Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18661 Del Skrevet 10. januar 2023 Vi kjørte først en oppvarmingsrunde med noen repetisjoner av basisøvelsene. Enten uten vekter, eller med svært lette vekter. Så var det i all hovedsak 4x12 repetisjoner på de fleste øvelsene, med noen unntak. Men da ble det fort 50+ repetisjoner av enkelte øvelser. Det må også nevnes at dette er en time med mye repetisjoner, og dermed ikke så tunge vekter. Andre timer er enda mer stryke-spisset hvor man kjører færre repetisjoner, mer fokus på teknikk og med vesentlig tyngre vekter. Skal også sies at jeg holdt igjen litt på enkelte øvelser, både vektmessig og tempomessig, så fikk ikke fullt antall hele veien. Men jeg fikk visst gjort nok... Markløft treffer visst muskler som ikke blir brukt altfor ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18662 Del Skrevet 10. januar 2023 Man lærer jo litt om egen anatomi av sånt Vekter driver jeg ikke med, de gangene jeg har prøvd har det gjort så mye med balansen - en rehab-fysio prøvde å gi meg vekter i hendene mens jeg gjorde utfall og jeg holdt på å velte Skjønt, den ballen jeg løfter mens jeg gjør knebøy er jo der fordi den veier litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. januar 2023 #18663 Del Skrevet 10. januar 2023 Her står man på venteliste hos fysio, og gruer til det blir min tur på listen… Prøver jo litt knebøy innimellom hjemme, men 50 kommer jeg aldri til å klare *imponert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18664 Del Skrevet 10. januar 2023 Og derfor skal man ikke sammenlikne seg med andre, sier fagfolkene mine (selv om psykologen legger til ...men man gjør det jo helt automatisk...). Jeg prøver å heller tenke på hva jeg nedlegger av krefter og innsats - der tror jeg egentlig at jeg relativt sett gruser mange på SATS. Er det lange ventelister? Jeg fikk time raskt både hos fysio (sykehusfysio kontaktet to steder for meg - den ene hørte jeg fra etter to timer og den andre etter to måneder...) og psykpofysio og er fortsatt usikker på om jeg hadde flaks eller ble prioritert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18665 Del Skrevet 10. januar 2023 Veldig viktig å ikke sammenligne seg med andre ja. Jeg var ganske flink til det på timen i går, fokuserte på det jeg gjorde og ga litt blanke i hva de rundt meg gjorde. Jeg tok det for eksempel rolig da det ble utfall på planen, og tok knebøy i stedet (snillere for kneet foreløpig). Og på knebøy-runden la jeg etterhvert vektene på gulvet og kjørte uten vekter. Det er mye vitkigere å gjøre det man kan ut fra egne forutsetninger, enn å ikke gjøre noe fordi andre klarer mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18666 Del Skrevet 10. januar 2023 Det er også veldig fort gjort at man ser de områdene hvor man kommer til kort kontra de andre, men ikke de hvor man faktisk ligger foran. Jeg brukte litt tid på å komme dit da jeg var på gruppetreninger med skranglete pensjonister og følte at de klarte så mye mer enn meg - etter hvert så jeg også at jeg fikk til ting de ikke klarte. -Javel, så går du fra meg med rullatoren mens jeg måtte plukkes opp fra gulvet etter treningen, men jeg kan både sitte med beina i kors og strekke armene over hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. januar 2023 #18667 Del Skrevet 10. januar 2023 Daria skrev (14 minutter siden): Er det lange ventelister? Det er 4-5 måneder å vente hos den nærmeste fysioen. Har hørt det er kortere ventelister ved et annet senter, men hvis jeg skal klare å gjennomføre må reiseveien være kortest mulig. Så da får jeg heller vente. Enn så lenge er det bare magemusklene som trenes. Og jeg hadde helt glemt hvor vonde de musklene er når de gjenoppdages Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18668 Del Skrevet 10. januar 2023 OI, det var lenge, men vi får tro det er verdt å vente på. Reisevei og totalbelasting har en del å si for at det skal være gjennomførbart. Det var mitt hovedkriterium da jeg skulle finne psykolog, og vi vet jo at det viste seg å være en strålende strategi. Jeg gjenoppdaget magemusklene mine da jeg gjorde sit-ups for første gang på flere måneder nylig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18669 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg tok situps i går... Men låra er foreløpig absolutt mest tilstede så langt i dag... Og skrittlengden er noe kortere enn den var i morges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. januar 2023 #18670 Del Skrevet 10. januar 2023 Daria skrev (2 timer siden): OI, det var lenge, men vi får tro det er verdt å vente på. Reisevei og totalbelasting har en del å si for at det skal være gjennomførbart. Det var mitt hovedkriterium da jeg skulle finne psykolog, og vi vet jo at det viste seg å være en strålende strategi. Jeg gjenoppdaget magemusklene mine da jeg gjorde sit-ups for første gang på flere måneder nylig Jeg står heller på venteliste ei stund, for å få fysio en fem-minutters busstur hjemmefra, enn å få kjapt time et sted hvor jeg må bytte buss (og det ikke korresponderer særlig godt). Skal det bli noe varig som fungerer må det planlegges litt i forkant. Roadrunner skrev (1 time siden): Jeg tok situps i går... Men låra er foreløpig absolutt mest tilstede så langt i dag... Og skrittlengden er noe kortere enn den var i morges Ser for meg Fuggel med særegent ganglag i dag… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18671 Del Skrevet 10. januar 2023 Klarer fremdeles å gå relativt normalt i trappene, men ikke uten smerter/ubehag. Men jeg lurer på - hvordan er det mulig at det er så mye lengre ned til gulvet i dag enn tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18672 Del Skrevet 10. januar 2023 Demenskoret Smiler gjennom øyne som renner over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #18673 Del Skrevet 11. januar 2023 Halvveis i arbeidsdagen og halvveis i arbeidsuka! Nok å gjøre her, og må bare strukturere hodet litt så jeg kommer i mål med det aller viktigste. Spinning er planlagt i ettermiddag, får prøve å myke opp beina litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #18674 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg har trent! Burde jobbet litt, men jeg utsetter det en kveld eller tre. Orker ikke i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. januar 2023 #18675 Del Skrevet 11. januar 2023 Du må jo rekke hvile og restitusjon også - det er viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. januar 2023 #18676 Del Skrevet 11. januar 2023 Hvile er veldig viktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #18677 Del Skrevet 11. januar 2023 Rolig kveld etter trening, nå nydusjet og landet i senga. Prøve å ikke sovne så altfor sent i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. januar 2023 #18678 Del Skrevet 11. januar 2023 God natt, sov godt og drøm søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #18679 Del Skrevet 11. januar 2023 Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): God natt, sov godt og drøm søtt. Tusen takk! Og sender samme ønskene i retur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. januar 2023 #18680 Del Skrevet 11. januar 2023 Roadrunner skrev (18 minutter siden): Tusen takk! Og sender samme ønskene i retur Takker Ikke helt klar for senga enda… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå