Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som du trenger en kjempe :klem: etter all frustrasjonen du har gått gjennom over din kjære. Godt dere fikk snakket ut og luftet det som gnagde. Håper dere ikke faller inn i gamle mønstere igjen! :kose:

Jeg måtte nesten le da jeg leste at mannen din sier "jeg er også litt trøtt", hvis du forteller at du er trøtt. Akkurat sånn gjør min og!! Det er ganske irriterende egentlig! Jeg har alltid tolket det som at han gjør det fordi han er selvopptatt, ikke fordi han vil få meg til å glemme mine vondter, men jeg kan jo ta feil.. Tross alt bedre om det er for at jeg skal glemme da! Men det beste hadde definitivt vært litt trøst ja!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nesten le da jeg leste at mannen din sier "jeg er også litt trøtt", hvis du forteller at du er trøtt. Akkurat sånn gjør min og!! Det er ganske irriterende egentlig!

:ler: det her hørte jeg bestandig som gravid......mitt svar var at vi kunne binde en sånn tøy potetose rundt magen hans å se hvor sliten jeg var......og det som er er at menn er ikke skapt for dette så gjett om han lukket munnen!

men har begynnt igjen nå etter fødsel.....og desverre kan jeg ikke komme med argumentet "når du kan også presse ut en vannmelon" fordi jeg fikk jo ks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cypress! :klem: Klemmer får man liksom ikke nok av om dagen.. :)

Han har faktisk skjerpet seg veldig nå! Veldig oppmerksom og spør meg hvordan jeg har det og sier jeg er så flink til å passe på lillegutt.. Holder på magen og sier at nå kan han holde lillegutt litt :rødme: Tror han trengte en vekker.. I tillegg blir jo jeg mye lettere å ha med å gjøre, og sikkert forstå, nå som jeg føler at han forstår. Her om dagen hørte han for første gang hjerteslagene til lillemann når han la øret på magen! :hoppe: Han ble så glad! Prøver å være flink til å involvere han så mye som mulig nå jeg og. Er vel ikke så enkelt for han heller dette her..

Hehe, det var vel egentlig det jeg og tenkte her.. Og det er nok ikke SÅ langt fra sannheten heller tenker jeg. Sikkert en blandning.. Det får de bare bite i seg! Inntil de har litt mer å "skryte av" enn å være litt trøtt :jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det her hørte jeg bestandig som gravid......mitt svar var at vi kunne binde en sånn tøy potetose rundt magen hans å se hvor sliten jeg var......og det som er er at menn er ikke skapt for dette så gjett om han lukket munnen!

men har begynnt igjen nå etter fødsel.....og desverre kan jeg ikke komme med argumentet "når du kan også presse ut en vannmelon" fordi jeg fikk jo ks :lol:

:fnise: Nei, den frasen gikk du vel glipp av. Men du kan jo kontre med at du tross alt måtte på operasjonsbordet for å gi han en velskapt datter! I tillegg til å være melke-Q 24-7.. Lurer på hva han hadde sagt om han hadde en liten apekatt hengende i puppen hele dagen og natten! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Nei, den frasen gikk du vel glipp av. Men du kan jo kontre med at du tross alt måtte på operasjonsbordet for å gi han en velskapt datter! I tillegg til å være melke-Q 24-7.. Lurer på hva han hadde sagt om han hadde en liten apekatt hengende i puppen hele dagen og natten! :lur:

:ler: haha ja han sa også det når han så meg etter operasjonen at jeg var "hans hero"......men denne "trøttheten" kom etter vi kom hjem fra sykehuset......og god ide med apekatt hengende i puppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha litt humor fra mammanett:

UKE 35

"Begynner du å bli lei av å være høygravid? Hm, det var rart! De fleste elsker å veie 10 - 25 ekstra kilo, ha rygg- og hofte-smerter, masse utflod, føle at de aldri får nok hvile, men allikevel ikke få sove på grunn av magen som er i veien, ha kynnere og åreknuter, være kortpusten og tett i nesa og nokså varierende i humøret. Dessverre er det ikke sjeldent at man opplever alt dette på en gang."

Deeeeilig å være høygravid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og min kjære vært på ny kontroll og omvisning på ABC :) De er så hyggelige der altså.. I dag var vi der i 2,5 timer :dåne: De hadde vist ikke noe å gjøre og vi skravlet om fødsel leeeenge :fnise: Vi satt inne på fødestua og kjærsten fikk spurt masse og vi fikk en gjennomgang av fødselsfasene. Veldig betryggende, og faktisk så gleder jeg meg enda mer.. :)

Målte HB siden jeg er så trøtt om dagen, men det var jo veldig fint. Så jeg er nok bare klassisk gravid-trøtt. Og hodet er festet! :hoppe: Det ble jo DEN runden der jordmor, jordmorlærling og ENDA en jordmor sjekket og var usikre på om det var rumpa eller hodet som hadde festet seg. De trodde det var hodet men blir liksom ikke helt HELT sikre (seteleie betyr no go på ABC.. ) Til slutt hentet de inn et UL apparat og knotet litt med det :fnise: ("hvor er på-knappen..?") før de fikk bekreftet at det var hodet som lå ned. Akkurat som vi trodde ut i fra bevegelsesmønsteret. Godt å vite. :) Blodtrykket ble målt til 140/80 som både jeg og jordmorlærlingen syntes var litt høyt, men trolig var dette etter hele runden med dytting og pressing og styr med magen. Jordmor syntes ikke det var noe å bry seg om i alle fall.

Kjære hørte på hjertelyden også. Så nå føler vi oss litt klare og rolige i forhold til fødselen. :)

Og så har vi endret oss ang barnevogn IGJEN! :fnise: Det blir en TFK Joggster X både med twist-hjul (tre-hjuling) og city-hjul (firehjuling). Da kan vi bytte på etter vær, føre og aktivitet. Og Multi-X bagen som kan gjøres om til sportsdel i starten VENDT MOT OSS! :hoppe: Kan brukes til ca 18 mnd. Det er jo helt perfekt. For da kan vi snu han framver når vi føler oss klare for det. Den er litt tyngre enn den vanlige bagen til TFK som er veldig lett, men en venninne skal låne oss en sånn til vi flytter! Og den har lufthjul.. MAO vi har funnet en vogn som dekker alle kravene! Endelig.. :)

I helga har vi besøk av kjæres søster med sn 3 mnd baby. Kjempekoselig.. Gleder meg virkelig til vi får vår egen lille engel.. :rødme: Håper han blir like rolig og blid som han her for han er bare SÅ grei hele tiden. Nå skal hun besøke venninner så jeg og kjære skal slappe av med litt mat og film. Men hva skal vi spise... Kan ikke spise grøt IGJEN! :fnise: Kanskje indisk..? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awww høres bare helt fantastisk ut på ABC.....må si jeg missunner deg litt hva du har i vente.....håper du får en flott fødsel....bare 2 uker til lille Bolla di kan begynne å få lov å komme ut :nigo:

:klem: håper helgen deres er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siebaeo!

Det høres flott ut på ABC, og ikke minst veldig bra at de hadde så masse tid til dere at dere fikk snakka masse med de og bare følte dere enda tryggere etterpå. Og så bra at hodet er festa også forresten :hoppe: Det skal jeg også spørre om på torsdag, og håper hodet har festa seg her også :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på å stikke innom deg nå lenge, men tenkte jeg skulle lese hele boken din før jeg la igjen noen ord... :sjenert:

Men, hah, tror du jeg har hatt overskudd til det?? Så, jeg må nok bare nøye meg med et hei og hallo i første omgang, og lese meg bakover etterhvert ;)

ABC høres helt supert ut!! Hadde jeg bodd nærmere, så hadde nok det vært mitt valg også. Greit, vi har fritt sykehusvalg, og jeg kunne i realiteten valgt ABC, men hallooooo, hvor realistisk er det egentlig?? :fnise:

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awww høres bare helt fantastisk ut på ABC.....må si jeg missunner deg litt hva du har i vente.....håper du får en flott fødsel....bare 2 uker til lille Bolla di kan begynne å få lov å komme ut

håper helgen deres er fin!

Herlighet, du har rett! :dåne: Om litt over en uke kan han få lov til å komme på ABC! :hoppe: Håper han holder seg et par uker mer da, men DA er det baaare å komme altså :jepp: SHIT! Det er jo snart!! :strix: Håper på flott fødsel her og! Men jeg får bare ta det som kommer. :)

Hei Siebaeo!

Det høres flott ut på ABC, og ikke minst veldig bra at de hadde så masse tid til dere at dere fikk snakka masse med de og bare følte dere enda tryggere etterpå. Og så bra at hodet er festa også forresten :hoppe: Det skal jeg også spørre om på torsdag, og håper hodet har festa seg her også

Hei du!

Ja, veldig betryggende å være der. Håper finalen legger seg i rekken av gode inntrykk av stedet.. :) Blir spennende å høre om hodet er festet i morra! Du må huske å oppdatere! :jepp: I går på yogaen (som jeg har bestemt meg for å slutte på.. Han har jo bare ikke peiling.. "Båten" (mageøvelse) nå liksom?? :klaske: ), stod vi en del med rumpa i været og da ble jeg redd han skulle løsne igjen.. Føles så betryggende at han ligger klar i bekkenet.

:klem:

Så gøy at dere fikk så bra innføring på ABC!!

Her blir det spennende fremover da!!

Ja, snart kan jeg jo lage tippeliste! :)

Termin er 24 oktober om noen vil tippe..

Jeg har tenkt på å stikke innom deg nå lenge, men tenkte jeg skulle lese hele boken din før jeg la igjen noen ord...

Men, hah, tror du jeg har hatt overskudd til det?? Så, jeg må nok bare nøye meg med et hei og hallo i første omgang, og lese meg bakover etterhvert

ABC høres helt supert ut!! Hadde jeg bodd nærmere, så hadde nok det vært mitt valg også. Greit, vi har fritt sykehusvalg, og jeg kunne i realiteten valgt ABC, men hallooooo, hvor realistisk er det egentlig?? :fnise:

Ha en super dag!

Hei og velkommen O'hara! :)

Så hyggelig med nytt besøk. Og jeg skjønner GODT at du ikke orker lese hele boka! Kort oppsummert skulle jeg lage vanlig dagbok og tenkte å starte prøvingen etter noen mnd. Men så viste det seg at jeg ble gravid natt til den dagen jeg opprettet boka. hh Bladibladi, og nå er jeg snart i mål :fnise: Du er det og snart ikke sant? Terminen er 1 november? Det er jo veldig close da!

:fnise: Det er vel greit å ikke være for langt i fra fødestedet ja. Vi har 5 min å kjøre så det burde vi rekke. Håper ABC-fødsel blir like bra som inntrykket jeg har så langt! Vondt blir det jo uansett da.. Jeg håper på det beste og får ta overraskelsene når de kommer. :jepp:

Ha en fin dag du og! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være førstemann til å tippe :hoppe:

22.oktober tipper jeg på :gjeiper:

Den yogaen din høres ikke ut til å være spesielt tilpassa gravide altså :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: Hei hei!

Å herreguuuuud det nærmer seg, kjenner jeg er så spent på dine vegne! Olalala:)

Knib igjen litt til da:) Hehe..Så godt at du har roen, håper jeg og får det når jeg er like langt på vei som det du er!

Jeg vil også tippe!!

Hmmm, tipper han kommer 24 Oktober jeg:)

Lett dato for meg å huske og:) hehe

Dropp den yogaen og slappe ev siste tiden du:) Strenge meg vet du

:klemmer::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter 20. oktober! :jepp:

Håper vi kan få til et treff før du føder, sånn at du kan være med!! (Så du skrev i Pupsilures bok at du kunne tenke deg å være med, hvis det passer seg sånn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være førstemann til å tippe :hoppe:

22.oktober tipper jeg på :gjeiper:

Den yogaen din høres ikke ut til å være spesielt tilpassa gravide altså :klø:

:fnise: jeg har faktisk en "avtale" med en venninne om å føde denne dagen siden hun skal reise bort.

Nei jeg blir helt sinna av å tenke på den idiotiske yogaapemannen! :kjefte: Ikke ta på deg noe du ikke har peiling på!

:klemmer: Hei hei!

Å herreguuuuud det nærmer seg, kjenner jeg er så spent på dine vegne! Olalala:)

Knib igjen litt til da:) Hehe..Så godt at du har roen, håper jeg og får det når jeg er like langt på vei som det du er!

Jeg vil også tippe!!

Hmmm, tipper han kommer 24 Oktober jeg:)

Lett dato for meg å huske og:) hehe

Dropp den yogaen og slappe ev siste tiden du:) Strenge meg vet du

:klemmer::yvonne:

Ja han bør bli der minst et par uker til synes jeg! Par uker... :dåne: Merker jeg begynner å bli spent! :)

24 oktober er jo FN-dagen og. Det er notert!

:klem:

Jeg gjetter 20. oktober! :jepp:

Håper vi kan få til et treff før du føder, sånn at du kan være med!! (Så du skrev i Pupsilures bok at du kunne tenke deg å være med, hvis det passer seg sånn.)

Notert! Farlig å si men jeg har en liten følelse av at han kommer litt før... Men det er kanskje bare fordi jeg er spent :fnise: Så sitter jeg vel der en uke over og surmuler og angrer på at jeg skrev dette. hehe

Ja, treff hadde vært veldig hyggelig :) Jeg har jo litt tid til overs i oktober :lur: (inntil lillegutt kommer ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippelista (allerede..?? :dåne: ) - termin 24 oktober :)

Cypress: 20 oktober

Pupsilure: 19 og 21 oktober

dinedama: 21 oktober

Honning: 22 oktober

Småkjekset: 23 oktober

Luremegpå og LineGourmet: 24 oktober

Dine: 25 oktober

Neytiri: 26 oktober

Icing: mellom 26 og 28 oktober

O'hara: håper jeg ikke må gå over! :fnise: TAKK! :sukk:

(klarte å skrive feil termin.. er det et tegn kanskje?? :fnise: Termin er altså 24 og ikke 25 oktober!)

Revidert tippeliste.. :sukk:

Cypress: 30 oktober

Luremegpå: 30 oktober

Pupsilure: 31 oktober

Småkjekset: 31 oktober

LineGourmet: 1 november

Siebaeo: 1. november eller 4. november :dåne:

Dine: 3 november

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...