Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagmamma! Betryggende å lese at det gikk så greit å skaffe seg hvit dagmamma, som virker bunnsolid.

:)

Takk!

Det gikk kjempegreit, det er tydelig at det er større tilgang på dagmammaer enn det er dagbarn.

Å sette annonse i avisen viste seg å være kjempelurt for da fikk jeg så mange alternativer å velge mellom.

Og så har jeg gitt tlf nr til et par av de jeg ikke benytter meg av til en venninne som også trenger dagmamma. :rosasmil:

Innkjøringen i dag går på skinner. :tommel:

Nå er han til og med i parken med parktantene (uten dagmammaen) og det går kjempefint, får løpende rapporter pr sms og telefon. Nå ligger han og sover regner jeg med. skal hente han 14.30

I dag er jeg i mye mer humør til å skrive i andres dagbøker enn min egen kjenner jeg.. :sjenert:

Får ta med en liten helgeplan sånn på tampen da:

Fredag:

- Innom senteret og kjøpe gave til M&M (tvillingdøtrene til venninne J), blå fotballstrømper til Fabian, og myse biiiitteliiitt på en øøøøørliten topp til meg? :sjenert:

- Hjem og pakke meg selv, Bastesen og scrappesaker og reise til J på overnattings/scrappe/pæreciderdrikkebesøk

Lørdag:

- Hjelpe til å ordne i stand 30-års lag for kompis T

- Levere Sebastian hos Mimmi/Salamandramamma

- I 30-års lag

Søndag:

- Ikkeno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om en bra plan for helgen..likte spesielt søndags-agendaen din! ;)

-Klart du må ha en ny topp når du skal i 30- årslag...! Kos deg med party!

Så flott det går bra hos dagmamma, hun høres jo ut som kremen da...veldig deilig og betryggende for mamma'n sikkert..Tenk så heldig jeg er som bare kan tusle over gangen så er jeg hos min lille skatt... :)

God Helg! :klem:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utvilsomt en fordel ved å jobbe i barnehage når man har egne barn, Kipa, det at man kan være sammen med dem på jobb. Men jeg hadde antagelig blitt :sprettoy: av å jobbe med barn i tillegg til å ha to egne kokosmakroner å stulle med når jeg har fri, så det er et gode jeg bare må leve uten.. ;)

Det ble forresten ny topp... ! :sjarmor:

En artig liten sak fra Vero Moda..

Var morsomt i går og er passe fyllesyk/sliten i dag. :sjenert:

Å si at jeg hadde "ikkeno'" å gjøre i dag var ikke helt sant. jeg har gjort massevis av husarbeid ( bla. 3 maskiner med tøy, stryking av skjorter og tunika, støvsuging og blomstervanning... og jeg har sydd fast to knapper som hadde flat av på "lille lam" genseren til Sebastian)og jeg har hentet begge ungene hos henholdsvis mamma og min forhenværende.

Tenkte det kunne være greit å være så ajour med sånt som mulig før min første jobbuke begynner.

Førte dag i ny jobb i morgen! Uææææææhh!!! :redd:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ser du sniker deg rundt her på kveldstid. B-menneske?

Er jeg også, i sjela, men jeg prøver å være så sabla fornuftig nå som jeg har to som våkner seks, så jeg går og legger meg og ligger der og vrir meg i stedet. :forvirret:

natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tidvis plaget med lakenskrekk, Klips.. ;)

Innkjøringen går så där, vi er vel ikke helt tilvente noen av oss egentlig.

Jeg plages litt med det at jeg ikke MÅ jobbe nå, jeg kunne være hjemme med han lenger. :forvirret:

Samtidig vet jeg jo at det er slettes ikke sikkert at en sånn jobbmulighet kombinert med denne superdagmammaen ville kommet rekende på en fjøl akkurat når det passet meg en annen gang.

Jeg må på en måte gripe sjanesn når jeg får den.

Det er en del gråting ifbm. levering, men han roer seg forholdsvis greit igjen. Dagmammaen sier han kommer på innimellom at jeg er borte, og at han blir trist da, særlig før sovingen. Etter sovingen ser han mye lysere på tilværelsen.

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går greit på jobben, føler jeg har ganske god oversikt på de tingene jeg har jobbet med tidligere. Absolutt.

Skal delta i et telefonmøte på mandag (som eneste fra Norge-kontoret) om ting jeg ikke får taket på og i tillegg skal være på engelsk. Hmpfr.

Prøver å lese meg opp og forberede meg, men 97% av det som står dere er tåkete svadaprat så det er ikke så lett..

Snart helg!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg egentlig tenkt å forfatte en langt innlegg her inne, men i stedet skal jeg gjøre noe mer verdifullt, nemlig å spille et brettspill med Fabian som skal være borte fra meg hele påsken.. :forvirret:

Det skal jeg gjøre, ja..! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.

To omganger med "kortskalle" spilt og en bolle popcorn konsumert.

Nå skal jeg ta med meg Sebbisen på pliktbesøk til mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Salamandra-land i dag og så et hus som liknet på deres, så nå er jeg kjempenysgjerrig. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Salamandra-land i dag og så et hus som liknet på deres, så nå er jeg kjempenysgjerrig. :sjarmor:

Send en pm da vel..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horoskopet mitt:

Vekten

Det er en del fokus på kjærlighetslivet ditt. Dersom du er i et forhold vil det gå bedre. Det er også en god uke for forlovelse, ekteskap, eller for å møte den eneste ene. Selvtilliten din er på topp, og det er din selvfølelse også.

Ser ut til å bli en ålreit påske.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille på jobb i dag.. Som forventet får en vel si.

Lurer på hva jeg skal fylle nesten 4 timer med..?

Sebastiansen har blitt syk stakkar og er hjemme med mannen i dag.

Feber og snørr og gørr i bøttevis. :tristbla:

Må antagelig avlyse planlagt koselig kveld med J&J og lille P til middag.

Søren også. :sur:

Nei, jeg får vel bedrive litt produktopplæring på egenhånd her jeg, litt tidlig i ansettelsesforholdet til å vase bort for mye betalt tid på KG.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært syke hele gjengen mer eller mindre fram til nå. Sebastian verst såklart, men er pigg igjen nå heldigvis.

Har hatt et par dager med deilig hjemme-påske.

Jeg har puslet i hagen med å plante påske- og pinseliljer, lokalisere små krokus-skudd (satte en hel haug med løker (krokus, perleblomst og en eller annen sort til jeg ikke husker) i fjor høst men er ikke helt sikker på hvor jeg satte dem :sjenert: , fjernet gammelt løv og visne blomster mens "Baste" har veltet seg i leire og vanndammer.. :ler:

Skikkelig vårstemning :tommelsmil:

Snart kommer Fabian innom på en snarvisitt før jeg kjører han til pappa'n sin.

Han har kost seg glugg i hjel og blitt skjemt bort etter noter på hyttetur med pappa og kona. :rosasmil:

I kveld skal jeg lage mammas kyllinggryte med fløte, løk og paprika med ris og brød til. Veldig grei mat når man ikke aner hvor mange man blir til middag.. for det gjør jeg nemlig ikke. Noen kompiser kommer, men hvilke og når de kommer er ikke helt klart ennå. Jaja, the more the merrier! :tommel:

Skulle kanskje hatt noe rødvin også da, men hvor lenge er polet åpent i dag mon tro? Får ringe mannen som befinner seg på handletur for øyeblikket.

Yup.. dett var dett. Har nemlig bestemt oss for å bli hjemme i påsken, selv om vi kunne reist opp på hytta til svigerinnen min på Skeikampen og vært der til mandag sammen med svigermor og svigerfar.

Nesten vel så deilig å bare sulle rundt hjemme noen dager.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha Fabian hjemme igjen, har såvidt sett han på en uke..! :hjerter_rundt:

Han fyller 8 år på søndag, må lage meg en to-do liste:

- Lage invitasjoner - OK

- Sette opp gjesteliste - OK

- Distribuere invitasjoner

- Bestille kinobilletter

- Bestille bord på Peppes

- Kjøpe gave.. men hva? :klø:

- Få Fabian til å lage ønskeliste :tommelsmil:

- Finne sykkel og kjøpe den fra pappa og kona til Fabian

- Bake kaker til familieselskap søndag

- Kjøpe mat og lage til selskap søndag. Men hva? Pølser nå igjen? (

Høre med Fabian hva han vil ha.)

Planer for resten av dagen:

- Legge Sebastian til å sove

(Snike meg tur på Plantasjen og kjøpe mere løkblomster? :sjarmor: )

- Gå ut med ungene og være ute leeenge.(Ta en tur på barnehagen her borte så Sebastian får lekt på lekeplassen ) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sløvere dag enn planlagt, men fikk da tatt med krapylene ut en tur så de fikk lekt litt ute. Det får være bra nok. :Nikke:

Mannen inviterte dessuten Pappa og kona på middag i dag siden de likevel skulle innom på vei hjem fra hytta og plukke opp PC'en mannen har fikset for Pappa....

Og vips var grillsesongen innviet og årets første ferske jordbær konsumert. :sikle:

Kan tenke meg naboene stusset litt når duften av nygrillede nakkekoteletter spredte seg rundt her.. :ler:

Dessuten har jeg lest to kapitler i "Historien om Leiv Eriksson" med Fabian. (Pappa's greie. Han driver med slektsforskning og har funnet ut at vi med litt godvilje slekter på Leiv, og har satt seg fore å få Fabian like interessert i de greiene der som det han er. De hadde lest 11 kapitler på hytta, men rakk ikke å bli ferdig. Nå er vel Fabian om mulig ennå mer gira på Leiv siden Pappa har lovt å ta han med i Leivs fotspor på Island og Grønland når han blir litt eldre. ;) )

Nå hører jeg det kommer en "Baste" hjem fra besøk hos "Aff & Moj" (Farmor og Farfar) så han skal vel ha i seg litt mat og ta kvelden, og jeg burde vel bidra litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemmepåske hørtes egentlig helt fortreffelig ut.

Og det er bare sååå deilig å stulle og stelle litt i hagen nå. Jeg kunne ha vært der hele dagen. Gleder meg til å innvie grillen. Håper ikke det blir altfor lenge til.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde, Siam.. :rosasmil:

Pyton ettermiddag og kveld med trøtt og survete Sebbis, åndsfraværende og tåkete Fabbis, premenstruell Salamandra og fjompemann som ikke evner å se at det er masse som trengs å gjøre her. :frustrert:

Oppdaget forresten i går at jeg skal være alene med ungene nesten en HEL UKE :overrasket: da han drar til Barcelona.

Jeg trodde han skulle dra på mandag og jeg komme etter på fredag, men neida.. han drar allerede på lørdag. Gruer meg allerede. :grine:

Ikke har han spurt meg ordentlig i forkant om denne turen heller, hvilket gjør meg tusen ganger mer irritert og sur. Jeg fikk bare spørsmål om jeg ville være med, men vi kunne jo ikke få tak i barnevakt en hel uke sånn midt i mai når alle jobber, så det går jo ikke. Men han kunne hvertfall hørt med meg om det var greit for meg å være hjemme med ungene så lenge alene, det hadde JEG gjort! :sinna:

Dessuten får jeg høre at "det kan da ikke være noe problem" når jeg sier at det blir slitsomme dager, med full jobb, ansvar for to gærninger som skal til SFO, skole, dagmamma, fotballtrening,lekselesing, de skal fôres og vaskes med jevne mellomrom, jeg må stå opp og få den lille bøtteknotten til å sove igjen når han våkner en to-tre ganger i løpet av natta, ta alt husarbeidet (ikke at jeg kommer til å merke så stor forskjell der :roll: ) kjøres til faren sin og til faren min, stryke og pakke klær til meg selv, pakke alskens klær og utstyr til Sebastians bortehelg. Neida, det blir sikkert kjempeavslappende.

Dust.

Gidder ikke scrappe bursdagkort til Pappa og Fabian engang i kveld, SÅ sur og muggen er jeg i dag :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre humør nå, men dagen er ennå ung og de sorte skyene kommer oftest på ettermiddagen når de først kommer.. :sjenert:

Litt kjedelig på jobb, det er lite å gjøre... :forvirret:

Ikke er jeg så husvarm her at jeg finner på ting å gjøre på egenhånd heller.

Har kjempelyst til å rydde opp i perm- og dokumentkaoset her og lage litt ordning og reda, men tør ikke før jeg vet at jeg skal jobbe her fast.

Lurer på hva som skjer med hun jeg vikarierer for, om hun kommer tilbake etter svangerskapspermisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...