Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Atkinsrapport: so far so good. (og i kategorien "so good" havner det faktum at jeg kan fortsette å drikke Pepsi Max. Jeeeej!! )

Spiste 2 egg i eggerøre og bacon til frokost i dag, og er fortsatt ikke sulten.. :tommelsmil:

(Men siden jeg må spise jevnlig har jeg tatt meg en kjøttbolle og en gjeng mandler til lunsj..)

Hadde planer om å trille tur til butikken, men det er det hverken tid eller vær til så det utgår.

Skal i stedet hente Fabian på SFO senere (han har forresten falt og slått seg i munnen i dag, de ringte fra skolen :forvirret: ) og ta med begge ungene på besøk til mormor (som ringte i stad og er så blid, frisk og sprudlende at en kan få helt bakoversveis..! :overrasket: For en figur det der er asså.. :ler: ) og så kjøre Fabian til pappa'n sin.

Lurer på om jeg rekker innom Bikuben oppi dette jeg..? :sjenert:

Handle mat må jeg også.

Handleliste:

Egg

Bacon

Kylling (2 stk)

Mandler (og evt andre nøtter?)

Meierismør

Biff

Fløte

(Må sjekke Atkinsoppskriftboka før jeg handler.. )

.. og så har jeg iberegnet i karbohydratinntaket i dag 200 g rødvin (=5 nettokarbohydrater) :sjarmor:

Skal egentlig ikke drikke alkohol i introduksjonsfasen, men det får stå sin prøve. Får nemlig besøk av J i kveld.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kipa..! :kose:

Har vært sløv med KG-surfing og KG-skriving i det siste.. jeg vet..

Er så innmari opptatt av denne scrappingen vøtt.. :sjenert:

Atkins er forresten en duste-diett som er like vanskelig å holde seg på som alle andre dietter. Har kjøtt og smør opp i halsen og kunne solgt sjela mi for et knekkebrød eller et eple.

Er litt sånn halvkvalm hele tiden, og må tvinge meg selv til å spise (akkurat det at appetitten er så redusert er vel kanskje ikke det verste), og det jeg kan spise er det jeg har minst lyst på på jord. Dessuten er det utrolig tungvint å måtte lage seg omeletter og steke kjøtt i tide og utide.

Tilbake på vanlig diett i morgen (dvs knekkebrød, salat og grønnsaker, frukt, fisk, kylling og en saftis i ny og ne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scrappe-skreppa!

Saftis nå? Hva sier du til brøytekantene våre etter at jeg har helt 10 liter solbærsaft over dem? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saftis er ikke sesongvare, Veronal..! :ler:

Er spesielt begeistret for "Dyreparken" saftisene.. de har nemlig bittelitt vaniljeis i bunnen.. Skikkelig smaskens!

(Men jeg kan naturlig nok ikke spise mange av dem om dagen da..)

Tror det er Hennig Olsen.. bare prøv selv!

Brøytekanter sier du... er det mye mark i snøen deres da?

:rosasmil:

Herlige bilder av prototypen forresten, var nettopp inne i dagboka di... (men la ikke igjen hilsen..og du er så søt og skriver imin.. :sjenert:

... skal gjøre det spooorenstreks! :smilbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde Atkins for et par år siden, og jeg gikk fort ned 5 kilo, men som deg ble jeg møkkalei av en tungvindt kur, og gikk tilbake til å spise normalt. De 5 kiloene kom tilbake i rekordfart...

Jeg tror at det desverre ikke finnes noen lettvindt løsning, det er nok bare trening og et fornuftig kosthold som holder i lengden.

Kos deg med scrappingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Atkins for et par år siden, og jeg gikk fort ned 5 kilo, men som deg ble jeg møkkalei av en tungvindt kur, og gikk tilbake til å spise normalt. De 5 kiloene kom tilbake i rekordfart...

Tror jeg skal klare å unngå det, i og med at jeg går rett over på vanlig slankediett med lite fett og kalorier, men jeg skal fortsatt holde et øye med karbohydratene, og særlig brød, ris og poteter, men frukt og grønnsaker er fritt vilt for meg nå.. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det sikkert bra! Lykke til. Kan du ikke blåse over litt slanke-inspirasjon til meg, da? Jeg er godt i gang med treningen, men jeg er ikke så veeeldig flink med spisingen.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøytekanter sier du... er det mye mark i snøen deres da?

:rosasmil:

Brøytekanter MED proteiner? Høhø. :sjarmor:

*overtrøtt*

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg trenger all den inspirasjonen jeg klarer å fremskaffe selv jeg Siam.. :ler:

Har mål: Skal være tynn i Barcelona i mai (gud, som jeg gleder meg tilå dra dit igjen..)og da skal jeg shoppe klær. Mye klær. :enig:

Dessuten har jeg som gulrot at når jeg er ferdig utslanka skal jeg bestille meg en hvit Depeche Mode trøye jeg har sett meg ut. I str S. :briller2:

.. som jeg såklart skal ha på meg på Quart'en i år. (hvis jeg kommer meg dit. Hvis ikke bare går jeg med trøya og later som om jeg var der. :rosasmil: )

Mai blir en bra måned asså. Først til Barcelona.. go' byen. Og så familiefereie på Mallorca med bestis T, kompis T og lille-T.

Tenk: Fabian og kjæresten hans på deres første chartertur! :rosasmil:

Veronal:

nei, det er jo nemlig det jeg håper det ikke er. Er Atkins-avhopper nå vet du. :ler:

Mens jeg husker det; en advarsel: Brokeback mountain er en skikkelig dårlig film. Ikke ta dere bryderiet med å se den på kino.

It ain't at all what it's cracked up to be. Trust me.

(Ha meg unnskyldt, er brisen på pærecider og har nettopp sett den... :sjenert: )

BTW: Se Walk the line i stedet. Strålende fin film, med vakker Joaquin Phoenix.

(drømte forresten om han en natt, at jeg tok på hareskår-arret hans og forsikret han om at det var vakkert. :sjenert: Finere drøm enn i natt i allefall. Da drømte jeg at ei jeg kjenner var død, Fabian skulle dø og at mannen hadde sex med broren til en venninne. :sprettoy: )

Fant på morsomt navn på mannen tidligere i kveld.

Salamandré.. Hihihihihi! :hoho:

(kanskje aller mest morsomt når man har drukket litt og vet hva mannen heter.. )

Er forresten strålende fornøyd med livet mitt for tiden. Tar meg stadig i å tenke at dette er "the best days of my life". Men håper egentlig det er feil og så.. Har nemlig bra planer for pensjonisttilværelsen min. :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og så var det sannelig helg igjen. :briller2:

Plan for dagen:

- Foreldresamtale med læreren til Fabian klokka to

- Levere muffinsene jeg bakte i går på loppemarkedet til den åpne barnehagen vi går i. (bestikkelser for å slippe å bruke helgen på å stå og selge lopper.. :sjarmor: ) Siden det er så deilig vær tenkte jeg å ta Sebastiansen i vogna og gå opp

- Helgehandling (Husk pærecider og røyk. Klarer å holde meg til å røyke når jeg drikker. Ellers tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Synes det er helt fantastisk at jeg klarer det, jeg som røyket 20 om dagen hver eneste dag. )

- Besøk av kompis J og kompis T.

I morgen skal jeg sende Salamandré (:rosasmil: ) og Sebastian til kompis J på overnatting. Kompis J er samboeren til min venninne J, så da kommer hun hit til meg og drikker vin og scrapper. Vi må jo teste ut det nye alfabetet mitt! :sjarmor: (Studio skinnimini)

Ser ut til å bli en knakandes helg :tommelsmil:

Har forresten bestemt meg for å begynne med noe jeg aldri gjør.. spare penger til noe jeg ønsker meg. Har tenkt ganske lenge og funnet ut at jeg ønsker meg veldig et digitalt speilreflekskamera. Det er gøy å ta bilder, og det ser så moro ut å kunne ta skikkelig fiiine bilder. Så det skal jeg gjøre.. jeg skal spare til et Nikon D50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig fornøyd med livet mitt for tiden, det er vel det som skinner gjennom antar jeg. :rosasmil:

Ville ikke bytte liv med noen!

Akkurat nå er min største bekymring hva jeg skal lage til middag i kveld når J kommer. Tenkte noe med kylling.. men hva??

Surfet litt på oppskriftstråd på NM nå, tror det blir denne:

Kunne ikke se at denne var med, det er en oppskrift fra Kokkemor som jeg syns er kjempegod. Jeg har ikke i ekstra salt sånn som det står i oppskriften, jeg syns den blir nesten mer enn salt nok med buljongterningen og osten. (Tror faktisk jeg pleier å ta bare 1-1,5 terninger pga at den blir litt salt etter min smak).

Kylling i form (til 2 pers.) (Kokkemor)

Rør sammen en boks creme fraiche, 2-3 knuste hvitløk, 2 hønsebuljong ( smuldre de bare oppi ) 200 gr cheddar eller revet jarlsberg ost. litt salt og pepper.

Legg kylligfiletene 2-3 stk , rå i en ildfaft form, ha over blandingen . Sett den i ovnen på 180 grader , ca 1 time.

Dette blir supersnadder, kyllingen blir kjempemør , overflaten blir gratinert

Ha ris event. salat til . Veldig godt med ruccola, oliven ol. til , altså noe som smaker litt.

Note to self: ta kyllingfiléter opp fra fryseren.

Må se å komme meg i dusjen, skal til mormor med dørskilt jeg har scrappet til henne.

Sebastian har forresten vært helt :eeeh: i natt. NÅR skal han komme i normal gjenge med sovingen igjen?? :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i digitalt speilreflekskamerafondsparegjengen. :sjarmor: Har ikke bestemt meg for hvilket ennå, men det må bli et riktig dyrt et. Høhø. :ler:

Endret av Veronal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tålmodighet til å spare såå lenge jeg, Veronal. :sjenert:

Dessuten har jeg jo ikke behov for noe superprofft heller, sånn i første omgang. Har planer om å kjøpe Nikon D50 (har sett det til 4800,- på nettet) og så kan jeg evt. supplere med linser og greier etterhvert.

Har fått telefon fra vikarbyrået mitt i dag, skal på intervju på en jobb som virker innmari spennende!

Hadde sånn halvveis slått meg til ro med tanken om å være hjemme med Sebastian til over sommeren, men denne jobben virker veldig gøyal, også er det gode betingelser (har fått en pekepinn av vikarbyrået hva lønnen blir, og det er 50 000,- mer enn i jobben jeg hadde sist :sjarmor: )

Sånne jobber kommer bare ikke rekende på ei fjøl, så jeg må slå til hvis jeg får et tilbud. :tommelsmil:

Intervjuet er på fredag morgen... må forberede meg litt.

Er stort firma (ihvertfall på verdensbasis) som jobber med noe jeg synes er interessant. Arbeidsoppgavene jeg evt. får er ting jeg har vært borti tidligere, så jeg burde være kvalifisert.

.. men.. enda viktigere; hva skal jeg ha på meg på fredag? :rosasmil:

Kanskje jeg må handle litt? :sjenert:

Skal uansett på liten shoppingtur i morgen, kan se om jeg finner noe jobbintervju-passende.

Må dessuten handle:

- Boxershortser og nytt belte til mannen.

- Badehette til Fabian (har svømming med sfo på tirsdager, og da er det påbudt med badehette. Selv for de med 4 mm hår sånn som Fabbis. :ler: )

- Bursdagspresang til svigermor (Clarins produkter. Må huske å scrappe kort)

- Bursdagspresang til kompis J (en kul skjorte kanskje? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk shoppet det jeg skulle og mere til.. :sjarmor:

Har planlagt antrekk for i morgen; det blir sort bukse med rette ben, en søt, beige lintunikasak men knyting bak fra Vero Moda med sort singlet under, sorte støvletter med høye hæler og den sorte stresskofferten min.

Vurderte dressjakke/drakt-type bekledning, men det er så lite meg, og jeg ville ikke følt meg komfortabel med det, så da tar går jeg heller for pene klær Salamandra-style :briller2:

Mamma har hatt litt befatning med denne bransjen og hun sa det er rimelig streng kleskode, men tror jeg med planlagte antrekk klarer meg med god margin.

(Burde tatt bort litt ettervekst også, men er for sent å få frisøren min til å fikse det. Kanksje farge den selv i kveld? :sjenert: )

Jeg VILVILVILVIL ha den jobben!!! :hoppe:

Planer for resten av dagen:

- Dusje

- Handle diverse maling , pensler og ruller til jobbe-på-huset-helg til helgen (skal kjøpe dus olivengrønn til fondveggen i stua. Så har jeg den klar, selv om jeg kanskje ikke rekker å male den i helgen)

- Innom mormor

- Innom J med presanger. (hvis hun er hjemme)

- I bursdag til svigermor

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten synes jeg det er et kjempepluss at det er en mann jeg skal snakke med i morgen, jeg kommer visst bedre overens med menn... :sjenert:

Særlig i jobbsammenheng synes jeg det er klart å foretrekke at det er få kvinner, det blir fort så mye hvisking og tisking og slarving med damer..

Grove vitser er helt klart å foretrekke.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo bra at jeg føler det sånn, for ettersom jeg forstod var de ute etter ei som tålte en trøkk, og ikke var så sart.

.. og det passer jo meg på en prikk.. ! :tommelsmil:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...