Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tipper aldri... Tipper bare feil likevel... :fnise:

Men, jeg krysser fingrene for at du slipper å gå over tiden! :pls:

Ha en skikkelig super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke rart å skrive tippeliste allerede? :fnise:

:fnise: jeg har faktisk en "avtale" med en venninne om å føde denne dagen siden hun skal reise bort.

Grei avtale det :ler:

Det er helt rart hvor fort det plutselig nærmer seg nå altså. Tenk at det er bare litt over 4 uker til termin! :hoppe: Har du mye klart hjemme, eller mye som enda må ordnes?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 oktober :hoppe:

Notert! :)

Jeg tipper aldri... Tipper bare feil likevel... :fnise:

Men, jeg krysser fingrene for at du slipper å gå over tiden! :pls:

Ha en skikkelig super dag!!

Takk for det!! Det håper jeg også på.. ;)

Ja er det ikke rart å skrive tippeliste allerede? :fnise:

Grei avtale det :ler:

Det er helt rart hvor fort det plutselig nærmer seg nå altså. Tenk at det er bare litt over 4 uker til termin! :hoppe: Har du mye klart hjemme, eller mye som enda må ordnes?

:klemmer:

Jo, veldig rart.. I dag kom en dame fra nabokontoret bort for å høre hvordan det gikk. Hun sa: "du går ikke til termin du.. Synes magen har sunket jeg." :dåne: Jeg driver og lurer meg selv til å tro at jeg ikke skal gå over tror jeg.. ;)

Vi begynner å få det meste på plass nå. Ikke mye som mangler tror jeg. En ulldress, ekstra ullue og badekåpe, tøfler, noen ammetopper/bh/innlegg/bind til meg egentlig tror jeg.. Kofferten er halvveis pakket. Og så venter vi på stellebordet som er under produksjon. Men vi har stellematte og alt annet så sånn sett er alt klart der og. Jeg har begynt å roe meg litt i forhold til lista, for jeg innser at det er så mye vi ikke trenger sånn helt med en gang. Så da kan vi prøve oss litt fram og finne ut hva vi egentlig MÅ ha. Elastisk bæresjal som passer helt i starten må jeg forresten skaffe meg.. :) Vogna er i posten!! :hoppe: Kjempespent på den..

Lurer på hvordan det går med dere nå... Håper alt er bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her sitter jeg.. Klokka er halv seks og jeg måtte stå opp og spise. Våknet av at magen klødde og at jeg ble sultnere og sultnere. :sukk: Håper det ikke er strekkmerker som kommer.. Tror egentlig bare det er svangerskapskløe, men irriterende er det.

Hodet jobber på spreng hver natt! Det er så slitsomt! Jeg lurte på en dupose før jeg la meg, og nå har jeg ligget og spekulert på farge, pris, om den er ok osv først i halvsøvne, så i våken tilstand. La meg få litt ro da... :dåne: Tror jeg må ta et glass melk til maten og prøve og sove litt mer.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE klore magen :opplyser: fremprovoserer strekkmerker! svangerskapskløe er stort sett på hender og føtter.

Vet ikke hva jeg hadde gjort uten sjalet mitt :) er beste invistering synes jeg! Og du har rett, er mye man kan klare seg uten, men mye man etterhvert synes er godt å ha! :)

Høres ut som kroppen begynner å prøve gjøre deg klar til fødsel, da man våkner utrolig tidlig og er sulten eller må tisse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mottatt! Her klores IKKE! :nei: Håper det ikke er det som er på gang.. Huden føles ikke SÅ stram egentlig. Håpe håpe. :)

oi.. jeg begynner faktisk å tenke på dette med fødsel ganske ofte nå. Føles som det nærmer seg. Men det kan jo enda gå nesten 6 uker også da.. De siste par dagene har det begynt å stikke litt der nede.. Kan være det er symfysen men siden hodet er festet og det kjennes anderledes ut enn da jeg hadde bekkenvondt tenker jeg at det kan være modningen som så vidt har startet. Blir spennende å se framover nå.. :)

:hoppe: Veldig sent, men vi har ordnet med malere som kommer på mandag! Så får vi gjort unna det siste i leiligheten. Det skal bli SÅ godt å slippe å tenke mer på det.. Onsdag håper jeg de er ferdige.

Og nå er alt av barneklæs vasket og tykk ulldress, tynn ullue og ullpysj i liten str er innkjøpt på Nøstebarn. Så da tror jeg vi har det meste han trenger den første tiden.. Fikk kjøpt meg en ny litt stor men fin tshirt og singlet til amming/sykehusopphold. Når det gjelder ammebh virker det som det bare er ett alternativ.. Så da blir det minst en bh fra change, før jeg evt tør kjøpe på nett. Jeg må se hva som skjer der før jeg bestiller noe. Men det er jo bare å glemme å finne noe billig.. Jeg kan bare ikke skjønne at jeg har en så unormal størrelse?? :klø: Kjære synes også det er litt rart..

LItt lei meg egentlig.. For jeg føler at jeg ikke får vært med venninner lenger.. Og det er ikke bare fordi jeg er så opptatt. De holder jo på som før og er aktive på sjøen, trener, går ut på byen osv. Og jeg kan jo ikke være med på sånt lenger/enda.. Blir litt skuffa over at de ikke ser at jeg trenger litt annen form for samvær nå.. Det er jo ikke så lenge til jeg blir enda mer "stuck". Så da ble det til at jeg sendte en litt kort sms til min nærmeste venninne som enda en gang avbrøt en "halvavtale". Skal alltid ta det på sparket/"se det an" og så ender det med at jeg sitter stand-by og vil ikke avtale noe annet. Det virker som hun tror det er for hennes del jeg vil finne på noe, for å ikke være "kjedelig etablertvenninne", og ser ikke at jeg faktisk trenger å se andre enn kjæresten min. Så når hun svarte på sms om at jeg ikke måtte være sint på henne og at hun følte seg litt usosial om dagen og ikke viste hvorfor (men så snakk med meg om det som plager deg da!!), så svarte jeg at jeg var ikke sint, men at jeg følte meg litt utenfor og ikke likte å stå stand-by.. Og at det kanskje var lurt å nettopp IKKE isolere seg når hun hadde det sånn. Men at det var helt ok at hun følte det sånn av og til. Men at vi måtte komme sterkere tilbake. Synes ikke det var en slem sms.. Jeg må også få si fra hva som plager meg av og til. Men så har hun ikke gitt lyd fra seg.. Og da får jeg dårlig samvittighet for at jeg sa fra :( Hvorfor skal det være så komplisert.. Og jeg skjønner jo at det er litt vanskelig for henne når hun føler at hun ikke møter noen hun vil være sammen med og jeg står foran fødsel osv. Dumt.. :( men jeg får liksom ikke sjansen til å gjøre noe heller føler jeg. Håper hun gir lyd fra seg snart. Hater å tenke på at jeg kanskje har såret noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Syns ikke du skal tenke på det jeg. Det var helt ok å si det du gjorde, og ikke en slem sms :klem: Skjønner godt at det er kjedelig for deg å ikke være med på ting lenger. Men når babyen kommer får du sikkert en barselgruppe, og blir opptatt med babykino, babysvømming, babysang osv :jepp: Tror ikke du blir "stuck" altså :)

Kanskje hun bare ikke visste hva hun skulle svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure :vinke:

Takk for det.. Og du hadde helt rett. Det gikk veldig bra og vi fikk faktisk oppklart litt. Hun følte at hun var stand-by siden jeg har familie på gang. Men det er jo ikke fordi jeg har villet det, men fordi hun har antatt at jeg prioriterer kjærsten først og ikke egentlig mener det når jeg sier at jeg vil henge med henne selv om ikke han er opptatt med noe. Rart hvordan noen blir så fastsatt i det de antar at de faktisk ikke hører hva man sier.. Men til slutt gikk det igjennom! Nå er alt bra, og egentlig mye mye bedre siden vi fikk oppklart i missforståelsen. :)

***

Nå har Honning fått sin lille sønn!! :rødme: Håper de koser seg selv om det ble en litt røff start. Og det tror jeg egentlig at de gjør. :)

Ser jo samtidig at vår finale nærmer seg her. :dåne: Må bare få fullført siste uke på jobb og la malerne male (og lufte) i en faderlig fart! Nå har det vært så mange keisersnitt her inne.. Nå anser jeg det som min plikt å gjennomføre en vaginal fødsel her! :opplyser: Tenker mer og mer på det nå. Og lurer veldig på hvordan han er han som bor i magen min. Og håper han har det bra. Det virker sånn i alle fall.. Lurer også på hvor stor han er. Begynner å bli litt redd jeg skal få en kjempebaby så godtesyk som jeg er om dagen :roll:

Fire uker til termin i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt der på vennefronten.....her synes jeg folk bestandig sier dem må komme besøke oss og se Bumba før hun blir stor.....javel vi er jo ledig når som helst så er bare å komme, men så kommer jo ingen! :dåne: Folk er for selvopptatte og jeg er drittlei at folk tror drikking og festing er eneste måten å være venner på :(

synes det var helt ok du sa ifra!

Synes også det er din plikt å få til en vaginal fødsel :lol:

hvorfor tror du på kjempebaby, er det noen tegn på det da??

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neytiri! :)

Ja, ikke sant.. er ganske teit at det skal være sånn. Har egentlig mest lyst til, og har jo egentlig sagt det, at noen bare skal komme og besøke meg. Sånn helt enkelt! Se på tv, skravle, hva som helst. Midt i uka.. Jeg tror jeg skal være litt mer direkte ang det. For jeg tror de skjønner det hvis jeg sier fra ordentlig.. de beste vennene i alle fall! :) I dag fikk jeg truffet hele tre av dem og det var kjempehyggelig! I tillegg har jeg nå flere avtaler i boks etter at jeg sa at jeg hadde lyst til å se dem mer før jeg ble enda mer utilgjengelig. Viggo venneløs liksom.. :fnise:

:fnise: Stakkars vaginaen min..

Nei jeg vet ikke helt hvorfor jeg tror jeg får en kjempebaby.. Synes jeg har så stor mage! :dåne: Og enda er det 4 uker igjen.. + at jeg er en godtegris om dagen. :sjenert: Neste uke skal jeg på kontroll igjen, og da skal jeg spørre om de synes han kjennes stor ut. Egentlig er det litt rart siden jeg var under 3 kg og kjærsten var 3,3. Og det over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med stort barn er jo ofte arvtengt....så om dere var så små så er det mindre sannsynlig......ALLE tror dem er store altså.....og så lenge symfysmålet er ikke veldig over grensen så er det jo ikke sikkert du får så stor baby altså ;)

Men du, glemte å spørre....har du sladrevenn her på kg eller???? Vi er jo allllt for nysgjerrige om du blir borte noen dager og vi ikke vet noe :fnise: Om du ikke har kan jeg godt være det om du vil ha en sladris såklart :nigo:

:hug: under en uke til du er kommet "fullgått" og ikke premi baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, jeg får vel bare vente og se.. Og så må jeg bare være glad for at det virker som han har det bra der inne! Han er så sterk nå.. i natt sparket han meg i ribbeina så jeg ikke fikk sove! tror han vil ut.. :lur: Symfysemålene mine har ligget litt over rødstreken hele veien, men vektøkningen har vært helt normal. SÅ jeg velger å tro at det er måten livmora ligger på. :)

Nei jeg har ingen sladrevenn! Du kan gjerne være min sladris! :jepp: Må jo være klar nå siden han trolig kommer i løpet av 2-6 uker.. :dåne:

Jeg får ikke en premi, men en PREMIE-baby! :nigo: Førstepremie! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren jeg var til i dag fortalte at snart kommer nye symfyseskjemaer i bruk, som er litt forskjellige fra de som brukes i dag. De som brukes nå er fra 60-tallet en gang, og da var gjennomsnittlig fødselsvekt lavere enn i dag. Så mange som nå ligger over streken, vil plutselig ligger på eller under. Bare så du veit det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg får vel bare vente og se.. Og så må jeg bare være glad for at det virker som han har det bra der inne! Han er så sterk nå.. i natt sparket han meg i ribbeina så jeg ikke fikk sove! tror han vil ut.. :lur: Symfysemålene mine har ligget litt over rødstreken hele veien, men vektøkningen har vært helt normal. SÅ jeg velger å tro at det er måten livmora ligger på. :)

Nei jeg har ingen sladrevenn! Du kan gjerne være min sladris! :jepp: Må jo være klar nå siden han trolig kommer i løpet av 2-6 uker.. :dåne:

Jeg får ikke en premi, men en PREMIE-baby! :nigo: Førstepremie! :jepp:

Jeg lå over symfys hele veien, men nå er jeg litt bred til å begynne med da :fnise: og jeg fikk barn i uke34 som skulle vært rundt 2,5kg gjennomsnitt, men hun var en liten 1950g baby. Så symfys er heller ikke noe korrekt!

Jaaaaa send meg mobilnummeret ditt så sender jeg deg mitt....så sladrer jeg vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er noe som skjer når man blir "eneste" med baby/gravid i venneflokken. De andre forstår liksom ikke helt, og man føler seg litt alene, samtidig, så er det bare slik det er. Det er neppe noen som mener det ondskapsfullt eller noe, og med litt ekstra hormoner reagerer kanskje man litt mer enn hva man ellers ville gjort... Men, jeg skjønner deg godt jeg, men som Pupsilure, plutselig sitter du der med en liten bylt som er avhengig av deg, og du får evig nok med amming, søvn, babysvømming, barselsgrupper, babysang og gud vet hva :klemmer:

Jeg kjøpte mine bh-er i England i sommer, men vet at HM har noen ammebh'er, aner ikke hvordan de er da. Noen skryter av de som er på SparKjøp, men jeg har ikke testet de. Tror ikke jeg hadde kjøpt noen på nett, for jeg vil prøve de først, sjekke hvordan de sitter. Det er visstnok litt viktig å finne noen som ikke presser for melkekanaler og slikt.

Tenk, de kommer fort og plutselig!! Jeg synes store deler av svangerskapet har sneglet seg avgårde, og så, plutselig så kan de komme hvilken dag som helst... :dåne:

Ha en super dag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formrapport fra senga. (Søte dere somskriver til meg.. svarer ordentlg senere sidenjeg taster på telefon)

Gjett om jeg kasta opp hele middagen i går!! Æsj... Så ekkelt å være kvalm.. Mulig jeg var litt overanstrengt eller noe.. Først på jobb, stressa litt fordi jeg var redd for å ikke få unna de viktigste tingene i tilfelle jeg forsvant. Haster ut (med litt stresshodepine) for å kjøpe noen spikergreier til malerne, opp og ned fire etasjer her et par ganger mens jeg snakket med banken. Videre på IKEA for å kjøpe lampe til badet, måtte kjøre på lageret, hjem igjen og levere alt. Så til en venninne som laget middag til meg. Jeg klarte jo ikke forlate kjøkkenet for å legge meg litt og hjalp til. Satte oss og spiste og SÅ ble jeg dårlig.. Blæh.. Lillegutt trykket og trykket på magen og kjente at det var bare en utvei. ALT kom i retur. Kjære kom innom og vi tuslet saaaakte hjem mens jeg ble mer kvalm igjen. Hjemme var det rett i seng og prøve å få i seg litt mat. Sov litt og fikk i meg en skive med syltetøy og et glass gaviskon :roll: litt kvalm gjennom natta og sov dårlig. Jeg kan bare ligge på en side nå!! :kjefte: i natt må jeg heve madrassen litt ved hodet. Da kan jeg kanskje ligge litt på rygg uten å få babyen under ribbeina.. Nå er det ikke mere plass der altså! Lille crazy banana strekker seg stadig vekk og kjører rumpa oppi ribbeina.

Nesten umulig å sitte og kjøre bil..

Nå har jeg ligget og spist en skive før jeg skal gå på jobb igjen. litt kvalm enda. Bare to halve små dager igjen nå!! :hoppe: skal bli utrolig godt.. Malerne erferdige , vaskedame i morra og så er det ren, fin og nymalt PERM!!!! :dåne: :)

kommer tilbake i løpet av dagen.. Håper alle har det bra. :klem;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...