Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Daria skrev:

Nå forventer du at folk skal tenke på forhånd og planlegge og sånt - du vet at det er for mye forlangt...

Joda, jeg vet... MEN! :kjefte:

Skjermdeling og telefon er uansett ikke ideelt og velfungerende i kanskje 5-6 timer :daane:

*kokt i nepa*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mårnings!

Kom meg gjennom onsdagen, men en time overtid, ingen lunsjpause og nesten 6 timer på telefonen. Joda, tipp topp! Var kjapt innom hjemme etter jobb onsdag, så ble det rask gåtur med ei venninne før jeg landet på spinningsykkelen til en times intervalltråkking. Slitne bein etterpå ja! :veslejenta: I går ble det også gåtur, før jeg fikk støvsugd og ryddet litt hjemme. I dag kommer mine foreldre en tur, ser ut til at jeg får hjelp med høytrykkspyling av verandaen :strix: Godt for alt som er gjort.

Og, det er fredag i dag! :strix:

Skrevet

Og nå er det mandag, heldigvis i en kort uke. :) Er du på jobb disse dagene da?

Skrevet

:kaffekopp:

Jupp, ikke så mye fri å skryte av her er jeg redd.

Har en plan om å kanskje ta halv dag på onsdag (vi har egentlig full arbeidsdag), hadde vært godt! Men spørs hvordan ting barker i vei først... Venter på en ekstern ressurs i dag, men ser ut til at ting kan ta tiiiiid. :sukk:

Skrevet

Vi har heldigvis halv dag på onsdag, men jeg skal likevel avspasere. Så det hadde ikke gjort så mye om de andre måtte jobbe full dag. :ler: 

Skrevet (endret)

:kaffekopp:

Tirsdag og midtuke (egentlig både tirsdag, onsdag og torsdag på samme dag - fin kombo!) - liker korte uker kjenner jeg! :strix: 

Den eksterne ressursen kom aldri i går, det ble etterhvert avtalt å utsette hele prosjektet til etter påske. Passer meg i grunn fint, selv om jeg gjerne skulle fått gjort det og blitt ferdig. Men, satser på at det ikke blir fullstendig armer og bein i dag, hadde vært deilig med en litt rolig dag til en forandring. Må jo starte nedtrappingen til langhelg! :opplyser:

Var ganske effektiv i går ettermiddag, dro innom byggevarehuset etter jobb og forhørte meg angående beising/oljing av verandagulv. Siden det har vært oljet tidligere, så ble vi enige om å fortsette den trenden. Dro kjapt innom butikken før en liten halvtimes avslapning på sofaen og så middag. Etter middag var det bare en ting å gjøre, ut og pusse over verandaen (kjekt når vinden sørger for å blåse det rent etterpå...), og så frem med olje, kost og skaft. Sånn rent bortsett fra at kosten satt dønn fast på skaftet etterpå (hvorfor passer ikke en Jordan-kost perfekt på et Jordan-skaft? :murvegg: ), så gikk i grunn alt knirkefritt. Sliten i armer og knær etterpå, men etter å ha kranglet med skaft/kost i 10 minutter (de lot seg separere til slutt, men da hadde jeg olje fra albuene og ned, under skoa og sikkert flere steder i hagen), kunne jeg fornøyd pakke sammen. Var bare å få alt av klær i vaskemaskinen (pussestøv og olje er en fin kombinasjon...), og fugggel'n i dusjen. Slappet av med god samvittighet, fikk hengt opp klesvasken og kantet til slutt i seng. Ganske effektiv ettermiddag om jeg må få si det selv :jepp: Og veldig godt for alt som er gjort. Kanskje man skulle være ekstra flink nå, og pakke sammen diverse rusk og rask i ettermiddag, slik at jeg kan kjøre det på fyllinga i morgen tidlig? Hmm.... Ingen dum tanke :nigo: 

Endret av Roadrunner
Skrevet

Det var litt av en effektiv ettermiddag. Jeg satt i sofaen fra ungene forsvant ut døren ca kl 18, til de kom hjem sånn ca kl 21. :sjenert: Gjorde absolutt ingenting. :nigo:

Skrevet
4 timer siden, Roadrunner skrev:

(hvorfor passer ikke en Jordan-kost perfekt på et Jordan-skaft? :murvegg: ),

Jordan vet hvordan - men det betyr ikke at de gjør det... :fnise: 

Effektivitet er oppskrytt - men jeg har vært i kjelleren og hentet opp sommersko og -yttertøy i dag, det har vært på tide en stund.

Skrevet
24 minutter siden, Daria skrev:

Jordan vet hvordan - men det betyr ikke at de gjør det... :fnise: 

Effektivitet er oppskrytt - men jeg har vært i kjelleren og hentet opp sommersko og -yttertøy i dag, det har vært på tide en stund.

Stadig imponert over de som pakker bort vintertøy og henter frem sommertøy... Her er det joggesko hele året (kun vintersko når snøen ligger tjukk, så to par vintersko, samt vinterjakka er vel det eneste jeg tar frem/pakker ned), tunikaer og "sommertopper" året rundt (varmt inne) og resten ligger i klesskapet hele tiden. Og egentlig burde jeg rydde i klesskapet og kvitte meg med endel rusk og rask som jeg aldri bruker :sjenert:

Skrevet

Det er bare sko og yttertøy jeg pakker bort, og det er rett og slett et spørsmål om skapplass. Det er noe med at enkelte har ikke én vinterjakke og to par vintersko, men seks kåper og minst like mange par støvler, for eksempel. Hva tilsvarende tall er for sommerklær er det tryggest å ikke tenke på, men sandalene alene fyller et romslig nett. I tillegg til en utvalg jakker og støvler (DrM og alle hans venner...) som er framme hele året og dekker vår/høst/varm vinter/kald sommer-behovet... 

Skrevet
34 minutter siden, Daria skrev:

Det er bare sko og yttertøy jeg pakker bort, og det er rett og slett et spørsmål om skapplass. Det er noe med at enkelte har ikke én vinterjakke og to par vintersko, men seks kåper og minst like mange par støvler, for eksempel. Hva tilsvarende tall er for sommerklær er det tryggest å ikke tenke på, men sandalene alene fyller et romslig nett. I tillegg til en utvalg jakker og støvler (DrM og alle hans venner...) som er framme hele året og dekker vår/høst/varm vinter/kald sommer-behovet... 

Ser den.... Når det kommer til antall jakker og skopar, så er vel vi på ulike steder på skalaen :fnise: Akkurat nå er det faktisk endel skopar hjemme, men det skyldes blant annet manglende rydding, samt at jeg skal kaste noen gamle joggesko bare jeg har fått gått inn de nye skikkelig først... *gnagsår*

Skrevet

Jeg har dessverre overfør noe av skomanien min til jentene våre, så på tross av 4 skoskap og ei "bod" under trappen vår, så flyter gangen over av sko. Jeg har alltid en plan om å sette de bort vinter/vår, men kan ikke skryte på meg at jeg er flink til det. Vi gjemmer stort sett alle skoene når vi vet vi får besøk, ellers så flyter det hele året. Jakker der i mot, det har ikke jeg så mange av. Men jentene tar igjen på den fronten også. Spes hun minste som i tillegg arver alle hun eldste vokser ut av på rekortfart.

Men jeg kan skryte på meg et eget skap til sommer/vårtøy og et annet ett til høst/vinter i alle fall.

Skrevet

Mårnings!

:kaffekopp: er servert og håper alle har kommet greit gjennom påska? Her har det vært trivelige og sosiale dager i starten av påska, og ganske rolige dager mot slutten. Passet finfint :jepp: Så hva har fuggel-påska inneholdt? Besøk  hos foreldre i tre dager, vasking av tre biler sammen med paps, frisørtime, hårfarging, 3 gåturer, 1 treningsøkt, to runder med middagsgjester, påskekrim, filmer og sofatimer. Og uanstendige mengder snop... :sjokolade: Sånn kort oppsummert :ler:

Skrevet

Uanstendige mengder påskegodt vet jeg ingenting om :riste: Påskekrim har jeg styrt utenom, både i skrevet og filmet versjon, men 1/3 inn i Kennedy-biografien har han i det minste blitt valgt til president - det kommer jo en krimgåte der etterhvert (hvorvidt den blir løst er derimot et tema for evig diskusjon...).

Skrevet

Min påske er kjapt oppsummert: For mye godt som har blitt dyttet I munnen. Veldig lite bevegelse. 

:sjenert:

Skrevet

:bond:

Altså, litt mye armer og bein her nå synes jeg! Og det ligger ann til ekstra lang dag på jobb i dag, kjenner jeg ikke er veldig klar for det akkurat nå. Trenger ferie... Eller helg... Eller påske... Eller... :fnise:

Kjempekoselig ettermiddag i går, var på barselbesøk hos bestisen og min lille bonusnevø. To døgn gammel og helskjønn! :strix: Så godt å se min venninne igjen også, få pratet litt og høre at det faktisk går bra. Blir noe annet med en god prat enn med et par meldinger i hytt og dynevær. Så hæppi fuggel kom sent men godt hjem i går, etter lang dag. Kasta innpå et par paracet (hodepine deluxe), og landet tidlig i senga. Tror jeg skal være glad for det når jeg ser hvordan dagen i dag har vært...

Ellers? Trene litt senere kanskje? Tanken er der, men vi får se...

Skrevet

Ble et par timer ekstra jobbing i går, og så innom butikken og hjem til middag. Da kom det beleilig nok en melding fra ei venninne, som lurte på om vi skulle rusle en liten tur. Passet meg finfint, så slapp jeg å ta en avgjørelse rundt trening/ikke trening, i stedet ble det frisk luft og masse skravling. Rengjøringa derimot, den utsettes som vanlig... :sukk: Vurderer å ta det verste i ettermiddag før jeg skal i syforening, hadde jo vært deilig.

Hektisk så langt i dag, men håper jeg har fått unna det verste nå. Ingenting å si på effektiviteten her for tida, for å si det sånn! :bond: Hadde jeg bare vært like effektiv ETTER jobb...

Skrevet

Så koselig med miniknøtt :)

Jeg har glatt overlatt rydding/vasking til de unge håpefulle. De tjener penger og jeg slipper stresset med å rydde/vaske til hver helg. Vinn-vinn :nigo:

Jeg skal ha klubb i morgen så det eneste jeg skal gjøre til helgen er å finne på noe god mat å servere... *tomt hode, uten ideer*.

Skrevet

Synd du ikke bor nærmere, så kunne de unge, håpefulle svingt støvsugeren her også :sjenert:

Det er så kjeeeeeeedelig!

Hektisk på jobb i dag også, både litt frustrerende ting, men også etterhvert ganske greit når man får litt taket på det, og får hyggelige tilbakemeldinger. Hatprosjektet mitt er ikke like mye hat lengre, jeg blir både sett og hørt i større grad, og har fått satt meg bedre inn i hva det går i. Når man også får mulighet til å samarbeide på tvers av landegrenser, og innser at man kanskje er foretrukket som støtte blant andre kollegaer, så er det egentlig ganske god følelse. Men blir stadig litt ekstra tid på jobb for tida da, så nå tror jeg at jeg skal pakke meg sammen snart og svinge innom hjemme.

Skulle vært på bedriftsidretten i dag, men har rett og slett ikke orket tanken helt. Tror jeg skal gjøre som de unge, håpefulle hos Jerle i stedet og svinge støvsugeren og dobørsten. Før jeg skal i syforening senere. Godt det er fredag i morgen! :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...