Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Syyyyyyyyyyyyyk!!! :grine:

Hadde ikke sjans i morges, måtte bli i senga. Mistenker streptokokker i halsen. :forvirret:

Prøvde å få akuttime på legesenteret, men jeg må dra på legevakten etter 16 i stedet.

Jeg kan jo ikke være syk nå, det er jo nå jeg skal "selge meg selv" på jobben og gi et godt inntrykk av meg selv. :sur:

Pokker.

Nå må jeg prøve å få bestilt billetter til kinobursdagen til Fabian.

Erfaringsmessig er det ikke verdens letteste oppgave å få til det siden man ikke får bestilt billetter over et visst antall på nettet, og på den manuelle telefonen er det ikke mulig å få noen i tale. :sprettoy:

Bord på Peppes har jeg fått bestilt da, veldig greit :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Superdamer har lov til å bli syke.. det er bare det at de ikke har tid til det.. :sjenert:

Var hos legen og fikk bekreftet mine mistanker om streptokokkinvasjon i halsen og fikk resept på penicillin.

Havnet i en kjempepolitikontroll på vei til apoteket på Strømmen fro å hente ut apocillinen, så det var såvidt jeg rakk det.

(Mens jeg ventet på apoteket satt jeg og bladde i legemiddelhåndboken og syntes det var litt stas å bla opp og lese om "våre" legemidler. Har jeg nevnt at jeg jobber i legemiddelfirma nå? )

Er bare pukka nødt til å ordne en del ting til Fabians bursdag i dag, så når de to Paracet'ene jeg har tatt virker sånn at jeg føler meg som menneske igjen må jeg ut en tur.

Må fikse:

Kinobilletter (9 barn, 3 voksne)

Gave til Fabian fra oss (klær&sko)

Gave til Fabian fra svigers (klær&sko)

Gave til pappa

Godteposer til ungene (kommer til å bli ruinert hvis jeg skal handle det til alle i kiosken på kinoen i morgen)

Ting til familieselskapet på søndag får jeg eller mannen fikse i morgen. (Pølser m/tilbehør, bløtkakeingredisenser, servietter)

Kanskje jeg føler meg piggere hvis jeg tar meg en dusj?

Verdt et forsøk.

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk barnebursdag avviklet med stor suksess..! :tommelsmil:

Mannen er kjempesyk i dag, men Salamandramamma ble heldigvis med som stand-in.

Har dessuten bakt sukkerbrød så da gjenstår følgende for morgendagen:

- Plante de blomstene jeg ikke kunne motstå på gartneriet tidligere i dag i krukker ute.

- Vaske dusjkabinettet på vaskerommet (har blitt utsatt i det uendelige. Delegerte det egentlig til mannen, men han har såklart glemt det (fortrengt det? :roll: ) og nå er han syk og er unnskyldt, så da får jeg ta det jeg da.)

- Støvsuge

- Lage bløtkake (Krem med masse vaniljesukker, banan, vaniljekrem, litt hermetiske ferskner og ferske bringebær :sikle: )

- Koke pølser og sette fram lomper, brød og annet tilbehør

Oj! Kom på en ting.. Må pakke inn presanger til Fabian!

(krysser fingre for at vi har innpakningspapir.. :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(krysser fingre for at vi har innpakningspapir..  :overrasket:  )

Det hadde vi heldigvis :Nikke:

Fabian får forøvrig en tøff anorakk-aktig millitærgrønn jakke, en genser, en t-skjorte, to par sokker og no' Pokemôngreier av oss i år (Når skal han forresten komme over denne Pokedilla? :klø: )

Av pappa og kona får han en knalltøff sykkel

Av svigers får han joggesko, trøye, genser og Pokemônfilm

Av mamma, mannen og mormor får han to (!) spill til Gameboy/DS og Madagaskar-film på DVD.

Så vet dere det i tilfelle dere lurte.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtte med oppdateringer i det siste, men det er fort gjort å beskrive de siste dagene:

Sykdom&jobb. Sånn.

Nå skal jeg en kjapp tur i dusjen; skal ut i kveld. (lukket selskap på et av stamstedene. 10-årsjubileum)

Det er black&white-party, og jeg gleeeder meg til å ta på den nye kjolen jeg har kjøpt meg. Sort m/hvitt mønster.

Hadde forresten et lite handleraid i går med den første lønningen min. Ble en del klær til Sebastian, kjole, sort bh og litt smykker til meg.. og masse scrappesaker.

Stas :sjarmor:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er og golfer i dag og blir borte hele dagen..

Jeg er nødt til å trosse regn og rufsevær og ta med ungene ut, ellers kommer jeg til å bli sprø.

Sebastian har vært hjemme i over en uke nå, og er like snørrete som noen gang. Når skal den vesle kroppen bli frisk? :forvirret:

Han sover nå da, så nå skal jeg være flink og ordne med litt klesvask. Er ferdig med gulvvask.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempelurt å gå ut selv om det var surt.

Resultat: blidere og roligere unger som ikke går mamma'n sin på nervene.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sånn overstadig happy om dagen...

.. jobben suger og mamma ble operert for brystkreft i går..

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du var så fornøyd med jobben, jeg! Hva er galt med den, da?

Så kjedelig med mamma'n din! Svigermor går gjennom akkurat det samme nå, hun ble operert rett før påske. Ikke noe moro, nei.

Men det går som regel bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Salamandra, da. :klem: Hvordan har moren din det?

Så dumt at jobben suger, da. Håper den tar seg opp. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige meldinger.. :klem:

Orker ikke gå så mye inn på dette jobbgreiene, går litt bedre nå så jeg får se det an litt.

Har heldigvis full støtte fra vikarbyrået mitt, så jeg kan løses fra oppdraget nårshomhelst hvis jeg ønsker det.

Det går bra med mamma også, hun ble utskrevet på torsdag, dagen etter operasjonen.

Skal gjennom 5 uker med daglig strålebehandling om seks uker (standard prosedyre ved brystbevarende kirurgi), så får vi krysse fingrene for at det ikke blir mer tull etter det.

Nå er mannen i Barcelona og jeg er alene med ungene frem til torsdag kveld når jeg har levert Baste hos pappa og kona.. og så drar jeg til Barcelona på fredag. :enig:

Denne ferien kunne ikke vært bedre timet, har vært en skikkelig kjip uke.. :forvirret:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din må "kun" ha strålebehandling? Det høres bra ut! Akkurat det med brystbevarende kirurgi - akkurat da er det veldig bra å bo i sentrale strøk og ikke langt unna sentrale sykehus - for da er det bare full fjerning som er tingen. :frustrert: Heier på moren din! :)

Ellers enn jobb- :klem: til deg.

Håper du *ellers* klarer å kose deg i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barcelona er alltid en høydare..!

Det blir fjerde gangen jeg reiser dit denne gangen.. :briller2:

(De brillene ligner veldig på de solbrillene jeg nettopp har kjøpt meg; de dekker 2/3 av ansiktet mitt.. :ler: )

Vi skal forresten ikke bo inne i byen denne gangen siden hotellet er en del av en pakke man kjøper sammen med Formel 1- billettene, og ligger i en liten by lenger nord langs kysten som heter Santa Susanna.

Kommer til å ta tog, leiebil eller taxi når vi skal inn til byen.

Hadde egentlig planlagt stor-shopping der nede men så kom jeg på hvor lite stas det er å handle i Barcelona en lørdag formiddag. Fullstappet med folk i butikkene, og jeg hater å stå i prøverom-kø! :sur:

Handler heller en del til turen her hjemme (har tjuvstartet litt med et sort skjørt, et par sorte sandaler med strå-kilehæl og lisseknyting rundt anklene, en lys neglelakk, to par solbriller (ovennevnte og et par pilotbriller med strass-stener) to ankellenker og tre tå-ringer i "gull", fotform-sandaler med paljetter :sjenert: og tre hvite singlet'er med langt liv. Mangler mørkebrun bikini, et nyyyyyyyyyyydelig skjørt jeg har sett meg ut på Lene V, neglelakk (må ha ny farge på tærne denne sesongen) og noen topper. (...og gurimalla jeg er jålete!! :hoho: )

Så kan vi jentene (jeg og J) heller bruke tiden der nede på bar-til-bar virksomhet, myse litt på lokalbefolkningen :tronderbart: (ikke en trønder, men en señor) og beskjeden sightseeing.. :tommelsmil:

Åh, nå kjente jeg at jeg gledet meg skikkelig..! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en soltime og dusjet og smurt meg.

Tenkte jeg skulle bruke rettetangen før jeg legger meg så sparer jeg tid på hårfiksing i morgen tidlig.

Mat til Fabian er også ferdig smurt i kjøleskapet, har litt angst for styr med å få oss tre ut av huset til rett tid i morgen på egenhånd.

Går sikkert fint.

Nå må jeg videresende mailer med sesongens kamp-oppsett for fotballen til Fabbis til eksen og på nettbanken og sjekke kontoene for cash...

Må dessuten avtale møte med sjefen i løpet avv uken for å avklare om jeg skal fortsette å jobbe der.. :forvirret:

Er mye tryggere nå, nå VET jeg at jeg har gjort en helsikses god jobb der, og jeg har vært helt mor Theresa-aktig i min fremtoning, så hvis han finner noe å sette fingeren på nå får det være hans problem og jeg gidder ikke bekymre meg over eventuell opplæring av ny person i den stillingen.

Nemlig.

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fantasillion ting å gjøre i kveld, men jeg er definitivt mest i form til en sløve-på-sofaen-kveld.. :forvirret:

Men det går ikke, må pakke alle tingene Sebastian skal ha med seg siden vi reiser til pappa rett etter jobb i morgen, og jeg må pakke til Fabian så han får med seg det han trenger til fotballkamp og skole i morgen tidlig.

Dessuten må jeg vaske tøy...

1 dag på jobb igjen

0 legginger av Sebastian igjen

1 legging av Fabian igjen

.. så er det barnefri og Barcelona..! :sjarmor:

Litt bekymret for Sebastian, han hoster noe voldsomt. :tristbla:

Håper det gir seg, ikke no' syke barn nå asså...!!!! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...