Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Hyggelig at du er tilbake, men jeg får litt dårlig samvittighet av å lese dagboka di. Du er alltid i gang med et eller annet prosjekt, og du får det så fint rundt deg.

Akkurat nå synes jeg at jeg har en god grunn til å ikke være så effektiv, men når lillejenta er ute og ting går litt mer av seg selv skal jeg jammen ta tak i et par ting i huset!

Vi planlegger utbygging, så det blir nok masse som skjer fremover. Vi skal blant annet bygge helt nytt kjøkken, så jeg skal jammen poppe innom dagboka di og spørre deg om det er noe vi lurer på. Så får du svare om du gidder... ;)

Blir det noe særlig scrapping på deg for tiden?

God helg, og kos deg med mannen... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i boken min! Det er lenge siden jeg har hengt her inne, så her var det mye å ta igjen. Kjipt at den andre jobben ikke fungerte, men spennende med den jobben du har nå! Du har ikke fulgt med MM på flyttelasset til FP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent hjemme i dag, var med på møte med noen av huskjøperne i kveld. Greit å få festet noen ansikter til navnene, og dette er jo mennesker jeg har mye å gjøre med til daglig og også kommer til å ha mye med å gjøre fremover.

I morgen: jobbe fra 9 (8?)-17 og på foreldremøte på skolen til Fabbis kl. 18.

Onsdag: jobbe 9 (8?)-17 Mannen på jobbgreier på kvelden.

Torsdag: jobbe 8-16. På party til dagmamma'n til S på kvelden.

Mannen burde kanskje ta med Sebbis til legen igjen i morgen, han har no' utslett som bare blir verre og verre. Har tatt han med til legen en gang allerede, men han mente det var atopisk eksem kombinert med 4 eller 5 barnesykdom.

Han er i fin-fin form, men dette utslettet blir bare verre og brer seg over større og større områder på kroppen og hverken babyolje eller kortison har noen merkbar effekt. :forvirret:

Han har forresten fått stor seng nå, og det har gått helt smertefritt helt til han datt ut av den i morges. Våknet fort kan man si.. :overrasket:

Planer for vinterferien er klare; skal ta fri fredagen i uke 7 for å pakke, så reiser vi til hytta til svigerinnen min sammen med svigers.

Mannen+svigers+unger blir der til neste søndag, jeg må hjem på tirsdag for å jobbe.

Hvilket betyr 5 hele dager for meg selv uten mann og unger..!! :sjokkbla:

Kan ikke huske sist jeg hadde så mye alenetid, det er i hvertfall 6 år siden sist!

Skal bruke tiden godt med en god blanding av venninnebesøk, rydding&organisering av diverse skap, kott og garderober og forhåpenltligvis få lagt inn en ordentlig tur på byen.. :sjarmor:

Aporopos.. var invitert til no' festligheter jeg helt har glemt! Har det vært allerede? Må sjekke! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; klart jeg kan bidra med kjøkkenråd, Siam.. :sjarmor:

Må ikke få prestasjonsangst av dagboka mi; husk på jeg ikke skriver så mye og at jeg alltid skriver ned hvis jeg har gjort noe produktivt. Masse laaate dager innimellom som ikke blir nevnt ;)

Scrapping blir det dårlig med. Lagde en 12x12 med et par babybilder av meg selv som passet så fint til de Basic Grey Lilikate serien. Ble ganske fin, masse bling-bling på :briller2:

Har fått mannen til å fikse fotoprinteren så nå får jeg printet ut bilder med noenlunde reell fargegjengivelse (dsv hvitt er ikke blålilla og brunt er ikke gult og rødt.. :tommelsmil: ) så nå er det en sjans for at jeg får ånden over meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*jobbejobbejevnt&trutt så selger man masse kjøkkeninnredninger til slutt*

:rosasmil:

Hadde lyst på en tur ut i kveld, men siden T er gravid og J er for sliten utgikk det. Trøstet meg selv med å shoppe litt for de pengene jeg ville ha brukt and then some på byen.

Ble lue, 3 strømpebukser, skjorte, 2 gensere (Me :hjerter_rundt: Peder Risøe) olaskjørt til meg, litt klær til ungene og badehette til Fabian. (Er påkrevet med badehette når det er svømming på sfo)

Fabian er hos pappa'n sin, Sebastian sover hos svigers i natt og mannen har kompiser på besøk. Er jo mine kompiser også så jeg kan jo tilbringe deler av kvelden med dem (har kjøpt pærecider :briller2: ).

Alternativt kan jeg bruke kvelden på:

a. Scrappe

b. Slenge meg på sofaen med gullrekka

c. Sette på tv'n på scrapperommet og kombinere a og b.

d. Lese nytt Kamille (minst sannsynlig, fin lørdags- og søndagslektyre)

Resten av helgen skal jeg bruke på å kose meg med Sebastiansen, og mannen skal få lov til å få opp den hersens eikeplata på vaskerommet. :Nikke:

Ble Sebastian-sjuk på jobben i dag. Mannen parkerte utenfor for å hente bankkortet mitt med Sebastian i baksetet. Fikk nesten klump i halsen når jeg tittet inn i bilen og så det vesle fjeset med lue ned i øya.

Vesle ungen min.. :rosasmil:

Skal legge inn masse Mamma og Sebastian-tid i helgen og gjøre mindre "fornuftige" ting :Nikke:

Apropos mødre, mine egen er i Thailand nå på 3-ukers ferie med mannen sin. Heldiggriser..! (Men det er dem vel unt asså, har vært et sikkelig søple-år for mamma :forvirret: )

Kom på; må ringe gyn for å få prøvesvarene mine, må da ha fått svarene mine nå? Jeg var jo hos legen 18 desember..! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Kipa, selv om dette jo er helgen etter du ønsket meg det.. :sjenert:

Mye jobb om dagen.. (har jeg nevnt det før..? :sjenert: ), føler meg på etterskudd med ALT, henger såvidt med i svingene.

Men samtidig er det så morsomt !

Har aldri hatt en jobb jeg har hatt et sånt forhold til før. De andre jobbene har vært for å ha til livets opphold, men med denne er det helt annerledes.

Har nesten ikke lyst til å reise derfra, og påtar meg overtid uten overtidsbetaling av egen fri vilje, bare fordi jeg synes det er gøy og fordi jeg føler ansvar for jobben min og kundene mine.

Det blir litt på halv tolv på hjemmefronten når jeg jobber så mye, men jeg har egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg har tilbragt såpass mange år i jobber jeg ikke har trives i og har aldri "realisert meg selv", ungen(e) har alltid kommet først, og jobben har alltid vært det første som har måttet vike.

Kan det ikke være min tur til å prioritere jobb og bittelittegranne selvutvikling nå da?

Har vært alene med ungene i kveld, har bollet meg i kjellerstua med et (par) glass rødvin og "The devil wears Prada".

Miranda Priestly er skremmende lik en kollega fra den forrige jobben, den i legemiddelfirmaet.

Kjenner igjen den blandede følelsen av intenst hat og samtidig frykt/respekt...

Takker høyere makter daglig for at jeg kom meg vekk derfra, for en drittjobb det viste seg å være, og for en gjeng med møkkafolk!

Jeg anser meg selv for å være en rimelig ressursterk person med en del integritet og som ikke gir opp så lett, men gudhjelpe meg så langt nede jeg var i høst når dette jobbgreiene var på sitt verste.

Er ikke vant til å bli satt ut av spill, pleier å lande fjellstøtt på beina nesten uansett, men der fikk jeg meg en smell. :forvirret:

At mamma gjennomgikk cellegift og alt dette mormor- og kompis T greiene gjorde selvsagt ikke saken bedre.

Apropos mormor, jeg drømmer støtt og stadig at mormor ikke er død likevel. Det er ikke triste eller fæle drømmer, de er mer preget av forvirring over at hun fortsatt lever... og dårlig samvittighet over at jeg ikke har besøkt henne siden hun tross alt er i live :ler:

Nå kommer mannen og kompis T, får holde dem med selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir jammen ikke mye til valentine-feiring her i dag, både jeg, mannen og Fabian er syke :forkjola:

Begynte på mandag for min del, kjente det begynte å verke i kroppen på ettermiddagen og ble bare verre og verre.

På kvelden lå jeg på sofaen med sokker, joggebukse, fleecepledd, svær dundyne og enda en dyne til oppå der og frøs og skalv som et aspeløv.

Litt bedre i går og enda litt bedre i dag. Hadde tenkt meg på jobben i dag, hadde dusjet, sminket meg, proppet meg med paracet og ibux og var egentlig klar men fikk beskjed om å holde meg hjemme til jeg var helt frisk.

Fant et kompromiss; jeg har to kjøkkentegninger som burde være ferdig i løpet av uken, så jeg jobber hjemmefra i stedet.

Fredag reiser vi på vinterferie; skal på hytta til svigerinnen min igjen sammen med svigers. Litt flaks at nord-norge ikke har vinterferie samtidig som østlandet, sånn at vi kan få låne hytta de feriene de ikke er der ;)

Bare alle blir friske innen fredag så.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kipa, men det spørs om vi blir friske nok til å reise i morgen, jeg er helt borti alle staur og vegger sylte forkjøla i dag.

Føler meg bedre i kroppen, men det er bare fordi jeg har tatt masse paracet og Ibux, uten den var det såvidt jeg greide å stå oppreist.

Dessuten har jeg så trange tårekanaler, så når jeg blir sånn skikkelig sylta begynner øynene å renne. Utrolig plagsomt.

Ikke verdens beste morgen i dag. :forvirret:

Ble mye kjefting på stakkars svimle Fabian. :tristbla:

Fikk så dårlig samvittighet etter han hadde gått at jeg kjørte bort på skolen hans og ba om unnskyldning. Tok med varmt vann på termosen hans også, så han hadde til nudlene jeg sendte med han i morges.

Så da føler jeg meg kanskje ikke som verdens mest bedritne mor likevel.. bare litt bedriten..

Får dårlig samvittighet for jobben også, stakkars M som må holde fortet alene, men jeg er jo såpass dårlig at det å reise på jobben ikke er noe tema, får dessverre ikke gjort noe med det. Sjuk blir man jo av og til.. :sjenert:

Mannen og Sebastian er også hjemme i dag, sistnevnte har sovnet liggende halvveis oppå armlenet i kjellerstua.. dødssøt! :rosasmil:

Burde undersøke mulighetene for Amsterdam-tur med mannen til våren og Hellas-tur til sommeren, men øyet renner så fælt at jeg må ta en pause fra skjermen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Skal jeg blåse litt liv i denne dagboken igjen da..? :sjenert:

Livet går sin skjeve gang i Salamandraheimen, jobber mye fortsatt og trives like godt i jobben.

Er inne i en god periode med kundetilgang, og har to signerte kontrakter denne uken, hvis jeg er riktig flink får jeg inn den siste også. I så fall har jeg solgt kjøkken for godt over 400 000,- denne uken..! :klappe:

Ellers er jeg (igjen) inne i en slankeperiode, dvs har holdt på siden vinterferien omtrent, med varierende intensitet.

Er ikke sikker på hva jeg veide da jeg begynte, men ut i fra det jeg tror jeg veide har jeg gått ned ca 15-16 kg... :sjenert:

Ungene har det bare bra (herregud, blir mer som et brev enn et dagbokinnlegg dette jo :ler: ), blir fint å ta litt ferie med dem snart.

Skal til Sør-Frankrike i uke 29 med ungene og pappa&kona.

Har leid feriehus med svømmebasseng, og så skal vi ta to dager i Disneyland Paris på vei hjem. Moro!

Nei, nå må jeg stenge butikken og forte meg hjem og se på Fabian spille fotballkamp.

(Gud, så deilig det skal bli når fotballen tar sommerferie, 2 treninger og 1-2 kamper i uken blir litt i overkant mye stress! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver gang du skriver et innlegg så skal du reise et sted. :ler: Nesten, i hvert fall. Høres herlig ut med tur til Frankrike. Vi var på den italienske riviera på omtrent samme tid i fjor - det var skikkelig herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for besøk! :kose:

Har vært supereffektiv siden jeg kom på jobb klokka åtte i dag.

Fått unna masse smågreier, pluss bestilt kjøkkenet til kunden som signerte kontrakt for 286000,- i forrige uke. :briller:

Har fått en muntlig aksept på et kjøkken til, det er så GØY å få det til!!

Etter ferien skal R ansette ei til, slik at jeg får frigjort mer tid til det jeg gjør best og synes er morsomst; tegne og selge kjøkken.

Dagmamma'n til Sebastian er syk i dag, så jeg og mannen må dele. Han er hjemme med ungene frem til lunsj, så reiser jeg hjem og overtar.

Tenkte å dra med ungene en tur på senteret. Stappe dem fulle av burger og pommes frites og sette dem på barneparkeringen mens jeg handler litt nødvendigheter (og kanskje sniker meg til en aldri så liten soltime?)

I morgen kveld skal vi antagelig ut og feire bursdagen til kompis D. Har masse nye klær i skapet i størrelser jeg ikke kan huske sist jeg passet inn i jeg gleder meg til å ha på meg. :tommelsmil:

Det er så morsomt å fjonge seg når man har et smekrere stativ å pynte ;)

Ah, holdt på å glemme, bestis T og kompis T fikk en liten gutt for to dager siden.

En skikkelig søtnos! :hjerter_rundt:

Blir helt tussete når det kommer til babyer, digger dem..... men er superfornøyd med at det ikke er min!

Er heeeelt ferdig med produksjon av avkom jeg nå :Nikke:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...