Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

29+0

Her er det jammen lenge siden jeg har vært.. :oops:

Er litt unnsyldt, da..

Vi bor fortsatt hos svigers, men regner med å flytte inn i løpet av uken, dvs, en del av møblene våre og sånt er i hus, resten står i garasjen vår, men vi sover ikke der ennå.

Det blir sååå fiiiiiint! :danse:

Kjøkkenet er mer eller mindre ferdig, mangler bare litt lys under benken og litt håndtak og sånn. Rørleggeren skal koble til vann til huset i dag.

I går monterte vi (dvs mannen og noen andre) opp den nye sofaen vår, den ble dødslekker.

Fortsatt er det litt uvirkelig at vi skal bo der.. hihi.. såå mye plass bare til oss.. :Hehe:

Nå er det egentlig bare småtteri som står igjen der, litt fuging, listemaling, flislegging rundt badekaret og sånn.. men det kan vi fint ta etter at vi har flyttet inn.

Rommet til Fabian er nesten helt ferdig, med ny Stompa-seng med Beyblade-sengetøy og allting.. han er storfornøyd.. :kyss:

Sebastian har det bare fint virker det som, han rører i allefall på seg rett som det er..

Melk har jeg begynt å få også.. bittelittegrann..

Skal ta neste svangerskapskontroll hos jordmor, jeg må bare melde flytting til kommunen først.

På søndag skal vi ha barneselskap i det nye huset, Fabian fylte seks år på fredag.. får håpe de små trollene ikke river ned det fine huset vårt da.. :roll:

Må vel kanskje bake noen boller på det nye kjøkkenet på lørdag også.. kult asså.. :-D

Nei, nå må jeg oppdatere meg kjapt her inne og på SM før jeg reiser og "årner" litt i huset (er innom hos mamma en tur nå) og så skal jeg ha foreldresamtale i barnehagen etterpå...

Adios så lenge!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en klem sånn i full fart..

:klem:

- før jeg fyker over gulvene og fortsetter dagens rufs...

- og ha en fiiin dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Så kjekt å se at det går fremover med både babyen i magen og huset.

Må si jeg misunner dere som får helt nytt hus, hadde det bare vært meg :ler:

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne i det siste, grunnen kan du lese om i dagboka mi :wink: men nå er jeg strerkt tilbake.

Ville bare titte innom og se at alt sto bra til med deg, og det gjorde det jo, håper du får en trivelig weekend :ekstra kul:

Stor :klem: fra Pludre, som slett ikke har glemt deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+5

På tide med en oppdatering igjen..

Takk for koselige hilsener forresten... :kyss:

Vi flyttet inn i huset i forrige uke...endelig!! :danse: Har ikke internett der ennå, derav fortsatt sporadiske oppdateringer her i dagboken.

Det står igjen en del småtterier ennå, en del listemaling, litt fuging av noen fliser og sånt.. pluss å henge opp gardiner og bilder og sånt. Men det kommer..

I dag er jeg litt furtent humør, er så dr..lei av at alle må kommentere hvor stor mage jeg har, alle fra butikkansatte til hjemmehjelpen til mormor er helt forferdet over at jeg ikke skal ha baby før i juli..:roll:

Prøver å forklare at jeg ligger helt på gjennomsnittslinjen for symfysemål, men når ikke helt frem...

Merkelig det der atså fort man er gravid skal alle på død og liv ha en mening om hvordan du ser ut, og på død og liv formidle det til den det gjelder..

Har sjekket på magegalleriet til Juliklubben på SM, jeg har en helt normal stor mage til å være 7 mnd på vei.. :cry:

Tullinger..

I morgen skal jeg og pappa og Fabian ut og kjøpe vogn til Sebastian.. det blir kult. Må bare krysse fingrene for at jeg får plass til den i bilen min. Har en liten Skoda Fabia, men jeg tror jeg skal få trøkket inn understellet i bagasjerommet og selve liggedelen i baksetet..

Må teste i morgen..

Nei, må oppdtere meg litt i de andre dagbøkene også..

Hasta la pasta så lenge!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var du ja... :)

Lykke til med vognkjøp i morgen, kos dere!!

Vi har ingen gardiner i stua enda vi..ting skal ta litt tid når man er nyinflyttet.

Gratulerer med nytt hjem!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32+4

Takk for hilsener Kipa og Kaktus! :klem2:

Nå har vi fått internett i huset, så nå kommer jeg nok til å være mer her inne, i allefall frem til fødselen..

Hvis Sebastian blir født et par uker før termin, sånn som jeg har avtalt med han at han skal så er det faktisk bare 5 uker igjen til han kommer!!

Tiden flyr..

Ikke for det; det skal bli godt å bli ferdig nå.. gleder meg til å se hvordan han ser ut.. :hjerter2:

Men alt er ikke klart ennå til at han kan komme riktig ennå; vi har fått vogn og vi har en del klær og litt småtteri, men mangler fortsatt skap, stellebord og sprinkelseng.

Vi skal få en hvit vogge av et vennepar som jeg skal kjøpe ny madrass til som vi skal ha på soverommet vårt også.

Rommet hans er mer eller mindre ferdig da, må bare male listene der først og henge opp en liftgardin.

Møblene får vi ikke kjøpt inn før skattepengene kommer i juni, så han får pent holde seg inne til etter det i allefall.

Har vasket og brettet babytøy etter Fabian nå, så det er ikke allverden med klær vi trenger å kjøpe, har kjøpt en god del nytt i tillegg.

Fy søren så deilig det er å bo i nytt hus... :danse:

Det er fortsatt en hel del småtteri som står igjen, men det får vi bare ta etterhvert. Har fått opp to liftgardiner på kjøkkenet da.. :)

Ellers er formen ganske bra; har de vanlige plagene som halsbrann, vann i kroppen, bekkenløsning og en del kynnere, men litt må man jo regne med sånn på slutten.

Har begynt med gruppefysioterapi sammen med noen andre magedamer, skal dit igjen på torsdag. Ok opplegg egentlig, pluss at de tilbyr bassengtrening. Får se om jeg kanskje tar en tur på det etterhvert også.

Må ta en kjapp runde i de andre dagbøkene før jeg går på badet og spyler av det omfangsrike legemet mitt jeg..

Hasta la pasta så lenge! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du er tilbake :hoppe:

Supermisunnelig på deg som endelig har flyttet inn i huset ditt.. Må vente vi til jul vi :sur: Jaja.. Det blir fint til slutt hos oss også!

Det hadde vært spennende å se hvordan dere har det.. Hint, hint.. Kjekt med bilder i albumet vet du ;)

Hvordan vogn har du kjøpt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+3

Vi har kjøpt en Emmaljunga Duo Edge i farge sport khaki, meta..

http://www.emmaljunga.no/se/products.html

Fikk ikke til noen direktelink, men...

Nå har det seg sånn at vi ikke har intrenett hjemme lenger likevel, så nå er jeg en snarttur innom mamma, og låner pc'n hennes..

Alt er i orden med både meg og Sebastian, skriver mer senere..

Ha en fabelaktig pinsehelg... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+0

I dag har jeg vært på kontroll hos legen igjen, alt ok, litt lav blodprosent, men det er jo ikke alvorlig.Får bare ta litt jern..

Jeg har kjent en del trykk i livmorhalsen i det siste, både ifbm kynnere og ellers, så jeg var redd for at livmorhalsen var begynt å modne, men det så ikke sånn ut gudskjelov. Han får holde seg der inne noen uker til..

Legen anslo vekten hans til å være ca 2800 g.. :o , en halvkilo større en storebror allerede (Fabian var 2355 i uke 36).. og enda skal han ligge der inne og legge på seg i allefall en kilo til de neste ukene..Hmmmm... :-?

Jaja, han er i allefall ikke undervektig.. :ler:

Godt jeg har kjøpt myye babytøy i str 62...

Nå har jeg forresten fått meg symaskin også, så etter en del slåssing med kjervete undertråd i går ble det fire magebånd til gardinene jeg har hengt opp.

:danse:

Mannen var i Sverige og kjøpte bilstol her om dagen også, vi sparte faktisk 500,-. Vi har kjøpt en Britax Römer Babysafe Plus med beige trekk.

Den kostet 1500,- på Fru Lyng og 1000,- på Happyland i Sverige (med 200,- kr avslag)

Det må da være et bra kjøp? :D

Ellers har jeg vært i redebyggermodus de siste dagene så nå er følgende ferdig:

-Alt babytøyet er vasket og strøket og sirlig brettet og lagt i vognen hans.

-Nyvasket, hvit vogge m/ny madrass og dyne og pute med nytt nystrøket sengetøy er på plass ved siden av sengen min

-Ammeinnlegg, tåteflasker, smokker, gulpekluter, babysåpe og håndklær til å ha på stelleunderlaget er innkjøpt.

-Ammepute kjøpte jeg før jul..

Så da mangler bare følgende:

- listverk på rommet hans må males

- stellekommode

- skap

- sprinkelseng (og evt sprinkelbeskytter og noe sengetøy, må sjekke i garasjen om det er noe mer der som er brukendes)

- amme-bh'er

- badebalje (kjøper på Ikea)

- Babycall (mannen sitt ansvar)

- Bleiebøtte

Huff, det er nesten bedre å ikke lage liste over det som står igjen, syns plutselig det var så mye jeg nå... :o Blir litt stressa..

I verste fall får mannen fikse det siste mens jeg er på sykehuset..

Nå må jeg sjekke om alle babyene i juliklubben på SM fortsatt er inne i magene til mammaene sine..

Hej så lenge!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du vurderer bassengtrening, vil bare si at jeg har hatt kjempeutbytte av det, altså! Det er selvfølgelig individuelt, men jeg synes det er godt å gjøre øvelser! Og deilig å være i vann! Utrolig hvor mye mer bevegelig jeg er der enn på land... :roll:

Godt å høre at dere koser dere i det nye huset! Og når jeg ser på listen din synes jeg dere har kommet kjempelangt! Heldig baby som får komme til dere! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34+5

Takk for hilsen, havsulen.. :kyss:

Angående bassengtrening tror jeg at jeg dropper det, det er så kort tid igjen nå, jeg er egentlig mest innstilt på å bare bite tennene sammen nå frem til fødselen. Dessuten måtte jeg gått til anskaffelse av mamma-badedrakt og det gidder jeg ikke.. :sjenert:

I dag har jeg og Fabian hjemme-kose-dag.. Har en del av dem for tiden, faktisk.. og de få dagene han faktisk er i barnehagen blir han levert sent og hentet tidlig. Han har hatt lange dager i barnehagen siden han var to år, så han fortjener litt fri nå før han skal begynne på skolen.

Store gutten min.. :hjerter:

I kveld skal han i disco-bursdag til kjæresten sin; datteren til venninnen min som fyller 6.

I dag har jeg ingen store planer egentlig, annet enn å male lister på rommet til Sebastian og å se på finalen i nr 19.. det blir kult! :hoppe:

Sjekket med ligningskontoret i dag; skattepengene blir utbetalt den 18 juni, så da blir det kanskje en tur på Ikea neste helg da..

Vil ha på plass resten av møblene til Sebastian.

Handleliste til Ikea:

- Stellebord m/hylle til Sebastian

- Stellematte (den vi har fra før legges på benken på vaskerommet, praktisk med stelleplass i begge etasjer))

- Skap til Sebastian

- Sprinkelseng m/madrass og dyne til Sebastian (sprinkelbeskytter?)

- Liftgardin til Sebastian

- Liftgardin til Fabian

- Liten skuffesak til Fabian (til oppbevaring av småtteri)

- Gardinstang-holdere til stuen.. (6 stk)

..og det var det tror jeg..

Men nå.... lister og maling - here I come! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige Fabian som får lange kose dager med mamma og korte dager i barnehagen nå like før!! Jeg har desverre sett det motsatte så altfor mange ganger... :roll:

- det er trist med det første barnet som får lengre dager i barnehagen og mindre fri når nestemann kommer. Men du virker som om du er blivende to- barns mamma slik to barnsmamma'r skal være :blomst_opp:

Kos deg med skattepenger :sjarmor: , jeg må vente helt til september jeg...

ha en fiin dag!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+1

Nå er rommet til Sebastian ferdig, minus de møblene vi mangler da..

Har hengt opp taklampe med poteavtrykk på og kjøpt bleiebøtte i dag..

Fikk dessuten en del babytøy av tanten min som kom innom (har ung tante med små barn), så det er i vaskemaskinen nå.

Har kjøpt inn newborn-bleier også.. :rosasmil:

De er så bittesmå..!

Tenk at lille Fabian druknet i de små bleiene, måtte brette dem ned i livet.. stakkar liten.. :hjerter2:

Har vært effektiv i dag; har satt inn hyller og skapdører på baderomsinnredningen, så nå ser det litt mer ferdig ut der også.

Mangler bare litt fuging, silikon og en glassdør til dusjen... jo, også dorullholder, håndkleholder og sånt da..

I tillegg har jeg vært på gruppetrening hos fysioterapauten.. og sendt Fabian avgårde til pappa'n sin og samboeren.

De skal gifte seg på lørdag, så Fabian skal være brudesvenn.. dreven svenn nå, han var jo brudesvenn for meg og mannen i fjor.

Får litt mark av mannen nå, han driver bare og styrer med den nye parabolen vår.. og jeg vil så mye heller at han skal få unna litt fuging og sånt, vil ha mest mulig klart før Sebastian kommer.. :roll:

Orker ikke mase, men satser på at han snart får litt dårlig samvittighet siden jeg er så flink om dagen og maler lister og styrer på bad og sånt.. Man kan i allfall håpe.. :sjenert:

Takk for ros, Kipa.. :oops: men føler egentlig ikke at det er noe å rose for da.. skulle bare mangle at ikke Fabian skal få litt fri nå da jeg går hjemme.. Vil jo gjerne se litt mer til han jeg også, når jeg er i full jobb blir det jo ikke mange timene om dagen, så jeg må passe på nå.

Han skal ha fri i hele juli, dvs han slutter i barnehagen i juni, og så begynner han jo på skolen i august.

Kommer nok til å fri til folk rundt meg i juli om Fabian-pass, siden jeg da enten kommer til å være supergravid eller nettopp ha født.

Ser for meg at det kan bli litt masete med en seksåring som går hjemme og kjeder seg da.

Vi har planer om to uker ferie de to første ukene i august, mendet er litt vanskelig å planlegge pga Sebastian.

Vi får heller booke et feriehus eller noe et eller annet sted etter fødselen. Sverige eller Danmark kanskje..? Eller Norge..?

Hmm.. da hadde jeg ikke mer på hjertet i dag.. :D

Hey så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+3

Slapp lørdag i dag, med fint lite på agendaen.

Mannen hadde en gjeng med kamerater på ost og kjeks i går, så hanm er litt slapp i dag, så det spørs om jeg får med meg han på noenting i dag.

Bortsett fra å handle mat.. jeg finner varer og han bærer.. :wink:

Vurderer å dra på jobben og lese gjennom mailen min, men det frister fint lite så jeg tror jeg dropper det. Kanskje i morgen..

Ble forresten kjempedårlig i magen i går kveld/natt.. :redd:

Hadde så magesmerter at jeg ble litt bekymret for at det skulle fremprovosere rier, men det gikk fint. Mye bedre i dag..

Fikk melding på mobilen nettopp fra hun jeg er sladrevenn med på juliklubben på snartmamma. Gutten hennes ble forløst med keisersnitt i natt pga svangerskapsforgiftning. Alt stod visst bra til med begge to da, gudskjelov.

Det var den fjerde babyen i juliklubben som var ute det..

Lurer fælt på når Sebastian kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen av at alle føder før deg - tre av mine venninner som hadde termin etter meg har født for tidlig, og her går jeg på overtid... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...