Gå til innhold

Underveis


meta

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg kanskje skal driste meg til en liten dagbok her jeg..

Min mann og jeg giftet oss i mai og er såvidt begynt å lage baby.. Foreløpig har det ikke resultert i noe baby i magen, men vi håper det skjer snart :)

Nå er vi på dag 19 av forventet 26 dager i prøveperiode 2. Har gått på piller i mange år, så vi er forsåvidt forberedt på at det kan ta litt tid. Problemet er at jeg bare er vikar i øyeblikket (har blitt forespeilet fast jobb, men det er ansettelsesstopp her). Vikariatet varer ut mai neste år, så økonomisk sett bør det klaffe snart. Blir litt stressing av det, men det får bare være :)

Min manns bror og damen skal ha baby i februar. Så det hadde passet bra om det klaffet for oss også i løpet av ikke så lang tid. Dessuten har jeg en annen venninne som også prøver. Hadde vært kos å gå gjennom de samme tingene og hatt små sammen :)

Dessverre er jeg litt flink til å overtolke alle kroppens reaksjoner, så jeg er redd for å bli skuffet. Men det betyr ihvertfall at vi er svært så klare for baby (skuffelsen altså) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Velkommen som dagbokskriver og prøver!

Og takk for at du joiner oss prøvere...

det blir færre og færre av oss

(og det er jo egentlig en bra ting!)!

Dessverre er jeg litt flink til å overtolke alle kroppens reaksjoner, så jeg er redd for å bli skuffet.

Dessverre er vi flere...

:wink:

Ønsker deg lykke til, og håper det order seg snart...

Særlig koselig når så mange rundt en venter barn! :D

Gleder meg til å følge med!

Lillen

PS: Hvor gammel er du/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Velkommen som skriver. Jeg er også i prøveperiode nummer 2. Spennende dette her. Lykke til med prøving. Håper det klaffer raskt.

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var raskt med tilbakemeldinger! Så koselig :)

Jeg er 25 år og min mann er 28. Akkurat passe alder til å få barn syns vi :)

Klem fra en forhåpningsfull Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit som skriver/prøver :D

Det er kjempespennende! Og du er nok ikke den eneste som overtolker kroppens signaler - du er i godt selskap her på disse sidene! :blunke: :ler:

Krysser fingrene for at det klaffer for deg med en gang :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang for koselige meldinger i dagboken min :) Dere er så koselige :kysse:

Så var det tegnene da..

Jeg har TOTALT oversensitiv luktesans!! Syns det lukter ekkelt i bilen vår (har bare hatt den i tre uker) og blir skrekkelig kvalm! Eksosen fra bilene foran gjør at jeg holder på å kaste opp så vi må kjøre LANGT bak.

På torsdag var mannen ute. Fredag hadde han på samme buksen som når han var ute. Ødela hele maten min for jeg syns at maten smakte røyk. Det endte med at han måtte skifte bukse :ler:

Skulle kose meg med småsnop og huskatalog (vi skal snart bygge hus), men jeg blir kvalm av sjokolade!! Mannen ville gi meg Kinderegg på lørdag (det beste jeg vet), men jeg ble kvalm bare ved tanken!! :o :o

Var forresten på kino på fredag og når de viste sjokoladereklame ble jeg kvalm.

Brakk meg av vann som jeg syns smakte ekkelt (fra vanndunk)

Har hatt halsbrann noen dager (tror jeg har hatt det en gang før i hele mitt liv!!)

Og så er jeg trøtt. Men det kan jo selvfølgelig være bare fordi det begynner å bli høst..

Vel.. Det er vel uansett ikke noe å gjøre annet enn å smøre seg med tålmodighet..

Eneste er at jeg er litt usikker på forrige menstruasjon.. Hadde blødninger i to dager og så var det plutselig over. Har aldri hatt det sånn før.. Så hvis det skulle vise seg at jeg er gravid tror jeg at jeg vil være usikker på når det egentlig klaffet..

Vel, får vel jobbe litt kanskje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så bra at vi blir flere i dagboken vår!! Det er morsomt at noen nye kommer hele tiden!

Håper for deres del at ting skjer snart da. Jeg skjønner godt at det er moro å få barn på samme tid som andre. Jeg og min søster har termin med 9 uker mellomrom... :lol:

Og når det gjelder kroppens luretegn så er det helt vanlig. Men om de ikke går over før dag 26 så kan vi jo begynne å bli spent da!!! :Nikke:

Uansett; VELKOMMEN TIL OSS!!!

(Det er vel snart på tide med en ny blå bølge er det ikke??

Klem fra Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei på deg meta !

Spenennde periode du går inn i nå !

Forøvrig tror jeg at du er gravid. Dette med luktesansen og kvalmen er nokså sikre tegn. Nå håper jeg at jeg ikke oppmuntrer deg på feil premisser....

Jeg har i allefall hatt noen avresjoner i mine svangerskap. Det og humørsvingninger har vært de føreste tegnene sammen med tretthet.

Du skal teste om en ukes tid dersom mensen ikke dukker opp da ?

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett jeg, Hilde!! :D

Har tenkt til å teste i begynnelsen av neste uke ja.. Gleder/gruer meg..

En kvinnelig kollega sa en dag at hun hadde drømt at jeg fikk en liten jente. Hun pleier visst å være sanndrømt :o Håper det. Hadde vært koselig med små søte rosa kjoler :wink:

Klemmer til dere alle fra en forhåpningsfull Meta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen som dagbokskriver.

Anbefaler deg å ta turen inn på www.snartgravid.com.

Du har sikkert vært der allerede - men en god ting kan aldri bli nevnt for mye... :wink:

Krysser fingrene for at dere lykkes snart da...

Og så enda flere bergensere her da... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver, tenk om dere

lykkes allerede da er derer kjempeheldige.

Skal krysse alt som går ann og krysser :lol:

Gleder meg til og følge med deg i tiden som kommer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENDELIG!!!

Godt å endelig se deg her på dagboksidene, har ventet lenge jeg :blunke:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hopper litt i dagboken din, har hørt det hjelper..

Masse klemmer :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy!!

Venting og venting Frue.. Du er vel fullt oppdatert uansett du :wink:

Men tusen takk for hoppingen, kanskje jeg skal hoppe litt i din dagbok også? Hvis det hjelper mener jeg?? Vi MÅ jo få små samtidig syns jeg :D

Vel. Ikke noe flere merkelige symtomer på meg. Litt kvalm innimellom fortsatt og god luktesans, men det er vel stort sett det, så da tror jeg ikke det har klaffet allikevel.. Men vi har jo ihvertfall bare prøvd i 2 måneder og det er jo ikke så lenge.. Da blir det bedre lykke neste gang :) Var på møte med et husbyggingsfirma i går. Kanskje vi flytter inn i nytt hus neste høst?? Det er ihvertfall planen. Å det hadde vært SÅÅÅ gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg seriøst å lure.. Magen min er jo totalt merkelig! Jeg har mye vondt i magen til vanlig, men ikke sånn.. Har stikkinger og litt "småverk" langt nede på magen. Under navelen og enda litt lenger ned. Og så er det akkurat som om magen er for liten :roll: Kan ikke forklare det men det kjennes litt sånn...

Jaja. Tror jeg skal kjøpe test i dag og teste en gang i neste uke. Hvis jeg klarer å vente da :lol::lol:

I helgen skal vi ha dugnad på tomten vår. Den har stått i mange år mens buskevekstene bare har bredd seg utover. Vi måtte liksom rydde oss inn på tomten. Min mann og jeg har jobbet endel allerede, så det er ikke så mye igjen, men svigers har invitert seg selv på dugnad, så da er det jo bare å takke pent :) Det er uansett veldig gøy. Tomten ser bare større ut jo mer vi får gjort. Artig :) Tomten er trekantet, så vi må velge litt hus utfra temten. Vinkelhus og sånt er utelukket. Det må bli et forholdsvis smalt og langt hus. Har funnet et perfekt et, så det blir spennende å få prisen fra byggefirmaet.. Nei. Nå skal jeg ringe kommunen. De var så entusiastiske i går, så det blir artig :-?

Jaja.. Helgeklem fra Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen som prøver!

Kjenner meg igjen i leitinga etter symptoma. Men no er eg snart 7 veker gravid og einaste symtomet eg har er litt ømme puppar. Og dei blei ikkje ømme før eg var 5-6 veker gravid. Så du kan absolutt vere gravid sjølv om du ikkje har graviditetssymptom altså!

Eg klarte ikkje å vente med å teste, så eg testa på dag 27 og fekk svak positiv. Men eg anbefaler at du ventar! Mykje kjekkare å få ein klar positiv test enn ein svak/nesten usynlig usikker ein. Då kan du liksom ikkje sleppe jubelen laus med ein gang fordi det blir så usikkert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :cry:

Det kom litt antydning til blod i stad.. IKM skulle vært i morgen.. Så blir det mensen på meg allikevel. Det var ikke det jeg hadde lyst til :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meta. Det var synd. Vet åssen det der er. Lykke til neste syklus da. Og så kan vi jo håpe at det med blodet bare er noe lureri... håpe litt iallfall. Krysser fingre for det :wink:

Hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...