Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skravla skrev (5 minutter siden):

Jepp... det snødde her. 

 

:sjokkert:

Ikke så galt her. Sol, plussgrader og en god tanke om å vaske veranda. Frisk bris og lek med vann var ikke den beste kombinasjonen - friskt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (16 minutter siden):

Hos deg? :overrasket: 

1 minutt med snø i luften, men det varte lenge nok til at jeg rakk å banne skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp:

Jevnt driv her i dag, og heldigvis bare en halvtimes tid til lunsj. Sulten her! 

Og vi snakker lillelørdag - det nærmer seg helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Vaskingen av veranda på tirsdagen var ikke min beste idé i 2021... Verandaen ble ganske bra, men kneet var ikke fornøyd etterpå. Væskemengden i leddet har økt, og jeg har streng beskjed fra fysio om å ta det roligere i et par uker... Stivere, sårere og ømmere kneledd var IKKE det jeg ønsket meg nå. Ble en rolig gåtur med venninne i går, i dag blir det sofa og kneøvelser...

#oppgitt #lei #frustrert #ilandsproblem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

Den vanskelige og omskiftelige balansegangen i den store gråsonen mellom bedre og bra...

Nettopp... 

Helt rolig søndag med andre ord. Hatt et lite ettermiddagsbesøk av foreldre som var på kjøretur, ellers tatt det rolig hjemme. Lest ferdig bok og slappet av. Klar for ny uke? Nja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter du ikke mandagen med sedvanlig entusiasme og engasjement? :fnise:  Her har helgens styrkeøkt forsvunnet i (relativt reelle) vaksineunnskyldninger, så da er vel morgendagens plan klar...

God bok? Jeg veksler for tiden mellom tunnelgraving i New York i 1919, Tudor-hoffets intriger og livet i en avgangsklasse på en pikeskole i Oslo på 30-tallet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (11 minutter siden):

Møter du ikke mandagen med sedvanlig entusiasme og engasjement? :fnise:  Her har helgens styrkeøkt forsvunnet i (relativt reelle) vaksineunnskyldninger, så da er vel morgendagens plan klar...

God bok? Jeg veksler for tiden mellom tunnelgraving i New York i 1919, Tudor-hoffets intriger og livet i en avgangsklasse på en pikeskole i Oslo på 30-tallet.

 

Bestefar introduserte meg for Clive Cussler (pocket kjøpt i dagligvarebutikk) for mange år siden. Spennende bøker som innimellom kan ta helt av (og innimellom tenker jeg at dette blir FOR mye), men med en driv som gjør at jeg bare MÅ lese videre. Vi snakker action/spenning med et historisk sus i bunn. Fengende enten jeg vil eller ei :ler:

Sist lest er "Tyfonens øye", hvor handlingen starter på Filipinene i 1945, og kjemiske forsøk mot slutten av andre verdenskrig. Via kunsttyverier, militære operasjoner og kreativ våpenføring blir fienden nedkjempet - hver gang :opplyser: Det går alltid bra (noen skrammer forekommer), men veien dit er ganske så krevende. Enkel og fengende underholdning :jepp:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser umiddelbart for meg C-hylla i krimavdeling på biblioteket på øya* :ler: I avdelingen for forfattere jeg har lånt ut mye av, men ikke har lest noe av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (14 minutter siden):

*ser umiddelbart for meg C-hylla i krimavdeling på biblioteket på øya* :ler: I avdelingen for forfattere jeg har lånt ut mye av, men ikke har lest noe av selv.

:ler:

Ante meg at det kanskje ikke var helt i din gate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

God mandagsmorgen! 

La meg i går med en aldri så liten bekymring for bilen, da det kom ulyder ved bremsing. Heldigvis ingen ulyder da jeg kjørte til jobb i dag, så trolig har det bare vært en liten stein eller noe som har vært midlertidig på ville veier. Når da Kindle også krøllet i går kveld (den har fått hvile ei stund mens jeg har lest analoge bøker - så den hadde nok rett og slett gått tom for strøm stakkars), og det var meld utrygt for snø i natt, så kjente jeg på et par små bekymringer. Men alt har gått fint, bilen er frisk, Kindle er frisk, og det var ingen tegn til hvitt da jeg våknet. Litt glatt på parkeringsplassen på jobb, men det gikk fint det også. Så da er det bare å gripe ukestarten så godt man kan. 

Ser ut til at en rolig søndag også hjalp litt på kneet, det er ikke fullt så kranglete i dag som det var på lørdag og tidvis i går. Håper det kan gå rette veien igjen nå! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roadrunner skrev (20 timer siden):

Bestefar introduserte meg for Clive Cussler (pocket kjøpt i dagligvarebutikk) for mange år siden. Spennende bøker som innimellom kan ta helt av (og innimellom tenker jeg at dette blir FOR mye), men med en driv som gjør at jeg bare MÅ lese videre. Vi snakker action/spenning med et historisk sus i bunn. Fengende enten jeg vil eller ei :ler:

Sist lest er "Tyfonens øye", hvor handlingen starter på Filipinene i 1945, og kjemiske forsøk mot slutten av andre verdenskrig. Via kunsttyverier, militære operasjoner og kreativ våpenføring blir fienden nedkjempet - hver gang :opplyser: Det går alltid bra (noen skrammer forekommer), men veien dit er ganske så krevende. Enkel og fengende underholdning :jepp:

Wilbur Smith? Alistair MacLean? Desmond Bagley? Arthur Hailey? 

(lister opp gamle kjente i samme gata som Clive :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Wilbur Smith? Alistair MacLean? Desmond Bagley? Arthur Hailey? 

(lister opp gamle kjente i samme gata som Clive :ler: 

Wilbur ✔, Alistair ✔ 

De to andre kjenner jeg ikke like godt til. Lenge siden jeg har lest Wilbur Smith og Alistair MacLean, ramlet av for mange år siden. Hadde en god runde med de i ungdommen, senere har det blitt mer krim: Lars Kepler, Jørgen Jæger, Jo Nesbø, Jørn Lier Horst etc. Og litt mindre brutale bøker innimellom :sjenert: 

Men en god Cussler innimellom gjør godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Wilbur ✔, Alistair ✔ 

De to andre kjenner jeg ikke like godt til. Lenge siden jeg har lest Wilbur Smith og Alistair MacLean, ramlet av for mange år siden. Hadde en god runde med de i ungdommen, senere har det blitt mer krim: Lars Kepler, Jørgen Jæger, Jo Nesbø, Jørn Lier Horst etc. Og litt mindre brutale bøker innimellom :sjenert: 

Men en god Cussler innimellom gjør godt! 

Arthur Hailey sine begynner vel å gå ut på dato med tanke på settingen, men de anbefales. Desmond Bagley er noe i samme gata som Alistair, men jeg syntes Desmond generelt hadde litt bedre plott og mer troverdige personer. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Trøtt fuggel i dag, er så det svir i øynene. Mistenker at det blir litt oppstykket søvn for tida, mye propell. :sukk:Men det blir vel bedre når vondtene blir bedre håper jeg. 

Et kjapt innfall i går resulterte i en runde med hårfarging. Kan melde at fargen var en del mørkere enn jeg hadde trodd :sjenert: *sukk* Og siden jeg bare farget etterveksten er den nå tydelig mørkere enn lengdene. Argh! Sist kjørte jeg en nyanse lysere, men den følte jeg ble for lys igjen. Og var ikke SÅ gira på å begynne med blanding og styr igjen. Jaja, får leve med det, og håpe at det er litt overskuddsfarge som forsvinner ut om en vask eller fem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...