Gå til innhold

dreias nye ventetid


dreia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både eg og veslepjokken har det bra - nå kvar for oss. Han er allerede nokre dagar gammal og verdens nydeligste, vesle pjokk. :hjerte:

Dei siste dagane har det blitt mange tårer pga. følelse av å vera mislykka, særlig med tanke på null amming, null melkeproduksjon, lite søvn og det at den lille fekk ein så altfor tidlig, tøff start. Men det har også vore mykje smil og gode tankar når eg ser den vesle sjarmøren sova søtt oppå pappan sin. :rødme:

Nå gruar eg meg mest til me skal heim frå barsel. Kanskje allerede i morgon. Me føler oss virkelig ikkje klare for å ta vare på den bittelille klumpen heilt aleine! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillegutten utenfor magen!

Ikke ha dårlig samvittighet! Din jobb er å gjøre det beste du kan, ikke mer enn det!

Og det viktigste du gir lillegutten er kjærlighet, og det er jeg sikker på at du gir i massevis!

Det er rart hvor skummelt det føles å reise hjem med et lite knøtt man plutselig har ansvaret for. Men det går heldigvis ganske raskt å venne seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemreisen. Det er kjemperart at vi virkelig får ta med den lille fra sykehuset.

Det er ikke noe artig å føle seg som mislykka mor, etter noen måneder i gamet kommer den følelsen dessverre ganske ofte, men det er nok vanlig.

Tror nok ikke barna lider noen nød, er bare vi mødre som er strenge med oss selv, og har høye forventninger til oss i den rollen?

:klemmer:

PS: Baby- og pappakos er noe av det fineste som fins! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig mye, Dreia! Godt å høre at alt er bra med dere alle sammen :)

Jeg er sikker på at du allerede er en helt fantastisk mor, og du kommer bare til å bli flinkere og flinkere når man får mer rutine på ting og venner seg til den nye situasjonen!

Er forresten sikker på at lillebaby må være en liten hjerteknuser :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem allerede i morgen?

Uansett, jeg er sikker på at dere greier helt fint å ta vare på gutten, og at dine bekymringer er ubegrunnede :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Dette har jo gått meg hus forbi! :dåne:

Jammen snek du ikke i køen! :)

Gratulerer så masse med en bittebitteliten gutt! :strix: :strix: :strix:

Deppetid fikk jeg også etter fødsel, men ikke før noen dager etter vi kom hjem. Det er en utrolig kjedelig og håpløs følelse. Skjønner deg godt.

Forhåpentligvis har du allerede fått gode tips og råd til å få fortgang i melkeproduksjonen! :jepp: Så blir kanskje en liten bør tatt vekk fra skuldrene!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi!

Gratulerer, Dreia! Dette hadde jeg ikke fått med meg. Det skifter fort!

Kan forestille meg at det vil bli en del nedturer, men forhåpentlig mest oppturer! Det er ikke bare, bare å ta seg fram i en ny verden, når akkurat deres vei ikke er tegnet inn i noe kart. Men prøv dere fram, så blir veien til underveis. :klemmer:

Igjen, gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må få gratulera deg så mykje med veslegutten, her inne i dagboka di også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Her var du jo, falt ut av mine innlegg. Gratulerer! :strix:

Glder meg til mer oppdatering :) Krysser fingre for at dere har det bra alle tre, og at melkeproduksjon og alt kommer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonar. :klemmer:

Me er fremdeles på sjukehuset. Eg har blitt skriven ut frå barsel i dag, men veslepjokken er dessverre ikkje heilt i slag, så nå har me flytta inn på nyføddintensiv. :( Han får ikkje i seg nok mat (nå går det i amming/sugetrening og mest via sonde), han har gulsott og ligg i lys, og dei siste CRP-prøvane viser mulig infeksjon.

Veslepjokken blei flytta allerede i går, og det var utrulig vondt å forlata han og dra tilbake på barsel. Mamman og pappan klarte nesten ikkje å gå frå lille elskling. :hjerte: Det har blitt ein del tårer... :grine:

Men det var klart det beste for både han og oss. På barsel åt han nesten ikkje, blei rett og slett tvangsfora, og me følte at det var me som sat med ansvaret for at han fekk i seg maten han skulle ha. (Me fekk beskjed om mengde han MÅTTE ha og max tid per måltid - lykke til, liksom. :roll:) Det blei aldri meir enn halvparten, og då måtte me i tillegg gå langt utover maxtida på mating. I tillegg "trua" dei med å senda oss heim i går (eller "kasta oss ut", som mannen så fint kalla det for eine jordmora). Heldigvis slapp me unna det - det kunne faktisk ha vore direkte livsfarlig for pjokken. :(

På nyføddintensiven føler me oss kjempegodt ivaretatt. Dei er heilt supre her. :tommelsmil: (Og har i tillegg tenkt å senda ei klage e.l. til barsel pga. fleire tilfelle som vårt. Mor- og barnvennlig er tydeligvis det å la mor og baby få mest mulig tid aleine, noko som legane her meiner er heilt på jordet! :roll:) Og nå får eg også hjelp til amminga! :strix: (Ikkje berre "Her er ei pumpe som det kan vera lurt å bruka - trykk på denne knappen for å slå på", eller "Guten bør ikkje bruka for mykje krefter på eting - flaske/sprøyte er nok bedre for han". Eg fekk hjelp til å legga han til TO gonger på FIRE dagar, og det var berre når eg spurte etter det sjølv. Og den andre gongen fekk han ikkje eingong tid til å finna puppen, for "nei, nå må han få i seg mat". :sukk:) Og ikkje minst: på siste pumping fekk eg ut 50 ml. Det er noko anna enn 3 usle, inntørka dråpar på barsel! Hurra for mat til pjokken! :hoppe: :hoppe: :hoppe: (Sjølv om pumping kvar 3. time i tillegg til amming er noko slitsomt. :dåne:)

Alt i alt er eg faktisk veldig fornøyd med at pjokken fekk komma ned på nyføddintensiven. Han har heile tida vore akkurat i grenseland mellom barsel og nyføddintensiv, og han er nok blant dei friskaste her inne. I natt får me (mest sannsynlig) ha han på rommet også, og ta mest mulig vare på han sjølv. :)

Nå er det snart amming på gang. (Må berre få liv i den lille kroppen i solariumet igjen. ;) )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...