Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet
Cata skrev (10 timer siden):

Cata prøvde i morges...

Hvor mange nyhetssendinger fikk du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Hvor mange nyhetssendinger fikk du?

Tror jeg talte 5.... Nå har jeg lært så nå ber jeg bare om nyhetene fra NRK1.

Skrevet (endret)

Haha, jeg liker faktisk den dingsen. Kjøpte den mest fordi jeg hadde lyst å prøve noe sånn hub greier uten å betale skjorta, men det er unektelig lettvint å bare spørre om værmelding eller om å skru på og av lys :ler: . 

"Hey Google, spill Brad Paisley".

I kveld skal "sengetid" og "god natt" rutine testes. 

(Nope, niks, ikke i dag heller @Daria :fy_fy:

Endret av Cata
Skrevet

En personlig digital dings med egne sengetidsrutiner - Brad Paisely som valgfritt tillegg. Jeg trenger jo egentlig ikke legge til noe... :fnise: 

Skrevet

Sengetid? God natt? Har jeg gått glipp av noe? Min brukes som trådløs høyttaler og tidtaker ved matlaging... :sjenert: Ikke har jeg Spotify heller, så kan ikke be den spille ymse sanger (jeg bruker fremdeles Tidal, som ikke er støttet :sukk: ). 

Skrevet
Roadrunner skrev (47 minutter siden):

Sengetid? God natt? Har jeg gått glipp av noe? Min brukes som trådløs høyttaler og tidtaker ved matlaging... :sjenert: Ikke har jeg Spotify heller, så kan ikke be den spille ymse sanger (jeg bruker fremdeles Tidal, som ikke er støttet :sukk: ). 

Har du ikke prøvd "rutiner"? Det er det jeg skal teste ut. Når jeg sier "sengetid" skal den slukke lys på stua og begynne å spille avslapningsmusikk, og når jeg sier god natt etter å ha pusset tenner skal vinduslys, ganglys og musikk gå av. Så får vi se om den funker. 

Jeg har også Tidal, så jeg får ikke det store musikkvalget, men jeg koplet den til youtube  og da kan jeg be den spille litt (men får jo en busslast reklame innimellom så jeg kommer ikke til å bruke den funksjonen mye, kjenner jeg) men skal jeg spille for alvor så streamer jeg fra Tidal via Sonos  - som jeg altså ikke får til å styre via nest. 

Skrevet
Cata skrev (Akkurat nå):

Har du ikke prøvd "rutiner"? Det er det jeg skal teste ut. Når jeg sier "sengetid" skal den slukke lys på stua og begynne å spille avslapningsmusikk, og når jeg sier god natt etter å ha pusset tenner skal vinduslys, ganglys og musikk gå av. Så får vi se om den funker. 

Jeg har også Tidal, så jeg får ikke det store musikkvalget, men jeg koplet den til youtube  og da kan jeg be den spille litt (men får jo en busslast reklame innimellom så jeg kommer ikke til å bruke den funksjonen mye, kjenner jeg) men skal jeg spille for alvor så streamer jeg fra Tidal via Sonos  - som jeg altså ikke får til å styre via nest. 

Uten lyspærer som kan styres, uten Spotify og andre interessante dingser, så blir det litt begrenset med funksjonalitet :sjenert:

Skrevet

Jeg har funnet "Rutiner" - der var det jo masse forskjellig! 

Skrevet

Har den en leggetidsmasing-rutine? Du sier Snart leggetid og den minner deg på det hvert femte minutt til du faktisk går og legger deg?

Skrevet (endret)
Daria skrev (10 minutter siden):

Har den en leggetidsmasing-rutine? Du sier Snart leggetid og den minner deg på det hvert femte minutt til du faktisk går og legger deg?

Tror ikke det inngår nei, men man kan jo be den skru av lys så du blir sittende i stummende mørke. Burde være greit signal :ler: . Men mulig man kan sette opp alarm hvert 5. minutt. Dog, jeg har oppdratt min "Jeeves" så om han skulle funnet på noe slikt så ville det nok blitt "OK Google, shut up". 

Endret av Cata
Skrevet

Stummende mørke har så lite å si når man sitter med pcen i fanget...

Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg har funnet "Rutiner" - der var det jo masse forskjellig! 

Ja, det er litt der. Kan ikke utnytte det veldig masse men jeg tenkte jeg måtte prøve en enkel en, bare av ren vitenskapelig interesse.

PS.: Kan anbefale noen smartlyspærer rundt om hvis du har lamper som du bruker mye og som er lett å sette i smartpærer i, altså ikke fastmonterte lys med lysstoffrør. 

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Stummende mørke har så lite å si når man sitter med pcen i fanget...

"Hey google, pause bredbånd? " :fnise:  Blir vel det siste du hører fra "Jeeves" også da.

Skrevet

Antagelig er det både enklere og mer effektivt å trene opp viljestyrken :ler: 

Skrevet
Cata skrev (2 timer siden):

Ja, det er litt der. Kan ikke utnytte det veldig masse men jeg tenkte jeg måtte prøve en enkel en, bare av ren vitenskapelig interesse.

PS.: Kan anbefale noen smartlyspærer rundt om hvis du har lamper som du bruker mye og som er lett å sette i smartpærer i, altså ikke fastmonterte lys med lysstoffrør. 

Sitter her med to lamper tent (samme bryter) og begge bruker dekorpærer. Resten av heimen er stort sett i mørket, bortsett fra ei eller to små lamper i vinduene som står på døgnet rundt i vinterhalvåret. 

Men takk for tips! 

Skrevet
Roadrunner skrev (21 minutter siden):

Sitter her med to lamper tent (samme bryter) og begge bruker dekorpærer. Resten av heimen er stort sett i mørket, bortsett fra ei eller to små lamper i vinduene som står på døgnet rundt i vinterhalvåret. 

Men takk for tips! 

Omtrent som her. Jeg har 4 lyspunkter i stua og en i gangen. 3 av de i stua har fått smartpærer og den i gangen har sånn smartadapter så den kan slå seg på og av via app (og google). 

Så det funket greit da jeg satte opp "sengetid"  - de to kraftigste lysene gikk av og jeg fikk en bekk eller noe sånt inn. Trodde jeg skulle få musikk da jeg valgte "meditasjon" som sovemusikk. 

Men jeg sliter - jeg får'n ikke til å komme med påminnelser muntlig selv om jeg ser den husker dem når jeg sjekker. 

Sitat

"Hjelp" sier dette: 

Åpne Google Home-appen  på iPhone eller iPad.

Trykk på Hjem  nederst.

Velg enheten din.

Øverst til høyre trykker du på Enhetsinnstillinger   Gjenkjenning og tilpasning.

Hvis du ikke finner «Gjenkjenning og tilpasning», trykker du først på Gjenkjenning og deling.

Slå Tillat personlige resultater av eller på.

Vet jeg valgte å ikke slå det på da jeg satte den opp, men hvor i huleste finner man "gjenkjenning og tilpasning" i appen. Har trykket på "øverst til høyre" men finner det ikke noe sted. :klo:

Skrevet

Finner menyvalget greit på min Samsung-telefon, men det er kanskje litt andre menyer på Iphone/Ipad...? 

Skrevet
Roadrunner skrev (10 timer siden):

Finner menyvalget greit på min Samsung-telefon, men det er kanskje litt andre menyer på Iphone/Ipad...? 

Forstår det slik at det skal være i google home appen og den er vel lik? :klo:  Så valget da jeg satte opp enheten men vil ikke gi for mye tilganger før jeg vet hva jeg driver med, men finner'n søren ikke igjen .

Skrevet
Cata skrev (2 minutter siden):

Forstår det slik at det skal være i google home appen og den er vel lik? :klo:  Så valget da jeg satte opp enheten men vil ikke gi for mye tilganger før jeg vet hva jeg driver med, men finner'n søren ikke igjen .

Google Home-appen ja:

På startbildet i appen, velg enheten - velg tannhjulet øverst til høyre - Gjenkjenning og deling

Skrevet

:klaske: Der var den ja. Det sto på, men muntlig varsel vil fremdeles ikke virke. Kan lure'n med å sette på en navngitt alarm da. Da går alarmen og når jeg spør hva det gjelder svarer den riktig. 

*biiip, biiip *

"Hey google, hva gjelder alarmen"

"alarmen gjelder klesvask"

(Bør vel kanskje gjøre alvor av det og sette på vaskemaskinen nå.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...