Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Hmm.. hvordan har det seg at du har skrevet så mange ganger hos meg, og jeg aldri har skrevet her hos deg??? :klø: Det er jo i grunn ganske uhørt... :sjenert: Har lest noen sider her nå, og du skriver så underholdende at jeg er fristet til å lese resten en gang, men orker ikke akkurat nååå.. :natti:

I'll be back! :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var sannelig på tide! :opplyser: neida.. :fnise: Du er så hjertelig velkommen!! Og jeg har full forståelse om du ikke orker lese deg igjennom hele boka altså.. ;) Midt inni der er det en lengde sytedel, den kan sikkert fint hoppes over :jepp:

(sniker meg tilbake til jobb... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt og oversikt.. Ikke helt. Jeg mangler litt ullklær, men ellers tror jeg vi har et bra lager med bodyer i bommull. Luer er under produksjon og noe er innkjøpt. Krinkleull-luen fra Janus er kjempefin og helt utrolig myk! Ellers blir det strikket over det ganske land. Jakker, busker, dresser og en sånn posedress som er helt nydelig. To babytepper i myk myk ull har vi fått også. Mamma har også bestilt en sånn tykk ulldress fra Disana (?). Kjempefin! Dere da? Har dere kontroll..?

Når skal man begynne å kjøpe inn alt stasjet til stell og sånn..? :klø: Litt tidlig enda kanskje?

Det er så koselig når mange vil strikke til den lille! Det finnes så mye fint å strikke, og blir nok ekstra stas å ta på de klærne på minien :)

Vi har ikke helt kontroll nei. Mangler mye i de minste størrelsene, og ei venninne skal se om hun finner noe etter sine unger, men jeg har ikke hørt noe enda så jeg får bare prøve å være litt tålmodig og se om hun finner fram mer. Hvis ikke så får vi bare handle inn. Tenkte uansett at jeg skulle skrive ei liste over hva vi må kjøpe, og sammenligne med hva vi har, for da har jeg hvertfall oversikten om ikke annet ;)

Når skal man kjøpe inn alt sånn stæsj ja? Hm... Vi kjøpte littegrann i Sverige på harryturen vår, men mangler fremdeles mye, og tror at jeg venter noen uker til med resten. Men nå er jeg snart 50% sykemeldt, så da får jeg mer tid til å tenke på sånt, og tar nok fortere litt små handleturer og får unnagjort en del ting da.

Kos deg med å se kjæresten på tv i kveld!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå!!! Nå er det andre gangen jeg skriver masse her og så konker Safari!! :kjefte: Nå må jeg spise grøten min og se om jeg orker en runde til... :sukk: Dustemaskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nærføet

Heia

Blir til at jeg skriver mest her, for ja, de klarer jo selvfølgelig ikke å finne ut hva som har skjedd med brukeren min, kjenner jeg synes det er utrolig dårlig kompetanse altså...uff!!

Men ja, hva er det med dataen din da? Mac du har?

Har du det godt sånn ellers da? Beina høyt oppe og nyter helgen håper jeg!!

Du, hvordan er det med deg å bli mamma da? Er du klar hvis det hadde skjedd i morgen liksom? JEg har litt panikk om dagen, men det er fordi det er flere jeg vet om /kjenner som føder for tiden.

Ai ai ai , nei ja..Har du forresten enda så vondt i ribbeina dine?

Håper dataen din virker igjen snart!!!! :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ny dag og forsøk nr 3.. ;)

I dag våknet jeg, stod opp og deiset i veggen! Skikkelig svingstang i dag.. Lurer på hvorfor :klø: I tillegg er den ene hånda mye nummen. Men det er jo dette teite karpal-syndromet eller hva det nå heter. Hjelper å riste på den. Litt trøtt etter en seeen venninnemiddag så det er kanskje derfor jeg er så svimmel. I så fall var det verd det :lur: Setter umåtelig pris på det nå når jeg ser at det blir vanskelig på en tid framover. Eneste var at jeg følte meg ganske utrygg da jeg gik hjem i natt.. Pga magen og at jeg er redd noen skal gjøre DEN noe, ikke meg på en måte.. eller meg, betyr jo den også egentlig. Men det gikk jo bra :)

Kjære er borte for andre helg på rad og har lite dårlig samvittighet :fnise: Han er så samvittighetsfull på sånt.. Jeg synes egentlig det er litt godt å være alene av og til. Og så synes jeg det er viktig at han er med på sånne gutteting av og til. Det er viktig for meg med mine greier og. Men veldig fint å ha en mann som tenker sånn og da. Nå venter jeg han hjem om 3-4 timer og da skal vi komme oss ut i skogen om været holder seg sånn som det er nå! :sol: Det er høst i lufta og jeg ELSKER det!! :nigo: Jeg er et skikkelig høstmenneske! Klar luft og fine farger slår ALT. Nå er det jo grønt enda men kjenner draget i lufta som jeg liker så godt. :)

Venter stadig på svar fra ABC om fødeplass.. Håper jeg får plass!! Høres så fintut med vannfødsel.. Men samtidig litt skummelt at man bare er der i to døgn! :klø: Samtidig.. jeg kjenner ei som er førstegangs som fikk for litt siden der og hun var bare storfornøyd.

Lillegutt plaget mammaen sin med noen rolige dager her.. men i går var han i gang igjen! Og er det fortsatt. Han liker godt når han hører mange prate tror jeg. Var veldig med på jentekveld i går :fnise: Lover jo bra.. Han holdt show lenge når jeg skulle legge meg og hadde ny opptreden da jeg våknet i natt en gang. Jeg tror at jeg "går glipp av" en del av bevegelsene når jeg er litt opptatt, for noen ganger synes det bedre enn det kjennes. I går skatt jeg skikkelig noen ganger. Gutten liker damer.. :lur:

Må prøve å rydde litt til kjærsten kommer hjem. Så det er klart til tur ut i sola! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig når mange vil strikke til den lille! Det finnes så mye fint å strikke, og blir nok ekstra stas å ta på de klærne på minien :)

Vi har ikke helt kontroll nei. Mangler mye i de minste størrelsene, og ei venninne skal se om hun finner noe etter sine unger, men jeg har ikke hørt noe enda så jeg får bare prøve å være litt tålmodig og se om hun finner fram mer. Hvis ikke så får vi bare handle inn. Tenkte uansett at jeg skulle skrive ei liste over hva vi må kjøpe, og sammenligne med hva vi har, for da har jeg hvertfall oversikten om ikke annet ;)

Når skal man kjøpe inn alt sånn stæsj ja? Hm... Vi kjøpte littegrann i Sverige på harryturen vår, men mangler fremdeles mye, og tror at jeg venter noen uker til med resten. Men nå er jeg snart 50% sykemeldt, så da får jeg mer tid til å tenke på sånt, og tar nok fortere litt små handleturer og får unnagjort en del ting da.

Kos deg med å se kjæresten på tv i kveld!! :nigo:

Hei Honning! :)

Kjempestas med hjemmestrikkede klær! Og så er jo folk så lure at de spør hva man vil ha i stede for å tippe og komme med noe man kanskje ikke helt liker. I alle fall mine "leverandører" :fnise:

En venninne av meg med en 6 ukers gutt sa det de hadde manglet var nok klær i str 50 og at de måtte ut å kjøpe en del med en gang. Og at 56 først nå var i bruk. I tillegg sa hun at de har fått så utrolig mye i de litt større størrelsene. Så da tenker jeg litt sånn at jeg passer på å ha tilstrekkelig i 50 og en del i 56, og så ser jeg an resten etterhvert. :) Satser på mye ull! Sånn lister finner man forresten på nett så kan du bare skrive ut! :)

Var gøy å se kjærsten på tv! :nigo: Han så så stram og fin ut :rødme: Han uttalte seg om noe i et nyhetsprogram og var veldig proffesjonell. Litt nervøs så jeg nok... Men det så nok ingen andre :) Jeg har blitt kjendisfru!! :ler: *telefonerer fru Beckham for å høre om lunsj* :fnise:

Håper du får en fin søndag Honning! :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Blir til at jeg skriver mest her, for ja, de klarer jo selvfølgelig ikke å finne ut hva som har skjedd med brukeren min, kjenner jeg synes det er utrolig dårlig kompetanse altså...uff!!

Men ja, hva er det med dataen din da? Mac du har?

Har du det godt sånn ellers da? Beina høyt oppe og nyter helgen håper jeg!!

Du, hvordan er det med deg å bli mamma da? Er du klar hvis det hadde skjedd i morgen liksom? JEg har litt panikk om dagen, men det er fordi det er flere jeg vet om /kjenner som føder for tiden.

Ai ai ai , nei ja..Har du forresten enda så vondt i ribbeina dine?

Håper dataen din virker igjen snart!!!! :klemmer: :klemmer:

Hei Luremegpå! :) (kaller det deg jeg.. ;) )

Utrolig dumt det der med brukeren din! Kan de ikke bare opprette den på nytt da..? Og linke deg inn på dagboka di?

Jeg var ikke hva det er.. tror det er på tide med en oppdatering av Safari. Men jeg får liksom aldri fingeren ut.. :roll: Jepp, mac. :)

Har det egentlig veldig fint! :) Småplager får man bare ta med seg. Nå er det bare 8 uker igjen så jeg skal nok holde ut! :)

Vet du hva, jeg begynner å bli ganske klar jeg! :jepp: Gleder meg skikkelig! Vi er jo ikke helt på plass sånn rent praktisk sett, men mentalt hadde det ikke vært helt krise om han kom nå. Utviklingsmessig håper jeg jo for gud skyld han blir der i hvertfall 6 uker til.. Men da er han hjertelig velkommen!! :nigo: Fikk litt ahaopplevelse her om dagen da det slo meg at han skulle flytte inn her snart og bo her HVER eneste dag :fnise: Man er så opptatt av å være gravid at jeg liksom så for meg at etterpå var det vanlig hverdag igjen.. Men neida. og det blir så fiiiint! :hoppe:

Kjenner du mange som har født veldig tidlig? Du er.. ca 27 uker nå?

Ribbeina er der enda, men jeg har nok både blitt vant til å ha vondt, samt at jeg tror det har blitt litt bedre, muligens av yogaen og muligens fordi ting strekker seg. Men jeg mister helt følelsen i huden på toppen av magen noen ganger :haar: Ekkelt! Og ufarlig. :)

Hatt en bra helg eller? Er du i bra form om dagen forresten? Du nærmer deg 3 trimester!! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oljet kjøkkenbenker (vindu på vidt gap, vifta på!), ryddet og vasket kåken og ja.. nei det var vel alt :fnise: Snart kommer kjærsten hjem og da blir det indisk butter chicken (ferdig saus kjøpt på invandrerbutikken her på hjørnet) med raita og basmatiris og en film! Oh no... glemte jo helt nan! :dåne: Krise... Må sende ut mr man når han kommer hjem tror jeg... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia flinke deg! Du er jo skikkelig husmor ja:)

Kan tenke meg du er stolt over mannen ja, hadde vel jeg og vært:) !!

Er noe me magen ja, den er liksom det mest dyrebare man har om dagen, så forstår deg veldig godt jeg:) !! Min gutt er jo så stille, noe jeg sikkert sier ffor ofte, men poenget er at ja, jeg tror at de guttene liker skravlette jentestemmer, for når jeg va på besøk i stad, da laget han noen kick øveølser ja! Hehehe.

Er ikke rart de er drittlei kakklingen vår i eldre alder.haha, der har vi grunnen!!

Har du beisa din snik, men det var kanskje en mild versjon??

Høsten ja, vi bor på vestlandet, så her er det omtrent litt sånn høsttemp allerede, noe som passer meg veldig fint, da jeg gleder meg til tights, og lue trenden,,,bare å begynne synes jeg!!

Har du ikke bil, så du kan kjøre hjem da? Eller er det kanskje mer tungvint enn å gå? Jeg hadde ikke gått ute sendt på kvelden, hadde vel ikke fått lov av kjæresten heller...jeg får nesten ikke lov til å sykle mer nå..men jeg er forsåvidt enig og da:)

Smakte maten? Hørtes spennennde ud:)!!!

Enjoy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut med indisk mat :sikle: Jeg syns ikke man får kjøpt noen gode nan i butikker jeg. De i restauranter er tusen ganger bedre. Har prøvd å lage selv også, og det ble ikke så verst, men fortsatt ikke helt bra nok.

Kjempespennende med innvandrerbutikker! Vi har en i nærområdet som jeg handler noen faste ting fra. Bl.a. tandoori-marinade, og den er så sinnsykt god! Hvis jeg lar kyllingen ligge i den i et døgn eller mer blir hele kyllingen rosa/rød inni, og smaker masse. :sikle: Tror jeg må lage det igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure! :vinke: jeg trodde først det var en ny besøkende jeg.. :) er det sånn nicket ditt var før?

Skikkelig godt nan får man ikke kjøpt nei! Det er så tungt og for massivt synes jeg.. Så jeg sendte kjærsten på den nærmeste indiske restauranten og fikk kjøpt ordentlig nan :fnise: Namm.. Ble god mat, men det er nå en gang best når en inder lager det..

Vi handler mye på Sultan, de har jo så mye bedre grønnsaker! Og mye morsomt i hyllene. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den muligheten jeg. Den marianen var interressant merker jeg! Hva heter den? Kanskje de har den her, da skal den prøves! hva har du til da? Foruten basmati og nan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard start på dagen i dag.. Som egentlig begynte etter jobb i går. Nei, natt til mandag faktisk! Sov kjempedårlig, drømte masse og bla a at jeg var redd for at fødselen skulle starte tidlig. Våknet av kynner og da er det kanskje ikke så rart.. Lang dag på jobb og da var jeg jo helt kake da jeg kom hjem. Laaaang vond kynner på butikken.. Kjenner det i ryggen og lysken og overalt. Fortsatt å være helt sofaslakt helt til kvelden mens jeg så på kjærsten som skrudde baderomsmøbler. OG lagde middag.. Klarte ikke spise noe særlig heller for jeg fikk bare mageknip og alt smaker rart om dagen. Jeg føler meg helt ubrukelig! Så da vi la oss brast det helt for jeg klarer ikke være kjærste eller noenting når jeg har det sånn.. :( Orker ikke kysse en gang.. Alt er slitsomt og lunta er kort. Og ryggen vond og magen klør (tror jeg muligens har litt svangerskapskløe). Tårene rant og stakkars kjærsten måtte trøste. Men så sovnet jeg skikkelig etter det.. I natt drømte jeg masse igjen, bla a at den lille sønnen til en venninne var forsvunnet og vi lette og lette, hun hadde ikke villet si noe enda for hun følte at hun måtte lete først og ikke ville være til bry. Vi gråt og gråt. Tåreperse i drømmene også nå!!! :roll: Så våknet jeg på morraen av en laaaaaang vond kynner igjen, samme type som på butikken. Og oppdaget at telefonen hadde slått seg av i løpet av natta og det var 4 min til kjære skulle være på kurs og kvarter til jeg skulle vært på jobb.. Ahh! Hater sånt! Han ble irritert og murret litt og da klikket jeg selfølgelig igjen.. :dåne: Tåler jo ingenting!! Endte i tårer og han som ba om unnskyldning for at han hadde vært muggen..

Sååe... :roll: Nå sitter jeg på jobb og er litt ør av meg selv.. Kan ikke skjønne at jeg skal klare å jobbe 100% helt til slutten.. Heldigvis jordmortime på torsdag så får jeg høre litt med henne hva jeg skal gjøre. Liker ikke disse kynnerene..

GOD DAMN! Det var tidenes syteinnlegg! :dåne: Nå satser jeg på opptur resten av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da!! Høres ikke noe hyggelig ut :kose: Man er litt ustabil i svangerskapet gjerne. Og vonde kynnere er ikke noe godt :tristbla: Blir det for ille må du bare be om sykemelding!

Høres ut som en kjip start på morgenen :dåne:

Ja, het Pupsilure før :jepp:

Marinaden heter Laziza International. Det er sikkert merket. Den heter Tandoori. Kommer i en eske med to poser i. De har den faktisk i de vanlige matbuikkene her også, sånn er det å bo på østkanten :ler:

Jeg pleier også å kjøpe en chop suey saus som er skikkelig god (mama sitas)!! Woker grønnsaker og kjøtt og tilsetter vann og en del av krydderposen. Den smaker veldig likt chop sueyen du får på restaurant.

Mama sitas har også en veldig god vårrull krydder-blanding :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er jo så stille, noe jeg sikkert sier ffor ofte, men poenget er at ja, jeg tror at de guttene liker skravlette jentestemmer, for når jeg va på besøk i stad, da laget han noen kick øveølser ja! Hehehe.

Heia :)

Hos meg har aktiviteten i magen bare økt hele veien. Og gått litt i bølger innimellom. Nå har han hatt noen superaktive dager igjen. Bla a om nettene.. I natt våknet jeg av en trommesolo eller noe! :overrasket: Trommelommelom! :ler: Hamret løs som en galning. Nå dytter han til laptopen! sorry.. skal ta den bort.. :sjenert: Han er hjertelig til stede. :) Og du kommer nok til å kjenne at det blir enda heftigere du og snart.

Bare oljet litt forsiktig.. :sjenert:

Jeg var alene hjemme i helga så kjære fikk ikkenoe ord med i laget denne gangen.. Og jo, jeg har jo bil men glemte helt bort at det kom til å bli så mørkt! :klaske: Kunne jo tatt taxi men spaserturen er på max 10 min.. Neste gang får kjære komme og møte meg. :)

Maten ble ganske bra og rester til lunsj ble det også! :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da!! Høres ikke noe hyggelig ut :kose: Man er litt ustabil i svangerskapet gjerne. Og vonde kynnere er ikke noe godt :tristbla: Blir det for ille må du bare be om sykemelding!

Høres ut som en kjip start på morgenen :dåne:

Ja, het Pupsilure før :jepp:

Marinaden heter Laziza International. Det er sikkert merket. Den heter Tandoori. Kommer i en eske med to poser i. De har den faktisk i de vanlige matbuikkene her også, sånn er det å bo på østkanten :ler:

Jeg pleier også å kjøpe en chop suey saus som er skikkelig god (mama sitas)!! Woker grønnsaker og kjøtt og tilsetter vann og en del av krydderposen. Den smaker veldig likt chop sueyen du får på restaurant.

Mama sitas har også en veldig god vårrull krydder-blanding :jepp: :jepp:

Hei igjen :)

Ja, ustabil er vel bare forbokstaven.. Dagen ble litt sånn som den strartet og.. Så da ble det til å gå tidlig, ringe mamma :grine: og avlyse yoga.. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt at jeg skulle gjøre noen gang, men i dag er jeg rett og slett helt pumpa. Og yogaen jeg går på er ikke av den avslappende sorten dessverre.. Jeg får vel bare lytte til kroppen i dag. Og den sa nei..

Jeg skal sjekke ut de sausene! Høres kjempenam ut :sikle: Så snart jeg har kommer over grøt, melk og epledietten jeg har kjørt meg fast i om dagen.. :blink: Jeg som ikke er fan av noen av delene til vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff kjenner igjen sånne dager...er ikke noe ålreit å drømme vonde drømmer eller føle seg sånn.....trøst deg med at du snart får beste premien i hele verden og vil se at sånne dager blir fort glemt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjenner igjen sånne dager...er ikke noe ålreit å drømme vonde drømmer eller føle seg sånn.....trøst deg med at du snart får beste premien i hele verden og vil se at sånne dager blir fort glemt ;)

:klem:

Den trøsten er jammen ikke dårlig.. :rødme: Og heldigvis er det bare noen dager og ikke alle som er sånn! Energien steg litt etterhvert og nå føles det mye bedre. Nå er det bare en dag til og så er det helg! :hoppe: Får besøk av mamma og pappa. Det blir kos. :)

****

I dag var jeg hos jordmor. Det gikk fint og alt er bra. Jeg må bare følge med på kynnerne at de ikke blir regelmessige eller verre. Og at man gjerne fikk dem når man var sliten, så det var noe jeg skulle ta hensyn til. Og måtte ikke stresse.. :roll: Lett å si. Hun kommenterte at det kanskje kunne bli litt tungt å gå OPP i 100% etter å ha jobbet 60% siden i fjor.. Men jeg skal se det an og be om sykemelding dersom det ikke går. Sitte hele dagen var ikke aktuelt sa hun så fikk formaning om masse pauser og opp å bevege seg. Jeg sitter jo foran PC absolutt hele dagen.. Får bare se hvordan det går. Snart bare 4 uker igjen å jobbe!! :hoppe:

Symfysemålet i dag var 31,5cm (litt over snittet) og vekta 69,9kg :dåne: Men det er nå ikke så ille egentlig.. det er opp ett kg siden uke 28. Men nesten 12 fra utgangspunkt.. Og enda litt mer fra trivselsvekt. jaja.. :) Lillegutt lå i hodeleie mente hun og det stemmer jo med hva jeg kjenner.

Nå må jeg legge meg litt ned for nå verker det OVERALT etter å ha sittet hele dagen.

Så blir det å lage en pai før foreldrene mine kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Først må jeg gi deg en goooooooooooooo :klemmer::klemmer:

Du er så flink!! Du jobber og står i, og jeg vet hvordan det er å sitte enn hel dag, jeg klart der jo ikke mer ennn 50% selv...huff!

Et lurt tips, hvis du vil ha et...vær flink mme å ikke sitte me bena i kryss under kontorpulten osv, da knyter ryggen seg..off!

Koselig med foreldre som kommer på besøk da:)!!! Pai, , hva slag spai lager du da? Jeg har aldri lagt en pai i hele mitt liv...bare sett på masterchef å sånn, og det ser ikke alltid like enkelt ut.. :gjeiper:

Tenk at du veie 70 kilo da..jeg synes jo ikke det er mye da, men du har jo gått opp 12 kilo, er ikke det helt perfekt da??

Må høre på Jm da, og ja, ikke slit deg ut! Hvis du er så sliten etter 50% , så må du jo se selv at du ikke kan jobbe 100%!! Du får ikke lov av meg!!!!!!

Må passe litt på deg skjønner jeg:)!!

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...