Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, applestories skrev:
 

Cloetta har selvsagt også en nyhet - Polly vinter; ser ut som små kuler med smak av pepperkaker, klementin og "julkola"? Cola?

 

 

Svenskene bruker også kola om karamell, så det er julekaramell-smak

Endret av sofie777
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, applestories skrev:
 

Jeg regner med det er en del av dere som handler i Sverige av og til, og for dere har Nettavisen funnet en del julenyheter.

Blant dem er svenskenes tradisjonelle julemust, i år kommer Apotekarnes årsmust med smak av lakris.

 

Den må jeg prøve! Planlegger å dra til Sverige om ikke så lenge. Men det spørs om den er noe god da. Jeg elsker lakris, men brus med lakrissmak er litt sært. Smakte det i Finland for en del år siden, og brusen minnet om hostesaft med kullsyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:
 

Svenskene bruker også kola om karamell, så det er julekaramell-smak

Det høres mer rett ut, og passer nok bedre sammen med pepperkake og klementin! 

Søt er den ihvertfall.

Pollyvinter_v38_2018_640x360.jpg

Endret av applestories
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, applestories said:
 

Om du foretrekker iskrem kommer SIA Glass med is med smak av lussekatter.

Og Ben & Jerrys kommer med is med smak av pepperkaker, med sjokoladebiter i.

 

Tror Hennig Olsen og Kulinaris solgte iskrem med pepperkakesmak i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perelandra skrev:
 

Den må jeg prøve! Planlegger å dra til Sverige om ikke så lenge. Men det spørs om den er noe god da. Jeg elsker lakris, men brus med lakrissmak er litt sært. Smakte det i Finland for en del år siden, og brusen minnet om hostesaft med kullsyre.

Julmust har en veldig dominerende og skarp smak i seg selv, så tenker at lakris på det hele kan bli helt grusomt. Men så liker jeg ikke julmusten i det hele tatt da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, neon_sun skrev:
 

Julmust har en veldig dominerende og skarp smak i seg selv, så tenker at lakris på det hele kan bli helt grusomt. Men så liker jeg ikke julmusten i det hele tatt da. 

Jeg liker godt julmust (og påskemust), og kjøper det gjerne når jeg er i Sverige. Er nysgjerrig, men litt skeptisk til julmust med lakris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Perelandra skrev:
 

Jeg liker godt julmust (og påskemust), og kjøper det gjerne når jeg er i Sverige. Er nysgjerrig, men litt skeptisk til julmust med lakris. 

Ja, da har du jo et godt utgangspunkt. Jeg elsker lakris, hater julmust 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde disse julenyhetene i dag 😊

Iskaffen var helt grei. 3/10 

Var litt kvalmende. Ikke noe jeg kjøper igjen. Fjorårets juleiskaffe var mye bedre. 

Yoghurten var veldig god. 7/10

Syns begge smakene både ingefær og karamell var god. Smakene var veldig «jul» og friske etter min mening så denne kan jeg fort kjøpe igjen 😊

AF94A884-939B-4663-B483-BBD399CA5918.jpeg

D723C16A-D977-429B-9934-618418C0B618.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2018 den 5.28, Kittycat skrev:
 

Smakte sørlands chips med smak av pinnekjøtt. Den smakte veldig sau (ekkelt) å føltes helt feil å spise som chips med null tilbehør. Det smakte veldig pinnekjøtt i noen sekunder. Ble 2 biter før jeg ikke klarte mer. Det er også en chips med smak av ribbe, den har jeg ikke smakt.

Screenshot_20181031-052414_Chrome.jpg

De der skal jeg prøve! :ler:

På 1.11.2018 den 17.29, AnonymBruker skrev:
 

Hvor mye koster det pålegget? :) Ligger butikken på Storo senteret?

Anonymkode: cde01...fd9

Er ikke sikker på hvor mye det koster her i Norge, jeg pleier å kjøpe med meg disse påleggene når jeg er i England. Kan anbefale Bounty. Det ligger en Normal ved pizzarestauranten på Storosenteret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 11.22, Sool skrev:
 

Prøvde disse julenyhetene i dag 😊

Iskaffen var helt grei. 3/10 

Var litt kvalmende. Ikke noe jeg kjøper igjen. Fjorårets juleiskaffe var mye bedre. 

Yoghurten var veldig god. 7/10

Syns begge smakene både ingefær og karamell var god. Smakene var veldig «jul» og friske etter min mening så denne kan jeg fort kjøpe igjen 😊

AF94A884-939B-4663-B483-BBD399CA5918.jpeg

D723C16A-D977-429B-9934-618418C0B618.jpeg

Enig, yoghurten var meget smakfull. 👌

Gleder meg til å prøve iskaffen, har høye forventninger. Den i fjor var ikke noe for meg, så karamell hørtes midt i blinken ut for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke særlig imponert over lettere Cheez Doodles. Synes de smaker greit, men ganske tørt og lite, og rar ettersmak. Kalori-innsparingen er jo heller ikke all verden. Tror ikke det blir gjenkjøp her i huset. 

Anonymkode: 0b2a3...7fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke nedover i denne artikkelen har Dagbladet skrevet om noen av juleproduktene som er på vei (det  er nok rett artikkel selv om den tilsynelatende handler om flappen til Grandiosa).

Ramsløksildesalat fra Fiskemannen var det som fristet mest for meg, ellers var det meste kjent fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nettopp jule-iskaffe med mocha og hvit sjokolade fra Starbucks (kjøpt i matbutikk). Digg, men litt for melkete ettersmak. Pleier ikke drikke iskaffe, så kan ikke sammenligne den med annen iskaffe desverre. 

Anonymkode: 4a735...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg har fortsatt lyst på Autumn Crisp 😠

Etterlyste disse i butikken igår, og fikk til svar at dette var kun et heldig parti grønne druer, altså ikke et merke, grunnet den varme sommeren vi hadde. Druene er ikke noe som blir dyrket frem som et eget sortiment med andre ord. Er vi uheldig så var dette det vi fikk.

På Rema har de eplejuice med et hint av kanel. Den var god, men overraskende anonym på kanelsmaken. Hadde ventet mer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MarianneE skrev:

Etterlyste disse i butikken igår, og fikk til svar at dette var kun et heldig parti grønne druer, altså ikke et merke, grunnet den varme sommeren vi hadde. Druene er ikke noe som blir dyrket frem som et eget sortiment med andre ord. Er vi uheldig så var dette det vi fikk.

På Rema har de eplejuice med et hint av kanel. Den var god, men overraskende anonym på kanelsmaken. Hadde ventet mer

SERIØST?! Nå er jeg virkelig lei meg! Jeg og har lett etter desse druene på flere butikker i flere dager!😭😭

Anonymkode: 4aa38...abd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.11.2018 den 16.32, applestories skrev:

Det høres mer rett ut, og passer nok bedre sammen med pepperkake og klementin! 

Søt er den ihvertfall.

Pollyvinter_v38_2018_640x360.jpg

Åååå, den skal jeg kjøpe neste gang jeg over grensa! 😋😋

Anonymkode: 65c8b...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

rema.png.07ccce13bbdac4492209548453bebc85.png

Så disse i kundeavisen til Rema. Bildet var så lite at jeg ikke helt skjønte hva det går ut på, men så at den kom i tre sorter; spinatsaus, hollandaise og sandefjord.

Noen som har sett eller prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, applestories skrev:

rema.png.07ccce13bbdac4492209548453bebc85.png

Så disse i kundeavisen til Rema. Bildet var så lite at jeg ikke helt skjønte hva det går ut på, men så at den kom i tre sorter; spinatsaus, hollandaise og sandefjord.

Noen som har sett eller prøvd?

Ja, jeg har prøvd de. 

De er ikke fiskegrateng i den formen jeg er vant med hjemmefra, men det er en fiskefilet med potetmos rundt og saus på toppen. For at det skal bli litt mer grateng har jeg bare blandet alt sammen i en slags mos. Jeg syns de var gode. Den med spinatsaus har laks, mens de to andre har alaska pollock. 

En veldig grei og rask middag hvis man har micro. Tar 7 min å varme i micro, og 35 i ovn tror jeg. Som student likte jeg det i alle fall godt. 

Anonymkode: 02b6d...18f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Noen som har prøvd denne eller sett den noe sted :) ? 

CFECD707-43AD-4049-AB22-D5322AF8C1AA.jpeg

Anonymkode: 20491...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...