Gå til innhold

dreias nye ventetid


dreia

Anbefalte innlegg

*oppdatert*

Så godt å høre at du er i trygge hender på sykehuset, og at formen er fin hos både liten og stor til tross for begynnende (?) svangerskapsforgiftning. Har du fått noen indikasjon på om du må bli på sykehuset helt til fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Godt du har en snill og omsorgsfull mann! :hjerte: Det er ikke alltid like lett å vær kommende pappa heller har jeg hørt :)

Her krysser vi også fingre og tær og armer og bein for at lillegutt holder seg der inne iallfall i to uker til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nótt: Mannen behandlar meg veldig godt, men var ikkje akkurat overbegeistra for å måtta innom garnbutikken i dag. Men han gjorde det likevel. Og fekk bestemma fargen på eit teppe eg skal strikka til veslepjokken. På ein måte blir det jo litt hans prosjekt også då. Så det er faktisk fordeler med at eg er "sperra inne" også. :fnise: Men Nøstebarn skal han få sleppa. Eg tør ikkje eingong spørja han om det, han gjer virkelig nok frå før. :Nikke:

Ilja**: Eg anar ikkje kor lenge eg må bli, men det er vel ikkje usannsynlig at eg blir verande her til fødsel slik utviklinga har vore til nå. Kanskje eg får "permisjon" i helga, men eg veit ikkje om eg vil takka ja til det i så fall. Eg trur eg skal la legane få bestemma over meg nå - då er eg i dei tryggaste hendene. :jepp:

pysepusen: Han er flott! Det kan umulig vera så veldig enkelt å vera pappaen oppi det heile. Stakkaren var jo kjempebekymra den dagen eg blei lagt inn - både for meg og for pjokken. Det er litt greiare for oss, for me kjenner tross alt på kroppen korleis ting står til, mens mennene står litt utanfor, blir kanskje ikkje like oppdatert (iallfall om dei ikkje er med på kontrollane) og tør kanskje ikkje å tru heilt på oss når me seier at me føler oss bra. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssar fingrane for at veslegutten får bli i magen din så lenge som mulig, og iallfall til du har passert 37 veker! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sladris forresten?? Hvis ikke er jeg gjerne det altså. :sjenert: Krysser alt jeg kan for at veslegutten holder seg inne så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mirabella: Det hadde vore det beste for pjokken. :Nikke:

:klemmer:

Nótt: Eg har sladrisar, ja. Det står det litt meir om i bloggen. ;)

:klem:

imli: Mannen har ein bror, ja. Gift og med ungar. Dessutan er dei ikkje så veldig like. Eg kunne aldri ha tenkt meg å byta ut mannen med svoger iallfall. Heldigvis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen handla inn både stellebord og andre ting til stelleplassen, henta vognbaggen, kjøpt nokre babyklær i str. 50 (såååå søtt og smått :rødme:) og ein amme-BH til meg. Begynner å få litt meir på plass heldigvis. ;)

Men til dei som har peiling: Kva bruker ein gullunge trekk til? Og kor mange treng ein? Fungerer det like greit med eit handkle? *ingen peiling* Dei hadde ingen inne i dag... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullunge trekk? Hva er det?

Vi har brukt "flanellsbleier" fra sparkjøp som underlag på stellebordet, om det er det disse brukes til. Mange bruker vanlige håndklær, men jeg synes de andre er mykere, fyller mindre i maskinen, og tørker raskere.

Vi hadde MANGE av dem, men brukte dem også til både på stellebordet, som gulpeklut i senga, og generelt til å tørke opp ting... (Hadde sikkert 20 stk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det jeg tror du mener så brukes trekket utenpå den oppblåsbare stellematten fra ikea, den som o'hara linket til. Vi har den stellematten pluss et blått og et rødt trekk, som vi har brukt på babysvømming og på reise. Du ikke ha trekkene, det funker likebra med et håndkle eller en flanellklut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Vi bruker trekkene oppå den oppblasbare stellematten og under håndklærne vi har oppå :) Likte ikke helt håndkle oppå plasten - det holder seg bedre på plass med trekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:idesmil:

Jeg noterer meg at flanellskluter er praktisk. *må kjøpe*

Får se om vi kjøper gullungetrekk (trekk til det gullunge stelleunderlaget O'hara linkar til). Det blir neppe eins ærend på IKEA i så fall. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de flanellbleiene til Sparkjøp er gull! :) I begynnelsen brukte vi de til brettebleier og gulpekluter, hele veien har de vært topp stelleunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vært innom siden du ble innlagt, godt å høre at det tross alt går bra og at det ble fanget opp tidlig! :Nikke:

Jeg sydde trekk selv til Gullunge-stellematta, og jeg må si jeg synes det er greit å ha noe utenpå plasten, under håndkle eller gas-/flanellsklut. Kantene på matta kan være litt "raspete" å komme borti... Og jeg tenkte at det ikke var noe særlig for den sarte babyhuden. :hjerte: Men den funker selvsagt helt utmerket med bare et håndkle oppå, også. Veldig enkelt å sy trekk, men det er vel kanskje ikke noe mannen din har så veldig lyst til. ;) Vi har brukt de store gasklutene fra Ikea på stellebordet/-matta, små flanellskluter kjøpt hos Bleieboden til vasking (frem til vi flyttet og kjøpte Cheeky Wipes fra samme sted), og har hatt noen gamle, små brettiser til gulpekluter (mannens bleier fra slutten av 70-tallet :ler:, som var litt for små til brettiser utfra dagens opplegg).

Hvis du vil ha trekk på Gullunge-matta kan det være greit å ha 2-3 stykker, for det kommer stadig små tisseepisoder på stellebordet med disse små. ;)

Godt å høre at ting kommer på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klem: til Dreiaen, og håper du har en fin dag på St. Olavs. :)

PS: Har du sånn dataskjerm med spill på på rommet? Ser for meg at jeg ville blitt en flittig bruker av MahJong. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått kommet hjem, og av den grunn ikke er så aktiv her på KG.

Fødsel skal vi ikke ha noe av enda :fy_fy:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...