Gå til innhold

dreias nye ventetid


dreia

Anbefalte innlegg

KG er et ypperlig medium til en hel del. Og utrolig hvor mye "rart" man kan lese her inne, og tiden kan fly ganske fort... :ler:

Og det er en super måte å få litt tid til å gå litt fortere...

Av og til småkjedar eg meg, men egentlig går tida her nokså raskt. Eg har mykje eg har tenkt å ta meg til - både strikking, lesing (har både Mamma for første gang og Spedbarnsboken frå Sandvik her) og planlegging av innkjøp (så eg kan senda mannen på handel) -, men av ein eller annan grunn får eg ikkje tid. Og det sjølv om eg ikkje gjer noko som helst her inne. :klø: Enten så er det mat, eller så er det blodprøvar, blodtrykksmåling, mat igjen, soving :rodme:, CTG-registrering, avslapping, mat atter ein gong eller småsurfing på nettet. Og plutselig er kvelden her og mannen er på besøk. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de premature så lenge de fødes alt før tre uker før termin?

Ja, er det ikkje 37 veker (eller 3 veker før termin - 37+2/37+3) som er grensa for premature? :vetikke:

Edit: Ifølge ein artikkel på Babyverden er det 37+0. :Nikke:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg giddet ikke søke... :fnise:

Sitter jo på jobb og har ikke tid til slikt.......

Helt utrolig hvor mye man ikke får tid til selv om man "gjør ingenting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg giddet ikke søke... :fnise:

Sitter jo på jobb og har ikke tid til slikt.......

Helt utrolig hvor mye man ikke får tid til selv om man "gjør ingenting".

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:

Middagshvil tar man på ettermiddagen, nå er det formiddagshvil, og den er obligatorisk på sykehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stor :klem: til Dreia som er på sykehuset, godt å høre at de tar godt vare på deg og vesleguten din :)

Jeg skjønner godt at du får abstinenser av å ikke ha KG tilgjengelig ja, i allefall når du må ta det med ro.. ;)

Skriv liste og send mannen ut på shopping, regner med han klarer å finne mye fint og som ikke er i jentefarger :ler:

Dette klarer du fint, Dreia - vesleguten kommer på fødselsdagen sin han velskapt og nydelig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får litt tid til overs, så har faktisk Ellos ganske fint utvalg i basisklær til baby, i god kvalitet og ganske kul stil, til en billig penge.

Omslagsbodyene derfra, i flerpakning, og kanskje med noen bukser og sokker til, er en super startpakke i str 50, og kanskje 56 også. Må sikkert ha en tynn lue eller to og...

(Så kan dere heller handle litt mer med god samvittighet når lillen er ute... Siden det er så billig, mener jeg... )

Skal se om jeg finner noen linker til det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, her har det skjedd ting siden sist jeg var innom. Godt å høre at dere blir tatt godt vare på. Lillegutt bør helst holde seg inne en stund til. :opplyser:

:klemmer:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:

Middagshvil tar man på ettermiddagen, nå er det formiddagshvil, og den er obligatorisk på sykehus!

Det var godt. Det blei visst både formiddagskvil og middagskvil (ca. 1,5 t) på meg i dag. I tillegg kvilte eg mellom lunsj og middag, men sov ikkje, då. Tru om eg får sova i natt? :klø: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en ordnings på det skal du se. Snart sover Dreia søtt :sove:

Jeg vurderer å ta med laptopen i sengen og gjøre feriesøk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Icing: Mannen skal få liste og må dra på shopping. Eg har allerede vist han nokre ting han må skaffa på IKEA, f.eks. stellebord. Eg trur nok ikkje han gleder seg, men han har nå ikkje noko valg. ;) Og så må han ta turen på Lindex og Barnas Hus. Han bør vel overleva det. :fnise:

Susan: Tusen takk for mange flotte linkar (som var alt anna enn spamming). Då mannen var her i kveld, klikka me rundt på Ellos og bestilte faktisk fleire av tinga du linka til. :nigo: Så om 10-14 dagar bør både bukser, bodyar, ein pysj, eit sett og sokkar i 50 og 56 vera på veg. Eg er heilt klart litt mindre stressa nå. :tommelsmil:

Tusen takk igjen! Ein kan bli tussete av å leita rundt på nett sjølv, særlig når ein ikkje veit heilt kva som er bra. :klemmer:

imli: Eg skal bli fornøyd om han held seg på innsida til 37+0, så han ikkje er prematur. Det er berre 2 veker og 2 dagar (snart 2 veker og 1 dag) igjen. *krysse*

Nilla: Dei er utrulig flinke til å ta vare på oss her på sjukehuset. Det veit vel du alt om. :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en ordnings på det skal du se. Snart sover Dreia søtt :sove:

Jeg vurderer å ta med laptopen i sengen og gjøre feriesøk :biggrin:

Eg pleier sjelden å ha store søvnproblemer, så det bør vel gå greit. Om eg først kjem meg i seng, vel å merka. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pleier sjelden å ha store søvnproblemer, så det bør vel gå greit. Om eg først kjem meg i seng, vel å merka. :plystre:

:ler:

Ta deg en tur inn i bloggen min du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra noen har mulighet til å shoppe på ellos... Vi har jo ALT fra sist, så jeg har liksom ingen grunn til å shoppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen har mulighet til å shoppe på ellos... Vi har jo ALT fra sist, så jeg har liksom ingen grunn til å shoppe...

Eg var litt småtrist i dag av tanken på at eg har venta sååååå lenge og gleda meg sånn til å bli mor, og så får eg nesten ikkje kjøpt nokon klær til veslepjokken som bitteliten sjølv. (Og litt irritert på mannen som heile tida har sagt at me må venta med innkjøp - me har jo gooooood tid og bør ikkje enda opp med for mykje. :roll:) Men nå har eg nå i det minste fått nettshoppa litt. Det er bedre enn ingenting. :Nikke: Sjølv om eg nok hadde foretrekt å gå i butikken og plukka ut små, søte plagg. Eg kunne bl.a. veldig gjerne tenkt meg ein tur på Lindex. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...