cypress Skrevet 3. september 2010 #421 Del Skrevet 3. september 2010 I dag var jeg hos jordmor. Det gikk fint og alt er bra. Jeg må bare følge med på kynnerne at de ikke blir regelmessige eller verre. Og at man gjerne fikk dem når man var sliten, så det var noe jeg skulle ta hensyn til. Og måtte ikke stresse.. Lett å si. Hun kommenterte at det kanskje kunne bli litt tungt å gå OPP i 100% etter å ha jobbet 60% siden i fjor.. Men jeg skal se det an og be om sykemelding dersom det ikke går. Sitte hele dagen var ikke aktuelt sa hun så fikk formaning om masse pauser og opp å bevege seg. Jeg sitter jo foran PC absolutt hele dagen.. Får bare se hvordan det går. Snart bare 4 uker igjen å jobbe!! Jeg også har en jobb der jeg sitter foran pc hele dagen. Jeg har ikke merket noe til at det er noe problem enda. Men det kommer eller?? Orker du fortelle litt om hva jeg kan vente meg? Jeg klarer ikke se for meg hva problemene er, bortsett fra at magen gjør at jeg ikke når frem til tastaturet… Eller blir det ikke sånn?? Hvordan gjør du det?? :klø: Jeg har heve-senke-pult, da kan jeg i hvert fall stå litt innimellom. Jeg kommer til å dø av kjedsomhet dersom jeg skulle være hjemme hele dagen, så jeg vil helst jobbe så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. september 2010 #422 Del Skrevet 3. september 2010 Kan sikre dere at HVIS dere må sykemeldes(evt delvis) så er det en grunn for det og da vil dere nok ikke kjede dere på samme måte som dere føler nå. Det var da jeg begynnte med strikkingen og scrapping igjen.....da hadde jeg tid liksom. er vel best at du og barnet har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. september 2010 Forfatter #423 Del Skrevet 3. september 2010 Hei Luremegpå Takk for at du passer på! Jo, jeg innser jo at det kan bli tøft.. men jeg føler jeg må prøve først for å se om det er en mulighet. En ting er å bli litt sliten, det tåler jeg jo, men en annen ting er om det ikke er bra for magen. I tillegg er det så lite å gå på om jeg har en dårlig natt for eksempel.. Da henger det liksom i dagesvis når jeg i tillegg blir sliten på jobb. Vi skriver timer og fakturerer så når jeg ikke klarer å fylle en dag går jeg i minus på timene. Og DET skal jeg ikke. Da er det sykemeldning pronto. Jeg finner nok ut av dette snart.. Lagde en skikkelig god pai med ost, skinke og spinat med grov bunn! mmm, ble kjempegod! og er IKKE vanskelig! Jeg skal legge ut oppskrift senere 12 kilo er nok helt fint. Jeg hadde en aller annen idiotisk ide om at jeg ikke skulle legge på meg så mye Mamma la på seg 7 kg med meg. Men jeg ser jo helt ok ut så får slutte å syte! Hei Cypress! Det er nok ganske individuelt hva som er plagsomt eller ikke.. Men jeg har slitt med smerter i ribbeina siden jeg var der du er om trent, siden jeg er ganske smal i "kassa". Derfor ble trykket utover ganske fort stor belastning på stramme muskler og muskelfester. Spes på oversiden av magen hvor det etterhvert ble litt betent. Man blir gjerne veldig sliten i ryggen etterhvert også når magemusklene tar kvelden og man i tillegg blir ganske tung foran, og da tar det veldig på å skal sitte rett i ryggen hele tiden (synker jeg sammen får jeg vondt i festene foran, og på sidene bak i ryggen ) Jeg har ikke heve-senkepult dessverre.. Og ja, magen gjør jo at man ikke kommer så nært bordet, og da er det fort gjort å bli litt framoverlent og blir ENDA MER sliten i ryggen. Og når jeg blir sliten av å være i samme stilling hele dagen får jeg kynnere. Lillegutt bruker å dytte i bordkanten.. I tillegg samler det seg mye blod og veske i føttene når man sitter lenge. Så det er viktig å få rørt seg litt og gjerne sitte med beina høyt flere ganger i løpet av dagen. Ligge litt er nok lurt for alle disse plagene.. Og ja, glemte nesten, bekkenplager og langvarig sitting er no-go. Jeg har heldigvis ikke så mye plager der lenger, men halebeinet blir VELDIG ømt etter en dag på en stol. Blir vondere og vondere å reise seg opp utover dagen. Men du, dette behøver IKKE bli sånn for deg altså.. Jeg tror det er veldig individuelt, og håper at ikke alle sitter sånn og har vondt nesten hele tiden! Tror de ribbeina mine lager mye problemer.. Det kan sikkert være lurt å trene ryggen og kjernemusklatur en del før man blir framtung. Da har man mer å stille opp med når magemusklene ikke hjelper så mye lenger. Så det ville jeg gjort om jeg var deg! Og jeg har INGEN planer om å bli 100% sykemeldt, da skal det være fare for liv altså. Men det kan hende at dagene må bli kortere igjen. Jeg er jo ikke vant til å jobbe full tid lenger så det blir sikkert litt ekstra tungt pga det. Og med fersk vannlekkasje på badet ble jeg ikke mindre stressa og mer uthvilt akkurat... Drit.. typisk at alt sånt skjer når det passer minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. september 2010 Forfatter #424 Del Skrevet 3. september 2010 Kan sikre dere at HVIS dere må sykemeldes(evt delvis) så er det en grunn for det og da vil dere nok ikke kjede dere på samme måte som dere føler nå. Det var da jeg begynnte med strikkingen og scrapping igjen.....da hadde jeg tid liksom. er vel best at du og barnet har det bra Ja absolutt.. Jeg har jo "klart meg" på 60% jobb hele svangerskapet. Forskjellen mellom å være HELT utslitt og det å jobbe passe mengde og ha overskudd til resten av dagen er stor.. jeg blir så mentalt ustabil av å være sliten og. Klarer ikke være kjærste, blir litt depressiv, bekymret osv. Men det er de vonde kynnerne som er verst. Da blir jeg litt redd og selv om det sikkert ikke er noe farlig.. Planen er å lytte til kroppen! litt idiotisk men jeg får liksom dårlig samvittighet av å ikke klare alt.. en kollega av meg i perm nå var superwoman på jobb virket det som.. Men så sov hun hele resten av døgnet har det kommet fram.. Så, hvor mye skal man ofre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. september 2010 #425 Del Skrevet 3. september 2010 Nemlig....kan si at legen min sa at orker jeg ikke noe utenom jobben og å sove så gjør jeg for mye.....så da var det i første omgang50% sykemelding, men ble aldri tilrettelagt for meg så måtte til slutt få 100%. Hadde og vonde kynnere......fikk faktisk allerede i uke20 og da sa føden at om jeg ikke tok det med ro kunne det bli tidlig fødsel og barnet kom mest sannsynligvis ikke til å overleve. DET tok jeg faktisk veldig på alvor.....så ja hør på kroppen, er überviktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. september 2010 #426 Del Skrevet 3. september 2010 Håper du får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. september 2010 #427 Del Skrevet 4. september 2010 Hei Siebaeo! De vonde kynnerne og vondt halebein etter å sitte hele dagen bør du nok ta på alvor, og jeg tror nok det er lurt å sykemelde seg delvis sånn som du har det nå. Pass på degselv og ikke slit deg ut! Selv har jeg ikke hatt kynnere som er vonde, men jeg merker at de kynnerne jeg har kommer oftere og oftere, og litt ekstra mot slutten av denne uka som det har vært alt for travelt på jobb... Og nå har jeg til og med trappa ned til 50% (noe jeg virkelig ikke angrer på!). De siste par ukene før jeg ble sykemeldt så var jeg totalt utslitt etter jobb, mens nå har jeg overskudd som før igjen (nesten da, for bekkenet/ryggen sliter meg fort litt ut). Håper du får ei fin helg, og ta vare på degselv! Ikke mange ukene igjen nå vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. september 2010 Forfatter #428 Del Skrevet 4. september 2010 Hadde og vonde kynnere......fikk faktisk allerede i uke20 og da sa føden at om jeg ikke tok det med ro kunne det bli tidlig fødsel og barnet kom mest sannsynligvis ikke til å overleve. DET tok jeg faktisk veldig på alvor.....så ja hør på kroppen, er überviktig! Det skal jeg.. det er jammen ikke noe å tulle med! Skal høre på mandag hva jordmor sier og så ringe til legen min. Føler jeg har kommer fram til en løsning nå! Håper du får en flott helg! Takk for det! Håper du og har en kjempefin helg! Hei Siebaeo! De vonde kynnerne og vondt halebein etter å sitte hele dagen bør du nok ta på alvor, og jeg tror nok det er lurt å sykemelde seg delvis sånn som du har det nå. Pass på degselv og ikke slit deg ut! Selv har jeg ikke hatt kynnere som er vonde, men jeg merker at de kynnerne jeg har kommer oftere og oftere, og litt ekstra mot slutten av denne uka som det har vært alt for travelt på jobb... Og nå har jeg til og med trappa ned til 50% (noe jeg virkelig ikke angrer på!). De siste par ukene før jeg ble sykemeldt så var jeg totalt utslitt etter jobb, mens nå har jeg overskudd som før igjen (nesten da, for bekkenet/ryggen sliter meg fort litt ut). Håper du får ei fin helg, og ta vare på degselv! Ikke mange ukene igjen nå vet du Hei Honning Ja, jeg tror jammen jeg skal gjøre det nå! Etter en samtale med mamma og pappa (som har ganske god peiling på området) har jeg kommer fram til at jeg skal be legen sykemelde meg. For da kan jeg jobbe så mye jeg føler jeg orker, og jobben får refundert alle timer jeg ikke kan fakturere for, dvs alle pauser på jobb + noe annet rask og den tiden jeg er hjemme. Så regulerer jeg fraværet etter formen, så lenge jeg ikke overstiger prosenten jeg og legen blir enige om. Beste løsning både for meg og for jobben tror jeg! Da trenger jeg ikke stresse ekstra med å tenke på timene jeg ikke klarer gjennomføre, og konsentrere meg om det jeg skal når jeg først er på jobb. Og jeg kan ta pauser uten at det belaster jobben. Pauser har jeg jo krav på uansett, men det føles bedre når det ikke går ut over en allerede økonomisk utfordret arbeidsplass. Ikke så lenge igjen nå nei. Jeg begynner å glede meg noe helt enormt :rødme: Har lyst til å kle på den lille prøtten alle de fine klærne han har fått! :klem: **** I dag har vi vært på shopping og kjøpt: - lammeskinn fra Nøstebarn + ullsåpe DEILIG!! - body og strømpebukse på nøstebarn - ammeinnlegg i ull og silke på nøstebarn - oljer og sinksalve - gulpekluter - purelansalve - kjempekul pyjamas med flodhester fra bestefar til lillegutt :rødme: - ullpysj"pose" fra jofa - ullfrottesokker - stelleunderlag - smokker Og i går fikk vi uro med fly fra Sprell av mamma som henger over leandervuggen. Han kommer til å ligge som en prins oppi der! :rødme: Med foreldrene mine kom en forsendelse fra min bror med arveklær. Utrolig mange KULE bodyer og klær! Ikke sånn dallblått, men striper og farger og en del retroaktige mønster. Me like! I tillegg fikk vi en voksipose og enda ett hjemmestrikket babyteppe! + litt nye klær og en liten hånddukke som ser ut som et kanonsøt lam. Nå begynner det å føles som vi nærmer oss. Det gjorde litt godt etter en litt tung uke.. Fortsatt noen ting som ikke er på plass. Vogna er jo en egen historie.. Og barnesete (en slags liggevariant..) har vi tilbud om veldig billig og lite brukt. Men jeg løftet litt på noen seter i dag og tenker at maxi cosien er utrolig lett i forhold til de andre.. Lyst på det jeg! Nå er det snart risottomiddag og i morra er det rådyrlår med ovnsbakte grønnsaker, røstpoteter og min pannacotta med pasjonsfruktsaus til dessert! Og så konsert med Susanne Sundfør i operaen Opptur etter nedtur.. Håper alle har det veldig fint og kose seg i høstlufta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. september 2010 #429 Del Skrevet 4. september 2010 Så flink du har vært å handlet, kjennes litt virkelig ut når man har fått ting i hus Tenk om ca 2 uker er du jo klasifisert som høygravid Det rakk jeg aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. september 2010 #430 Del Skrevet 6. september 2010 Håper du har hatt en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. september 2010 Forfatter #431 Del Skrevet 6. september 2010 Så flink du har vært å handlet, kjennes litt virkelig ut når man har fått ting i hus Tenk om ca 2 uker er du jo klasifisert som høygravid Det rakk jeg aldri Ja virkelig! Det føles beroligende å ha ting på plass. Nå kan han jo snart bare komme.. Men ikke helt med en gang da. Når er det man er høygravid egentlig..? fra 40 dager? Håper du har hatt en flott helg Takk, det hadde jeg! Kost meg masse med mamma og pappa, og fått med meg en helt sinnsykt bra konsert i operaen!! *** Vet dere hva eller...? Jeg har fått plass på ABC!!! Jeg var der på første kontroll i dag (ble litt tett siden "jeg var så nært termin" GULP!! Det nærmer seg! Det var SÅ hyggelig! Jeg er så utrolig glad for at jeg fikk plass der. Jeg ble møtt av en kjempekoselig jordmor og en jordmorlærling og først hadde vi en runde hvor de viste meg rund på avdelingen. Følte meg så velkommen! Så så vi på fødestua som så ut som et soverom med badekar.. Litt rart men likte det! SÅ var det vanlig kontroll og samtale. Lillegutt lå i hodeleie (mente de) og trodde først hodet var festet. Men ikke helt alikevel. Kjærsten skulle egentlig være med men selvfølgelig måtte rørleggeren plutselig ringe og si at han skulle komme akkurat da vi skulle være på kontroll! Og endte med at kjære ble kjemme for å så få beskjed om at rørleggeren ikke kom alikevel... Men jordmor spurte om vi kunne komme lørdag om to uker for å snakke om fødsel og for at kjære skulle få sett og blitt kjent han og. Vi snakket om kynnerne mine, men hun sa hun ikke var så bekymret, for om han kom om tre dager så stppet de det ikke! Men da må jeg på vanlig fødeavdeling.. så her kniper jeg igjen til uke 37! BASTA!! Vi snakket også om at jeg har karpal tunnel og sånn. Det er jo ikke farlig men veldig ubehagelig.. Jeg kan våkne m natten av at det gjør vondt. Og skrive på pc er ikke godt heller.. Jeg har nok en låsning i ryggen som ikke hjelper heller. Snakket med arbeidsplassen min om sykemeldning og de sier at det viktigste nå er at jeg og lillegutt har det bra! SÅ i morra ringer jeg og får i orden sykemeldningen. Utrolig letta over det... Jeg er så GLAD for dette!! De sier jeg er 33+3 i dag forresten.. Og ikke 33+1 som jeg har på tickeren her. (ut i fra termin) Jeg blir altså ikke klok på dette! :dåne: Nå har jeg laget middag, dvs kokt grøt.. Så nå skal jeg og kjære spise før det er ren avslapping resten av dagen.. Deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 6. september 2010 #432 Del Skrevet 6. september 2010 Hei! Gratulerer med plass da! Så kjekt, da får du jo ordnet nervenen mer! ER det ikke bare deilig når ting ordner seg? Håper virkelig ikke du føder dennen uken, for nå skal jeg reise på en tur frem til fredag, og jeg har ikke nett! Hehe.. Håper ryggen blir bedre! Vil bare si en ting ang sykemeldingen din..Ikke få deg aktiv sykemelding, du kommer til å få så mye problemer med utbetaling og nav..det sa de til meg på nav faktisk...Bedre med en viss prosent på sykemeldingen.. Just saying:)!! Håper ryggen blir bedre, vet alt om det, er negaslitsomt til tider! Skriver mer når jeg er tilbake!! Kniiiiiiben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. september 2010 #433 Del Skrevet 6. september 2010 Så fint at du fikk plass på ABC Trodde slike avdelinger bare var for fleregangsfødende jeg :klø: Tickeren din er feil fordi i usa regner de et svangerskap som 40 uker, mens i norge regner vi 40+2. Hvis du skriver termindato to dager tidligere blir uker og dager riktig Men da blir antall dager igjen feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. september 2010 Forfatter #434 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Gratulerer med plass da! Så kjekt, da får du jo ordnet nervenen mer! ER det ikke bare deilig når ting ordner seg? Håper virkelig ikke du føder dennen uken, for nå skal jeg reise på en tur frem til fredag, og jeg har ikke nett! Hehe.. Håper ryggen blir bedre! Vil bare si en ting ang sykemeldingen din..Ikke få deg aktiv sykemelding, du kommer til å få så mye problemer med utbetaling og nav..det sa de til meg på nav faktisk...Bedre med en viss prosent på sykemeldingen.. Just saying:)!! Håper ryggen blir bedre, vet alt om det, er negaslitsomt til tider! Skriver mer når jeg er tilbake!! Kniiiiiiben! Jeg gledet meg til fødsel fra før, og nå gleder jeg meg egentlig enda mer. Håper ikke jeg får en skikkelig kjip opplevelse.. Jeg er forberedt på det meste, men håper på det beste. Skal ikke føde før du er tilbake! LOVER! Ja! det er veldig deilig når ting faller på plass.. Og ja, jeg ber om en gradert sykemelding og så lager vi en oppfølgingsplan på jobb. Veldig ryddig og greit og jeg slipper å tenke på NAV siden jobben betaler meg full lønn og tar seg av "innkrevingen". God tur! Så fint at du fikk plass på ABC Trodde slike avdelinger bare var for fleregangsfødende jeg :klø: Tickeren din er feil fordi i usa regner de et svangerskap som 40 uker, mens i norge regner vi 40+2. Hvis du skriver termindato to dager tidligere blir uker og dager riktig Men da blir antall dager igjen feil. Nei, ABC er vist åpent for alle så lenge man ikke har komplikasjoner eller føder for tidlig. Føderiket har vistnok regel om at man skal være andregangs, men ble alikevel anbefalt å søke der av jordmor.. Så det er nok ikke helt firkantet. Nå er tickeren min riktig (og feil..)! Synes det er greiere å vite hvor langt jeg er så får jeg legge på to dager på dager igjen. termin vet jeg jo. Håper lillegutt vet det også! **** I dag har turboprinsen vært sterrrk og kjempeaktiv! Han presser og sparker ganske hardt! Dytter skikkelig når jeg presser litt tilbake. Føler meg nesten litt sår av og til. Men etter yoga er han vist litt svimeslått så da tar det litt tid før han våkner helt igjen. Men nå er han der igjen Var litt spent på hvordan yogaen skulle gå med karpal tunnellen min. Men det gikk egentlig ganske greit. Noe var litt vondt, men følte etter timen at det hadde hjulpet litt! Nå er fingertuppene bedøvet igjen da.. Tastatur er vist ikke helt greia om dagen. Mmm, nå skal jeg lage steinsoppravioli med parmesansaus og stekte kantareller og persille. Sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. september 2010 Forfatter #435 Del Skrevet 7. september 2010 Har forresten ny ticker på prøve Synes den lille lyse gutten var så søt. Og håper jeg får en liten en med min hårfarge. I alle fall i starten. En lyslugget godgutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. september 2010 #436 Del Skrevet 8. september 2010 Så bra at du fikk plass på ABC når du ønsket det! Selv er jeg litt facinert av tanken på å føde der, men i praksis tror jeg nok at jeg kommer til å ønske smertestillende med en mer "ordentlig2 effekt, så jeg tror ikke det er noe for meg.. Jeg er nesten aldri syk, og har aldri skadet meg noe særlig heller. Det har ført til at jeg er en skikkelig pyse når det kommer til smerte! Jeg er jo ikke vandt til det i det hele tatt! Så dette kan bli spennende… Kan jeg spørre hvor du går på yoga? Jeg har tenkt litt på å starte på det selv, men ikke helt funnet ut hvor.. Så da kan det kanskje være kjekt med en anbefaling!?! Vet du om det hjelper på bevegelighet? Jeg er så sinnsykt stiv, så jeg kunne trengt å tøye og bøye litt.. Sånn det er nå ser jeg for meg at min største utfordring ved fødselen er at jeg ikke orker å sprike med bene lenge nok, fordi det strekker sånn i innside lår… Mulig jeg har et litt urealistisk syn på fødsel, men… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. september 2010 Forfatter #437 Del Skrevet 8. september 2010 Hei Cypress! Jeg skal ikke skryte på meg så mye smerte, men noe har jeg opplevd. Sikkert ikke noe som kan sammelignes, men dette er jo en produktiv smerte med en kjempepremie i enden, så jeg er klar for å ta den! (tøff i tryne nå ja.. ). Jeg kan holde ut en del og gir ikke så lett opp, så det håper jeg hjelper meg igjennom det.. Jeg har ikke lyst på epidural siden det vistnok går over i babyen og jeg ikke vil at han skal sløves og kanskje ikke ta puppen ordentlig. Men det er nok ikke noe problem i de fleste tilfeller da . Samtidig liker jeg ikke sykehus og ABC er mye mer "hjemmekoselig".. Og hører mye positivt om fødsel i badekar, og at de som har prøvd begge deler foretrekker badekaret. Får jeg helt hetta vet jeg hvor døren inn til vanlig fødestue er! Jeg sender deg en PM ang hvor jeg går på yoga Men jeg er både fornøyd og misfornøyd egentlig.. Det er en modifisert yogaklasse som instruktøren sier. Dvs vi gjør solhilsen osv men endrer noen av bevegelsene litt. Det er veldig bra trening og vi får tøyd og strukket masse på kroppen. Men jeg savner litt mer avspenning og fokus på "fødepust". Om det er noe som heter det.. Nå om dagen er kroppen ganske sliten og jeg hadde ønsket meg noe som var litt mer beroligende.. Om du er stiv og stram i musklaturen er yoga helt supert!! Og jeg anbefaler å begynne nå jeg.. For jeg angrer litt på at jeg ikke tok et kurs litt tidligere. For nå begynner ryggen å blir SLITEN av å bære på den esktra tyngden av pupper og mage. Og magemusklene kobler jo litt ut etterhvert. Så en sterk rygg er definitivt lurt! Og det får man av yoga. Nå må jeg legge meg for jeg er helt skutt. Og gruer meg til å våkne med vonde armer og hender igjen og igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 8. september 2010 #438 Del Skrevet 8. september 2010 Hei! Skulle ønske jeg også kunne føde på ABC, men jeg bor for langt unna. Også må man vel uansett være helt frisk og sånn. Men jeg er veldig enig i idéen om å føde uten smertestillende, håper jeg klarer det også! Så dumt at du har vondt i armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #439 Del Skrevet 9. september 2010 Hei Iril Så hyggelig at du skriver her. Ja, man må være helt frisk (hva nå det egentlig betyr..). Tror ikke plager som f eks bekkenløsning skal være noen hindring. Er det ikke noe lignende i nærheten av deg? En ting er i alle fall sikkert, vi aner ikke hvordan fødselen er før vi er der! Ikke umulig jordmora må løpe etter en desperat dame på vei til epiduralen Håper ikke det skjer da.. Det blir utrolig spennende! Ja, dumt med de armene altså.. Skulle DET være et problem også liksom?? :dåne: Håper behandling i morra hjelper.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. september 2010 Forfatter #440 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Må bare skvise inn et lite hjerte Jeg er så følsom om dagen!! Har NADA å gå på og blir så sliten av ingenting. Men mest av alt av å bli stressa over alt som ikke er klart.. Kjærsten er på jobbreise et par dager og nå har jeg sikkert gitt han skikkelig dårlig samvittiget.. Klarte ikke la være å gråte i telefonen.. Jeg blir bare så fortvilet over at jeg føler at jeg må ha oversikten over ALT! Nå har jeg endelig fått hamret igjennom at den quinnyen som vi kan arve ikke-er-aktuell! Med dreamibag, baby, stelleveske, vinterpose osv må jeg bære sikkert MINIMUM 12 kg opp og ned 4 og en halv etasje hver gang jeg skal ut.. Og skal jeg handle noe kommer det på toppen av det. Det sier jo seg selv at det blir utrolig slitsomt.. Nå gjenstår det bare å se om vi rekker å bestille ny vogn eller om vi må kjøpe i norsk butikk. Jeg tror vi ender med Teutonia Spirit med Fashionbag. Den er bare 3 kg tung så jeg håper den er ok.. På lørdag skal vi se på den på vei til hjemstedet hans for barnedåp. Han ville vi skulle reise fredag kveld, men jeg måtte bare si at jeg orker ikke stresse ned dit på kvelden.. Og at vi må prøve å få gjort noe fruktbart på lørdag. Jeg må få alt på plass nå så jeg får roet nervene.. Tenker på at babyen jo kan komme for tidlig.. Og at energien nok ikke blir så mye BEDRE ettersom ukene går. Jeg trenger å få ro i kroppen og "skjela" så vi kan slappe av de siste ukene og kose oss sammen mens vi venter. Er ikke bra for forholdet at jeg er så utrolig stressa og sliten.. Er jo verdens dårligste kjærste nå føler jeg.. Nå trumpet jeg meg faktisk opp på en 40 min spinntime selv om jeg var sliten.. Jeg tok det ekstremt pent og koste meg faktisk. Tror det var godt å få litt blodsirkulasjon.. Pluss at det føltes som en liten seier at jeg kom meg dit. Ikke sikkert det blir så mye mer av det for jeg føler at folk kikker så veldig. Kjærsten da at vi skulle bli flinkere til å gå turer nå framover og det tror jeg er bra på alle måter.. Så får vi kost oss litt sammen på den måten og. Åh.. jeg gleder meg til alt er på plass.. Endret 9. september 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå