LukaFrost Skrevet 30. november 2013 #4981 Del Skrevet 30. november 2013 Kort sagt finnes det ord som er tillatt ordboka, men de gjør seg ikke bra på trykk. Særlig ikke i et akademisk arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 30. november 2013 #4982 Del Skrevet 30. november 2013 Når/da-feil. For eksempel "det er ikke bra å farge håret da man er gravid". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. november 2013 #4983 Del Skrevet 30. november 2013 Alle som i denne tiden deler opp ord som begynner på "jule". Det høres ut som de er så lei julen at de vil banke den opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 30. november 2013 #4984 Del Skrevet 30. november 2013 Feil bruk av og og å. Feil bruk av da og når. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alekz Skrevet 30. november 2013 #4985 Del Skrevet 30. november 2013 Orddelingsfeil er verst. Deretter kommer feil bruk av komma og punktum. Er heller ikke så begeistret for "vis" i stedet for "hvis". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4986 Del Skrevet 1. desember 2013 Er heller ikke så begeistret for "vis" i stedet for "hvis". Det jeg synes er verst, er når man begynner en setning med "er" og bare dropper å skrive "jeg" foran. Anonymous poster hash: 83217...d3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4987 Del Skrevet 1. desember 2013 Alle sier orddelingsfeil er så ille. Jeg irriterer meg mer over særskrivingsfeil Anonymous poster hash: 7902f...f14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mutz Skrevet 1. desember 2013 #4988 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) 1. Orddelingsfeil 2. Folk som bruker nynorske versjoner av ord når de egentlig skriver bokmål. Eksempler: "Handball" (håndball på bokmål), "slalom" (slalåm på bokmål) og "tolmodig" (tålmodig på bokmål). Samtidig påpeker de stadig vekk at de hater nynorsk. 3. Feilbruk av punktum og komma 4. Feilbruk av semikolon, hvor det blir brukt sm vanlig kolon. Dødsirriterende. Og det som sikkert irriterer meg aller mest: folk som ikke vet forskjell på hun/henne. For eksempel: "jeg overnattet hos hun" eller "hva skal du med hun?". Endret 1. desember 2013 av mutz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2013 #4989 Del Skrevet 1. desember 2013 1. Orddelingsfeil 2. Folk som bruker nynorske versjoner av ord når de egentlig skriver bokmål. Eksempler: "Handball" (håndball på bokmål), "slalom" (slalåm på bokmål) og "tolmodig" (tålmodig på bokmål). Samtidig påpeker de stadig vekk at de hater nynorsk. 3. Feilbruk av punktum og komma 4. Feilbruk av semikolon, hvor det blir brukt sm vanlig kolon. Dødsirriterende. Og det som sikkert irriterer meg aller mest: folk som ikke vet forskjell på hun/henne. For eksempel: "jeg overnattet hos hun" eller "hva skal du med hun?". Det heter slalåm på nynorsk også. Sla=hellende, låm=løype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4990 Del Skrevet 1. desember 2013 Inntilsittende.. Er det ett ord? Jeg trodde det het ettersittende, men ser at mange unge skriver inntilsittende.Anonymous poster hash: adc5a...65e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2013 #4991 Del Skrevet 1. desember 2013 Inntilsittende.. Er det ett ord? Jeg trodde det het ettersittende, men ser at mange unge skriver inntilsittende.Anonymous poster hash: adc5a...65e Inntilsittende var nytt for meg. Ettersittende har det vel alltid hett. Det ble byttet ut mer eller mindre med kroppsnært, men det sier jo det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 1. desember 2013 #4992 Del Skrevet 1. desember 2013 Ånkli er noe av det styggeste jeg ser. Ser det stadig mer og mer på forum og sånt. Grrrrr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella_ Skrevet 1. desember 2013 #4993 Del Skrevet 1. desember 2013 Og se folk skrive feil og/å. Blir irritert å sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2013 #4994 Del Skrevet 1. desember 2013 Og se folk skrive feil og/å. Blir irritert å sur. Du går i fella selv . Det skal være "og" og ikke "å". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortifera Skrevet 1. desember 2013 #4995 Del Skrevet 1. desember 2013 "Hvem butikk jobber du i?" Blir gal når jeg ser og hører dette, ellers bryr jeg meg ikke noe om skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2013 #4996 Del Skrevet 1. desember 2013 Ånkli er noe av det styggeste jeg ser. Ser det stadig mer og mer på forum og sånt. Grrrrr. Heller ikke å forglemme "enkli". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 1. desember 2013 #4997 Del Skrevet 1. desember 2013 Heller ikke å forglemme "enkli". Æææææh, det også ja! Grrrrrr! Hvorfor gidder ikke folk å skrive korrekt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella_ Skrevet 1. desember 2013 #4998 Del Skrevet 1. desember 2013 Du går i fella selv . Det skal være "og" og ikke "å". Det var en spøk Hadde en og-feil der også! Var redd for at jeg bare skulle se dum ut... Hehe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. desember 2013 #4999 Del Skrevet 1. desember 2013 Det var en spøk Hadde en og-feil der også! Var redd for at jeg bare skulle se dum ut... Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5000 Del Skrevet 1. desember 2013 Det jeg synes er verst, er når man begynner en setning med "er" og bare dropper å skrive "jeg" foran. Anonymous poster hash: 83217...d3b Hvis du synes det er verst, så kan det ikke være mye du irriterer deg over. Det er svært mange som skriver på den måten nå til dags. Anonymous poster hash: 28243...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå