Daria Skrevet 23. desember 2025 #20381 Skrevet 23. desember 2025 Jeg aner hvem som blir det selvfølgelige midtpunktet og ikke vil savne oppmerksomhet...
Roadrunner Skrevet 23. desember 2025 Forfatter #20382 Skrevet 23. desember 2025 Daria skrev (10 minutter siden): Jeg aner hvem som blir det selvfølgelige midtpunktet og ikke vil savne oppmerksomhet... Mistenker at det ikke er meg...
Daria Skrevet 23. desember 2025 #20383 Skrevet 23. desember 2025 I så fall vil du nok måtte jobbe for det - og det er ikke gitt at den oppmerksomheten vil være av det positive slaget
Sauen Shaun Skrevet 27. desember 2025 #20384 Skrevet 27. desember 2025 Hvordan gikk det med oppmerksomheten? Ble det du eller treåringen som stakk av med den?
Roadrunner Skrevet 27. desember 2025 Forfatter #20385 Skrevet 27. desember 2025 Sauen Shaun skrev (3 timer siden): Hvordan gikk det med oppmerksomheten? Ble det du eller treåringen som stakk av med den? Jeg var voksen og lot treåringen regjere mens han var våken Skal sies at vi fant tonen for alvor under frokosten torsdag morgen da treåringen og jeg delte restene fra julaftens desserten. Jeg konkluderte med at det bare var de barnløse som fikk dele Dessuten satt han som et tent lys på fanget da vi kikket gjennom fotoboka fra årets langtur - kjempekoselig øyeblikk!
Daria Skrevet 27. desember 2025 #20386 Skrevet 27. desember 2025 Noen privilegier skal barnløse tanter ha
Roadrunner Skrevet 27. desember 2025 Forfatter #20387 Skrevet 27. desember 2025 Daria skrev (27 minutter siden): Noen privilegier skal barnløse tanter ha Jepp Viktig å se mulighetene...
Sauen Shaun Skrevet 28. desember 2025 #20388 Skrevet 28. desember 2025 Daria skrev (19 timer siden): Noen privilegier skal barnløse tanter ha Veldig enig
Roadrunner Skrevet 30. desember 2025 Forfatter #20389 Skrevet 30. desember 2025 Gledelig romjul! Her er det hjemmekontor i mellomdagene, og timene går litt for fort. I går forsvant arbeidsdagen i interne kurs og diverse annet, mye mer å gjøre enn jeg var forberedt på. Trodde romjula skulle være litt rolig Foreløpig endel å gjøre i dag også, men kan se ut til at det roer seg litt nå. Savner virkelig å komme meg ut i finværet, men når feriedagene skal spares til februar så må det jobbes i jula. Sånn er det bare. Værgudene har virkelig levert denne julen, her har vært nydelig vær fra soloppgang til solnedgang (kan jo ikke si fra morgen til kveld, for sola går ned lenge før kvelden...). Fantastisk!
Daria Skrevet 30. desember 2025 #20390 Skrevet 30. desember 2025 Det har vært til dels nydelig her også Vinteren kommer med det nye året ser det ut til, både snø og kulde...
Roadrunner Skrevet 1. januar Forfatter #20391 Skrevet 1. januar Godt nytt år! Vi skriver 2026 Gårsdagens feiring ble veldig hyggelig, og stille og rolig sammen med et par venninner. Akkurat sånn man liker det! God mat (om jeg får si det selv), sofaskravling og litt fyrverkeri fra stuevinduene. Perfekt! Takk for hyggelige timer @Cata I dag har det vært en ganske sløv dag, tok tid før man begynte å virke og føler jeg har gått litt på halv fart i hele dag. Men det ble en drøy times trask, vaskemaskinen har tatt unna diverse duker, og kjøkkenet har fått siste opprydning. Juletreet sparer jeg til i morra, det er siste rest av jula som gjenstår. Resten ble pakket bort før nyttår. Godt for alt som er klart før hverdagen treffer for fullt igjen. Kjenner at julaften på onsdag er en veldig fin løsning, to korte uker rundt jul og nyttår gjør godt. Hjemmekontor i morgen og så er det helg Første hele året med Garmin-klokka, og den melder om drøye 3 millioner skritt i 2025, drøye 250 km løping på tredemølle, ca 370 km registrerte gåturer og 136 besøk på treningssenteret. Det må vel sies å være godkjent?
Roadrunner Skrevet 5. januar Forfatter #20392 Skrevet 5. januar God mandag! Hverdagen er i gang, man har inntatt kontoret og er klar for litt rutine igjen. Treningstøy er klart i bilen, tid for årets første løpeøkt. Og så må jeg så absolutt komme igang med styrketrening igjen. Ergo, bør man få rutine på pysjamastreningen (ettermiddagene mistenker jeg det er kaos på treningssenteret fremover). Og kanskje til og med lage en liten setup hjemme - man har jo tross alt både manualer, matte, stepkasse og fitnessball
Daria Skrevet 5. januar #20393 Skrevet 5. januar Mitt første helserelaterte mål for året har vært å ta opp opp igjen de gode vanene jeg hadde etablert med 10 minutter på matten hver kveld. Det kvalifiserer knapt til trening (primært tøye- og pusteøvelser, samt litt balanse), men det gjør faktisk en forskjell og koster minimalt. Lavterskel er mitt mantra... Å skryte av full måloppnåelse etter fire dager er muligens prematurt, men man skal ikke kimse av en god start
Roadrunner Skrevet 5. januar Forfatter #20394 Skrevet 5. januar Daria skrev (32 minutter siden): Mitt første helserelaterte mål for året har vært å ta opp opp igjen de gode vanene jeg hadde etablert med 10 minutter på matten hver kveld. Det kvalifiserer knapt til trening (primært tøye- og pusteøvelser, samt litt balanse), men det gjør faktisk en forskjell og koster minimalt. Lavterskel er mitt mantra... Å skryte av full måloppnåelse etter fire dager er muligens prematurt, men man skal ikke kimse av en god start Man skal absolutt ikke kimse av en god start! Her har man vært ute på gåtur hver dag bortsett fra en, siden første juledag. Finværet, dagslyset og barmark måtte benyttes. Nå meldes det snø resten av uka, og jeg kjenner på en intens lyst til å gå i hi... Men i stedet får man vel ta seg sammen og komme seg i gang med innendørsaktivitet.
Sauen Shaun Skrevet 5. januar #20395 Skrevet 5. januar Godt å lese at noen i gjengen har både gode intensjoner og en god start. Satser på at det smitter over til meg også. Har liksom ikke startet det nye året enda.
Roadrunner Skrevet 8. januar Forfatter #20396 Skrevet 8. januar Man ringer et supportnummer, får automatisk velkomstmelding med beskjed om å vente - de svarer snart. Ny melding om det gjelder produkt x eller y, tast 3. Jeg venter... Får første melding på nytt, så andre melding på nytt, og så: blir samtalen avsluttet! Javel, tenker kanskje man måtte trykke 3 (selv om det ikke var opplagt, virket da vitterlig som om det å bare holde linjen skulle fungere), og prøver på nytt. Trykker 3 første gang melding nummer 2 kommer, og prøver igjen da meldingen repeteres. Samme resultat - samtalen er over etter to runder med automatiske meldinger. Altså - frustrasjon til nye høyder! Synd pulsklokka ligger til lading... Kontakter support på chat. Han kan ikke hjelpe meg med opprinnelig sak, jeg må ringe support for de nordiske landene. Nei, sier du det? Forklarer min frustrasjon over å ikke komme gjennom til support, han ber meg prøve på nytt etter at han har verifisert at det sitter folk på supportnummeret. Samme moroa... Får nytt nummer jeg skal forsøke, kommer gjennom til trivelig dame, som ikke kan hjelpe, men skal sette meg over til... SUPPORT!! Prøver å fortelle at det ikke fungerer, at jeg har forsøkt 4 ganger allerede. Men hun har trua på at det fungerer når hun setter meg over. Yeah right... Samme meldinger og POFF samtalen avsluttet. Nå ba jeg chattevennen min be noen på support ringe meg opp. Ærlig talt! Ellers? 13 blå hjemme da jeg skulle forlate heimen, det var såpass friskt at jeg endte med å ta på meg den aller tjukkeste ullgenseren. Som brått ble litt for varmt på kontoret da det var litt hektisk fra start. Men etter et par timer i den tynne ullgenseren jeg hadde under, så har temperaturen i kroppen gått merkbart ned, og islandsulla er på igjen... Spørs om ikke andelen isolasjon på kroppen også bidrar til litt raskere frysing.
Daria Skrevet 8. januar #20397 Skrevet 8. januar Hodet mitt var umiddelbart her -Ikke sett meg til kantina...!! (Ikke at jeg ikke også føler din frustasjon. Jeg skal igjen sende en klage til avisen om inkompetent bud, som jeg har gjort jevnlig siden oktober...).
Roadrunner Skrevet 9. januar Forfatter #20398 Skrevet 9. januar Trengte kanskje å avreagere litt i går, hva vet jeg, men jeg gikk nå i alle fall på en stryketime på treningssenteret etter jobb. Hvilken idiot gjør det etter uker og måneder uten styrketrening av særlig grad? Ongoing gangsperre, og stadig i forverring... Selv om jeg tok det svært pent, så er det altså helt utrolig hvor mange muskelfibre som blir ødelagt av en slik økt. Auuu!
Daria Skrevet 9. januar #20399 Skrevet 9. januar Det er kroppen din som takker deg, mvh sadist-fysio...
Roadrunner Skrevet 9. januar Forfatter #20400 Skrevet 9. januar Daria skrev (24 minutter siden): Det er kroppen din som takker deg, mvh sadist-fysio... Det spørs vel det ja... Hadde naprapat-time i morges (de som sa at naparat gjerne hadde fikset ting i løpet av 3-5 timer har ikke møtt min kropp ) og hun måtte spørre et par ganger om det var vondt-vondt, eller om det var støle områder hun fant Men heldigvis bare begynnende stølhet da, og mest i beina, nå er det stort sett vondt litt over alt fra nesa og ned, både etter behandling og trening. Blir sofafredagskveld ja!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå