Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev:

Fant Rema sine nye ferdigretter i dag. Kjøpte den med risotto. Smakte godt med litt kylling til.

Jeg synes ferdigretten av risotto var helt grusom. Slimete, smakløs og ikke i nærheten av slik en risotto bør være. 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, male32 skrev:

image.png.4727b885c6d91249030062d89c7ee1b4.png

Denne må prøves!
Passer godt at Coop Extra har 30% på pizza denne uken.

Har spist denne i dag! Veldig positivt overasket, mye smak og slitt spicy. Mange frossen pizza smaker veldig lite, men denne var god. 

Anonymkode: 56cf3...4ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte nettopp på begge de to typene mørkere melkesjokolade, og det er vel den verste sjokoladen jeg noen gang har spist. Verken samboer eller jeg likte dem. De smakte som melkesjokolade med delfiafett. 

Tar med meg resten av platene og gir dem vekk på jobb. Blir ikke gjenkjøp fra oss ihvertfall!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte nettopp

Synnøve Gresk Yoghurt, Lemon Cheesecake Jeg er ikke fan av verken gresk yoghurt eller ostekake, men denne? Denne var dødsdigg!

Silkemyk Sitron Yoghurt Mannen likte denne veldig godt! Han har savnet en yoghurt med sukker, med .. saus? slik som vi har det i Australia. Denne blir gjenkjøp når han føler for yoghurt.

Melkesjokoladeis Mmmmm

Nude Jordbær is Jeg har ikke smakt, mannen har, konklusjonen; This is a good one!

Prøver Zalo oppvaskmiddel nå, trengte nye så hvorfor ikke. Testet; Det ble rent, litt distinkt lukt av zalo da jeg åpnet oppvaskmaskinen, men alt i alt fungerer helt fint. Dog YES fungerer like bra og billigere i pris. 

Lurer på om vi skal prøve Blondies til helgen. Og Gourmetbutter fordi i følge mannen bruker man ikke "that 50/50 lookalike butter". Gourmetbutter testet; Fin til typ julaften, første juledag frokoster og slike happenings. Mulig litt "tung" for hverdagsbruk. Noe vanskelig pakning

Ellers, fordi jeg fikk SodaStream i julegave Pepsi Max Sodastream (Pepsi, 7Up og Pepsi Max); Litt ekstra (les mye) kullsyre, sirup opp til mellom de to øverste strekene så slipper du å dra ned på butikken. Veldig gode.

Endret av dillyduzit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den Synnøve lemon cake bare en fornyelse av at produkt som kom i fjor? 

Bare nytt navn og innpakning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, venter på Kræsj Pink!
Ikke funnet den noe steder enda, vært innom sikkert ti forskjellige butikker i Drammens-området,
still nothing! :sjokkbla:

Anonymkode: 6b81f...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh, venter på Kræsj Pink!
Ikke funnet den noe steder enda, vært innom sikkert ti forskjellige butikker i Drammens-området,
still nothing! :sjokkbla:

Anonymkode: 6b81f...2fb

Sjekket Rema butikker? De skal ha det inne nå

Anonymkode: e3ec7...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte Kræsj Pink på en Rema-butikk (riktignok i Oslo) på mandag. Herlig gjensyn. Samboeren min og jeg fikk sikkelig 90-talls nostalgi. Veldig god, blir nok gjensyn. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lady Lovelylocks skrev:

Fant Rema sine nye ferdigretter i dag. Kjøpte den med risotto. Smakte godt med litt kylling til.

 

15 timer siden, ignore skrev:

Jeg synes ferdigretten av risotto var helt grusom. Slimete, smakløs og ikke i nærheten av slik en risotto bør være. 😬


Jeg kjøpte den risotto-retten kun fordi risotto er noe av det beste jeg vet, men jeg ikke fikser å lage selv, så jeg får kun spist det på restaurant.

Siden jeg ikke spiser sånne ferdigretter av den typen i det hele tatt ellers, visste jeg ikke helt hva jeg kunne forvente, så jeg forventet lite av Rema-risotto. Jeg ble i alle fall ikke skuffet.😅

Den har en (altfor) mild smak av (for mye) melk/ostesaus, litt slimete, vassen sopp, og for grøtete konsistens på risen. Det er vel en grunn til at risotto ikke har vært testet ut som helfabrikata før, jeg tror ikke retten egner seg til det overhodet. 

På en kvalitetsskala fra en forferdelig risotto jeg spiste på en hurtigmatkjede på en flyplass i Brüssel, og en nydelig restaurant-risotto, ligger denne like over flyplass-måltidet, og gjenkjøp kommer ikke på tale. Nå tror jeg at jeg må lære meg å lage risotto selv.

 

Endret av Hot mess
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hot mess skrev:

 


Jeg kjøpte den risotto-retten kun fordi risotto er noe av det beste jeg vet, men jeg ikke fikser å lage selv, så jeg får kun spist det på restaurant.

Siden jeg ikke spiser sånne ferdigretter av den typen i det hele tatt ellers, visste jeg ikke helt hva jeg kunne forvente, så jeg forventet lite av Rema-risotto. Jeg ble i alle fall ikke skuffet.😅

Den har en (altfor) mild smak av (for mye) melk/ostesaus, litt slimete, vassen sopp, og for grøtete konsistens på risen. Det er vel en grunn til at risotto ikke har vært testet ut som helfabrikata før, jeg tror ikke retten egner seg til det overhodet. 

På en kvalitetsskala fra en forferdelig risotto jeg spiste på en hurtigmatkjede på en flyplass i Brüssel, og en nydelig restaurant-risotto, ligger denne like over flyplass-måltidet, og gjenkjøp kommer ikke på tale. Nå tror jeg at jeg må lære meg å lage risotto selv.

 

Avsporing - men hvis du sliter med å få til god risotto fra bunnen av anbefaler jeg denne! 😊 Funker helt greit med en god slump parmesan oppi og et vinglass til. Selges bl.a. på kiwi.

9F18F173-999F-407A-9ACA-05D09EFB0153.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips når man lager risotto for å få den "restaurant" god er å ta en og en øse med væske om gangen og la det koke inn før du har i neste øse :) 

Anonymkode: 3c222...097

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket Rema butikker? De skal ha det inne nå

Anonymkode: e3ec7...0ce

 

12 timer siden, SPOCA skrev:

Ja, jeg kjøpte Kræsj Pink på en Rema-butikk (riktignok i Oslo) på mandag. Herlig gjensyn. Samboeren min og jeg fikk sikkelig 90-talls nostalgi. Veldig god, blir nok gjensyn. :) 

Vært innom flere forskjellige (Rema1000, Kiwi, Meny) og ingen som har foreløpig. Det er tomme plasser så de venter nok på den, men foreløpig ikke vært å oppdrive. Skal sjekke i en Kiwi og Rema1000 i nærheten av ene jobben etterpå 🤞🏻
Typisk når man går og venter på noe så drøyer det 😅

Anonymkode: 6b81f...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett tips når man lager risotto for å få den "restaurant" god er å ta en og en øse med væske om gangen og la det koke inn før du har i neste øse :) 

Anonymkode: 3c222...097

Samt å være raus med smør og parmesan som røres inn til slutt, det gjør mye for fylde og smak. :) 

Anonymkode: fff2e...c46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Vært innom flere forskjellige (Rema1000, Kiwi, Meny) og ingen som har foreløpig. Det er tomme plasser så de venter nok på den, men foreløpig ikke vært å oppdrive. Skal sjekke i en Kiwi og Rema1000 i nærheten av ene jobben etterpå 🤞🏻
Typisk når man går og venter på noe så drøyer det 😅

Anonymkode: 6b81f...2fb

Kiwi har henning olsen og ikke diplom is så du trenger ikke leite der ;) 

Anonymkode: 56cf3...4ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, LiKa1986 skrev:

Kiwi har lagt ut en ganske omfattende artikkel om årets nyheter. 

https://kiwi.no/tema/hverdagsokonomi/er-klemmeost-blomkalris-eller-melkesjokolade-is-arets-storste-nyhet/?fbclid=IwAR0lgB1kBGTqtLFFHMkpfRnKP7KF8yyi_FNjMKPnMVYDP59HmuI25n05hho


Og Autumn Crisp druene blir faktisk annonsert som nyhet..

Det er jo en STOR nyhet på DENNE tiden.... Jeg har ikke smakt de enda, noen som har smakt? De er fantastiske når de er i sesong, men nå er de vell noe kunstig fremstilt? 

Anonymkode: 87bcf...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en STOR nyhet på DENNE tiden.... Jeg har ikke smakt de enda, noen som har smakt? De er fantastiske når de er i sesong, men nå er de vell noe kunstig fremstilt? 

Anonymkode: 87bcf...50f

Det er vel bare fra et annet sted som har drue-produksjon nå? :jepp:

Sto det noe på esken om hvor de var fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rumle skrev:

Det er vel bare fra et annet sted som har drue-produksjon nå? :jepp:

Sto det noe på esken om hvor de var fra?

Jeg vet ikke, jeg har ikke sett de i butikken enda. Autumn Crisp som var i høst var vell fra Spania? Har sett på andre druer i butikken og de er fra Sør-Afrika. 

Anonymkode: 87bcf...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, jeg har ikke sett de i butikken enda. Autumn Crisp som var i høst var vell fra Spania? Har sett på andre druer i butikken og de er fra Sør-Afrika. 

Anonymkode: 87bcf...50f

Kanskje de kommer fra Australia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...