Supramundane Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 (endret) Ser det finnes en tråd for vegetar, og en tråd for "alle typer" middag.. Jeg ønsker meg inderlig en tråd for lavkarbomiddag, fordi det har vist seg å være vanskelig å være kreativ nok over tid! Krysser fingrene for at noen slenger seg med her! Edit: Endret tråden til en mat-tråd! Endret 28. januar 2010 av Supramundane
scara Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Ser det finnes en tråd for vegetar, og en tråd for "alle typer" middag.. Jeg ønsker meg inderlig en tråd for lavkarbomiddag, fordi det har vist seg å være vanskelig å være kreativ nok over tid! Krysser fingrene for at noen slenger seg med her! masse gode oppskrifter på www.lavkarbo.no
Supramundane Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2010 Javisst, men det er litt artig med en tråd der folk legger inn hva de har spist også!
Supramundane Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 I dag har vi hatt diverse spekemat sammen med eggsalat, rømme, agurkskiver og cherrytomat til middag!
Gjest svanungen Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Her ble det fiskeform, laget til flere dager i samme slengen: 1 broccoli i små buketter 1 blomkål i små buketter 1 oppdelt purre 5-6 fiskestykker av laks og torsk (gourmet torsk) 1 boks creme fraiche 0,33 l fløte Cemo fiskekrydder ost litt smør i bunnen av forma Alt legges i ildfast form, grønnsakene i bunn, fisken oppå, fløte blandes med CF og helles over. Krydre, sett i forvarmet ovn på 200-220 grader. Etter ca 15 minutter legges osten på (enten skiver eller revet), stek i ca 20 min til. Godt ja! Kan sikkert greit varieres med kyllingbryst i stedet for fisk, ville da forstekt kyllingfiletene litt slik at de blir gylne og fine. Kanskje fylt de med pesto og surret litt bacon rundt? Hmmm...
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 I dag har vi hatt: Fersk torsk (rett fra svigefars fiskekrok) Eggesmør Brokkoli og blomkål (resten av gjengen spiste poteter og gulrøtter) Det ble litt fisk igjen og jeg har lyst til å lage fiskegrateng, må bare finne en lavkarbo oppskrift.
Gjest megvel Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 I dag har vi hatt: Fersk torsk (rett fra svigefars fiskekrok) Eggesmør Brokkoli og blomkål (resten av gjengen spiste poteter og gulrøtter) Det ble litt fisk igjen og jeg har lyst til å lage fiskegrateng, må bare finne en lavkarbo oppskrift. http://lenabeatrice.net/generelt/fiskegrat...g-smeltet-smor/ Hva med denne? Har ikke prøvd den, men den både ser og høres god ut
Supramundane Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2010 I dag blir det kyllingfilet med sprøstekt bacon, brokkoli og hvitløksdressing her!
pusla Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Så flott med denne tråden; vi er ganske nye med lavkarbo-mat og trenger litt variasjon. Har blitt mye av de samme middagene de siste par månedene. Fiskegratengen det ble lenket til skal garantert prøves I dag har vi spist laks, blomkål, asparges, tomater og eggesmør.
Supramundane Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2010 I dag blir det kyllingfilet med sprøstekt bacon, brokkoli og hvitløksdressing her! Her er bilde!
Supramundane Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2010 I dag har vi hatt "tacotallerken". Karbonadedeig, salsasaus, revet ost, salat, agurk, tomat og rømme. Nam!
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 http://lenabeatrice.net/generelt/fiskegrat...g-smeltet-smor/ Hva med denne? Har ikke prøvd den, men den både ser og høres god ut Oioi, den så nydelig ut - skal testes snarest. Her er bilde! Det så godt ut, og delikat dandert. To middager på meg i dag: -laksefilet med tomat og paprika(bakt i ovn) og en liten dæsj rømme -taco, uten lefse. I morgen blir det kylling med føtesaus, veldig enkel og god: 2 dl fløte 2 ss tomatpure 1 paprika, hakket i passe biter salt og pepper Legg oppi stekt kyllingfilet eller grillet kylling og stek i ovn i 20 min. Serveres med salat eller whatever.
Gjest Pet Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 Vi har spist denne (fra lavkarbo.no): Lavkarbo lasagne: 1 squash 400-500 gr karbonadedeig 1 boks opphakkede hermetiske tomater hvitløk, tørket oregano, basilikum, salt + pepper 1.5 dl fløte masse ost Squashen skjæres i tynne skiver med ostehøvel og brukes i stedet for pastaplater. Jeg brukte bare halve fløtemengden. Salat som tilbehør. Smakte godt!
Meaty Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Lurt med en sånn tråd! Så flinke dere er! Det er sjelden jeg føler for å lage "ordentlig" middag, det blir veldig ofte enkle løsninger her. I kveld ble det sen middag pga sent skift på jobben, og da lagde jeg en slags pølse- og grønnsaksgrateng. Men jukset ganske mye: Blomkål- og brokkoligrateng (frossen, kjøpes på Rimi) helles i en porsjonsform, ca. 3/4 full. Tilsett en god dæsj fløte. Skjær opp en lavkarbopølse i skiver, legg dette i formen. Sleng på et par kladder med kryddersmør. Dekkes med revet ost. Stekes på 225 grader i ca. 25 minutter, krydres så med pepper, paprikapulver og chilimix. Dette er veldig godt, men ikke akkurat gourmetmat. Jeg bør vel også nevne at jeg går på Ketolysekuren, og skal spise veldig lite karber men mye fett.
Supramundane Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 21. januar 2010 Jeg går også på ketolyse. Hvor kjøper du lavkarbopølse, hvilket merke er det?
Gjest svanungen Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Jeg går også på ketolyse. Hvor kjøper du lavkarbopølse, hvilket merke er det? Venter spent på svaret jeg også. Har funnet en pølse som har mindre karbo enn de andre jeg har sett, og det er Coop sin Ost- og Baconpølse der det var 3,8g karbo pre 100 gram (3 pølser i pakka, ca 100 gram per pølse.) Ellers ligger de fleste fra 6g karbo og oppover synes jeg...
Suzy Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 (endret) Gårsdagens middag var supergod! Jeg spiste kjøttboller, hjemmelagde: (dette er oppskrift til fire posjoner altså) 200 gram kjøttdeig 200 gram kjøttdeig av svin 1 fedd finhakket hvitløk 1 egg 2 ss strøkavring Alt blandes godt i kjøkkenmaskin og formes til små kjøttboller som trekkes 5 minutter i kokende vann (det blir mange!) Når du skal spise dem til middag surer du dem i litt smør så de blir brune og pene på utsiden og varme selvsagt. Dip av mager kesam blandet med dilldipmix En boks minimais dampet i smør En liten boks stekt champignon Tilsammen ble posjonen jeg spiste: Drøyt 600 kcal og 24 g karbo (det er mest karbo i dip'en og minimaisen, så juster etter smak) Endret 21. januar 2010 av Suzy
Meaty Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 Jeg går også på ketolyse. Hvor kjøper du lavkarbopølse, hvilket merke er det? Meny har et merke som heter Jacobs, det er to typer pølser. Den ene heter chorizo, den andre husker jeg ikke i farta...(bratwurst, muligens?)de er dyre, 4 pølser på størrelse med grillpølser koster over 40 kroner. (Men likevel, billigere enn Narvesen, hvis man tenker sånn.) Jeg husker ikke om det er 1 eller 0 gram karber i disse, har kastet pakningen så får ikke sjekket. Rimi har en urtepølse uten karbohydrater, denne er også ganske god. 4 pølser, ikke fullt så dyre som Meny sine.
Brunhilde Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Det er en slakter som lager egene "ketolysepølser" og disse selges på endel Menybutikker. Jeg har ikke prøvd dem, bare lagt merke til dem i disken.
Meaty Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 Det er en slakter som lager egene "ketolysepølser" og disse selges på endel Menybutikker. Jeg har ikke prøvd dem, bare lagt merke til dem i disken. Er det de som heter Idsøe? Så vidt jeg har skjønt er de visst lettest å få tak i på sørlandet. Jeg har ikke sett dem her jeg bor, i hvert fall. Men jeg får en pk til helga, en slektning sørfra skal ta med seg. Gleder meg til å prøve dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå