Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener Eliza og kaktus.. :D

Alltid moro å logge seg på når ens egen dagbok står øverst, og det ikke er ens eget navn til høyre.. hihi

Storebror er syk i dag, så vi har vært hjemme og slappet av i dag vi.

Spinning utgår i dag også, Salamander'n er på tomta og kan ikke passe han, og han kan ikke dra på mini-SATS når han er syk stakkar.

Nå er de på tomta begge to, dvs Salamander'n jobber på garasjen, og storebror er inne hos ste-farmor og spiller ludo.. :lol:

Spiser middag alene i dag, pytt i panne med speilegg. Stekeovnen på komfyren vår er gåen, så det begrenser seg litt hva jeg kan lage. Reparatør er bestilt, kommer på onsdag.

Tror den "store trøtten" har innfunnet seg hos meg, jeg og storebror lå i senga og kosa og skravla i stad, og da sovnet jeg midt i en setning. (handlet sikkert om "Pissjå" (Peugeot) eller Ford Focus eller Pokemon, så jeg klarte vel ikke å holde entusiasmenivået høyt nok til å holde meg våken)

Etter jeg er ferdig med å spise og surfe skal jeg:

- Støvsuge

- Ned i kjelleren og montere på håndtak på skatollet. Har noen sånne gammeldagse kjøpmannsdisk-håndtak i messing jeg tror blir fine på.

- Rydde i kjelleren og bære ned koffert med vasket, sortert og merket babytøy.. :hjerte:

I dag er det finale i Ungkaren.. håper Max velger Cathrine.. hva ser han egentlig i den syntetisk brune krølltang-krøllete, peroksid-blonde, tannblekede fjolleberta Marie? :klø:

Det er vel Ali G i dag også kanskje? *må sjekke*

Det var ikke forrige mandag, og det kan kanskje være like greit, jeg klarer vel ikke holde meg våken så lenge uansett :roll: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støvsuging: ferdig!

Montering av malte møbler: nesten ferdig, det som var malt med lys antikk oljemaling var ikke helt tørt ennå.

Fikk satt på de håndtakene, det ble knallfint, skal bli moro å se hvordan skatollet blir når det er ferdig. Det om før var et slitent billig furumøbel, kommer til å se ut som et lekkert arvegods til flere tusen.. hihi. Gleder meg til å sette det inn i babyens rom i det nye huset og fylle skuffene med babytøy.. :hjerte:

Rydding av kjeller: 1 rom i kjelleren er ryddet, må vente til resten tørker før jeg kan rydde det andre.

Fikk skikkelig vondt i korsryggen når jeg holdt på nå, får ta det rolig resten av kvelden, skal bare vanne blomster, legge sammen tøy og legge storebror.

I dag har jeg vært røykfri en hel uke!!!!! *kjempestolt*

Syns det har gått bemerkelsesverdig lett, har hatt lyst på røyk innimellom, men da har jeg bare funnet på noe å gjøre, og så har jeg glemt det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, som har stumpa røyken og maler møbler og greier! Nesten så du gir meg inspirasjon til å male vett. Men bare nesten! :lol: Når jeg får bebis i magen, da skal jeg og male. Skjønt det er jo ikke riktig innstilling. Jeg bør jo holde meg borte fra maling da vel.

Nuvel, ønsker deg en god uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker!! :hoppe:

5 down, 35 to go... :o Leeeeeeeeenge...

Egentlig hadde det vært greit å få vite om graviditeten sånn halvveis uti så ikke ventetiden blir så lang.. vel, vel, da hadde jeg jo ikke visst at jeg ikke måtte drikke og røyke, så det må vel være sånn.

Mistrives veldig på jobben om dagen.. hadde det ikke vært for at jeg er gravid ville jeg vært i full gang med å søke på andre jobber.

Hmm, nå fikk jeg akkurat en flaske med rødvin fra sjefen for Sverige-kontoret vårt, som takk for at jeg hadde bestilt hotellrom til han.. :D

Det er jo en del av jobb-beskrivelsen min, så det var vel strengt tatt ikke nødvendig, men hyggelig.. Blir lenge til jeg kan åpne den da men... :wink:

Synd ikke sjefen for Norge-kontoret er likedan.. :roll:

Får skrive mer senere, skal i møte klokka ni og har noen ting jeg må ordne først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hygggelig hilsen i dagboka mi. Har "smuglest" din og og vi har sannelig mye til felles!! Blir spennende å følge med videre.

Dani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1..

Dette stod på Barn i Magen i dag:

UKE 6: Embryoet er nå 10-15 millimeter langt

I bøkene til Lennart Nilsson kan du se bilder av embryoene og at de har øyne. Man kan også ane fingrene og tærnes begynnelse. Dets egen lever begynner nå å ta over produksjonen av blodlegemer.

Du vil nå kunne se hjerte slå på det yr lille fosteret ved hjelp av ultralyd. Det har ikke øyne ennå, men nervebanene langs ryggen er i ferd med å bli lukket inne som det skal.

Skal lage egne blodlegemer den stakkar... :hjerter:

Såvidt jeg husker ser nurket ut som en liten slange i ansiktet nå, og det er umulig på dette stadiet å se om det er et menneske, en ape eller en gris.. :ler:

Stakkar.. blir penere etterhvert da..

Jeg gleder meg så sinnsykt til huset blir ferdig, skal ta en tur ut på tomta i dag for å se hvordan jeg vil ha hagen, hvor det skal planeres og sånn.

Først skal det komme en fyr til oss og se på leiligheten. Var flink og vasket alt bortsett fra rommet til storebror og badet i går, får ta det når jeg kommer hjem fra jobb.

Når han er reist skal jeg på tomta og sjekke hage, så til en venninne på Mary Kay party.

Gleder meg til det, har ikke snakket med henne på lenge.

Gleder meg til å fortelle at jeg er gravid.. :D

Er en del andre gravide der også tror jeg (det pleier å være det) så da kan vi snakke baby hele kvelden.. jippi! :lol:

Håper hun har laget blåbærpai med vaniljesaus i dag, hun pleier det, og den er så utrolig god!! :hoppe: (fant ikke noen pai-spise-smiley)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+5

Ble sykemeldt frem til legetimen 8 desember i dag, jeg

Har blitt trøttere og trøttere i det siste, og nå begynner jeg å kjenne meg litt kvalm og uggen også.

Begynner å glippe med øynene og gjespe bare jeg setter meg ned i fem minutter.. :roll:

Bedre for jobben at jeg ble 100% sykemeldt, så da ble jeg det.

Skal bli deilig å få slappe av litt, kjenner det kan bli litt mye med en 5 åring, full jobb, husbygging, leilighetssalg, alt husarbeidet alene (Salamander'n er på tomta hver ettermiddag/kveld) og prøve å trene og ta vare på meg selv.

Skal prøve å være flink til å passe på å gå turer og trene mens storebror er i barnehagen.

Ellers ikke så mye nytt, kjøpte rundovn i går, en kjempefin "Bærums verk 157" fra århundreskiftet.. :D

*gjesp* legger meg ned og slapper av litt nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Litt sløv med å besøke dagbøker *flau* :oops:

Det var ikke bra at du er så trøtt at du trenger sykemelding.. Håper formen din snart tar seg opp. Det er jo en veldig viktig liten spire du bærer på :D

Huset dere ser jo kjempefint ut og fra hva du har fortalt om planene dine, tror jeg dere kommer til å få det knallfint!! Jeg gleder meg til vi kommer lenger i vår byggeprosess også.. Det er jo SÅ gøy å drømme seg bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt flau jeg også,meta...

besøker dagbøker men er for slapp/sløv til å legge igjen melding... :ler:

Det går bra med meg, storebror har vært pjusk de siste dagene, så det var bra timet med sykemelding nå egentlig, har vært så mye borte i høst at jeg tror jeg er tom for "barne-egenmeldinger".

Husbygging er kult ja... :D Gled deg!

(det sier jeg nå, men hør med meg litt senere uti prosessen... :lol: )

Stakkar mannen jobber mye om dagen, huset og garasjen i tillegg til full jobb tar på ser jeg.

Får dårlig samvittighet, men jeg gjør jo en viktig "jobb" jeg også, og så kommer jeg sterkere etterhvert når det skal males, sys gardiner, monteres møbler osv.

Hihi, nå lærer storebror seg å skrive "baby" (skrev beby først, da.. :wink: )

Han er så søt mot meg lille store gutten min. Han klapper på meg og kaller meg "lille gravid" :ler:

I dag har jeg satt han i vogna (såvidt han fikk plass i sportsvognen) og gått laaang tur, nesten to timer. Gikk på besøk til mormoren min og tilbake igjen. Helt utslitt jeg...

Lurer fælt på hvor det har blitt av forbrenningen min egentlig, den lille jeg hadde.. Var ikke velsignet med høy forbrenning før jeg ble gravid, vil heller kalle det kortvokst forbrenning egentlig, og det har IKKE hjulpet å slutte å røyke og bli gravid!

Syns jeg er ganske flink, spiser normalt, ikke noe særlig godteri, normale mengder med mat, men ennå syns jeg at jeg eser ut helt ukontrollert.. :-?

Kan jo ikke sulte meg heller akkurat, selv om det er fristende når jeg legger på meg bare jeg går forbi kjøleskapet.. :grine:

Har tenkt å holde meg i bevegelse så lenge jeg kan, gå turer og sånn, da kan jeg vel ikke legge på meg så ukontrollert?

Nei, får begynne å gjøre klar poden for soving..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2.. tiden flyr.. nurket er visst like langt som tommelfingerneglen min i følge barn i magen, men andre steder står det noe annet.

Velger å tro på BIM jeg...

Har vært ganske kvalm og uggen i dag, har til og med kastet opp for første gang.. :o

Veldig trøtt fortsatt, glad jeg er sykemeldt..

I helgen har vi barnefri, storebror er på helgebesøk os faren min og kona, koser seg glugg ihjel som vanlig, og det var litt godt å få litt fri nå, blir litt svett i øra noen ganger :ler: , særlig nå som jeg ikke har mest overskudd i utgangspunktet.

Vi skulle egentlig ut på julebord i dag jeg og mannen, men det er utsatt til i morgen. Skal til Lillestrøm på restaurant.

Litt synd jeg ikke kan drikke øl eller vin, men det må jeg jo bare venne meg til først som sist. Litt spent på om det blir vanskelig å ikke røyke etter maten. Dvs jeg vet jo at jeg ikke kommer til å gjøre det, men lurer på om jeg kommer til å bli veldig røyksugen..

I kveld skal vi slappe av hjemme med fredgasunderoldningen på NRK.

Jeg skal lage en kjempegod rett jeg ble tipset om av en kollega; oppskårede kyllingfilèter i form med crème fraiche og sennep og hvitløkssaus med rød og grønn paprika, sjalottløk som gratineres med ost på toppen. Skal ha salat og slottspoteter til (og kanskje varme baguetter)

Nam nam...

Har forresten vært litt flink i dag selv om formen har vært sjaber, har nemlig vasket alle vinduene :D

Var helt nødt; vi skal ha visninger i helgen, og vinduene så helt grusomme ut pga at de har rehabilitert fasadene her.

Så da var det klart til jul.

I morgen må jeg (dessverre, er gtrusomt mye folk på lørdager) en tur på Storsenteret og kjøpe følgende:

- Bursdagsgave til besteforeldrene til mannen (flakslodd på plante tenkte jeg)

- Bursdagsgave til niesene og søsteren til mannen (tenkte noe rosa-klær-greier til jentene og et fint pynte-skjerf til søsteren. De bor i Lofoten og har ikke akkurat daglig tilgang til fine klesbutikker)

- På hobbybutikk og kjøpe det jeg trenger for å lage strikke-armbånd m/perler? (etter oppskrift fra KG)

Må kanskje dessuten innom jobben og levere sykemeldingen og hente en flaske med vin jeg fikk av en kollega.

Jeg får jo ikke noe glede av den vinen, men kan jo være greit å ha noe å servere.

Må dessuten sjekke mailen min..

Nå må jeg se å komme i gang med tidligere nevnte kylling-prosjekt.

(Creme fraiche er ikke akkurat det som frister mest, men jeg får prøve.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5.... 3 uker røykfri... Hoppla!

Hadde tenkt å kjøre inn til Losby og gå lang tur i skogen i dag jeg, siden det var så fint vær, men nå tåker det jo til her.. :-?

Hatt en fin helg, ble ganske røyksyk etter julemiddagen på lørdag, men det gikk fint. Vi var ikke der så lenge.

Hadde visninger på lørdag pg søndag, kom et par på søndag som virket veldig interesserte, blir spennende å se..

Gud, så deilig det ville vært å få avklart leilighetssalget nå.. Det er ikke noe stress egentlig, men hadde vært greit å få det ut av verden, er ikke såå moro å styre med visninger :roll:

I kveld er det bursdagsselskap hos besteforeldrene til mannen, de er i slutten av åttiårene begge to. Bestefaren er kjempesprek, han har til og med hjulpet oss med å bygge garasje..

Har noen bilder fra bryllupet hvor jeg og han danser latino... :D

Kul fyr, håper jeg er like sprek når jeg er 88 (eller-hvor-gammel-han-er)

Må en tur ut og handle litt småtteri etterpå..

Handleliste:

- Votter og lue til poden

- Vanter til meg

- Bukse til meg? (får nesten ikke på meg noen av buksene mine.. :o )

- 30- års gave til en kamerat. Skal kjøpe på vegne av hele vennegjengen, skal se etter noe til huset hans for ca 2000,-.

Fikk handlet de andre bursdagsgavene på lørdag, og har funnet ut hvor jeg kan få kjøpt armbånd-strikke-styr. Hvis ikke tåka klarner kanskje jeg kjøper det i dag?

Kjøpte "jul i skomakergata"-kalender til storebror i dag, Mimmi (moren min) skal lage vanlig kalender.

Har begynt å glede meg litt til jul jeg...

Men julen neste år blir ennå bedre, i eget nydelig hus, ser den for meg..:

- Julenek med rød sløyfe på garasjen

- Stor krans på utgangsdøra

- to tuja'er med lysslynger på hver side av trappen

- sette ut grøt til nissen.. :wink:

- Stooort juletre

- Masse koselig julepynt og masse levende lys

- Masse familie på besøk

- Julepyntet baby og storebror.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kom til å tenke på at kanskje mannen ikke setter pris på at jeg omtaler dette her så jeg gir beskjed til moderator om at disse meldingene som omhandler dette blir slettet, jeg..

Ok Jolie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...