cypress Skrevet 10. september 2010 #441 Del Skrevet 10. september 2010 Skjønner frustrasjonen!! Det ER mye som skal på plass, og det blir fort overveldende, særlig hvis man føler man må ta det meste alene.. Jeg satt og regnet på ukene her, og fant ut at jeg er ganske nøyaktig like langt på vei som du er nå når vi skal flytte... Ut fra det du skriver om energinivå, så kan jeg ikke si jeg gleder meg... Men det kan jo være annerledes for meg da. Det blir spennende å se.. Håper dagen i dag blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. september 2010 #442 Del Skrevet 10. september 2010 Hei siebaeo! Du er klasifisert høygravid 34+4 Jeg fødte 34+1 så 3 dager unna Jeg skjønner deg alt for godt hvordan det er å måtte tenke på alt selv.....mannen her er borte 5 uker om gangen og da har jeg rett og slett ikke valg......Håper mannen din klarer å skjønne hvordan det er sånn på slutten, man blir både psykisk og fysisk sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 10. september 2010 #443 Del Skrevet 10. september 2010 Ville bare ønske deg en god helg og gi deg en ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. september 2010 Forfatter #444 Del Skrevet 10. september 2010 Nå virker ikke multisitat igjen.. :klø: Så hyggelig med meldinger fra dere når jeg er sånn deppeguri.. Cypress Det kan hende jeg er i en liten bølgedal om dagen med litt for mye som surrer i hodet.. Ikke sikkert du blir sånn! Håper ikke det i alle fall.. Men jeg ville forberedt meg på at det er mulig og gjort en del forarbeid før den tid. Pakke litt og litt framover kanskje. Samt lage en plan for flyttinga, og hvem som skal hjelpe, vasking, (vaskehjelp?)evt flyttebyrå osv. Så går det nok bra. Vi har utsatt en del ting litt for lenge føler jeg og det er da det renner over for meg.. Dagen har vært ganske grei og nå er det helg! Håper din dag har vært og blir fin også Neytiri Ja, jeg skjønner nesten ikke hvordan du holdt det ut der en stund!! Kjempeimponert.. og du som ble syk også. Jeg skal ta en alvorsprat med kjærsten her i kveld.. Hver gang jeg tror han har skjønt det HELT så ser jeg etterpå at han ikke helt gjør det alikevel. Det er dimensjonen på "slitenheten" han ikke helt ser tror jeg.. Blir så lei av å si at "joda, det går så bra atte! Veldig greit svangerskap altså!" til alle som spør, samtidig som man egentlig er dritsliten.. Er vel ikke helt uvanlig at man gjør det Oi, fire dager til jeg er høygravid ja. Det merker jeg egentlig Tenk at du fødte "i morra".. :dåne: Skjønner at DET var mer enn bare litt stressende!! Du er så sterk du. Iril Takk for det! Det gjør godt.. Så fint å kunne syte litt til noen som vet hvordan man har det.. Håper du får en kjempefin helg du og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. september 2010 #445 Del Skrevet 10. september 2010 Neytiri Ja, jeg skjønner nesten ikke hvordan du holdt det ut der en stund!! Kjempeimponert.. og du som ble syk også. Jeg skal ta en alvorsprat med kjærsten her i kveld.. Hver gang jeg tror han har skjønt det HELT så ser jeg etterpå at han ikke helt gjør det alikevel. Det er dimensjonen på "slitenheten" han ikke helt ser tror jeg.. Blir så lei av å si at "joda, det går så bra atte! Veldig greit svangerskap altså!" til alle som spør, samtidig som man egentlig er dritsliten.. Er vel ikke helt uvanlig at man gjør det Oi, fire dager til jeg er høygravid ja. Det merker jeg egentlig Tenk at du fødte "i morra".. :dåne: Skjønner at DET var mer enn bare litt stressende!! Du er så sterk du. Ja hva er det for no...alle forventer at man skal bare være sååå glad å nyte alt med graviditeten å gjøre, sorry men er vel ups and downs der altså...men er liksom ikke "lov" å snakke negativt. Ja tenk det....høygravid er du snart...og ja du vil nok ikke gå i samme spor som meg, uansett om det har gått strålende(spesielt etter vi kom hjem), så er det en tøffere start en jeg unner noen. håper mannen får litt vett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. september 2010 #446 Del Skrevet 12. september 2010 Heia! Bra me deg eller? Skjønner det er tunge tider av å til, vi har jo alle de dagene da! Beynner det meste å komme på plass da? Godt å se at du er her enda, og at baby vokser seg stor og sterk:)!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. september 2010 #447 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg hadde Carpal Tunnel syndrom i mitt svangerskap og jordmor anebefalte at jeg kjøpte en skinne på apoteket som gjorde det letterer for blodgjennomstrømningen om natten. Dette hadde god effekt på meg i allefall. Og det ble helt borte etter at lilletrulta var ute. Så hold ut kjære deg Her var jo nesten ingenting klart til lilletrulta kom, men det meste kommer på plass og de krever ikke så mye i starten, jeg er en listefreak og må ha ting i perfekt orden - det fikk jeg jo ikke til der jeg lå. Men du kommer langt hvis du har bleier, sinksalve, kluter, babyolje. Kan også være lurt å ha MME og flasker bare sånn i beredskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #448 Del Skrevet 14. september 2010 Heia! Bra me deg eller? Skjønner det er tunge tider av å til, vi har jo alle de dagene da! Beynner det meste å komme på plass da? Godt å se at du er her enda, og at baby vokser seg stor og sterk:)!! Hei du Jada vi depper vel litt hele gjengen. Men synes jeg er litt for deppete om dagen.. Føler at det bare er meg som er så sliten! Er det bare jeg som er lite utholdende eller..? Synes jeg ser friske spreke gravide overalt! Nå får jeg jo stadig høre at jeg ser så sprek ut osv så det kan vel hende disse andre jeg ser er litt slitne også uten at jeg nødvendigvis ser det.. Har liksom gått og innbilt meg at jeg er ganske utholdende og klarer det meste, men nå må jeg si at jeg har blitt litt parkert her.. Føles litt svakt om du skjønner.. Men ja, det meste begynner å komme på plass nå! Nå har vi vel egentlig det meste av det vi må ha. Og nærmer oss et vognvalg og. Vi har jo en på plass her nå, men den er bare til vi finner "drømmevogna". Bilstol kom i går. Føles mye bedre nå sånn sett. Gutten vår er en sterking ja! :rødme: Gleder meg til å treffe han. Nå er det ikke SÅ lenge til. Jeg hadde Carpal Tunnel syndrom i mitt svangerskap og jordmor anebefalte at jeg kjøpte en skinne på apoteket som gjorde det letterer for blodgjennomstrømningen om natten. Dette hadde god effekt på meg i allefall. Og det ble helt borte etter at lilletrulta var ute. Så hold ut kjære deg Her var jo nesten ingenting klart til lilletrulta kom, men det meste kommer på plass og de krever ikke så mye i starten, jeg er en listefreak og må ha ting i perfekt orden - det fikk jeg jo ikke til der jeg lå. Men du kommer langt hvis du har bleier, sinksalve, kluter, babyolje. Kan også være lurt å ha MME og flasker bare sånn i beredskap Hei! Nå var det lenge siden jeg hadde snakket med deg. Jeg mistet deg litt da du byttet dagbok! Og ser at sidene har føket avgårde i den nye boka. Jeg må inn og lese meg igjennom den. Jeg tror jeg skal skaffe meg sånne skinner jeg og.. Kanskje det hjelper litt når jeg sitter og skriver på jobb og?? Nå dovner fingrene bort hele tiden. (jeg har fire norale fingertupper as we speak). Håper det forsvinner her og når han har kommet ut! En jeg kjenner fortalte at hun fikk tilbake følelsen i en finger i det vannet gikk! Jeg tenkte faktisk på dere da jeg friket som verst her! Var nok litt stressende å ligge der og ikke få gjort noe ja.. Nå begynner det å gå seg til her. Men flasker og MME skal jeg kjøpe også! Vil du anbefale merke på MME kanskje? Takk for og tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 14. september 2010 #449 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hehe, ja, men jeg tror bare at mange gravide ser veldig opplagte, men likt som deg, så er nok alle slitne til tider!! Sånn som kjæresten min sa i går:Du er nok en av de veldig heldige du.. Ja, jeg er kanskje det, men folk er så forskjellige da, og slik må det jo være..! Alle har sine drålige dager, men heldigivs så har du mange mer som er gode da:) Synes ikke du er noe syteguri! Det som jeg sliter mest med er at andre ikke kan forstå at vi syter litt av å til, at de ikke har forståelse av at det faktisk er tungt å bære på 7 kilo ekstra...vet ikke hvordan det er for din del.. MEn nå får vi snart den største gaven vi kan ønske oss, så da tåler vi jo en del og synes jeg! Så koselig at dere har fått vognen i hus da! Vi har våres plassert et annet sted foreløpig, orker ikke at det skal være så trangt her, før det er høøyst nødvendig!! Men kjedelig med den nummenheten i fingrene da...håper den kommer seg etterhvert! Snart kan du gå hjemme, og slappe litt mer av!!! Weeeee:)!!! :klemmer: Ja, pluselig er han der:) Har du vasket lii babytøy å sånn da eller? Dyne osv, er det kjøpt? I såfall kan du veldig gjerne anbefale videre... Bilsete ja...skal få foreldrene mine til å kjøpe det til meg, det er mye rimeligere der de bor:)Hva endte du opp med? Klemmen! Jeg var på princess i går, og de anbefalte dundyne..hmhmhm.. Endret 14. september 2010 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. september 2010 #450 Del Skrevet 14. september 2010 Nå har du blitt stemplet som høygravid!!!!!! GRATTIS!!!!!! skåler seff med juice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #451 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg er forresten høygravid fra og med i dag.. har følt meg litt høygravid en stund må jeg innrømme Greit å få det stadfestet. I dag droppet jeg yoga igjen.. Fikk lov til å forskyve den så jeg ikke mister timen. Tror jeg har bedre av å hvile de dagene jeg blir sliten og heller ta det igjen når jeg har energi. For jeg har det innimellom altså! I dag ble jeg av en eller annen grunn sliten på jobb. Ups and downs.. Før helga hadde jeg en alvorsprat med min kjære.. Og da brast alle demninger kan man trygt si! Jeg innså at jeg var så utrolig skuffa og følte meg alene. For ettersom formen har dalt en del i det siste, har jeg jo sagt det til min kjære, som har svart med å snakke det bort eller snakke omnoe annet. Fordi det skulle hjelpe eller noe... Men jeg trengte jo trøst! Ikke at en frisk sprek mann svarer at: "jada jeg er litt trøtt i dag jeg og". Eller noe i den duren! DU er trøtt?? Jeg har ikke sovet i natt eller natten før der, eller natten før der. Jeg har dritvondt i ryggen, vil bare gråte og kjenner ikke fingrene mine. HALLOOOO! Trøst eller??! Måtte si at det var muligens litt idiotisk å ikke innse at jeg trengte omtanke, ikke "hjelp til å ikke tenke på det".. Følte meg som en skikkelig sytepave som aldri fikk noen respons.. Og innså at jeg var så fryktelig lei meg hele tiden fordi jeg rett og slett følte meg litt alene midt oppi det som foregår i hode og kroppen.. Jeg ble faktisk skikkelig sint og lei meg da jeg til slutt innså det.. Og det hele midt oppi krangelen eller hva jeg skal kalle det.. I tillegg kjeftet han litt fordi han følte at "alt" han foreslo var feil. Mye ALT og ALLTID, og ALDRI når den fyren krangler.. Det synes jeg er så utrolig barnslig, men det er en annen historie. Jeg skal ta noe av det til meg og kanskje ikke si at jeg ikke synes vi skal sette babyoljen midt mellom alt annet rot i baderomshylla, men samle alt på et sted så vi har oversikt.. Selv om jeg har lyst. Men hele veien er det jeg som har googlet og undersøkt opp og ned i mente og da får man kanskje et slags eierskap til det hele.. Men han får ta litt av det på egen kappe og. For her er det ingen som har hindret han i å sette seg inn i ting. Til syvende og sist fikk vi oppklart i en del ting som fort kunne surnet veldig her. Og det var bra. Jeg innser at jeg trakk meg mer og mer unna han følelsesmessig fordi jeg rett og slett følte meg litt sviktet. Etter denne oppklaringen har ting blitt mye bedre. Lysten på kos og kom faktisk tilbake igjen! Det var det to som hadde godt av tror jeg.. Nå håper jeg bare det holder seg sånn her og at det ikke faller tilbake igjen.. For vi står jo overfor livets største (og kanskje mest slitsomme?) oppgave snart. Og da trenger vi hverandre! Må innrømme at jeg har en liten flik av redsel for at ting skal bli vanskelig igjen.. Men jeg må nok skylde litt på hormoner her og. Han har det nok ikke så lett om dagen han heller! Vi finner nok ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #452 Del Skrevet 14. september 2010 Nå har du blitt stemplet som høygravid!!!!!! GRATTIS!!!!!! skåler seff med juice Jeg var litt opptatt med å syte og klage nå jeg.. Takk! Du sier det så mye bedre!! Jeg skåler med Gaviskon her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #453 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hehe, ja, men jeg tror bare at mange gravide ser veldig opplagte, men likt som deg, så er nok alle slitne til tider!! Ja, jeg har jo følt meg som en av de heldige jeg og egentlig. Men nå er jeg litt overrasket over hvor fort jeg blir trøtt og slapp etter en halv dag på jobb.. Men men, sånn er det vel bare. Hvis jeg får litt orden på de teite hendene sover jeg kanskje bedre og da skal det nok hjelpe litt. Og så er det bare to og en halv uke igjen på jobb! Og vi bærer jo ikke bare på de ekstra kiloene.. Vi har et hjerte som jobber mye tyngre enn andre pga den voldsomme økningen i blodmengde. I tillegg lager vi barn 24-7!! Fabrikken som aldri tar pause.. Jeg kjenner at jeg er tung nå. Får hele tiden høre at "du kan da ikke ha lagt på deg noe annet enn magen??" Men joda.. vet ikke helt hvor kiloene er egentlig (eller hvor mange det er nå for den saks skyld) :klø: Vi kjøpte faktisk dyndune i helga. Da har vi en stor til når vi får sprinkelsenga og en liten til vugga: Dyna vi kjøpte virker kjempebra og var veldig billig! Den heter Norsk Dun Nightlife (Highline Climatic Life). Og skal være spesielt egnet for husstøvallergikere. Står det på den iaf. Kostet 245,- for 65x80. Kjøpte den på Babyplaneten i Arendal (var på tur ser du ) Vi kjøpte Maxi Cosi med Isofixbase brukt. Men den ser helt ny ut. Lett og bra sete som funker på masse vogner! (men kanskje ikke på Emaljunga når jeg tenker meg om..) Har så vidt begynt å vaske barnetøy, håndklær, sengeklær og gulpekluter! Og vugga er så fin der den står med fly-uroen :rødme: Nå ble jeg i MYE bedre humør!! Er så hyggelig med alle koselige meldinger her inne! Endret 14. september 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. september 2010 #454 Del Skrevet 14. september 2010 Hei Siebaeo! Tenk du er høygravid!! Det er godt å se at du fikk snakka ut med din kjære og at det hjelper veldig på. Det er nok ikke enkelt for de mannfolka å vite hva som er riktig å gjøre alltid heller, men det er tross alt vi som sliter med hormoner og trenger omtanke til syvende og sist, og akkurat det må de bare klare å bære over med Lurt at du dropper gravidyogaen når du er veldig sliten ja, hvertfall siden den er ganske fysisk hos deg. Vi gjør ikke solhilsen og sånn på min yoga, men den begynte å bli littegrann mer fysisk hos meg også forrige gang (hadde ikke gjort noen stående øvelser før, men det gjorde vi sist gang blant annet). Jeg er faktisk enda litt støl etter fredagen Jeg kjenner meg godt igjen det med å ville ha alt på plass nå, og begynner å bli litt småstressa over å få ting på plass. Egentlig mangler jeg ikke noe særs store ting heller, men det må være deilig å bare ha ting klart og slippe å styre med det på slutten og heller kose seg så mye som mulig på slutten. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 14. september 2010 #455 Del Skrevet 14. september 2010 Men synes jeg er litt for deppete om dagen.. Føler at det bare er meg som er så sliten! Er det bare jeg som er lite utholdende eller..? Akkurat det tror jeg vi trygt kan svare nei til. Du er mye lenger på vei enn meg, og jeg føler omtrent jeg ikke har gjort annet enn å syte og klage hele svangerskapet. Må innrømme at jeg aldri hadde forestilt meg at det skulle være så tungt og innebære så mye smerter. Har noen venninner som sier at man blir vant med å spy og man blir vant med å ha vondt i bekkenet, og det er godt mulig det, men jeg må innrømme at det føles så utrolig lenge når jeg har vært dårlig/delvis sengeliggende helt fra jeg testet positivt og egentlig ikke har noen utsikter til å bli bedre før etter fødselen. Så; jeg har lært at det er lov å være sliten og lei seg, og at jeg aldri skal si til noen at så fort babyen kommer ut er alt glemt. For det hjelper ærlig talt ikke så mye akkurat nå. Mye ALT og ALLTID, og ALDRI når den fyren krangler.. Det synes jeg er så utrolig barnslig, men det er en annen historie. Sånn er mannen min også, men når jeg minner ham på at jeg faktisk er ganske flink til å gi ham komplimenter for det som er bra og riktig og må få lov å si i fra om det som kanskje ikke er der, tar han det til seg. Så han har blitt flinkere der, men jeg vet veldig godt hvor frusterende det er. Kanskje det er en mannegreie? :klø: Hurra for høygravid! Da er det i hvert fall ikke lenge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. september 2010 #456 Del Skrevet 14. september 2010 Vi bruker NAN for det var det de brukte på sykehuset, så vi orket ikke å begynne med noe nytt da vi kom hjem fra sykehuset. NAN for du også kjøpt ferdig utblandet på butikken så du slipper å stå å koke opp hvis ammingen skulle gå tregt en dag NAN kommer også i en hypoallergenic utgave som man får kjøpt på apoteket, hvis lillegutt skulle finne på å reagere på det. Nå er du høygravid Offisielt var jeg høygravid i tre timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. september 2010 #457 Del Skrevet 14. september 2010 Vi bruker NAN for det var det de brukte på sykehuset, så vi orket ikke å begynne med noe nytt da vi kom hjem fra sykehuset. NAN for du også kjøpt ferdig utblandet på butikken så du slipper å stå å koke opp hvis ammingen skulle gå tregt en dag NAN kommer også i en hypoallergenic utgave som man får kjøpt på apoteket, hvis lillegutt skulle finne på å reagere på det. Nå er du høygravid Offisielt var jeg høygravid i tre timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. september 2010 #458 Del Skrevet 14. september 2010 Offisielt var jeg høygravid i tre timer Var lenger en meg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #459 Del Skrevet 14. september 2010 Hei Siebaeo! Tenk du er høygravid!! *** Ha en fin kveld jaa! Nå blir det alvor her snart.. :dåne: Ja, disse mannfolka får tåle litt når vi låner bort kroppen vår i så lang tid.. De må bare ha det inn med slegge av og til.. Yoga kan være kjempetungt! Har vært ganske støl jeg også! Det er ingen tvil om at det er god trening altså. Men alt til sin tid.. Merker at treningsmanien min har dalt litt i det siste.. Og det er sikkert både naturlig og greit egentlig. Jeg er helt enig! Jeg vil at vi skal kunne roe oss ned på slutten og kose oss mens vi venter. Det er tross alt store endringer som kommer til å skje.. Ha en fin kveld du og! *** Så; jeg har lært at det er lov å være sliten og lei seg, og at jeg aldri skal si til noen at så fort babyen kommer ut er alt glemt. For det hjelper ærlig talt ikke så mye akkurat nå. Sånn er mannen min også, men når jeg minner ham på at jeg faktisk er ganske flink til å gi ham komplimenter for det som er bra og riktig og må få lov å si i fra om det som kanskje ikke er der, tar han det til seg. Så han har blitt flinkere der, men jeg vet veldig godt hvor frusterende det er. Kanskje det er en mannegreie? Hurra for høygravid! Da er det i hvert fall ikke lenge igjen! Takk for hyggelige ord.. Det er faktisk veldig godt å høre. Vi er jo i samme båt her alle sammen.. Jeg synes nå jeg har vært veldig heldig egentlig så det er sikkert derfor jeg får så drlig samvittighet over klagingen.. Men enig i det med at det er overraskende mye vondter som følger med. Jeg har jo ikke vært så uheldig at jeg har ligget til sengs sånn so deg Men jeg har nok ikke hatt en helt smertefri dag siden mai tror jeg. Fytti katta så tøffe vi må bli av dette! Tipper det er en mannfolkgreie ja... Nei det nærmer seg hedigvis! SOM jeg gleder meg.. Nå er du høygravid Offisielt var jeg høygravid i tre timer Takk for tips! Da kjøper jeg det. 3 timer du.. Du VAR i alle fall høygravid da! Jeg er på høyden nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2010 Forfatter #460 Del Skrevet 14. september 2010 Var lenger en meg det Det er ikke høyden det kommer an på vet du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå