Nilla Skrevet 20. februar 2010 #121 Skrevet 20. februar 2010 Her er det en stund siden jeg var! (Vært på ferie i to uker, og tok helt ketolyse-fri, noe som resulterte i 5 kilo på...) Så på mandag var det på'n igjen, og i dag morges viste vekta at 2,6 feriekilo er forsvunnet igjen. (Heldigvis!!!) Skjønte jo egentlig hvilken vei det ville gå når vi kuttet sånn, men samtidig syns jeg det er en kjempeerfaring å ta med seg til man en dag skal begynne på vektstabiliseringa. Det jeg egentlig skulle skrive i dag var at nå har vi og oppdaget ostekjeks! Og det er virkelig snadder!!! For dere som ikke har prøvd det: Legg skivet smelteost (Kavli eller Tine) og legg på en bit bakepapir inni mikroen. 1-2 minutt på full guffe og du har en deilig ostekjeks. Favoritten så langt er kjeks av Tine Taffelost med vårløk med Philadelphia-ost eller Tine Ananas/Mandarin-ost på. Bare nydelig!!! --- Skal ikke ta på meg æren for å ha funnet ut dette da. Fant tipset på bloggen til denne jenta - som for øvrig er til stor inspirasjon for oss andre lavkarbere! Snakk om ståpå-vilje! Ha en riktig god helg alle sammen!
Suzy Skrevet 22. februar 2010 #122 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har prøvd Oopsie-pizzaen som Store My skrev om i dagboka si. Kjempegodt! Oopsie-inspirert pizzabunn! 7-8 mellomstore egg 1 pk philadelphia naturell oregano hvitløkspulver bakepulver Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater Husk bakepapir!!! Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen! Jeg halverte oppskriften og brukte Tine kremost istedet og det var enda mer enn nok mat for meg alene. Fyll: Litt chiliketchup Stekte baconbiter Chilimorr Ost
blå Skrevet 28. februar 2010 #123 Skrevet 28. februar 2010 Kjeks 1 boks CC 2 ts fiberhusk 4 egg litt linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner og sesamfrø (det du vil) - ca 1-2 ss av hver tok jeg litt salt Kjøres til en jevn guffe i foodprocessoren. Stå 1/2 time. Settes med skje på en bakeplate. Trykkes flate med slikkepott dyppet i olivenolje. Stekes ved ca 150 grader til det er lyse brune. Legges på rist. Spises som de er, eller etter et par dager - da er de helt tørre. Skal ha vorspiel på lørdag og istedenfor å se på at alle andre spiser potetgull o.l, har jeg bedt om at folk tar med ost og kjeks Disse lagde jeg til meg, og de var utrolige gooode med ost på. Gleder meg til de har tørket på benken i noen dager ! Ble over 50 kjeks denne oppskriften også Jeg prøvde å lage disse. Jeg synes de var veldig greie. De smakte ganske lite og var veldig fine å ha pålegg på. Har nå en hel kakeboks full, og gleder meg til å kose meg med ost og kjeks i kveld. Regna ut at en av mine kjeks inneholdt ca 0,5 Karbohydrater.
Rosenrød Skrevet 16. august 2010 #124 Skrevet 16. august 2010 Kan en spise litt rugbrød selv om en går på lavkarbodiett?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #126 Skrevet 15. mai 2011 Ingen som vil ta opp igjen tråden på denne da?
Meadow Skrevet 30. mai 2011 #127 Skrevet 30. mai 2011 Jeg kan komme med en oppskrift Hadde vært moro med litt mer fres i tråden! Torsk i form med spinatsaus og feta 1 pk koketorsk gourmet 1 beger Creme Fraiche ½ pose frossen spinat (terninger) 1 purre 1 pk fetaost (uten olje) 1 ts hakket hvitløk Salt og pepper Tin fiskestykkene og spinaten. Bland CF, spinat, finhakket purre og hvitløk og ha det i en ildfast form. Legg fiskestykkene oppi formen, salte og pepre. Bre litt av spinatsausen over stykkene. Smuldre fetaost over. Stek i ovnen på midterste rille på 200 grader i cirka 30 min. Server med sitronbåt og dampet brokkoli.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå