Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Er alene på jobb, og merker arbeidsmoralen er litt lav når alle er på ferie. :sprettoy:

Har massemasse å gjøre, men kommer liksom ikke helt i gang.

Regner allikevel med på være noenlunde ajour innen jeg tar ferie om to uker.

Fortsatt fryktelig mye jobb i livet mitt, veldig uvant at så mye av tiden og tankevirksomheten min dreier seg om jobb.

Er så vant med å være jobb-påkoblet fra 8-16, men nå kan jeg ligge og tenke på kontrollmål på benkeplater og rabatter på hvitevarer før jeg sovner.. :ler:

Skal bli deilig med ferie, særlig med det bedritne møkkaværet som er her på østlandet i sommer.

Gleder meg til å reise til Frankrike, har ikke vært der før (annet enn ca en time i Calais, når jeg skulle ta båten over til Dover, men det gjelds ikke.)

Blir nødt til å børste støv av fransken min da, skal bli spennende å se om jeg greier å gjøre meg forstått?

Uttalen er det ingenting i veien med, men det forekommer meg at det står noe dårligere til med ordforrådet og grammatikken. :sjenert:

.. og så deilig det skal bli å kunne se på feriebildene i etterkant uten å gremmes over valker og russiske sleggekasteroverarmer!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gurimalla, at det går an å være så tiltaksløs...!

Driver bare og fjaser med alt mulig annet enn det jeg burde.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg planer om å være mye mer effektiv enn i går.

Plan for dagen:

- Tegne endringer og sette opp tilbud med hvitevarer til kunde B

- Tegne kunde K

- Tegne kunde A

Spørs om jeg rekker alt, skal prøve.

Etter jobb må jeg en tur på apoteket, og burde definitivt vurdere noen soltimer denne uken så jeg har litt underlag før vi drar til Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene dro på hyttetur med pappa og kona i går, og mannen skal ta med Sebastian til Gøteborg i morgen og bli der til lørdag.

Fabian reiser til syden med pappa'n sin på lørdag.

Det vil si: masse barnefri! :tommel:

Jeg får ikke blitt med til Sverige, må jobbe på lørdag.

.. og så har jeg planer om å ta en tur ut med J på lørdag kveld, har litt mark i rumpa, det må skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har gått ned så mye!! Hvilken taktikk har du brukt? Jeg er i gang med et større slankeprosjekt selv, har gått ned 9 kilo så langt, men har sommerferie og skal stå stille frem til nytt Grete Roedekurs begynner til høsten. Da skal jeg ned ca. 10 kilo til.

Det høres gøy ut på jobben! Du er heldig som har funnet en jobb du trives med. Men så var du jo litt uheldig med den forrige jobben, om jeg ikke husker feil? Bra det ordnet seg til slutt!

Og kos deg med barnefri! Det er enda en stund til jeg kan begynne med flere dager uten barn, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink til å trene (dvs sykle) for noen mnd siden, men nå gjør jeg ingen form for fysisk fostring. :sjenert:

Spiser lite (knekkebrød, saftis, kylling, fisk), og ikke noe etter middag.

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt når jeg har nådd matchvekt, for å forhåpentligvis forhindre at jeg går opp igjen.

Vifårse ;)

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:tommel: så flink du har vært, kan tenke det er moro å valse rundt i Frankrike med din "nye", smekre kropp! :sol:

Håper sommeren er fin for deg!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hmpfr!

Det er så lenge siden jeg skrev på Kvinneguiden at alle trådene og dagbøkene er borte fra "mine innlegg" :overrasket:

Tiden flyr når en har det morsomt..!

Livet går sin skjeve gang, jeg er fortsatt 24 kg tynnere og har aldri hatt det så bra noen gang som jeg har det nå.

Litt rart å tenke på at det allerede er et år siden Mormor og T døde, da var alt så bekmørkt (Mamma's brystkreft, den fæle jobben, død og elendighet).. og nå er alt helt motsatt!

Selger kjøkken i bøtter og spann, shopper nye klær i ett sett (i str small og medium :briller: ), fester og danser, koser meg med ungene og venner og på tirsdag skal jeg til alt overmål begynne å trene igjen.

Var i Amsterdam igjen i høst ( for 3 gang på 1 år.. :rosasmil: ) og har planer om å reise til Ibiza neste sommer.

Det er nesten så jeg ikke tør skrive det.. men vi har kjøpt oss c a m p i n g v o g n , dvs vi har spleiset med foreldrene til Salamandramannen. De har plass i spytteavstand fra stranda på en plass en times kjøring hjemmefra, det er egentlig ganske fint der.. til c a m p i n g p l a s s å være i allefall.

Tanken er at siden ungene begynner å bli rimelig blaserte i forhold til feriemål; de siste årene har vi hatt et utall sydenturer, Liesberg, Tivoli i København , feriehus i Danmark, Frankrike og EuroDisney, Dyreparken i Kristiansand flere ganger osv. osv.. Ungene koser seg selvsagt på disse turene, men merker at de har vel så mye utbytte av litt mindre ekstravagante ferier, så lenge vi tar oss tid til å være sammen med dem. Så planen er nå å bruke litt mindre penger på familieferier, bruke c a m p i n g v o g n a mer nå som vi har en nyere og mer komfortabel variant, og heller ta noen storbyferier (og Ibiza!!) uten unger innimellom nå som de begynner å bli såpass store.

Har hatt lyst til å reise til Ibiza siden jeg begynte å vanke i housemiljøet på begynnelsen av 90-tallet, men har liksom aldri fått somlet meg til å reise.. må passe på å gjøre det før jeg blir for gammel :flau:

Ok, det var en kjapp (og litt underlig) oppdatering, nå må jeg jobbe litt hvis jeg skal nå målet om å selge for over 900' denne mnd. (Og dermed få ekstraordinær bonus på 5000,- pluss gavekort på Mostue for 4500,-)

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig søndag i dag (med unntak av at LSK spiller som kjerringer..! :kjefte: )

Ingen store ting på tapetet denne søndagen, annet enn gulvvask og tegning og fargelegging sammen med Sebbis.

Driver og pludrer med argentinske venninne P på facebook. Planlegger bryllupsfest (muligens i hagen vår) til sommeren og navn på babyen som har termin i februar. Hennes bryllup og baby, that is..! Jeg har nok av både ektemenn og unger..! :Nikke:

Nå skal jeg ta en tur ned på bensinstasjonen for å kjøpe Pepsi-Max og godteri til i kveld, jeg og mannen skal nemlig rigge oss til med film i kjellerstua så snart Sebbis og Fabbis er i seng.

(Selv om det betyr at jeg går glipp av åndenes makt i kveld. Får aldri sett på det sammen med mannen, han er så forferdelig lettskremt når det gjelder sånne ting..! :redd:

:kaklehone: !!!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stille og rolig helg uten utskeielser av noe slag.. (Dvs untatt i matveien, må virkelig skjerpe meg nå asså så ikke jeg legger på meg igjen!! )

Er på farten for å dra å trene... er egentlig litt usikker på om treningen har så mye for seg sånn rent vektmessig, en får jo en sånn vanvittig apetitt av denne treningen!! :spise:

Og så er det jo såklart cupfinale i dag...! :duskedame:

.. etterfulgt av fersk suppe hos naboen (svigers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah!

Etter 2 1/2 ukes venting (og irritasjon) har mannen endelig fått hengt opp "skjell" lampen over spisestuebordet vårt.

Det ble så fiiiiint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oppdatering igjen:

Fabian er på sykehuset...! :gråte:

Han skadet seg på aketur på søndag ettermiddag og har pådratt seg miltruptur og en bitteliten kollaps på venstre lunge.

Lungen er det ingen fare med, det er så lite og leger seg selv etterhvert, men milten har fått seg en skikkelig smell og er revnet på tvers samt knust på midten. Det førte til ganske alvorlige indre blødninger i buken, så han ble sendt med ambulanse fra legevakten i Oslo til Ahus. Blodtrykket hans var ganske lavt da vi ankom akutten, men stabiliserte seg heldigvis ganske raskt utover kvelden så de avventet operasjon og eventuell overførsel til Ullevål.

Han ble liggende på postoperativ i to dager i tilfelle det skulle bli noen endringer og slik at de fikk overvåket blodtrykk, puls og hb nøye.

Kirurgen skremte vannet av meg og pappa'n da han forklarte situasjonen for oss, han sa blant annet at selv oddsene var på vår side og de gjorde hva de kunne, men de kunne ikke gi noen garantier. Har aldri vært så redd noen gang, men har funnet ut i ettertid at formuleringene hans var i overkant dramatiske. Det var (og er vel til en viss grad fortsatt) alvorlig, og det fikk han i allefall formidlet om ikke annet.

Han er overflyttet til vanlig sengepost nå, men har strengt sengeleie frem til søndag, han får ikke lov til å sitte i sengen engang.. men det får så være, det viktigste nå er at arrvevet på milten får gro i fred og ro slik at det ikke begynner å blø igjen.

Er mildt sagt lite imponert over informasjonsflyten på sykehuset, to ganger i løpet av et døgn har ansatte ved sykehuset beordret han opp av sengen (for å gå på do og for å ta røntgen) til tross for diagnosen, føler jeg må våke han som en hauk for at ikke en eller annen uvitende pleier gjør noe som kan forårsake at han begynner å blø igjen..! Hårreisende.. :hakeslepp:

Skal lage en stor lapp å henge på sengen hans hvor det står navn, fødselsnummer og diagnose og hvor det står ettertrykkelig at han ikke under noen omstendighet skal ut av sengen.

Virker kanskje hysterisk, men jeg tør ikke ta noen sjanser.. :tristbla:

Hovedpersonen selv takler situasjonen helt fantastisk bra, han er blid og fornøyd og klager ikke i det hele tatt. Han finner seg i å bli stukket og plaget i ett sett uten å mukke og er bare helt utrolig! Jeg er så stolt! Makan til fabelaktig unge!

Han ligger i sengen hele dagen og får besøk og gaver og alt han måtte peke på, men er blid og takknemmelig og utnytter ikke situasjonen på noen som helst måte. Ikke ennå i allefall ;)

Jeg og pappa'n hans deler på å være hos han, så jeg har vært hjemme med Sebbis siden i går, og skal inn på sykehuset og avløse klokka to.

Deilig å være hjemme og samle krefter, men klarer ikke helt å slappe av når jeg ikke har han hos meg og selv kan se at han har det bra, så det skal på mange måter bli greit å komme tilbake på sykehuset.

Det var oppdateringen sin det tenker jeg! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen! :danse:

Han må fortsatt ta det med ro, men skal tilbake på skolen på onsdag.

Tenkte å ringe og avtale med læreren til Fabian at vi tar oss en tur bort der i morgen eller tirsdag og tar en prat med klassen slik at alle vet hva som har skjedd og skjønner alvoret i at han må ta det med ro fortsatt, han kan ikke ha gym, være med på turdag eller leke ute i friminuttene ennå, men vanlig undervisning er ikke noe problem.

Blir litt styrete å koordinere tilsyn med Fabian og jobb men det får vi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bare moro det, Kipa.. :smilbla:

Sitter alene på jobben, blir alene i morgen også.

Vi skal på hyttetur med jobben, inklusive ektefeller og barn.. det blir morsomt!

Fabian får jo selvsagt ikke fullt utbytte siden han ikke kan hverken ake eller stå/gå på ski, men det er koselig med hyttetur likevel.

Vi skal ha med 6 unger totalt fra 1 1/2 til 9 år, så han kommer nok ikke til å kjede seg :rosasmil:

Morsomt at jobben finner på sånne ting synes jeg, kjempesunt for arbeidsmiljøet.. så sant ingen ryker uklar der oppe da :ler:

Hadde en runde med lesing av gamle innlegg i dagboken min for noen dager siden... det er så artig! Lover meg selv at jeg skal bli flinkere til å skrive, men det går veldig i rykk og napp merker jeg.

Skal bli flinkere, for teit å gi seg nå som jeg snart har 4-års skriving samlet her.

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten gått til innkjøp av ennå en pusete joggedress i dag, så nå har jeg tre ; en blå, en grå og en rosalilla..en for hver dag på hyttetur ! :sminkedokke:

:shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lørdag på jobb igjen, det hagler inn med nye tegneoppdrag om dagen og det er jo flott!

Skal ut i kveld med noen jenter, pre-bursdagsfeiring siden vi er i Hemsedal neste helg når bursdagsbarnet egentlig har dagen sin.

Har tenkt å leie meg snowboard i Hemsedal, sto litt på Skei i fjor og selv om det er laaaaaaangt igjen før jeg er noen racer var det fryktelig morsomt å greie å holde seg oppreist i mer enn to meter ad gangen.

Kom meg til og med av og på skålheisen uten problemer! :tommelsmil:

Er litt forfengelig da, så jeg tenker at kanskje ikke jålete Hemsedal er stedet å eksperimentere med brett og risikere å drite meg ut (en skikkelig tryning rett foran after-ski'en for eksempel, det hadde jo vært typisk), kanskje jeg bare skulle stå på carvingskiene mine..?

Men jeg får så inn i granskauen vondt i føttene av slalomstøvler, og det er så kaldt og pesete med alt utstyret..

Jeg tar dem i allefall med så får jeg vurdere når jeg kommer opp dit.

Jeg pleier ikke å plage meg selv nevneverdig med tanker om hva andre måtte tenke og synes om meg, så det blir antagelig brett.. :jepp:

Moro med hyttetur på fjellet uten barn, det er mange år siden sist. Vi er borti 30 stk. eller så som skal reise, det blir så morsomt!

Nei, jeg får få ut finger'n og begynne på det prosjektkjøkkenet som står for tur...

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter tur på byen.. tok det veldig pent i kveld, men det var egentlig mest på grunn av at ingn av utestedene spilte sånn musikk som jeg vil ha..

Resonnerer meg dithan at jeg har aldri til dags dato noensinne angret på at jeg har reist hjem, så jeg gjorde det jeg....

Kompis T + datter T og lille baby T (7 mnd) sover her sånn at bestis T kunne ha fest hjemme... Salamandré er på no' festivitas med jobben i Hønefoss-distriktet et sted.. kommer hjem i morgen..

Den lille notisen ovenfor brukte jeg sikkert 15 min på å skrive og krevde noe inni granskauen mange rettelser av tåpelige skrivefeil, så konklusjonen er følgende:

-Jeg er rett og slett for pussa til å skrive eller uttale meg i det hele tatt og burde gå og legge meg..

- Man blir direkte usmart av å drikke alkohol..!

Vondt i hodet får man også, i allefall jeg..

.. og det skal jeg straks, bare ta en røyk og en tlf først..

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...