Gå til innhold

Anti-islam?


Chiyo

Anbefalte innlegg

I det siste har det vært sykt mange innlegg mot islam og muslimer generellt. Jeg forstår at det har vært mye dritt som har skjedd men når den er hundre tråder på en uke hvor innvandrere, islam eller muslimer genrellt er slemmingen så begynner jeg å lure. :skravle:

Hater dere muslimer? Hva er det som er greia egnetlig? Jeg får skikkelg inntrykk av at de fleste her er skikkelig pissed på den islamske kulturen nå om dagen. Og visst en prater om innvandrere så begynner folk å snakke om muslimer. Det finst andre religioner i verden enn islam, og dessuten er det mange skikkelig okaye muslimer. Vi skal ikke bare prøve å leve i peace and harmony da? :sukk: Vi bor i samme land og det er litt kjipt å bli uvenner på grunn av hva vi tror på eller på grunn av hva noen har gjort gale. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste har det vært sykt mange innlegg mot islam og muslimer generellt. Jeg forstår at det har vært mye dritt som har skjedd men når den er hundre tråder på en uke hvor innvandrere, islam eller muslimer genrellt er slemmingen så begynner jeg å lure. :skravle:

Hater dere muslimer? Hva er det som er greia egnetlig? Jeg får skikkelg inntrykk av at de fleste her er skikkelig pissed på den islamske kulturen nå om dagen. Og visst en prater om innvandrere så begynner folk å snakke om muslimer. Det finst andre religioner i verden enn islam, og dessuten er det mange skikkelig okaye muslimer. Vi skal ikke bare prøve å leve i peace and harmony da? :sukk: Vi bor i samme land og det er litt kjipt å bli uvenner på grunn av hva vi tror på eller på grunn av hva noen har gjort gale. :tristbla:

Islam er jo anti-homofile, anti-kvinner, anti-ateister, anti det aller meste. Så at islam får smake litt av fordømmelsen som de selv står for synes jeg er helt greit egentlig. If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Islam er jo anti-homofile, anti-kvinner, anti-ateister, anti det aller meste. Så at islam får smake litt av fordømmelsen som de selv står for synes jeg er helt greit egentlig. If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Ikke all islam blir tolket dithen som antiditt og antidatt. Man har mange moderate muslimer, mange liberale muslimer, man har ahmadiyya muslimer etc. Det er dem som ikke er noe av det jeg har nevnt som oftest kommer frem i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke all islam blir tolket dithen som antiditt og antidatt. Man har mange moderate muslimer, mange liberale muslimer, man har ahmadiyya muslimer etc. Det er dem som ikke er noe av det jeg har nevnt som oftest kommer frem i media.

Jeg snakker om mainstream islam som de det store flertallet muslimer støtter. Det er tross alt det man må forholde seg til. Den er anti-homo, anti-kvinner, anti-ateister, fordømmende, diskriminerende og nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det vært sykt mange innlegg mot islam og muslimer generellt. Jeg forstår at det har vært mye dritt som har skjedd men når den er hundre tråder på en uke hvor innvandrere, islam eller muslimer genrellt er slemmingen så begynner jeg å lure. :skravle:

Hater dere muslimer? Hva er det som er greia egnetlig? Jeg får skikkelg inntrykk av at de fleste her er skikkelig pissed på den islamske kulturen nå om dagen. Og visst en prater om innvandrere så begynner folk å snakke om muslimer. Det finst andre religioner i verden enn islam, og dessuten er det mange skikkelig okaye muslimer. Vi skal ikke bare prøve å leve i peace and harmony da? :sukk: Vi bor i samme land og det er litt kjipt å bli uvenner på grunn av hva vi tror på eller på grunn av hva noen har gjort gale. :tristbla:

Her blander du litt, Islam og muslimer er ikke det samme . Muslimer er mennesker . Islam er et patriarkalsk og forstokka regelsystem .

ja jeg er absolutt imot islam , og så lenge islam ved sin blotte eksistens begrenser og ødelegger folks hverdag får islam finne seg i kritikk.

(det gjelder alle religioner , men kan du nevne noen andre som begrenser folks liv like mye )

Endret av livesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blander du litt, Islam og muslimer er ikke det samme . Muslimer er mennesker . Islam er et patriarkalsk og forstokka regelsystem .

ja jeg er absolutt imot islam , og så lenge islam ved sin blotte eksistens begrenser og ødelegger folks hverdag får islam finne seg i kritikk.

(det gjelder alle religioner , men kan du nevne noen andre som begrenser folks liv like mye )

Fundamentalistisk kristendom - 50 millioner tilhengere i USA alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fundamentalistisk kristendom - 50 millioner tilhengere i USA alene.

:roll:

Så fundiene er større enn SBC, med sine 16 millioner? Eller sakt på godt norsk; slutt å dikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fundamentalistisk kristendom - 50 millioner tilhengere i USA alene.

Tror ikke du skal sette deg på din høye hest og påstå at Norge blir så mye bedre enn religiøse USA når man slipper inn så mange mennesker fra de mest fundamentalistiske religiøse områdene i verden. Disse fundamentalistene du snakker om blir jo rene hippier i forhold til fundamentalistene fra bygda i Afghanistan, Somalia og Pakistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Så fundiene er større enn SBC, med sine 16 millioner? Eller sakt på godt norsk; slutt å dikt.

I Norge får mennesker asyl fordi de ønsker å innføre Taliban-liknende styre i hjemlandet noe myndighetene der anser som en trussel selvsagt. Og nordmenn tror virkelig at det ikke kommer til å få konsekvenser også for Norge at en stadig større andel av befolkningen har bakgrunn fra den mest intolerante og fundamentalistiske delen av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare belyse en annen religion som er like anti- som islam, slik dere ser islam. Fundamentalistisk kristendom er anti-homo, anti-kvinnefrigjøring og anti-alle andre enn seg sjæl. Dersom dere betviler antallet, kan dere gjerne ta en titt på dokumentaren Jesus Camp som handler om hvordan barn i kristne miljøer i USA hjernevaskes til å tro på kreasjonismen, til å "føre krig" mot islam og til å mene at Harry Potter er skrevet av Satan. Velbekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare belyse en annen religion som er like anti- som islam, slik dere ser islam. Fundamentalistisk kristendom er anti-homo, anti-kvinnefrigjøring og anti-alle andre enn seg sjæl. Dersom dere betviler antallet, kan dere gjerne ta en titt på dokumentaren Jesus Camp som handler om hvordan barn i kristne miljøer i USA hjernevaskes til å tro på kreasjonismen, til å "føre krig" mot islam og til å mene at Harry Potter er skrevet av Satan. Velbekomme.

Det gjør ikke saken noe bedre! Om det er pedofili også utenfor den katolske kirke, ja så gjør det ikke pedofilien i den katolske kirke noe bedre! Dersom man aldri skal ha lov til å kritisere noenting som helst, fordi det også finnes andre steder hvor liknende ting skjer, ja så ville man aldri ha kommet noen vei. Skal man ikke kritisere nazismens anti-homo syn fordi det også er samme syn på kommunistiske Cuba?

Islam har værsågod å bli gjenstand for all form for kritikk som all annen fascisme og undertrykkende doktriner har blitt gjenstand for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare belyse en annen religion som er like anti- som islam, slik dere ser islam. Fundamentalistisk kristendom er anti-homo, anti-kvinnefrigjøring og anti-alle andre enn seg sjæl. Dersom dere betviler antallet, kan dere gjerne ta en titt på dokumentaren Jesus Camp som handler om hvordan barn i kristne miljøer i USA hjernevaskes til å tro på kreasjonismen, til å "føre krig" mot islam og til å mene at Harry Potter er skrevet av Satan. Velbekomme.

Så fundamentalistene i USA er 3 ganger så store som en mainstream religiøs organisasjon som Southern Baptist Church? Eller spiller ikke kilde kritikk noe rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er jo anti-homofile, anti-kvinner, anti-ateister, anti det aller meste. Så at islam får smake litt av fordømmelsen som de selv står for synes jeg er helt greit egentlig. If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Antar at du er anti-jødedom også ettersom Toraen er anti-homo, anti-kvinner, pro-slaveri, pro-dødstraff, pro-steining (var faktisk Toraen og ikke Koranen som introduserte dødsstraff ved stening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_halla_*
Her blander du litt, Islam og muslimer er ikke det samme . Muslimer er mennesker . Islam er et patriarkalsk og forstokka regelsystem .

ja jeg er absolutt imot islam , og så lenge islam ved sin blotte eksistens begrenser og ødelegger folks hverdag får islam finne seg i kritikk.

(det gjelder alle religioner , men kan du nevne noen andre som begrenser folks liv like mye )

Hun blander dem ikke. Lær deg å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at du er anti-jødedom også ettersom Toraen er anti-homo, anti-kvinner, pro-slaveri, pro-dødstraff, pro-steining (var faktisk Toraen og ikke Koranen som introduserte dødsstraff ved stening).

Ja. Det høres ikke bra ut. Men det gjør ikke islam noe bedre! Religiøs fascisme skal og må bekjempes, selvom mange ikke ønsker det og forsøker å kle seg i offerdrakten mens de spyr ut hat mot frafalne muslimer og homoer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare belyse en annen religion som er like anti- som islam, slik dere ser islam. Fundamentalistisk kristendom er anti-homo, anti-kvinnefrigjøring og anti-alle andre enn seg sjæl. Dersom dere betviler antallet, kan dere gjerne ta en titt på dokumentaren Jesus Camp som handler om hvordan barn i kristne miljøer i USA hjernevaskes til å tro på kreasjonismen, til å "føre krig" mot islam og til å mene at Harry Potter er skrevet av Satan. Velbekomme.

Jeg har til gode å se noen av disse sprenge seg blant folkemengder i Jesu navn, men er samtidig enig i at dette er en tilsvarende skremmende utvikling. Derimot er vi vel enige om at 'vi' har større innflytelse på innvandringspolitikken i Norge enn innenriks og utenrikspolitikken i Amerika? Hvor bør vi rette fokuset, på en kamp mot Amerika som er nytteløs, eller en kamp for å bedre forholdene for toleranse og likeverd her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen etterlyste en religion som var like begrensende som islam, og jeg svarte etter beste evne. Jeg personlig misliker alle slags fundamentalistiske religioner, men mener at vi må skille sak og person! Det er for mye fordommer ute og går på gata, vi kan nemlig ikke se på noen om de er fundamentalister eller bare f.eks. afghanere som vil leve i fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Robotkalle_*
I det siste har det vært sykt mange innlegg mot islam og muslimer generellt. Jeg forstår at det har vært mye dritt som har skjedd men når den er hundre tråder på en uke hvor innvandrere, islam eller muslimer genrellt er slemmingen så begynner jeg å lure. :skravle:

Hater dere muslimer? Hva er det som er greia egnetlig? Jeg får skikkelg inntrykk av at de fleste her er skikkelig pissed på den islamske kulturen nå om dagen. Og visst en prater om innvandrere så begynner folk å snakke om muslimer. Det finst andre religioner i verden enn islam, og dessuten er det mange skikkelig okaye muslimer. Vi skal ikke bare prøve å leve i peace and harmony da? :sukk: Vi bor i samme land og det er litt kjipt å bli uvenner på grunn av hva vi tror på eller på grunn av hva noen har gjort gale. :tristbla:

Nei, jeg hater ikke alle muslimer. Ja, jeg hater islam, kristendom jødedom og også hinduisme. Jeg syns det er noe drit. Peace and harmony syns jeg går helt flotters, men det er ikke peace når folk skal blande seg oppi når jeg spiser kjøtt, at det ikke er slaktet på bestialsk mulig måte, at jeg ikke følger de 10 bud, 5 søyler, og hva vet jeg for noe drit. Det er ikke peace and harmony når gruppe A har et liberalt verdisett som tillater gruppe B å trakkassere gruppe A, som å tvinge barn til bordbønn, gå i kirka, be til Gud før undervisningen begynner, fortelle unga dine og deg på supern at du kommer til helvete, og at du bør være redd osv. Det er mental terror, det. Disse rasshølene synder mot tit-for-tat, vær grei mot meg, så skal jeg være grei mot deg. Et problem er at vi ikke kan skille rasshølene fra de pragmatisk orienterte, ikke bedehus-religiøse. Egentlig burde du stilt spm til religiøse mennesker spesifikt også, de som hater ikke-muslimer og ikke-kristne, eller ser på det som sin oppgave å misjonere ovenfor dem. "Dersom dere ikke lykkes i å omvende tilhørerene, hva slags klima skaper dere da, når dere forteller andre at de havner i helvete selv om de ikke har bedt om at dere skal opplyse dem?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at fanatisk kristendom også er ille gjør det greit at Islam er anti-homo, anti-kvinner og anti-ateisme? Two wrongs don't make a right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen etterlyste en religion som var like begrensende som islam, og jeg svarte etter beste evne. Jeg personlig misliker alle slags fundamentalistiske religioner, men mener at vi må skille sak og person! Det er for mye fordommer ute og går på gata, vi kan nemlig ikke se på noen om de er fundamentalister eller bare f.eks. afghanere som vil leve i fred og fordragelighet.

De siste som bør klage over fordommer er jo de som selv er så fordømmende overfor kvinner og homofile. Hvorfor skal religiøse ha noe spesielt vern for sine trangsynte, intolerante og barbariske skikker? Fakta er at jo mer religion i samfunnet, jo mer intolerant og fundamentalistisk blir samfunnet. Så kan man skrike til stemmen blir hes over at det er så mange moderate blant alle disse religiøse, men all statistikk tilsier noe annet. Jo mer religiøst, jo mer intolerant og fundamentalistisk blir samfunnet. Og dit er jo også Norge på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...