Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Jeg har gått alt for lenge og tenkt på at jeg skulle ned, men så dukket stadig nye "unnskyldninger" opp. Jeg er egentlig veldig glad i sunn og enkel mat i hverdagen, men samtidig er jeg veldig glad i god mat, sjokolade etc. og det tok litt overhånd i en periode der jeg trente mye mindre enn jeg normalt gjør. Kom litt inn i en ond sirkel egentlig, der det ble litt for mye trøstespising. Så nå må jeg tilbake til gode vaner igjen. Jeg vet jo hva det er som gjelder, det er bare å gjøre det i praksis da. ;)

Dagen i dag startet på verst mulig måte. Sov meg gjennom de 3 alarmene jeg har satt for å komme meg opp til morgentreninga, og ignorerte glatt alarmen satt for å unngå at jeg forsover meg til jobben dersom jeg sover gjennom morgentrening. :ler: Jeg kan ikke klage på sovehjertet i det minste.

Heldigvis har jeg jo flexitid, så i forhold til jobb er det ingen krise, men i forhold til kveldens treningsøkt blir det verre. Har ikke sjans til å rekke Grit Cardio, siden den i utgangspunktet begynner i tidligste laget for meg. Så da må jeg vel se om jeg får til litt kondisjonstrening på egenhånd etter triggerpoint-timen. Går ut fra at det er mindre fullt kl 19:30 på kvelden enn rundt kl 18. Det er jo så mye folk på treningssentrene om dagen at man står i kø for kondisjonsapparatene. Regner med at det verste trøkket har lagt seg etter kl 19, så satser på å få en grei økt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en sånn periode jeg også! Jeg og mannen var seriøst på Godtebutikken nesten daglig en periode :fnise:

Måtte bare slutte tvert og la det gå en stund slik at sukkeret kom ut av systemet og gå tilbake til en gang i uka. Gikk seg heldigvis fort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn periode jeg også! Jeg og mannen var seriøst på Godtebutikken nesten daglig en periode :fnise:

Måtte bare slutte tvert og la det gå en stund slik at sukkeret kom ut av systemet og gå tilbake til en gang i uka. Gikk seg heldigvis fort til.

Jepp, satser på å være flink nå. Var i alle fall flink i dag! Hadde fryktelig lyst til å bare bli sittende i sofaen etter jobb og spise hele posen med julemarsipan som ligger på kjøkkenet, men jeg sparket meg selv bak og kom meg på trening i stedet. Det er ikke verre enn å bare la være akkurat mens man har mest lyst på godteri, så går det over. I alle fall hvis man fjerner seg selv fra situasjonen.

Ikke at jeg fikk noen fantastisk treningsøkt i dag, Hadde null energi, og sleit med å få opp pulsen selv bare til over 70%. Det føltes temmelig bortkasta, så etter 41 minutter ga jeg meg. Har hatt lite energi helt fra jeg våkna i dag, og med en sånn start på dagen er jeg egentlig ikke overraska heller. Får heller se meg fornøyd med at jeg kom meg av gårde i det minste, og ta det igjen en annen dag hvor jeg har litt mer energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna, lys våken kl 03:40 i dag, og lå bare og venta på at alarmen skulle ringe 40 minutter seinere. Helt ok styrkeøkt på bein og bryst. Begynner å kjenne at triggerpunktmassasje hjelper. Jeg blir mykere, får løst opp i stive skuldre og hofteleddsbøyeren begynner å bli mer medgjørlig. Det gjenstår en del før det er helt bra, men det hjelper i det minste.

Begynner med nytt program neste uke. Det skal bli deilig. Har trent det samme lenge nå. Skal bli godt med forandring og forhåpentligvis kan jeg få god framgang på det nye programmet. Legger det opp som en to-splitt som jeg kjører 6 dager i uken. 2 dager middels, 2 dager lett og 2 dager tungt. Lett dag legger jeg mest sannsynlig opp som en sirkeltrening tenker jeg, for å få litt kondisjonspreg over det. Det skal uansett bare være en helt lett gjennomkjøring. Kommer til å kjøre det i 8 uker, fram til jeg reiser på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den "noen kilo ekstra"- følelsen som ikkje er spesielt artig. Har vel kommet fram til det samme som deg, litt mindre av det vanlige er det som funker best. Alt blir dessuten enklere når ein er i form til å bevega seg igjen, så dette kjem til å gå supert! Håper du framover har masse energi og overskudd til å trena som ein gærning (sånn som du pleier!).

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i den "noen kilo ekstra"- følelsen som ikkje er spesielt artig. Har vel kommet fram til det samme som deg, litt mindre av det vanlige er det som funker best. Alt blir dessuten enklere når ein er i form til å bevega seg igjen, så dette kjem til å gå supert! Håper du framover har masse energi og overskudd til å trena som ein gærning (sånn som du pleier!).

:duskedame:

Det håper jeg også. Særlig ettersom helga ble katastrofal i forhold til kostholdet. Det hadde jeg også regna med, men det ble virkelig ille. Ville ikke forundret meg om jeg har gått opp en kg i løpet av helga ...

Håper jeg våkner lys våken fra februar klokka 04.30........................... :plystre:

Hehe, ikke ofte jeg faktisk er lysvåken, og som regel får jeg da en skikkelig nedtur i 14-tida. Bedre å være litt trøtt, men likevel klare å komme seg opp. ;)

Helga ble som forventet en katastrofe i forhold til kosthold, men jeg fikk da i det minste kjørt ski både lørdag og søndag. Nå er det full skjerpings i 8 uker, så blir det nok greit likevel.

Nytt program i dag. Tror dette blir et utrolig bra program!

Mandag morgen - bein og bryst, middels:

Frontbøy

Strakmark

Benkpress

Leg press

Tåhev i leg press

Seated fly

Leg ext.

Mandag kveld:

AT

Ashtanga yoga

Tirsdag morgen - rygg og skuldre, middels:

Markløft

Bent-over row

Pulldown

Militærpress

Sidehev

Foroverbøyd sidehev

Renegade row

Tirsdag kveld:

Løpetrening, Bislett

Triggerpoint

Onsdag morgen - bein og bryst, lett:

Split squat, manualer

Incline push up, step/benk

Strakmark

Triangelpushups

Spensthopp m/vekter

Ettbeins tåhev, kroppsvekt

Onsdag kveld:

AT

Triggerpoint

Torsdag morgen – rygg og skuldre, lett:

Markløft

Bent-over row

Pulldown

Militærpress

Sidehev

Foroverbøyd sidehev

Hofteflex

Farmers walk

Torsdag kveld:

Bodycombat + Grit Plyo?

Fredag morgen – bein og bryst, tungt:

Frontbøy

Strakmark

Benkpress

Leg press

Tåhev i leg press

Seated fly

Leg ext.

Fredag kveld:

Løpetrening, Bislett

Lørdag morgen – rygg og skuldre:

Markløft

Bent-over row

Pulldown

Militærpress

Sidehev

Foroverbøyd sidehev

Renegade row

Farmers walk

Lørdag ettermiddag:

Spinning 75 min

Søndag:

Bodycombat

Lette dager kjøres som sirkeltrening med 8-10 reps, så får vi se hvor mange runder jeg klarer på tida jeg har til rådighet. Middelsdagene kjører jeg 4 sett á 6-8 reps, og de tunge dagene er det 5x4-6 reps som gjelder. Målet er å øke med 2,5 kg annenhver uke, slik at jeg øker med 10 kg totalt i benk, mark og bøy.

Kjente i beina i dag at jeg hadde kjørt slalom i helga, men var heldigvis bare litt sliten, ikke støl. Fikk god kontakt, og godt utbytte av økta. Skulle egentlig vært på Ashtangayoga i dag, men magen er skikkelig i ulage, så det går bare ikke. Får ta en økt på ellipsemaskin i stedet. I morgen må jeg også bytte om litt på treninga, siden jeg skal på date ... :sjenert: Blir vel en økt på ellipsemaskin eller spinningsykkel tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over treningsplanene! Du er en skikkelig inspirasjon. :)

Enig :enig:

Takk for det! :) Ikke spesielt flink i dag da, hadde hjemmekontor i dag og var tydeligvis fortsatt utslitt etter helgen så jeg sovna på sofaen etter jobb og kom meg aldri på kveldstrening. Resten av uka skal gå som planlagt da, drar nok hjem tidlig fra jobb i morgen så jeg rekker en kjapp kondisjonsøkt før jeg skal på date. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok godt av den lille, ekstra høneblunden på sofaen i går. Hadde masse energi på morgenøkta i dag. Brukte litt ekstra tid, ettersom jeg brukte litt tid på massasje med tennisball innimellom settene. Gleder meg til trigger point grid kommer i posten. Dette er massasjerullen vi bruker i triggerpoint-timene på SATS, og det er litt enklere å massere deler av ryggen og også beina med denne enn med en liten tennisball som det blir umulig å balansere på. Skal sette av godt med tid på kveldsøktene til egenmassasje, så får jeg prøve å bruke litt mindre tid på det på morgenen, for treningsøkta trekker egentlig litt for mye ut, må gjøre det litt mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMPONERENDE Enigma! Opp så tidlig for å trene? Wow! Tar av meg hatten! Syns også du er kjempeflink =)

Det er tidlig ja, fryktelig tidlig egentlig, men det blir en vane. Ikke at det går i lengden å kjøre det løpet her. Jeg reiser på ferie om 8 uker, så da blir det litt mer søvn på meg. Det er tross alt grenser for hva kroppen tåler. :)

Kom hjem seint fra kino i går, og stod opp en time seinere enn vanlig. Var på senteret kl 6 og heldigvis var det ikke så mange der. Kjørte gjennom programmet bare 3 ganger, neste gang må jeg ha litt lenger pauser mellom rundene. Denne gangen var det bare så vidt pause for å skrive ned reps før jeg kjørte på igjen. Dermed kom jeg også gjennom både oppvarming og 3 runder på 25 minutter, så jeg vet jo at hvis jeg har skikkelig dårlig tid så vil jeg også kunne rekke en liten økt, men neste uke skal jeg prøve meg fram med 1-2 min pause mellom rundene og se hvor mange jeg da klarer.

Avsluttet økta med 40 min på ellipsemaskin, de siste 15-20 minuttene var det helt ærlig ikke så mye energi igjen så da gikk det på trass. I kveld blir det kondisjonstrening, litt avhengig av hva som er ledig av kondisjonsappareter, deretter 30 min triggerpoint, så har jeg ca 25 min før spinningtimen 30-20-10. Håper det er en romaskin ledig da, slik at jeg kan ro litt. Romaskinen på EVO har vært ødelagt siden jul, så har ikke fått rodd på en stund.

Er forresten ekstremt fornøyd med meg selv. Var på kino i går, kjøpte smågodt før filmen, men rørte ikke posen i det hele tatt, så nå blir den spart til lørdag. Det er første gang jeg kjøper godteri til en film uten å spise det. Jeg kan til nød la være å kjøpe noe, men kjøper jeg noe blir det alltid, uten unntak spist opp. Så godt fornøyd med at jeg klarte å la være. Hadde nok litt med selskapet å gjøre da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at kjærlighet på pinne er genialt kinosnadder. 2 vanlige kjærligheter varer lett gjennom hele filmen. Ikke mye kalorier heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at kjærlighet på pinne er genialt kinosnadder. 2 vanlige kjærligheter varer lett gjennom hele filmen. Ikke mye kalorier heller :)

Jeg har faktisk tenkt tanken noen ganger, men så har jeg følt at det kanskje er litt teit, skal slutte å tenke sånn. Det hadde definitivt ikke passet i går da ... ;)

Det ble litt ekstra jobbing på meg i dag, så jeg fikk en 50 min økt på mølla i stedet. Varmet opp med å gå/jogge 1 km, så 4x1 km langintervaller hvor pausa var å gå 300 m. Resten av tida bare gikk jeg for å gå meg ned. Hadde stigning på 1% for å skåne beina litt. Deilig økt, som jeg avsluttet med å tøye skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All that anger, all that fear,

all the negative energy,

take it to the gym and spend it there.

These things make great fuel.

Let these things nourish you

and not the other way around.

Go fucking lift!

:trene::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All that anger, all that fear,

all the negative energy,

take it to the gym and spend it there.

These things make great fuel.

Let these things nourish you

and not the other way around.

Go fucking lift!

:trene::nigo:

Noen er i det poetiske hjørnet skjønner jeg :)

Selvskrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er i det poetiske hjørnet skjønner jeg :)

Selvskrevet?

Dessverre ikke, men synes det passer så bra. :)

Følte meg som en zombie da jeg våknet i dag. Riktignok våknet jeg av meg selv et minutt før alarmen ringte, men jeg hadde mest lyst til å utsette treninga en time. Sparket meg selv opp likevel, Beina var blytunge, ute var det skøytebane og jeg lurte på hva f**n jeg egentlig drev med. Anyway, blytung sirkeltrening i dag. Til tross for at pulsen ikke oversteg 84% føltes det langt verre enn når jeg løper med over 90% i puls. Orket 4 runder, med 2 min pauser mellom, og avsluttet med 20 min på ellipsemaskinen.

Betydelig tyngre trening i dag enn i går, selv om det fortsatt var en lett dag, Mye tyngre vekter enn i går og i dag var det dessuten ingen kroppsvektøvelser. Neste uke skal jeg droppe intervaller dagene før jeg skal ha sirkeltrening, og kjøre rolig kondisjonstrening i stedet, se om det kanskje hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg prøver, funker ikke alltid like bra, cluet er bare å ikke falle for fristelsen til å ikke være flink bare for en gangs skyld. ;)

I dag sov jeg rett og slett over morgentreninga, til tross for at jeg kom meg tidlig i seng i går kveld. Hadde sikkert godt av det, for jeg var smådårlig og energiløs i går kveld, og formen var ikke akkurat på topp i morges heller. Er litt bedre nå, så stikker en tur på trening og kjører beina i ettermiddag.

I går fikk jeg massasjerulla mi, og siden formen var laber og jeg veldig gjerne ville ta i bruk massasjerulla droppet jeg de planlagte saltimene og stakk på EVO i stedet. Varmet opp med 30 min på ellipsemaskin, kjørte massasje og en coreøkt ettersom jeg glemte core på morgenen, og avsluttet med en kort økt på mølla.

Jeg når ikke helt målet for uka denne gangen, men det er første uka på lenge jeg faktisk har en skikkelig plan, et program osv. Første uka hvor jeg ser for meg at jeg skal komme inn i gode vaner igjen. Så får jeg bare være flink da, er jo bare 7,5 uke igjen til ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...