det usunne fra helga før veinga i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du står på ;) Den timen hørtes slitsom ut, men jeg skjønner godt at du foretrekker frivektavdelinga :)

Dere har ikke fått dere hund nei, dere bare passer en? :klø:

Jeg veide meg i dag, og var faktisk bare 0,2 i pluss i forhold til "matchvekt", så det ser ut som joggeturen i går tok de verste utskeielsene fra helga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg kjenner virkelig igjen følelsen av å måtte slite seg gjennom (eller ta pauser) i hårvasken!! :dåne: Da vet man ihvertfall at man har gjort en god innsats!! :jepp::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du står på ;) Den timen hørtes slitsom ut, men jeg skjønner godt at du foretrekker frivektavdelinga :)

Dere har ikke fått dere hund nei, dere bare passer en? :klø:

Jeg veide meg i dag, og var faktisk bare 0,2 i pluss i forhold til "matchvekt", så det ser ut som joggeturen i går tok de verste utskeielsene fra helga :jepp:

Nice, nice. Herlig å være såååå nært matchvekta da!! :) Neida, bare passer familiehunden de neste 10 dagene.

Jeg kjenner virkelig igjen følelsen av å måtte slite seg gjennom (eller ta pauser) i hårvasken!! :dåne: Da vet man ihvertfall at man har gjort en god innsats!! :jepp::tommelopp:

:jepp: Det er sant. God følelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah!! Jeg tar tilbake det derre om at "jeg blir like sliten når jeg trener selv eller med PT som når jeg var på x-fit, så jeg ser ikke poenget med å gå på de timene..."

Hele kroppen min er stiv som en stokk i dag! Mage, rompe, lår, skuldre, nakke, armer... alt! Gikk en times tur med hunden i går kveld med fokus på å gå raskt og med lange steg for å få myket opp kroppen...uten hell ;) Men, men.

Dagens trim:

Kort tur med hunden før trening.

45 min ellipsemaskin med litt tyngre motstand enn før.

Planken, sideplanken og benhev. Uttøying (i håp om å myke opp stive ledd).

Frokost: Yoghurt og musli på elixia. 1 banan hjemme før treninga.

Kom ikke på jobb før kl 09, så da må jeg nok sitte her til 1630 for å kompensere. Jaja. Treninga er iallefall unnagjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:ler: Alltid like "gøy" å oppdage noe sånt... Stive muskler er vondt! Men går du på x-fit igjen neste uke, er stølheten sannsynligvis mye mindre enn denne uka. Jeg har hatt en lei tendens til å droppe hele konseptet i lange tider etter at jeg blir superstøl, med det resultat at jeg blir akkurat like støl når jeg til slutt prøver igjen... :rolleyes:

Må også si at jeg er ganske imponert over 45min på ellipsemaskina! Jeg begynner lett å kjede meg etter 25 min jeg... :sjenert: Høres ihvertfall ut som du har hatt en fin start på dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynner lett å kjede meg på ellipsemaskina jeg også, men prøver å fokusere på musikken i ørene og la være å se ned på displayet. Ville mye heller ha spilt fotball eller gjort noe annet morsomt for å få unnagjort kondisjonsdelen, men ikke alltid like lett å få til kl 07 om morgenen;S

Hehe, jeg har en tendens til å droppe sånt en lang stund jeg også, så det "riktigste" er nok som du sier å komme seg opp på hesten igjen så fort som mulig.. Får se det litt an, kan være jeg plutselig er "opptatt" neste uke :gjeiper:

Lunsj: Norske jordbær og cottage cheese :) yum yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avlyste PT timen igår og gikk på zumba istedetfor. Har fysisk slitsomme planer for helgen og vil jo nødig pådra meg en ny supergangsperre etter å ha trent med PT, og dermed være "kake" i morgen når jeg trenger lårmusklene som verst!

Det var tredje gangen jeg var på denne zumbatimen, så jeg kjenner det var litt enklere å holde styr på armer og bein enn før. Merker at pågangen til treningssenteret har økt betraktelig i august, så det er litt kjedelig da. Jeg vil jo gjerne ha hele senteret for meg selv så jeg slipper kø :gjeiper:

I dag skal jeg bake focaccia og lage hjemmelaget pasta carbonara! Namnam, kan ikke huske sist gang jeg spiste det, så jeg gleder meg! Jeg søkte opp en tilfeldig carbonaraoppskrift på nett og fikk litt bakoversveis da jeg så næringsinnholdet per porsjon. 860kcal, 45g fett.... Det var nesten så jeg vurderte å skifte meny.....Men,men. Vi har invitert et vennepar på middag, så det får bare være usunt. Mulig jeg bytter ut matfløte med kaffefløte og vanlig bacon med magert bacon, så sparer jeg iallefall inn på fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

:sikle: Foccaccia!! Det er så godt!!! Jeg har bakt det et par ganger i vår/sommer, og tror jeg rett og slett kunne spist meg ihjel på det i perioder! Ikke fullt så lurt kostholdsmessig, men likevel!! :ler:

Og disse august- (og januar-)trenerne kan vi godt klare oss uten! :opplyser: Kjære har en teori om at vi som virkelig trenger å være der (og da tenker jeg ikke på på grunn av størrelse eller vekt eller sånt), og som er der til vanlig hele året rundt bør ha fortrinnsrett i de periodene der de med gode intensjoner og forsetter dukker opp, skravler mer enn de trener, og forsvinner etter maks 3-4 uker... :rolleyes: Gruer meg til midten av august og ut september, da kommer studentinnrykket, det er like forferdelig hver gang! :dåne: (jeg trener fortsatt i studentidretten som ekstern bruker, du får meg ikke bort fra instruktørene der!)

Håper du får en fin fredag på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Foccaccia!! Det er så godt!!! Jeg har bakt det et par ganger i vår/sommer, og tror jeg rett og slett kunne spist meg ihjel på det i perioder! Ikke fullt så lurt kostholdsmessig, men likevel!! :ler:

Og disse august- (og januar-)trenerne kan vi godt klare oss uten! :opplyser: Kjære har en teori om at vi som virkelig trenger å være der (og da tenker jeg ikke på på grunn av størrelse eller vekt eller sånt), og som er der til vanlig hele året rundt bør ha fortrinnsrett i de periodene der de med gode intensjoner og forsetter dukker opp, skravler mer enn de trener, og forsvinner etter maks 3-4 uker... :rolleyes: Gruer meg til midten av august og ut september, da kommer studentinnrykket, det er like forferdelig hver gang! :dåne: (jeg trener fortsatt i studentidretten som ekstern bruker, du får meg ikke bort fra instruktørene der!)

Håper du får en fin fredag på jobb!

Focciciaen og pastaen ble en suksess og det samme ble jordbærene og lettisen vi hadde til dessert. Gjestene hadde i tillegg med seg potetgull og ostepop, så det ble litt av en kaloribombe den kvelden. Men godt var det likevel :)

Hehe, jeg likte den teorien om "forkjørsrett" for oss faste travere på treningssentrene :)

Pasta carbonara :sikle: Kos deg i kveld, regner med vi kommer til å svi av noen kalorier i morgen ;)

Nam, nam, det ble god mat, men håper og tror vi klarte å brenne vekk hver en kalori etter harde økter i helga. Gøy, da :)

:goodbye: Hatt en fin helg?

Jepp, har hatt en aktiv helg med nye opplevelser og fått kjenne på den gode følelsen av mestring etter å ha prøvd og prøvd på noe vanskelig i timesvis. Jeyy! ;)

I dag er det tilbake til hverdagslivet og hverdagsmaten for den saks skyld. Sitter her og drikker fruktte med en sukett oppi for å forhindre at søtsuget tar overhånd. Håper jeg klarer å være like sterk når jeg kommer hjem og husker på at vi har to åpna potetgull/ostepopposer liggende i kjøkkenskapet hjemme i tillegg til TO store tobleroner fra taxfreen som vi skulle gi bort, men som aldri ble noe av..... Viljestyrke, vis deg! ;)

Tror jeg dropper treninga i dag. Er ganske øm under beina og veldig sår i hendene etter helga, så da "kan" jeg hverken løpe eller løfte vekter. Vurderte svømmehallen, men den åpner ikke før neste uke ifølge nettsiden deres... Det får heller bli rolig gåtur med hunden og evt noe vasking av klær.

Meneh, jeg klager ikke :) Har hatt en flott helg med mange nye opplevelser, så litt stivhet og stølhet er bare stas :sol:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...