Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Ferieoppdatering!! :hoppe:

Neytiri :klem: Kult med magetriks! :fnise: Jeg kan det om jeg ligger laaangt bak, men da ender gjerne noe av maten på haka og balkongen.. Får vente litt til til jeg og kan trikse litt mer.

Og ja! Mannen min er supersøt! Vi har rene bakeriet hjemme om dagen :fnise:

Han uttalte til en kompis her om dagen: "Jada, småen hadde stå**** på ultralyden! Ingen tvil om hvem som er faren!" :ler:

***

Nå har jeg FERIE! :nigo: Det er DIGG! (med unntak av en liten jobbting jeg måtte ta med meg.. Men det ordner seg!)

Og værgudene har så langt gjort avisene til skamme! Jaggu var det ikke fint vær her og.. Ikke så varmt når sola ikke skinner, men når himmelen var knall blå hele gårdagen; hvem bryr seg!? :)

Møtte en venninne i går som har en mnd igjen. Da følte jeg meg litt stor.. Hun har en skikkelig stram mage som sitter ganske tett og høyt på kroppen. Så min så liksom litt stor ut i forhold til at hun er 3 mnd lenger enn meg.. Jeg bærer lavt og utover. Tror han leeeener seg ut mot lyset. Men etterpå kommenterte en annen venninne at jeg hadde så fin mage :nigo: og bare lo litt da jeg sa at jeg hadde lagt på meg 4-5 kilo. Hun hadde lagt på seg 24(!!) med siste og var GLAD hun hadde de for gutten hennes hadde omtrent spist henne opp og hun var liten igjen på veldig kort tid. Hun er veldig slank altså.. Og noe var nok vann. Men da ble jeg plutselig glad for at jeg har litt mer enn min normal på rumpa og skinka. :) Det er jo MAT! Jeg har hele mitt liv vært for tynn (i noens øyne) og synes det er litt rart når jeg har blitt "voksen" og kan legge litt på meg.. Jeg spiser sunt og lillegutt spreller som en liten helt så da skal jeg bare slutte tulle! :klaske: Symfysemål påvirkes av vinkel på livmor, vannmengde osv. Men gravidmager er liksom helt åpent for diskusjon.. Jeg gjør det jo til og med selv av og til.

I dag skal jeg gå på salg og se om jeg finner en jakke som passer! Og noen skjorter eller topper kanskje. Mamma mente jeg hadde pakket sola i kofferten for den var så syykt tung, men da jeg skulle finne noe litt fint å ha på fant jeg ikke så mye.. (mye ull og gore-tex som pakkes før en nordnorgeferie.. :fnise: ) Og så skal jeg møte bestemor til lunsj, det blir koselig! :)

:strix: :strix:

Nå er lillegutt 23+2!! :hoppe: Dvs at de gjør alt de kan for å redde han om han få hastverk! I går fortalte noen om en liten gutt på 3 år som er sprek og frisk som en fisk som var født i uke 24! :dåne: Han gikk til og med da han var 1 år!! Helt utrolig hva de får får til...

Håper alle har det fint!! Og at sommeren gjør dere GODT!! :klem::strix:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luremegpå

Hellu!

så kos å lese her da! Kjekt med oppdateringer synes jeg:)

Ikke pakk ned solen da, man kan jo faktisk dele litt med seg:) !!!

Hehehe:)

Klart mannen din er stolt over at det er en liten fotballspiller inn i der :) Jeg kunne også veldi gjerne tenkte meg at det er en gutt inni her:) De er så mye enklere av seg:)

Nord-norge har jeg aldri vørt, så du må oppdatere masse når du kommer hjem synes jeg! Me like!

Jeg banner på jeg er større enn deg allerede, men det er så individuelt, så ja, man får vel bare være flink når babyen kommmer :) :)

Jeg kommer veldig gjerne på bakeriutsalgene deres altså, hvis dere kan bake skoleboller! Yum yum!

Ha en super duper dag, så snakkes vi kanskje før du reiser!

Heidå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieoppdatering!! :hoppe:

Neytiri :klem: Kult med magetriks! :fnise: Jeg kan det om jeg ligger laaangt bak, men da ender gjerne noe av maten på haka og balkongen.. Får vente litt til til jeg og kan trikse litt mer.

Og ja! Mannen min er supersøt! Vi har rene bakeriet hjemme om dagen :fnise:

Han uttalte til en kompis her om dagen: "Jada, småen hadde stå**** på ultralyden! Ingen tvil om hvem som er faren!" :ler:

:hoho: skikkelig stolt av gutten sin tydeligvis!

ahh hærlig med ferie tenker jeg, missunner litt at du skal nordover....det må jeg og mannen en dag få til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Icing (hvor enn du er..), Luremegpå og Neytiri! :vinke:

Litt bekymra for Icing.. Men du er kanskje opptatt med flytting..? Håper det!

Hva ble det Luremegpå?? Har ikke du vært på UL nå? Så spennende!! :hoppe: Skoleboller sier du. mmmmmmmmmmmm! God ide! Jeg må sette kjekkasen på saken :lur:

Tviler litt på at du er større enn meg Luremegpå for her ligger vi fint i øvre del av grønnfeltet på helsekortet.. Det kan jo ikke fortsette sånn for da blir jeg jo en sånn svær medisinball! Jeg overdriver nok litt... ;) Skal ikke klage så lenge vekta viser fine lave tall. Bare at ribbeina min klager så veldig på utvidelsen.. Det er litt dumt. Men når det er stort sett det eneste jeg har av plager om dagen er det bare å strekke seg ut innimellom og være FORNØYD! :)

Jeg har allereder reist til nordnorge og fikk 3 superfine sommerdager!! SÅ langt.. I dag har det vært grått så det kan hende det var det vi fikk.. Krysser fingrene for mere :sol: !!!

Nordnorge er utrolig flott og dere burde alle oppleve det! :opplyser: Neste uke skal vi til Lofoten og det gledere jeg meg til! For ikke å snakke om verdens beste fiskesuppe i Henningsvær :dåne: Djeeez!! Jeg tror jeg opplevde en kulinarisk form for orgasme da jeg smakte den første gang! :fnise:

Ingenting er så digg som en stolt vordende pappa! :rødme: Han kommer hit i morgen han og, og jeg har vært og shoppet litt igjen så da skal jeg pynte meg litt når jeg henter han på flyplassen. :lur: Har svidd av litt mer på HM og fant bl a en kjempefin tubetopp/kjole i sort og hvite brede striper. Veldig kledelig til en gravid mage! Og det er ikke en mammatopp så da funker den senere og. Den funker som en litt lang topp. Anbefales! :)

Viktig å pynte seg når man begynner å bli litt bulkete!

Sommerklem til alle damene!! :klem: :klem: :klem:

Hilsen Siebaeo som ble brun da hun kom til nordnorge! (og fikk 10 myggstikk på føttene. KLØ!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahhh *missunnelig* lofoten er jo så vakkert(det jeg har sett av bilder).....har ikke dem tørrfisk da??? den skulle jeg jammen meg smakt for vi spiser jo det trofast hjemme på moderlandet :hjerter:

Må si at det er heeelt ok å få stor mage....jeg er jo større fra før, men nå som jeg har vært til en ny UL og legen sa hun ser ut som hun blir 20% under gjennomsnitt....ja da skulle jeg nesten ønsket meg større mage altså! kroppen er jo bare helt fantastisk, lager små mirakler :rødme:

kos deg videre på en nydelig ferie(høres sånn ut) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi og Neytiri! :) hyggelig at dere er innom og følger med :klem:

jeg skal være i tilsammen to uker i nord, halv uke unnagjort nå. Og ja!, koser meg veldig! Treffer gamle venner og slekt og laxer skikkelig. I går lå jeg på terrassen i 3-4 timer og leste bok, solte meg og spiste rabarbrapai! :nigo: Er ikke det ferie så vet ikke jeg!!

Lofoten er vel noe av det vakreste vi har i Norge! Gresskledde fjell som skyter rett opp i fra fjæra og kritthvite sandstrender. Litt synd at det er blåfrossentemperaturer på vannet bare.. :fnise: Tørrfisk er det masse av! :jepp: og jeg elsker det! Rart at man kan like knusktørr fisk.. :fnise:

Neytiri, jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig over den vekstestimeringen.. Omtrent i alle tilfeller jeg har hørt om så har de tatt veldig feil. Og stor/liten mage behøver ikke bety stor/liten baby (sa hun og krysset fingrene :fnise: Min teori er at lillegutt ligger i frontalleie. Dvs rett ut.:fnise:

Nå må jeg sove så jeg er klar til å hente den snacksy mannen min i morra! (etter en time spinn :hoppe: )

sov godt! :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi og Neytiri! :) hyggelig at dere er innom og følger med :klem:

jeg skal være i tilsammen to uker i nord, halv uke unnagjort nå. Og ja!, koser meg veldig! Treffer gamle venner og slekt og laxer skikkelig. I går lå jeg på terrassen i 3-4 timer og leste bok, solte meg og spiste rabarbrapai! :nigo: Er ikke det ferie så vet ikke jeg!!

Lofoten er vel noe av det vakreste vi har i Norge! Gresskledde fjell som skyter rett opp i fra fjæra og kritthvite sandstrender. Litt synd at det er blåfrossentemperaturer på vannet bare.. :fnise: Tørrfisk er det masse av! :jepp: og jeg elsker det! Rart at man kan like knusktørr fisk.. :fnise:

Neytiri, jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig over den vekstestimeringen.. Omtrent i alle tilfeller jeg har hørt om så har de tatt veldig feil. Og stor/liten mage behøver ikke bety stor/liten baby (sa hun og krysset fingrene :fnise: Min teori er at lillegutt ligger i frontalleie. Dvs rett ut.:fnise:

Nå må jeg sove så jeg er klar til å hente den snacksy mannen min i morra! (etter en time spinn :hoppe: )

sov godt! :klem: :klem:

Du HAR tatt ferie, når du har snudd klokka såpass at du er her kl01:25! :fnise:

Rabarbrapai, yuuuuuummi! Trodde ikke nordmenn likte rabarbra jeg.....vi lager jo KUN det i syltetøy og putter i kaker og ting,...men det går ikke an å kjøpe rabarbra syltetøy, er alltid blandet med jordbær....

Tørrfisk er bare noe av det beste som finnes....og nå som jeg ble gravid så fryser jeg den bare og da er jeg ikke noe stresset over at den ikke er varmebehandlet. :sikle:

Vannet på Island blir nok ikke noe varmere uansett om det er sol....og hvite strender er det ihvertfall ikke, vi har mange kolsvarte da...og røde strender....merkelig natur :gjeiper:

Nei Jm sa også det til meg at magen min vokser fint etter kurven, så når han sa den vekstestimeringen ble jeg litt sjokkert egentlig....men mandag skal jeg tilbake og bli sjekket igjen, så da håper vi han måler igjen og ser han har feil, fordi jeg er nesten 100% sikker på det når hun på føden målte uka før og sa hun lå akkurat rundt 2kg som hun skal gjøre i de ukene her.

Du får kose deg med mannen og nyte ferien sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite sykehusopphold, men satser på å få komme hjem i morgen - da de strides om hva som feiler meg :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siebaeo!

Nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom hos deg. Koselig å oppdatere seg litt her, og se det fine magebildet også :)

Godt å lese at formen din er på topp, og det virker som at du nyter ferien. Høres helt fantastisk ut! Jeg har så lyst til å reise til Lofoten og kjenner at jeg er litt misunnt ;)

Ha en fortsatt strålende sommer og kos deg masse :sol:

(Tenk, nå har vi under 4 måneder igjen!!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

25 UKER!!! Wuhuuu, her går det unna!

Stikker innom en liten tur jeg da, og ser at alt står bra til, noe som det ikke er tvil om:)

Håper du koser deg der du er :)

Klemmer:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du HAR tatt ferie, når du har snudd klokka såpass at du er her kl01:25!

...

Du får kose deg med mannen og nyte ferien sammen :klem:

Rabarbara er diggg!! Og jeg har kjmpelyst til å se de sorte og røde strendene dine.. Jeg SKAL opp dit en gang. Er du på besøk der ofte?

Håper det går bra med deg. Jeg er innom og leser litt fra telefonen innimellom og er ganske oppdatert. Krysser fingrene for et lavt og fint BT så Bunba kan bli i magen noen uker til! Og håper du og mannen koser dere og på tross av mye motgang.

Stooooor :klem: til deg!

Jeg har et lite sykehusopphold, men satser på å få komme hjem i morgen - da de strides om hva som feiler meg

:klem:

Sååå bra at du kom deg hjem igjen! Nå krysser jeg (og alle de andre) fingrene for at det går bra hele veien. :) Du har også fått nok nå.. Godt dere er vel i egen kåk! :klem:

Høres ut som om du har en strålende ferie Siebaeo:

:klemmer:

Det har jeg! Men nå hadde vi en uke med ganske dårlig vær så nå bærer det til Palma!! :hoppe: Håper du har det fint også! :klem:

Ha en fortsatt strålende sommer og kos deg masse

(Tenk, nå har vi under 4 måneder igjen!!! )

Samme til deg og kjære Honning! :klem:

Og jaaa! :strix: nå er det jo bare 3,5 mnd igjen! gulp.. Jeg gleder meg sånn!! :) Godt å høre at det går bra med deg og. Er alltid litt spent på dine oppdateringer siden vi har så tett løp. Ble du justert litt på UL du og? Jeg har forøvrig et magemål som ligger 1,5 cm over rødstreken og føler meg som en flodhest.. Lurer på hvordan jeg føler meg om tre mnd!!? :dåne:

25 UKER!!! Wuhuuu, her går det unna!

Stikker innom en liten tur jeg da, og ser at alt står bra til, noe som det ikke er tvil om

Håper du koser deg der du er

Klemmer:)!

:strix: Jaaa!! det går unna her!! Og med deg og ;) Håper du har det bra også :) KLEM!

Bare 15 uker igjen nå :strix:

Håper du får en flott søndag

Guri det har du rett i.. Hjelpes!!

***

Hjelp nå lyner det som bare rakkern!! TØr ikke skrive mer.. Logger av og prøver å skrive mer i morra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde... Herlighet, jeg har aldri opplevd SÅ intenst lyn og torden. Det var jo rene lysshowet her! Litt kult og.. :) Så vi måtte bare slå av alt og hoppe til køys. Som ikke var en dårlig ide.. :lur:

I dag stikker vi spontant til Palma! Eller, et lite sted rett utenfor Palma. Håper det ikke blir FOR varmt.. Vi får bare ha siesta og ligge i skyggen og sånt. :nigo: Blir diiiiggg!! Bare jeg og kjærsten uten famile og andre som tar av tiden vår :rødme: Og så lillegutt da!! Han er jo med! :fnise:

I dag prøvde jeg å ta mitt eget SF-mål :fnise: Men det var ikke så lett.. fikk både 22, 23 og 24.. Håper egentlig på 23 for da vokser jeg fortsatt fint men flater litt ut.. Så jeg ikkeblir frøken Giga her. Jeg har jo ikke fått trent så mye som jeg har villet så jeg føler meg litt flodhestete.. :sjenert: Ikke at jeg har blitt kjempetjukk eller noe, men jeg har jo fått litt ekstra på hoftene. Men det må jeg vel ha og for å amme. Puppene gjør liksom at jeg ser litt deisete ut føler jeg. Jeg vil IKKE ha så store pupper for alltid! Selv om kjæsten synes det er litt stas. :fnise:

Men nå må jeg pakke ferdig! :hoppe: Jeg får ta dagbokrunden når jeg kommer tilbake. Forhåpentligvis brun og blid :nigo:

Ha det fiiint alle sammen!! :sol::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å god tur! Håper dere får en flott tur med mye avslapping og ingen hetebølge :)

Samme til deg og kjære Honning! :klem:

Og jaaa! :strix: nå er det jo bare 3,5 mnd igjen! gulp.. Jeg gleder meg sånn!! :) Godt å høre at det går bra med deg og. Er alltid litt spent på dine oppdateringer siden vi har så tett løp. Ble du justert litt på UL du og? Jeg har forøvrig et magemål som ligger 1,5 cm over rødstreken og føler meg som en flodhest.. Lurer på hvordan jeg føler meg om tre mnd!!? :dåne:

Ja tenk at det bare er 3,5 mnd igjen! Er helt sprøtt å tenke på! Om 3-4 måneder er vi mødre :hakeslepp: Har dere handla inn mye til ungen enda?

SF-målet ja... Det er det som de krysser av på på helsekortet, stemmer ikke det? Forrige gang så var jeg akkurat på streken, men nå har jeg vokst siden sist merker jeg, så det blir spennende å se neste tirsdag igjen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Deilig å dra på tur:) Håper dere lever livet fullt ut:)!

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...