Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forventningene til skatteoppgjøret var visst urealistisk høye :murvegg:
Slapp baksmell, men får ikke igjen på langt nær så mye som jeg trodde. Aner ikke hvilke tall jeg har brukt i beregningene mine, men feil har de tydeligvis vært! :sukk:

Godt jeg tok feriepengene fra forrige arbeidsgiver og dyttet rett på lånet da... Skulle jo få "nye feriepenger" på skatteoppgjøret :sjenert:

Her må det spares litt om man ikke skal ha tidenes budsjettferie (med ny arbeidsgiver og ingen opptjente feriepenger fra denne, så trekkes alle feriedager rett fra lønn :plystre:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (3 timer siden):

:sjokkert: 

Jo, det er jo også en måte å se det på... 
Vi har jo nabobil.no, hva med nabomann.no? Som vi kunne delt litt på? 

:fnise:

Ja..? For oss som synes det kunne vært kjekt å ha en mann fra tid til annen, enten det handler om å fikse praktiske ting eller unngå singelbordet i bryllup, men ikke ser behovet for en fulltidsversjon. Jeg er sikker på at det er et marked her :fnise: 

Skravla skrev (2 timer siden):

Det finnes allerede Luado. Muligens ikke på dine trakter? 

Genialt - dette har jeg faktisk ikke hørt om (jeg har jo bror og far til slikt, men det er jo greit å kunne spare litt på dem også). Men et øyeblikk trodde jeg det var et svar til RRs forslag om nabomann.no og ble muligens en smule skuffet... :fnise: 

Roadrunner skrev (1 time siden):

Her må det spares litt om man ikke skal ha tidenes budsjettferie (med ny arbeidsgiver og ingen opptjente feriepenger fra denne, så trekkes alle feriedager rett fra lønn :plystre:)!

Nå blir det vel neppe de store og eksotiske feriene denne sommeren (heller :sukk: ), sånn sett er det ikke det verste året for budsjettferie. Men litt å rutte med kan jo være kjekt uansett...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (11 minutter siden):

Nå blir det vel neppe de store og eksotiske feriene denne sommeren (heller :sukk: ), sånn sett er det ikke det verste året for budsjettferie. Men litt å rutte med kan jo være kjekt uansett...

Eksotiske ferier i 2021 har jeg skutt lange, hvite piler etter for lenge siden. 
Men om jeg tar 3-4 uker ferie i sommer, og blir trukket i lønn for hele ferieperioden, så er det jo kjekt å ha litt i bakhånd til faste utgifter og slikt. I tillegg til litt lommepenger til is... :sjenert:

Skrevet

Luado erstatter nok mer handymann enn følge til bryllup, men de stiller sikkert opp på det siste også om du spør pent. :fnise:

Skrevet

Det kan kanskje gå under vennehjelp? :fnise: 

Skrevet

" Jeg kan være en venn - jeg ser at du faller " :romeo:

Skrevet (endret)

Kan jo bli interessant om det bare er Roar på 72 eller Emilian på 21 som er ledig når @Daria trenger følge til bryllup... 

Endret av Roadrunner
emoji på ville veier
Skrevet

Jeg skjønte aldri helt den teksten - hvis en venn faller, gjør man vel en innsats for å hjelpe til heller enn å bare stå og se på...?

Skrevet
Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Kan jo bli interessant om det bare er Roar på 72 eller Emilian på 21 som er ledig når @Daria trenger følge til bryllup... 

Hvis det er alternativene satser jeg nok på singelbordet likevel :ler: 

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønte aldri helt den teksten - hvis en venn faller, gjør man vel en innsats for å hjelpe til heller enn å bare stå og se på...?

Så enig! 

Jeg ser at du faller - du vil reise deg igjen... 

Det er vennen sin det! 

Skrevet

Medlidenhet og engasjement på høyt nivå...

Skrevet
Skravla skrev (4 timer siden):

Dette er i hvertfall gull når man trenger litt hjelp hjemme. Ellers er søppeltaxi fantastisk for oss som ikke bare tar sofa på bussen til fyllinga. :ler: 

Det er supert for oss andre også. Det dukket opp her for noen år tilbake og jeg fikk foretatt en etterlengtet bodrydding. Skal tro om de er i drift enda. 🤔

Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Forventningene til skatteoppgjøret var visst urealistisk høye :murvegg:

Det var de her også. #harøktekstratrekk

Skrevet

F R E D A G ! ! !

Uke 12 går mot slutten og vi skriver fredag nok en gang. Herlig! Som alltid klar for helg, uten at det medfører særlige planer eller spesielle hendelser. Men jeg gleder meg til å sove litt lengre, pusle litt hjemme og bare slappe av. Og neste uke er det bare to og en halv dag på jobb :strix:'

Skikkelig gråvær her i dag, med tung tåke. Og regnet er vel ikke langt unna om jeg tolker yr.no rett. Helt greit, blir sofakveld uansett. 

Hvordan står det til på deres kant? 

:kaffekopp:

Skrevet

Grått og tåke og regn i vente her også. Klesvask og skiflyging er dagens planer (med varierende grad av aktiv deltagelse), og hvis du hevder det er fredag (min oversikt på det området er ikke den beste om dagen, jeg er fornøyd så lenge jeg holder kontroll på det lille jeg har av avtaler) er det vel tid for quiz i kveld...

Skrevet
Daria skrev (16 minutter siden):

Grått og tåke og regn i vente her også. Klesvask og skiflyging er dagens planer (med varierende grad av aktiv deltagelse), og hvis du hevder det er fredag (min oversikt på det området er ikke den beste om dagen, jeg er fornøyd så lenge jeg holder kontroll på det lille jeg har av avtaler) er det vel tid for quiz i kveld...

Det minner meg på at "noen" sendte ut en artig quiz i fjor på vårparten, som for enkelte var et aldri så lite høydepunkt. :plystre:

Skrevet

Den var primært laget for elevene, så jeg ville ikke hatt altfor store forhåpninger om en reprise. Skjønt, om jeg kjeder meg nok... 

Skrevet
Roadrunner skrev (8 timer siden):

Og neste uke er det bare to og en halv dag på jobb :strix:'

To dager her. :hoppe: 

Skrevet

Mandagen er snart halvveis, og vi nærmer oss lunsj. Litt hektisk helt på morgenen, men ellers ser det ut til å bli en rolig dag. Venter litt på diverse fra eksterne aktører, så akkurat for øyeblikket er det ganske stille og rolig. Men skal ikke klage, man har jobb og er takknemlig for det! 

Rusletur med venninne etter jobb i dag, ellers hjem til klesvask og slikt. 

Noen som så Tid for Hage på TV2 i går? Kunne gjerne hatt en slik uteplass gitt :wow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...