AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4881 Del Skrevet 27. juni 2013 evt psykriater. Men Arabella mente altså at psykiatriker er helt kurant, selv om Bokmålsordboka sier noe annet. Psykkelog er en annen bra variant. Anonymous poster hash: 8b421...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. juni 2013 #4882 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Men Arabella mente altså at psykiatriker er helt kurant, selv om Bokmålsordboka sier noe annet. Psykkelog er en annen bra variant. Anonymous poster hash: 8b421...428 Hvor har jeg skrevet at at jeg synes dette ordet er helt kurant? Spørsmålet var om hvilket av disse to ordene var riktig skrevet: psykiatriker eller psykiatrikker. Da svarte jeg det første, hvis du nå først skulle bruke det. Jeg tror man brukte den tittelen for riktig lenge siden. Nå sier man psykiater, som jeg også skrev. For å ta et annet eksempel, det er flere som skriver "teknikker" når de egentlig mener "tekniker". Endret 27. juni 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 30. juni 2013 #4883 Del Skrevet 30. juni 2013 Rundt sankthans florerte det med folk som feiret 'santans'... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juli 2013 #4884 Del Skrevet 1. juli 2013 *Taffate* (tafatte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juli 2013 #4885 Del Skrevet 1. juli 2013 Dette er ikke en feil, men jeg liker ikke "veg" for "vei". Jeg leser det alltid for "vegg" før jeg skjønner hva som menes. Jeg liker heller ikke "stod", "gav", "drog" osv, jeg skriver "sto", "ga", "dro". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #4886 Del Skrevet 1. juli 2013 Dette er ikke en feil, men jeg liker ikke "veg" for "vei". Jeg leser det alltid for "vegg" før jeg skjønner hva som menes. Jeg liker heller ikke "stod", "gav", "drog" osv, jeg skriver "sto", "ga", "dro". Men dette har vel sammenheng med om man skriver radikalt eller konservativ, eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 0ebd3...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #4887 Del Skrevet 1. juli 2013 Konservativt* Anonymous poster hash: 0ebd3...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #4888 Del Skrevet 1. juli 2013 Dette er ikke en feil, men jeg liker ikke "veg" for "vei". Jeg leser det alltid for "vegg" før jeg skjønner hva som menes. Veggrep Journalister som ikke skjønner forskjellen på én og en. Anonymous poster hash: 63fa2...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juli 2013 #4889 Del Skrevet 1. juli 2013 Men dette har vel sammenheng med om man skriver radikalt eller konservativt, eller tar jeg helt feil? Ja, du skal se at jeg er en raddis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4890 Del Skrevet 2. juli 2013 Ja, du skal se at jeg er en raddis Det er veg som er radikalt. Anonymous poster hash: dcd26...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 5. august 2013 #4891 Del Skrevet 5. august 2013 Det er nesten så jeg vurderer å starte en ny tråd som heter "De morsomste skrivefeilene" da jeg alltid ender opp med å skrive feil jeg ler av fremfor feil jeg irriterer meg over. Tror det holder med én tråd så da deler jeg heller de små skattene her. Siste tilskudd er ordet "kjennepreken". Jeg fikk assosiasjoner til klåfingrede prester 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2013 #4892 Del Skrevet 5. august 2013 Det er nesten så jeg vurderer å starte en ny tråd som heter "De morsomste skrivefeilene" da jeg alltid ender opp med å skrive feil jeg ler av fremfor feil jeg irriterer meg over. Tror det holder med én tråd så da deler jeg heller de små skattene her. Siste tilskudd er ordet "kjennepreken". Jeg fikk assosiasjoner til klåfingrede prester Det finnes allerede en lignende tråd: Merkelige, morsomme overskrifterog andre festligheter ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 5. august 2013 #4893 Del Skrevet 5. august 2013 Det finnes allerede en lignende tråd: Merkelige, morsomme overskrifterog andre festligheter ;-) Ja det har du jo rett i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2013 #4894 Del Skrevet 5. august 2013 Ja det har du jo rett i... Jeg må bare få si at det ikke var meningen å reklamere for meg selv, fordi jeg opprettet den tråden engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 5. august 2013 #4895 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg reagerer veldig på setningsdeling, merker jeg. Det er et ganske merkelig fenomen, men jeg ser det oftere og oftere. Det utarter seg slik: "Hvis du vil ha en god jobb. Så bør du ta en utdannelse." "Jeg liker bananer. Ettersom de smaker godt." Merker jeg blir sliten i leseflyten av sånt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #4896 Del Skrevet 5. august 2013 at folk skrive nok med to K-er og sagt med k, altså nokk og sakt...Irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 5. august 2013 #4897 Del Skrevet 5. august 2013 at folk skrive nok med to K-er og sagt med k, altså nokk og sakt...Irriterende For ikke å snakke om ett og att...er jo rene t-selskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #4898 Del Skrevet 5. august 2013 For ikke å snakke om ett og att...er jo rene t-selskapet. Jepp, har ikkje sett det da men masse av nokk og sakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 5. august 2013 #4899 Del Skrevet 5. august 2013 Snakker om t, jeg er ikke så griseglad i norskt, svenskt og latinskt. Mens vi er inne på nasjonaliteter kan jeg også nevne at jeg er minste begeistret for folk som tror asiater er entall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2013 #4900 Del Skrevet 5. august 2013 For ikke å snakke om ett og att...er jo rene t-selskapet. I et t-selskap bruker man t-skjeer til å røre i t-koppen med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå