Gå til innhold

Klarer jeg dette, tro?


Såpeboble

Anbefalte innlegg

Sitter her og teller minuttene til jeg kan gå hjem. Skal nemlig lage god middag, bare til meg! Tenkte jeg skulle prøve å panere en kyllingfilet i egg,hvitløk,hakka mandler og salt/pepper. Har aldri prøvd det før, men fant en oppskrift på nett :) Så skal jeg lage salat til, med avokado, cherrytomater og kanskje litt rødløk eller noe. Får se hva vi har hjemme :) Det er så gøy å lage noe nytt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet
:spise: Det må virkelig rapporteres om i morgen! Kjempespennende å panere med hakkede mandler da, hadde nok ikke kommet på det på egenhånd. Sikkert ekstra godt å bruke de ristede, saltede mandlene til Polly.... Her, litt langt ned på siden Hvor sunt det blir vet jeg ikke, men godt hørtes det ut likevel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise: Det må virkelig rapporteres om i morgen! Kjempespennende å panere med hakkede mandler da, hadde nok ikke kommet på det på egenhånd. Sikkert ekstra godt å bruke de ristede, saltede mandlene til Polly.... Her, litt langt ned på siden Hvor sunt det blir vet jeg ikke, men godt hørtes det ut likevel...

Nam, nam, Polly har kommet med masse nytt som må prøves ut, ser jeg jo! Sjokolade og nøtter i samme pose...Mmmmm! Meneh, ja, saltede mandler må jo være snadder! :)

Åh, det hørtes godt ut! Si fra hvordan det gikk, da. :)

Spent på rapport jeg og :jepp:

Her kommer rapporten:

I oppskriften stod det 1dl mandler til to kyllinglår (= 1 porsjon), men jeg syntes det hørtes mye ut, så jeg tok kanskje halvparten (?). Kappet kyllingfilet i strimler, dyppet i mel og egg og rullet i mandelblandingen. Det ble sprøtt og godt! :) Men jeg burde nok ha tatt 1 dl mandler, for alle bitene ble ikke fullstendig dekket. Det ble godt med masse krydder og parmesan blandet sammen med mandlene også :) Raspet likegjerne litt parmesan på toppen av salaten også. ELsker smaken av ferskrevet parmesan!

Til kvelds lagde jeg meg noe som var vel så godt:

To ryvita knekkebrød med tomatskiver,avokado,rødløk,salt, pepper og raspet parmesan. Kjempegodt! :) MM, kommer sikker til å drysse all mat med parmesan fremover...:sjenert:

Og en god nyhet til: De 1,3 kiloene jeg la på meg i UK er herved forsvunnet. Puh ;)

Hadde intervalltrening på tredemølla i dag og tok 1min*2 planken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå blir jeg snart like sulten av å gå inn i din bok som andre blir av min!! :) Skal absolutt prøve ut mandelkylling! :jepp: Avokado kan jeg styre meg for, så kveldsmaten skal du få ha i fred! ;)

Så bra at UK-kiloene har dratt sin vei igjen! Som jeg forutså ingen problemer å rette det opp igjen! :tommelopp:

Ha en fin dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, smaken er som baken :) Jeg elsker avokado :)

Dagen snegler seg forbi i dag. Det er så stille på kontoret siden alle har ferie, og i tillegg er det ganske lite å gjøre jobbmessig. Gjeesp.

Hvordan er det hos deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hehe, smaken er som baken :) Jeg elsker avokado :)

Dagen snegler seg forbi i dag. Det er så stille på kontoret siden alle har ferie, og i tillegg er det ganske lite å gjøre jobbmessig. Gjeesp.

Hvordan er det hos deg i dag?

Omtrent som hos deg høres det ut som.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: jaja, snart helg!;)

Ja, det blir deilig! :nigo: Og neste uke er kort for min del, skal ha fri torsdag og fredag, det blir enda bedre! :ler:

Hva jobber du med? Send gjerne PM! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med kort uke da, virkelig noe å se frem til :)

Sender deg PM ;)

Jaja folkens, såpebobla sprakk visst i dag i lunsjen. Jeg fikk syyyyke abstinenser, måtte bare ha noe godt NÅÅÅÅ! Så jeg dro med meg en kollega på butikken og kjøpte en solo super (30kcal per flaske- det måtte da være lov, tenkte jeg.) Men så gikk vi forbi nøtter i løsvekt.. "Nøtter er jo ganske sunt", sa bobla og plukket med seg de med sjokoladetrekk...

Så betalte vi og gikk forbi et bakeri...Og snudde og gikk inn... Jeg spanderte kake på kollegaen så satt vi der og gasset i oss kake på en torsdag.... Utrolig godt!! Jeg spiste en saftig sjokoladekake med myk smørkrem og kollegaen min spiste kiwifromasjekake med nøtte og sjokoladebunn.

Nå romler det i magen min, tror den har fått sjokk. Hva skjedde med to knekkebrød med skinke til lunsj, liksom! ;) Jaja, jeg skylder på TR ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er menneskelig du og! :fnise: Med den viljestyrken du har til vanlig går det nok helt fint! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg signerer Mazilla på den, og synes det er lov å kose seg med god samvittighet (og skylde på TR) innimellom. Ikke minst hørtes det utrolig godt ut, og jeg har nå sykt lyst både på sjokoladekake, sjokoladedekte nøtter, gårsdagens omtalte ristede mandler og det som ellers kan komme min vei... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du er menneskelig du og! :fnise: Med den viljestyrken du har til vanlig går det nok helt fint! :Nikke:

:Nikke: Får satse på at det går bra, ja. Litt må man da unne seg :gjeiper: Så var det bare å se hvor flink man er i kveld, da skal jeg nemlig på kafe og på kino...... :sjenert:

Jeg signerer Mazilla på den, og synes det er lov å kose seg med god samvittighet (og skylde på TR) innimellom. Ikke minst hørtes det utrolig godt ut, og jeg har nå sykt lyst både på sjokoladekake, sjokoladedekte nøtter, gårsdagens omtalte ristede mandler og det som ellers kan komme min vei... :fnise:

Ja, alt det ovennevnte var fantastisk godt, så jeg har lyst på mer! ;) Spiste akkurat opp den siste sjokoladekledde nøtten min. Tror det er på tide å gå i kjøleskapet å hente brusen snart. Etegilde lenge leve! Weee! :)

Åh, nå kom jeg til å tenke på den derre biffrisottoen du linket til her om dagen.. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpebobla sprakk :ler: Sorry, men det var litt morsomt ordspill. Jaja, en sprekk i ny og ned betyr ingenting ;)

Hvilken film skal du se på kino? Hadde faktisk tenkt å spørre om dere ville være med å se Inception en dag.. Synes den ser så kul ut!! Men det er kanskje den du skal se i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg må en tur bort på Ica supermarked i dag, og kjenner at jeg skal jobbe hardt for å ikke kjøpe noe som helst av nøtter (sjokoladekledde, ja takk!) eller annet snop. Får se hvordan det går utover dagen!! :sjenert:

Gikk det greit på cafe og kino? Så du bra film?

.....og ikke minst, i dag er det fredag!!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såpebobla sprakk :ler: Sorry, men det var litt morsomt ordspill. Jaja, en sprekk i ny og ned betyr ingenting ;)

Hvilken film skal du se på kino? Hadde faktisk tenkt å spørre om dere ville være med å se Inception en dag.. Synes den ser så kul ut!! Men det er kanskje den du skal se i dag :fnise:

:fnise:

Vi så faktisk Inception igår, ja :fnise:. Jeg var litt småskeptisk siden det virket så "sci fi" aktig, men jeg ble positivt overrasket faktisk! :) Selv om filmen var lang var den veldig spennende. Satte å tygde nervøst på sursild (snopet altså ;)) uten stopp en periode ;)

Jeg må en tur bort på Ica supermarked i dag, og kjenner at jeg skal jobbe hardt for å ikke kjøpe noe som helst av nøtter (sjokoladekledde, ja takk!) eller annet snop. Får se hvordan det går utover dagen!! :sjenert:

Gikk det greit på cafe og kino? Så du bra film?

.....og ikke minst, i dag er det fredag!!!! :nigo:

Hurraaaa for fredag!!! :)

Hehe, hvis du klarer å holde deg borte fra godishyllene i dag er du mye sterkere enn meg iallefall! Jeg er svak for søte fristelser - iallefall sjokoladekledde! :)

Det var koselig på kafe og filmen var bra, så hadde en fin kveld tilslutt :) Dessuten var det lenge siden jeg hadde sett en av dem jeg dro med, så da ble det jammen meg litt komplimenter for vektreduksjonen også ;) (Passet meg bra etter etegildet igår ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Fantastisk presisering av at sursild gjalt snopet! *ser for meg Såpeboble sitte og knaske ekte-sursild-fisk på kino* :skratte:

Inception står egentlig på lista hos oss også, håper jeg og kjære rekker å se den før eller i ferien! :jepp:

Jeg skal gjøre mitt beste for å motstå snophylla, men lover ingenting! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Vi så faktisk Inception igår, ja :fnise:. Jeg var litt småskeptisk siden det virket så "sci fi" aktig, men jeg ble positivt overrasket faktisk! :) Selv om filmen var lang var den veldig spennende. Satte å tygde nervøst på sursild (snopet altså ;)) uten stopp en periode ;)

Jeg var egentlig også litt skeptisk, men etter at jeg så traileren så har jeg kjempelyst å se den. Det var fullt i går, men vi skal definitivt se den en dag :)

Hehe, bra det var snopet ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte å tygde nervøst på sursild (snopet altså ;))

Ohoho, nå så jeg for meg en peson som frar med seg et glass med sursild og en gaffel som kinosnacks! Lukta ville sikkert gått hjem hos de som sitter i nærheten! :hoho:

Godt å se at du er menneskelig du og, forresten ;) Enig med de andre: når du er så flink ellers er det ingen krise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...