Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det jenter..! :klem:

Nå er intervjuet vel overstått, og jeg syntes det gikk veldig bra.. :tommelsmil:

Får kanskje beskjed om ikke så altfor lenge om jeg har fått oppdraget eller ei..

Har forresten fått avslag på søknaden om barnehageplass.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ring da teite telefon.. :forvirret:

De er sikkert så opptatt med de formelle ansettelsesbetingelsene til hun andre som var på intervju i dag at de ikke har tid til å ringe meg for å fortelle at jeg ikke fikk oppdraget.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf nå.. det er visst utrolig jevnt mellom oss, måtte svare på et par oppfølgingsspørsmål..

Spørsmålene gjaldt heldigvis saker der jeg har mitt på det tørre; kjennskap til excel og data.. og barnepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk..!! :bukke:

Skal ordne det praktiske og betingelsene på mandag.

Regner med å begynne i løpet av en uke eller to. Jobber med å få fatt i en dagmamma. Har ikke avklart noen av alternativene ennå, men har et par back-up løsninger jeg kan bruke inntil jeg finner en permanent ordning. Gudskjelov.

I helgen er ungene borte ogvi skal ha dugnad på huset. igjen.

Tror dette må være den 50-ende dugnaden vår :sjenert: Skal bli så deilig å bli ferdig med noen av de småjobbene som står ugjort rundt omkring. Man ser dem nesten etterhvert ikke, blir så vant til at det er sånn.

Lurer på om jeg ikke må ta meg tid til å male den brune veggen min også, er så spent på hvordan det blir med den fargen jeg har kjøpt.

Yup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superwoman du lissom..! :hoho:

Skal begynne på mandag, så jeg leter frenetisk etter dagmamma..!

Har en annonse i lokalavisen i morgen, spennende å se om jeg får noe respons på den.

Har en back-up plan da, venninne J er så snill og tar han inntil jeg finner en permanent løsning. Er evig takknemlig for det asså..!

Fikk vite lønnen i dag også, den er veldig bra.. i hvertfall til denne typen jobb.

47 000,- opp i årslønn i forhold til min forrige jobb. :tommelsmil:

Ellers er det mye husjobbing her om dagen, vi hadde dugnad i helgen og fikk gjort masse. :tommel:

Hadde egentlig planer om å male siste strøket på noen lister jeg holder på med, men siden Sebastian ikke har sovnet ennå (kl. 21.50) utgikk det. "Aff" (farfar) kom nemlig med is til ungene sånn ca 20 min før sovetid, så han var skyhøy på sukker da han la seg.

Note to self: ikke gå på den blemma igjen.

Men jeg har fått gjort noe i dag da; jeg har ryddet i og vasket alle skapene i garderoben med sko og yttertøy, det var helt kaos etter at mannen har lagt nytt gulv der inne. Dvs nytt gulv og nytt gulv, det var jo bare gipsplater der, så han har lagt gulv der kan vi si..!

Sorterte ut alt sammen og kastet noe og lagt en del klær og sko i UFF container.

Kompis J har vært her i dag og malt masse lister i kjelleren. Snille J. (Som forøvrig er samboeren til venninne J nevnt ovenfor. Snille J'er.. :hjerte: )

Drar antagelig til venninne J på fredag og scrapper litt og sover over. Kompis J skal nemlig hit og spille PS2 med Salamandré, så da kan jo vi jentene knerte en vin og slå oss sammen vi og. :rosasmil:

Lørdag er det 30 års lagt til kompis T. Det blir både sent og fuktig regner jeg med. Kan kanskje bevilge meg et nytt antrekk også da kanskje.. :sjenert:

Driver og leter etter sofa til kjellerstua/rommet til mannen. (Eller "drimer me og leter etter" som kompis G ville sagt det. Like festlig hver gang..! :hoho: )

Den er så heslig den som står der, og nå blir det så fint ellers så da synes det så godt hvor fæl den er.

Denne for eksempel hadde vært perfekt: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...585*15770*15946

Men skulle helst hatt sort eller grått trekk.. Får titte litt til..

Mannen mener dessuten at vi ikke har råd til ny, at vi bare kan bruke et par tusen på en brukt en, men jeg finner ingen fine..! :sur:

Får bearbeide han litt til, han kan jo ikke være såå vond å overtale, det er jo tross alt til hans rom dette her.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jobb! :tommelsmil:

Takker & bukker..! :rosasmil:

Ser ut til at prosjekt "anskaffelse av dagmamma" ikke byr på særlig problemer, det er nødt til å være "barnebortsetters" marked nå.

Har fått 6 henvendelser hittil på annonsen min. Er rimelig sikker på hvem det blir.

En førskolelærerutdannet 32-åring med 3 andre dagbarn i samme alder som bor rett ved jobben min og mannens. Hun sender ungene i en park hver dag fra 10-14 hvor de sover, er ute og spiser lunsj.

De dagene parken er stengt pga dårlig vær ol. er de hjemme hos henne hele dagen. Veldig greit å vite at ungene får være ute og leke helt uavhengig av dagmammans dagsform og tiltakslyst. Da har hun sikkert masse overskudd til å ta seg av dem de andre timene også, siden hun har "fri" midt på dagen.

Blir jo som en mellomting mellom barnehage og dagmamma nesten dette.

Hun er i tillegg "hvit", og det er et stort pluss.

Er du ærlig nok til å rapportere inn hva du tjener er du sikkert ærlig og redelig sånn ellers også resonnerer jeg.

Hun er litt dyrere enn de andre, men det spiller ingen rolle, jeg betaler gladelig litt mer for at han skal få det beste tilbudet.

Det passet dessuten helt perfekt med innkjøring torsdag og fredag siden den ledige plassen hos henne er fra og med i morgen.

Yup, det blir nok henne... Klarer ikke helt å se for meg hvem som skal klare å toppe denne.. Måtte evt. bli naboen min da..

Nå er det kommende dagbarnet utsovet hører jeg så jeg får plukke han opp og ta en tur på renseriet og levere dressen til mannen. Får vel ta en tur til mormor i samme slengen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PUHHHH!!!!

Dette var litt av en labyrint før jeg kom så langt at jeg fikk lagt inn noen velvalgte ord!! :frustrert:

Alt er jo forandret siden jeg var her sist (ganske lenge siden riktignok :sjenert: )

Det vil si jeg har allerede skrevet et langt innlegg som ble bort som en sviske , da internetttilkoblingen fant ut at den skulle ta seg en middagslur :grine:

Å så glad jeg ble da det ordnet seg så fint med "krem-dagmamma" til Baste. Virker jo bunnsolid, og det bør det være når en skal levere fra seg det kjæreste man har. Husker VELDIG godt da jeg skulle levere fra meg det lille krøllehuet mitt (deg) første gang hos dagmamma. :tristbla: Ingen god følelse, og det viste seg jo ikke å være optimalt heller.... Det å kunne føle seg trygg på at poden er i de beste hender er verdt hver eneste krone det måtte koste.

Gleder meg vilt og hemningsløst til det lille krapylet kommer hit på lørdag. Vil vel ikke se helt bort fra at husordensreglene blir tøyd en smule og at vi går litt ut over fullmaktene..... :sjenert: Prate en masse tull skal vi i alle fall.

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ikke sant?

Føler meg ti kilo lettere nå som jeg vet at jeg har et sted å levere han fra meg hvor jeg kan være 100% trygg på at han er i de beste hender.

Ang. egen dagmamma så husker jeg ikke så mye derfra..

Kort oppsummert:

- oppgangen inn til leiligheten (var det i Blystadlia? )

- Gyngehesten jeg satt på for å forhindre at jeg tisset på meg siden jeg var for sjenert til å si i fra at jeg måtte på do :sjenert:

- Smurfeklistremerket datteren fikk som jeg var så misunnelig på. Jeg fikk nemlig ikke noe klistremerke.. :grine:

.. og dett var dett.. Hvor lenge jeg gikk der eller hvordan dagmammaen så ut og sånt husker jeg ingenting av.

Men det ble jo folk av meg også. Sånn noenlunde i allefall.. :ler:

Baste gleder seg nok til lørdag han også, dvs han hadde gjort det hvis han hadde visst at han skulle til Mimmi på overnattings/-bortskjemmingsbesøk ;)

Lurte også på hvor den fine avataren din ble av.. :forvirret:

Kanskje du må inn på kontrollpanelet og legge inn avataren på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på Skårer, og det var bar en 3 ukers tid, så det er ikke så rart om du ikke husker stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagmamma! Betryggende å lese at det gikk så greit å skaffe seg hvit dagmamma, som virker bunnsolid.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...