Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet
Roadrunner skrev (14 timer siden):

Snø?? Sånt driver vi ikke med her :nigo:

Nå får jeg varsel!! *har handlet google nest mini *

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roadrunner skrev (10 timer siden):

Får visst bare bestille meg en spade og begynne å grave utenfor... :plystre:

Var det ikke du som påsto du ikke hadde snø? :engel:

Skrevet
Cata skrev (11 minutter siden):

Nå får jeg varsel!! *har handlet google nest mini *

Ruger du på noe...? 🐣

Skrevet
Daria skrev (19 minutter siden):

Ruger du på noe...? 🐣

*klukk *

Skrevet

Høna på haugen...? *vurderer å starte spekulasjoner om Pål*

Skrevet

:ler:

Hva varsler mini-en? Noe nyttig?

Skrevet

Min lille Google er veldig flink til å gi alarm ved koking. 

"Hey Google! Alarm om 8 minutter" 

"Den er grei! Alarmen er satt til kl 17:02" (før noen finner på noe morsomt: tidspunktet er FIKTIVT, og et eksempel...)

Skrevet
Roadrunner skrev (30 minutter siden):

:ler:

Hva varsler mini-en? Noe nyttig?

Nei, men den slår av og på lys 😄 . Varmepumpa ville den ikke snakke med og ei heller panelovn på soverom eller Sonos. Litt sur for varmepumpa og Sonos'en da. Panelovnen lever jeg greit uten stemmestyring på. Hva slags alarm gir den fra seg "om 8 minutter" ?  Har googlet alle disse google'ne i ettermiddag og er litt på tynn is kjenner jeg. 

Ønsker meg egentlig en Homey men den vil ikke snakke med lyspærene mine... :(  Så dermed ble det lille nest mini for moro skyld. Fløy litt mindre penger ut vinduet på det viset. 

Skrevet

Plutselig fikk jeg en gammel Falsk/Mathisen-slager på hjernen

Noen snakker til bikkjene sine, d'er fordi de ikke skal gjø
Andre snakker til plantene sine, d'er fordi de ikke skal dø
Men jeg snakker med pengene mine og alt jeg rekker å si er adjø...

:fnise: Her i huset er det bare jeg som snakker, og jeg er i grunnen godt fornøyd med at det ikke er noe som svarer eller reagerer...

Skrevet

Den lå faktisk på youtube - til glede for nye og gamle lyttere med og uten 90-tallsminner :ler:

Skrevet

Etter 8 minutter kommer den med en "musikalsk" alarm, hvor jeg så stopper med beskjeden: "Hey Google, stopp alarm"

Hadde en liten rekonfigurasjon å gjøre etter at tantebarna hadde vært her sist :fnise:
De hadde hatt det morsomt med kommandoer av typen: "Hey Google, kall meg baviantante", for å så å følge opp med " Hey Google, hvem er jeg?/Hva heter jeg?" :ler: Enkle gleder... 

Anbefaler deg å teste følgende kommando, @Cata: "Hey Google, hva er siste nytt?"

:sjenert:

Skrevet
Daria skrev (9 timer siden):

Plutselig fikk jeg en gammel Falsk/Mathisen-slager på hjernen

Noen snakker til bikkjene sine, d'er fordi de ikke skal gjø
Andre snakker til plantene sine, d'er fordi de ikke skal dø
Men jeg snakker med pengene mine og alt jeg rekker å si er adjø...

:fnise: Her i huset er det bare jeg som snakker, og jeg er i grunnen godt fornøyd med at det ikke er noe som svarer eller reagerer...

Det mest interessante var den perioden Rema-reklamene skulle være så "smarte" og kjørte kommandoer som "Hey Grill, triple flip burger" etc. Da kom det stadig fra lille Nest i hjørnet: Beklager, jeg forstår ikke hva du sier. Eller: Beklager, kan du gjenta spørsmålet. Mens jeg satt der og skjønte lite :fnise:

Skrevet
Roadrunner skrev (8 timer siden):

Etter 8 minutter kommer den med en "musikalsk" alarm, hvor jeg så stopper med beskjeden: "Hey Google, stopp alarm"

Hadde en liten rekonfigurasjon å gjøre etter at tantebarna hadde vært her sist :fnise:
De hadde hatt det morsomt med kommandoer av typen: "Hey Google, kall meg baviantante", for å så å følge opp med " Hey Google, hvem er jeg?/Hva heter jeg?" :ler: Enkle gleder... 

Anbefaler deg å teste følgende kommando, @Cata: "Hey Google, hva er siste nytt?"

:sjenert:

Du som har laaaaang erfaring i "nesting" (nei, @Daria - ikke prøv!!! :fy_fy: ) går det an å bytte kommando til f.eks. "Hey R2"??? :fnise:

Skrevet
Cata skrev (7 minutter siden):

Du som har laaaaang erfaring i "nesting" (nei, @Daria - ikke prøv!!! :fy_fy: ) går det an å bytte kommando til f.eks. "Hey R2"??? :fnise:

:sur: 

Skrevet (endret)
Cata skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke brukt mange kaloriene i forsøket på å finne det ut, men ser ikke ut til å være mulig per i dag. Eller, alt er sikkert mulig om man kan jobbe seg inn via bakveier, men jeg har ikke styrt noe med det. 

Har du bedt samboeren fortelle en vits enda? :fnise:

Det verste er at jeg gjerne vil være høflig og takke når hun (ja, det er en klok kvinne som bor her) har svart på det jeg spør om. Men det blir jo bare dumt... :sjenert:

Daria skrev (2 timer siden):

:sur: 

:skratte:

Endret av Roadrunner
Skrevet

Bakveier inn i reiret? *umiddelbar assosiasjon*

Skrevet
Roadrunner skrev (47 minutter siden):

Jeg har ikke brukt mange kaloriene i forsøket på å finne det ut, men ser ikke ut til å være mulig per i dag. Eller, alt er sikkert mulig om man kan jobbe seg inn via bakveier, men jeg har ikke styrt noe med det. 

Har du bedt samboeren fortelle en vits enda? :fnise:

Det verste er at jeg gjerne vil være høflig og takke når hun (ja, det er en klok kvinne som bor her) har svart på det jeg spør om. Men det blir jo bare dumt... :sjenert:

:skratte:

Jeg...googlet, og du har rett, det er ikke mulig i dag. (Synd, han skulle vært R2... *nerd * ) 

Nei, jeg har spart vitsefunksjonen selv om jeg har hørt en del bra om den, men jeg har lagt inn engelsk språk i tillegg til norsk (dialekt er noe herk) så jeg kan si OK Google, shut up hvis han tar helt av. :ler: 

Og, som du gjetter av de foregående linjene, jeg fant mannestemmen. Damen "kvitrer" litt vel mye. 

Skrevet (endret)
Cata skrev (53 minutter siden):

Jeg...googlet, og du har rett, det er ikke mulig i dag. (Synd, han skulle vært R2... *nerd * ) 

Nei, jeg har spart vitsefunksjonen selv om jeg har hørt en del bra om den, men jeg har lagt inn engelsk språk i tillegg til norsk (dialekt er noe herk) så jeg kan si OK Google, shut up hvis han tar helt av. :ler: 

Og, som du gjetter av de foregående linjene, jeg fant mannestemmen. Damen "kvitrer" litt vel mye. 

Det var omtrent min reaksjon etter å ha spurt om hva som er siste nytt. Tente jeg skulle få en kjapp oppsummering av de viktigste overskriftene... Næh, va'kke sånn det virket (skal ikke avsløre alt før @Cata har forsøkt :fnise:)

Endret av Roadrunner
Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Næh, va'kke sånn det virket (skal ikke avsløre alt før @Cata har forsøkt :fnise:)

Cata prøvde i morges...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...